Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 3 [ 64 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Asperges

 
Profiel   

Wat doen jullie zoal allemaal met asperges?

Van huis uit aten wij ze hier eigenlijk nooit. Nu wil ik ze zelf best een keer klaarmaken, maar ik heb geen flauw idee hoe Blond
Wie heeft er tips of een lekker recept?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-07 08:17 



 
Profiel   

nou heb gisteren nog soep gemaakt van asperges en je kunt ze ook gewoon koken en dan eten met een groentesausje. Bij huzarensalade is het lekker om ze in ham te rollen en dan erbij te doen

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-07 08:19 



 
Profiel   

Men neme:
Een paar hardgekookte eieren.
In blokjes gesneden ham.
Een pakje aspergesaus, volgens instructies bereiden
Gebakken krielaardappeltjes erbij.
Schil de asperges eerst met een aspergeschiller, verwijder de harde einden van de asperges, probeer het kopje zo heel mogelijk te maken. Neem niet te dikke asperges, daar zit veel minder smaak aan.
Je kan ze het beste koken in een grote pan. Ze zijn gaar wanneer ze zo van je vork afglijden, dus regelmatig even checken.
Ik luste ze vroeger ook niet, tot ik een jaar of 5 geleden met klanten ging eten en asperges op het menu stonden. Sindsdien vind ik ze erg lekker.
Op het bord: leg een paar asperges in het midden van je bord, leg aan de ene kant je ham en ei en aan de andere kant de aardappeltjes. Saus erover, wat peper en zout en voila! Bon appetit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-07 09:31 



 
Profiel   

ik ben geen ham liefhebber, dus ik eet ze liever met een stukje pangafilet. is ook erg lekker met zalm of kabeljauw (voor de vis liefhebbers)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-07 22:54 



 
Profiel   

Pasgeleden heb ik ze ook weer eens op. IK had eigenlijk een allegaartje van aardappeltjes, hardgekookte eieren, kipfilet en champignons en hollandaise saus.. maar t was wel erg lekker bijelkaar Haha!

Ook heb ik ze wel eens met een kaassausje op uit de oven... helaas ben ik dat recept kwijt No Cheer

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-07 22:56 



 
Profiel   

karijn schreef
Men neme:
Een paar hardgekookte eieren.
In blokjes gesneden ham.
Een pakje aspergesaus, volgens instructies bereiden
Gebakken krielaardappeltjes erbij.
Schil de asperges eerst met een aspergeschiller, verwijder de harde einden van de asperges, probeer het kopje zo heel mogelijk te maken. Neem niet te dikke asperges, daar zit veel minder smaak aan.
Je kan ze het beste koken in een grote pan. Ze zijn gaar wanneer ze zo van je vork afglijden, dus regelmatig even checken.
Ik luste ze vroeger ook niet, tot ik een jaar of 5 geleden met klanten ging eten en asperges op het menu stonden. Sindsdien vind ik ze erg lekker.
Op het bord: leg een paar asperges in het midden van je bord, leg aan de ene kant je ham en ei en aan de andere kant de aardappeltjes. Saus erover, wat peper en zout en voila! Bon appetit.

Op z'n manier maakten vrienden va mij dat ook klaar.
Alleen hadden hun een ei/ham sausje
ECHT ZO LEKKER!
Ik ben DOL op asperges!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-07 23:00 



 
Profiel   

Afgelopen zaterag hebben we asperges gegeten, mijn man had ze bij de AppieHappie gehaald, van die dikke dus. Volgende keer halen we ze hier bij de boer om de hoek. Echt, dunnere zijn lekkerder.
Met vis smaakt het ook prima. Mocht je de smaak toch iets te apart vinden, er zijn ook groene asperges. Voordeel daarvan is dat je die niet hoeft te schillen. Even de harde einden eraf halen, 5 minuutjes in kokend water leggen. Deze moeten niet van je vork afglijden. Liever iets aan de harde kant nog.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-05-07 09:08 



 
Profiel   

Je moet ze iig goed schillen en zeker niet te dun. Dan krijg je van die vieze draden eraan en dat is zonde.

De schillen kan je bewaren om er soep van te koken.

Wij doen er altijd een sausje bij van gesmolten boter en ei (ham doen we er los bij omdat ik geen vlees eet)

Ik ben echt dol op asperges, wij gaan ze zaterdag weer eten

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-05-07 15:26 



 
Profiel   

De groene zijn ZOVEEL lekkerder. Makkelijker te bereiden: je hoeft ze nl niet te schillen. Daarnaaast zit er meer smaak aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-05-07 16:04 



 
Profiel   

Antheman schreef
De groene zijn ZOVEEL lekkerder. Makkelijker te bereiden: je hoeft ze nl niet te schillen. Daarnaaast zit er meer smaak aan.

ik vind de witte juist lekkerder. Knipoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-05-07 16:48 



 
Profiel   

Ik heb ze gister ook gegeten, met hardgekookte eieren, 2 soorten ham en saus. Bij die saus had me ma het vocht van de asperges gedaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-05-07 16:54 



 
Profiel   

Wij ook gister en volgens hetzelfde recept als Gabon!! hihih mhhhh heeeeeerlijk

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-05-07 16:55 



 
Profiel   

Ik heb ze vandaag gemaakt (m'n eerste keer! Knipoog ) *LOL*
Heerlijk! Vingers aflikken

* eerst de asperges meer dan een uur laten weken in koud water
* dan van boven naar beneden grondig schillen met aspergeschiller (of dunschiller) en de 'kontjes' verwijderen
* een ruime hoeveelheid water met zout, suiker en een klontje boter aan de kook brengen
* asperges erbij doen en wachten tot het water weer kookt
* asperges 5 minuten zachtjes laten koken
* pan van de hittebron halen en met de deksel erop nog 10 tot 15 minuten laten doorgaren
* de asperges met een schuimspatel uit het water halen en op voorverwarmde borden rangschikken

Lekker met reepjes ham en Aspergesaus, een iets wat zachtgekookt eitje en gekookte peterselie-krieltjes Ja

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-07 18:27 



 
Profiel   

Heerlijk, asperges! Ik lees alleen dat iedereen het eet met aspergesaus (van Knorr ofzo??), maar wij doen het nog altijd met botersaus!
Dus gewoon simpel asperges, eieren, (rolletjes) ham, botersaus en natuurlijk nootmuskaat! En dan idd eten we het met krieltjes of gewone aardappelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-07 19:26 



 
Profiel   

Nou, ik ga één dezer dagen eens recepten uitproberen.
Ik heb net boodschappen gedaan en dus ook asperges meegenomen.
Ik ben heel benieuwd wat ik ervan ga vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-07 19:27 



 
Profiel   

Je kan ze trouwens het beste bewaren in een natte theedoek op een koele plaats

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-07 19:30 



 
Profiel   

Ik ben van de dikke korte asperges.
Heerlijk veel kopjes en weinig staken Haha!

Gewoon heel simpel met zout, gesmolten roomboter
en een hardgekookt eitje..

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-07 09:06 



 
Profiel   

peterselie erover is ook lekker, en met een zachte olijfolie is ook OK dan!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-07 11:35 



 
Profiel   

voor de aspergeliefhebbers onder ons... volgende week zijn de asperges bij super de boer in de aanbieding voor maar 1,49. Knipoog

ik weet dus wat ik volgende week ga eten Vingers aflikken

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-07 11:39 



 
Profiel   

nee, asperges koop ik alleen maar bij de boer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-07 11:40 



 
Profiel   

Ik ben meer van de groene asperges Lachen. Hoef je niet te schillen, alleen kontje eraf Lachen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-07 11:40 



 
Profiel   

tja, dat is nog beter. maar ik denk niet dat we hier een boer hebben wonen die asperges teelt Verdrietig

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-07 11:41 



 
Profiel   

Ik kan hem bijna zien vanuit de achtertuin Haha!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-07 11:42 



 
Profiel   

Ik koop ze ook altijd bij de boer!

En dan in koud water leggen, schoonmaken, kontjes eraf en dan koken. Dan eieren koken en blokjes ham en een botersausje erbij Vork Hmmmmm. En van de schil maak is aspergesoep!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-07 11:43 



 
Profiel   

Lekker, ik heb ze gisteren nog gegeten!

De witte eet ik altijd met gekookt eitje, ham, aardappels en gesmolten boter.

De groene: gegrild met olijfolie, knoflook en grof zeezout.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-07 11:43 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 3 [ 64 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen