Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 4 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Recept voor een heerlijke cheesecake

 
Profiel   

In het blad Delicious staat een lekker recept voor een cheesecake. Die heb ik net gemaakt maar dan wel een eigen interpretatie nog aan gegeven.

Benodigdheden:
50 gram ongezouten boter
200 gram verkruimelde digestive biscuitjes of je kan ook zo'n kant en klaar zakje kruimelbodem gebruiken
600 ml slagroom
500 ml dikke griekse yoghurt of...600 gr mascarpone
1 sinasappel, geraspt en uitgeperst
4 gelatineblaadjes
120 gram fijne kristalsuiker
vloeibare honing
gecrushte pistachenoten, handjevol

Week de 4 gelatineblaadjes in een diep bord met koud water. Laten staan.

Smelt de boter in de pannetje, neem van het vuur en voeg de biscuitkruimels toe. Roer tot een geheel en verspreid over een bodem van een springvorm van 22 cm (wel wat bakpapier op de bodem doen). Zet de springvorm in de koelkast zodat de bodem wat kan uitharden. Ongeveer een half uurtje.

Doe de sinasappelsap in een pannetje met het suiker en verwarm op een laag vuurtje tot het geheel gesmolten is. Knijp de gelatineblaadjes goed uit en doe ze in het pannetje erbij. Even roeren tot het 1 geheel is. Haal het pannetje van het vuur.

Klop met de hand in een hoge kom de yoghurt of mascarpone door de slagroom tot een glad geheel, niet helemaal stijf kloppen. Voeg de sinasappelsap toe en de rasp van de sinasappelschil en roer rustig tot 1 geheel.

Haal de springvorm uit de koelkast en giet het mengsel erover heen. Laat het geheel 1 nacht in de koelkast opstijven.

Als topping: strooi de gecrushte pistachenootjes erover en schenk de honing er ook over. In plaats van de nootjes kan je ook gaan voor vers fruit maar leg deze al op je cake voordat deze is uitgehard, dus ongeveer een uurtje na bereiding. Poedersuiker erover heen als afmaker.

Ik laat morgen weten of mijn variant met mascarpone gelukt is.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-07 23:22 



 
Profiel   

Smaakte zeer goed, om het iets steviger te houden: 1 gelatineblaadje meer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-07 15:46 



 
Profiel   

Hihi, ik las eerst; Recept voor een heerlijke spacecake Tong uitsteken

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-07 15:47 



 
Profiel   

Bloos Dat zou je misschien ook wel van kunnen maken. Daar heb ik geen recept voor.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-07 15:54 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 4 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen