Wat eet je vandaag (met recept als 't kan)?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lielle

Berichten: 66257
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 13:43

vrijdag is een nieuw succesrecept ontstaan toen de restjes op moesten.

- gebakken kipfilet in blokjes
- gekookte pasta
- halve komkommer
- half potje feta verkruimeld
- blikje abrikozen in kleine stukjes
- gesnipperd uitje
- banaan in plakjes
- handvol druiven in tweeen
- handje pijnboompitjes

sausje van zure room, citroensap, tropisch vruchtensap, kerrie en gember.

Alles door elkaar en een stukje brood met kruidenboter.

IJskast was toen weer aardig leeg Haha!

Overigens vind ik die groentenzakken van iglo ook errug lekker. De gegrilde kip met paprika en bleekselderij bijvoorbeeld.

Nog meer succesrecepten?

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 13:46

Ik eet vanavond bij Heike en wat we eten is nog een verrassing voor mij... Lachen

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 14:17

Vanavond ga ik tarly met een komkommersalade eten. Het recept voor de komkommersalade staat ook in dit topic, maar voor de variatie kun je er ook een klein blikje tonijn doormikken en als je het lekker vindt een paar tomaten (blegh.... ik houd niet van tomaten dusseuh... die laat ik er mooi uit Haha! )

Voor de Tarly heb je nodig (twee personen):

half pakje Tarly van Honig
1/3 pakje van Tarly-mix (tomatensaus)
200 gram gehakt
groentemengsel van allerlei groenten die je lekker vindt (ongeveer 400 gram ongebakken)
versgeperste knoflook
Italiaanse kruiden
Nota bene (ter waarschuwing): voeg GEEN zout toe want de saus is van zichzelf al vrij zout (daarom ook 1/3 pakje saus en niet het hele of halve pakje).

* Water opzetten voor de Tarly en water aan de kook brengen.

*Terwijl je het water aan de kook laat gaan groenten snijden (of je neemt een kant-en-klaar pakketje Haha! ).

*Onder het snijden zet je even een hapjespan of wok op het vuur en laat deze heet worden, waarna je wat olijfolie in de pan doet en alvast het gehakt toevoegt (het lekkerste is om het gehakt eerst te kruiden met wat knoflook en italiaanse kruiden).

*Als het gehakt rulgebakken is voeg je de groenten toe en roert een beetje.

*ondertussen is het water voor de tarly ook aan de kook geraakt en voeg je het halve pakje tarly toe en brengt het geheel weer aan de kook. Let niet op de kooktijd, maar pak af en toe eens een korreltje uit het water en proef gewoon en bepaal dan of je de textuur een beetje goed vindt (met gevoel dus Knipoog ). Zorg ervoor dat je geen deksel op de pan hebt, want het water kan gaan schuimen en dan kookt het over *LOL*

*Tegen het einde van het koken van de tarly voeg je de 1/3 saus van het pakje erdoor. Proef onder het toevoegen even hoe het smaakt (zoals ik al zei, het is zout spul Haha! ). Is de smaak goed, maar je hebt nog niet alles gebruikt, laat de rest dan maar zitten. Op het pakje staat wel dat je water moet toevoegen, maar als het goed is is al een groot gedeelte van het groentenat in de pan terrecht gekomen en hoef je dus geen water toe te voegen.

*als het goed is is de Tarly ook gaar, hup in een vergiet en toevoegen aan de saus in de wok en op een hoog vuur goed roerbakken (kijk zelf maar hoe vochtig je de maaltijd wilt hebben, voor een droge maaltijd moet je flink lang roerbakken, maar een beetje een vochig geheel smaakt ook erg goed Haha! )

*als smaakmaker kun je nog wat knoflook en kruiden toevoegen

*opdienen met de komkommersalade en smullen maar.

Als het goed is heb je dit in een half uurtje klaar.

Eetze!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 17:26

Met dit hete weer.... salade en brood, verder is er bij ons niks te halen.

Salade Nicoise:
Sla in stukjes, rode ui in ringen, paprika (verschillende kleuren) in ringen, komkommerreepjes, reepjes augurk, zilveruitjes (even doorsnijden), tomatenreepjes, bleekselderij, blikje tonijn (op water, is gezonder en lekkerder dan op olie) en tot slot een flinke lepel kappertjes.
Ik eet het het liefst zonder dressing, maar heel eventueel met Thousand Island-dressing.

Vers afgebakken broodje erbij, en jummieeeeee!

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 17:29

Wij eten vanavond lasagne Vork

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 19:40

[quote="Maarten"]Vanavond ga ik tarly met een komkommersalade eten.
hmmmmmmm maarten da's gemeeeeeen. vrijdag eten we gewoon pizza Knipoog nee hoor klinkt weer ontzettend goed. moet t recept toch maar eens opschrijven. voor hoeveel personen is dit??

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-02 11:54

Vandaag eten we aardappele met spercieboontjes, komkommersalade en een haaskarbonade. Wilde vandaag iets makkelijks op tafel zetten maar ik werd gebeld dat ik vandaag niet hoefde te werken dus ik ga er toch maar wat lekkers van maken Vork

Dit topic loopt als een tierelier Haha! dus er moet nodig eenKOOKFORUM komen.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-02 13:04

Vannavond ga ik gyros maken, met broodjes en Maartens komkommersalade Vingers aflikken !

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-02 13:17

Ik denk dat ik een dezer dagen het onderstaande eet, vanwege mijn reactie in dit topic:


Prutje met courgette, feta en pijnboompitten
(voor 2 personen)

500 gram courgette in blokjes
1 potje pastasaus
2 eetlepels chilisaus
1/2 eetlepel bruine suiker
60 gram feta in kleine stukjes
2 eetlepels pijnboompitten (geroosterd)

Stoom de courgette in 5 minuten bijtgaar. Vermeng het met de pastasaus, chilisaus en suiker, en warm het langzaam op. Kook in de tussentijd de pasta volgens de aanwijzingen op het pak. Feta door de saus mengen en opdienen met de pijnboompitten erover gestrooid.


Recept komt overigens ook van die collega, aardig van 'm om dat nog even na te mailen. Haha!

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-02 14:14

iets heeeeeeeeeeeeeel lekkers.
men neme:
maispasta,genoeg voor 2 personen
vast koken en ondertussen maak je de saus:
2 bakjes creme fraiche in een pannetje,100 ml water erbij,een potje crispy maiskorrels erbij,zalmfilet stukjes erbij,en bieslook erbij,roeren tot het lekker warm is en als de pasta klaar is de saus apart erbij serveren................mmmmmmmmmmmmmmh lekker is dit hoor!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-02 23:39

Op speciaal verzoek van Sterre is hier het recept van de Mosterdsoep:

100 gram smeerkaas
50 gram katenspek
4 eetlepels allesbinder
2 tabletten kippenbouillon
2 eetlepels Zaanse mosterd 1 eetlepel olie
1 bekertje creme fraiche
een halve prei
peper en zout naar smaak

In een pan 1 liter water (2.5 deciliter per persoon) met bouillontabletten aan de kook brengen. Af en toe roeren. Intussen katenspek in reepjes snijden. In een pannetje olie verhitten. Katenspek in ongeveer 2 minuten krokant bakken. Spek uit de pan scheppen en op keukenpapier laten uitlekken. Prei schoonmaken en in heel dunne ringen snijden. In zeef wassen en laten uitlekken. Intussen met een garde de creme fraiche door de bouillon kloppen. Mosterd erdoor roeren. Smeerkaas toevoegen en al roerende in de soep laten smelten. Al roerende allesbinder toevoegen en blijven roeren tot soep gebonden is. Op smaak maken met zout en peper. Soep over de soepkommen verdelen. Spek en preiringetjes erover verdelen. Direct opdienen. Lekker met geroosterd brood

In plaats van de stukjes katenspek kun je ook stukjes gerookte paling erdoor doen, deze pas aan het eind van de bereiding in kleingesneden stukjes door de soep roeren.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 11:56

Klinkt lekker Cassiy Vingers aflikken ! Heb het opgeschreven en neem het recept mee naar Frankrijk! Lekker wat warms en snel klaar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 12:24

Gisteren had ik aardappelplakjes met aardappel-anders ( Misselijk maar Dick vind het erg lekker), met verse sperziebonen en kalkoenschnitzel, insmeren met Boursin, oprollen, plakje katenspek eromheen, vastzetten met prikkertje, en bakken maar.. jammmmmmm!!!!

leoni

Berichten: 737
Geregistreerd: 27-12-01
Woonplaats: Mijdrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 12:30

ff wat lekkers! chocolade cake Tong uitsteken Tong uitsteken Tong uitsteken

ingredienten:
150 g boter
150 g suiker
3 eieren
150 g bloem
snufje zout Tong uitsteken Tong uitsteken
2 theelepels citroensap
en 2 volle eetlepels cacau

boboter vooraf een cakeblik en bestuif de wanden met wat bloem.
kies vooral een niet al te klein cakeblik,want het beslag moet ruimte hebben om te kunnen rijzen.
zorg dat alle ingredienten op kamertemperatuur zijn.
roer de weke boter met suiker tot een homogene massa.
het beste doet u dit in een kom die u plaatst boven een bak met warm,maar niet kokend water,want de boter mag niet smelten.
voeg één ei toe en roer tot dit vlkomen door het beslag is opgenomen.
voeg pas dan het 2e ei toe en na energiek roeren het 3e.
er moet, tot nu toe, mnstens 10 minuten enegiek worden geroerd.
zeef de bloem en schep die gelijdelijk door het beslag,tegelijk met het zout en het citroensap en het cacao
hierna nier meer roeren. Vingers aflikken Vingers aflikken
giet het beslag in de vorm.
verwarm de oven enkele minuten op volle hitte en temper deze dan matig (175)graden zet het cakeblik midden in de oven en reken op ongeveer 5 kwatier bakken.
laat de ovenklep tijdens het bakken gesloten.
keer de cake pas na afkoeling uit de vorm. als je gewoone cake maakt is het prezies het zelfde maar dan zonden de cacao groetjes leoni ! eet smakelijk. Haha! Haha!

leoni

Berichten: 737
Geregistreerd: 27-12-01
Woonplaats: Mijdrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 08:27

is het niet lekker? ik heb nog een resept maar die doe ik mischien later

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 08:31

Aardappelen met gehaktbal en rode kool. Toetje moet ik nog bedenken maar ijs toe lijkt me ook wel wat Vork

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 16:53

wij eten vanavond pizza. loop naar de dichtsbijzijnde supermarkt, koop en pizza en stop hem in de oven op 225raden. even wachte.... en wat we morgen eten...ligt aan maarten.....

Hanneke84

Berichten: 3144
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 15:31

Wat ook erg makkelijk is en lekker.

Van die iglogroenten pakken, chinese groentenpakket is erg lekker
Kipfilet erbij en rijst, of van die babi ketjap. Ook een doosje is dat, en dan met zo'n groentepak, en rijst en vlees. En een gemixte salade, met ui, komkommmer, en tomaat en wat je er in wil gooien, een beetje olijfolie en feta, is jummie... Vork

Linnie
Berichten: 1103
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 16:36

chinees van de chinees 5 straten verder Haha!

maar weet je wat lekker is?? aardappelkroketjes met kip erdoor en dan met doppers en peentjes en dan met dunne varkensfillee lapjes Tong uitsteken eg lekkerr (2x in spanje gegeten)

kis linnie

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 19:16

Een Rundvleessalade met een aparte salade erbij. Verder diverse soorten gegrild vlees. We zouden vandaag iets anders eten maar vanwege het mooie weer hebben we de BBQ toch maar buiten gezet.

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 13:19

Dit MOET je echt een keer proberen! Héél simpel maar héél lekker

- Pasta wokkels
- Spinazie (bevroren)
- kruidenboter/kaas (zachte in ieder geval)

Ja niet meteen vies gaan kijken want het is echt lekker en ik hield ook niet van spinazie Haha!

Kook de pasta gewoon en ontdooi de spinazie in de magnetron, doe dan de spinazie in een pan en warm het op. Meng een half/heel bakje kruidenkaas door de spinazie heen, goed mengen.

Doe dit over de pasta en EET SMAKELIJK Vork
Ook lekker met een zalm erbij Kwijl

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 14:26

Vanavond laat ik me eindelijk een keer verrassen met eten. Karin kookt! Ik zal haar vragen om even te melden wat ze gaat koken of heeft gekookt! Ben heeeeeeeeel benieuwd (ze heeft een beetje een hekel aan koken werd mij verteld dusssssss.... ik hoop dat ik het overleef Knipoog Haha! )

Chatelaine

Berichten: 9151
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 15:06

we gaan courcet (:? hoe schrijf je dat ) schotel eten met gebakken aardappels Vingers aflikken en komkomersalade van maarten Haha!