Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 6 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Omelet met courgette en ham

 
Profiel   

Wat doe je als je heel veel (1,5 kilo) courgette hebt? Dan moet je daar iets orgineels mee verzinnen, zeker als je maar met zijn tweeën bent en dus al meerdere keren courgette hebt gegeten in 1 week.
Het resultaat was dus dit omelet. Eerste keer was niet zo geslaagd, maar ik heb mijn recept aangepast en vandaag was het wel geslaagd.

Benodigheden.
Courgette
Paprika
Ham
Eieren
Beetje melk
peper en zout.

Bereiding
Courgette in redelijk kleine blokjes. Wij hadden ongeveer 200 gr per persoon. In een koekenpan en rustig bakken. Halve paprika in stukjes er bij. Wat ham fijn snijden en erbij doen als courgette bijna gaar is. Eieren loskloppen, scheutje melk, peper en zout er bij. Dit in de pan er bij gieten en rustig wachten tot het gaar is.

Wij hebben er gebakken aardappeltjes bij gegeten.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-06 19:00 



 
Profiel   

Haha.. zal het ook maar voorstellen want wij hebben een courgette van een halve meter!

*zoekt foto*

[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-06 19:04 



 

Wat je een volgende keer met courgette kan doen, is 'm doormidden snijden, uithollen, en dan vullen met de blokjes courgette in een mengsel met ook gehakt / paprika / champignons wat je maar wilt. Zeg maar het idee van een gevulde paprika Lachen Eventueel nog geraspte kaas erover en dan in de oven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-06 17:40 



 
Profiel   

Klinkt lekker. Ja
Geraspte kaas erover lijkt me ook lekker. Lachen

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-06 18:46 



 
Profiel   

Wij hebben ook altijd zoveel courgettes in de tuin Haha!
Nog een variant van wat je met courgette kan doen is de courgette in plakken snijden, door geklopt ei halen, dan door het paneermeel en hup de koekenpan in.. ff bakken en klaar is kees!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-06 20:32 



 
Profiel   

dat klinkt lekker zeg.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-06 15:55 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 6 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen