[VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-20 23:40

Even wat sfeerbeelden van vandaag:


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<3

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 00:43

Was mooi vandaag he!

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-20 15:43

Was zeker mooi! :j

Gister en vandaag heeft Joy vrij. Morgen hebben we die in hand clinic. Die ga ik wel doen. Kijken hoe het gaat, we kunnen altijd eerder stoppen. Zal vragen of er iemand foto's kan maken!

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 20:31

De zonsondergang van woensdag was ook zo'n mooie. Toen zat ik op mijn paard te genieten.

Vandaag een les sjomansjip gedaan. Rechtuit en bochten lopen in stap en draf gaat prima. Stil staan en vierkant staan gaan ook goed. Turns en sidepass zijn een dingetje. Om het goed aan mijn paard te leren heb ik eigenlijk mijn formaat niet zo mee als bolletje op pootjes.

Ik hoop dat Joy morgen als een kievit loopt, en jij ook Gimme_Joy, dat heb je wel nodig bij in hand onderdelen.

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-20 17:40

Nou Joy is zichzelf weer hoor >;) :=

Ze liep lekker te puberen, we hadden onze handen vol. Zelfs Iris moest zich even goed concentreren :')

Filmpjes volgen. Ik kan wel zeggen dat dit niet een talent van ons is. Maar we blijven oefenen *\o/*

En dan dit:

Afbeelding
Afbeelding
Wat.doe.jij.joy. :oo

Dus de komende 5 dagen krijgt ze een zandkuurtje :Y)

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 18:02

Zo te lezen heeft Iris een zwaar weekend achter de rug. :D

Wat ik doe baas? Duh ... Ik hou van Chinees en ik heb begrepen dat als ik maar lang genoeg graaf, ik dan in China uitkom.

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-20 18:36

Hahaha ja Iris was wel klaar ook :D

Joy moet niet zeuren. Dan had ze maar in China geboren moeten worden... :')

Ik ga een compilatie van de filmpjes maken, maar dit is toch net echt:
Afbeelding

Dit geeft wel mooi weer hoe we er over denken... dat showmanship(t) _O-
Afbeelding

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-20 19:36


Noisy

Berichten: 5404
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 14:05

Fijn dat Joy weer helemaal zuiver loopt. Toch een overbelastinkje geweest dan, zo lijkt het.

Ziet er al best netjes uit. Je moet alleen iets duidelijker worden in het cue geven aan Joy, dan zal ze vlotter reageren. Nu duurt het telkens even voordat ze doorheeft wat je van haar vraagt. Althans, zo lijkt het op het filmpje.

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-20 10:48

Gisteravond is de osteo geweest. Joy kwam iets stijf uit stal, maar dat ging na een paar passen over. In de roundpen liep ze prima. Osteo vond dat best gek. Ze kon ook niets voelen verder. Toch maar even een buigproef. Links niets te zien, rechtsachter kreupel. Verd*mme!

Dus nu weer terug op relatieve rust en over twee weken opnieuw kijken of het beter is. Maar het blijft een gek verhaal dat ze in haar beweging niets laat zien.

Ik ga zometeen edigit bellen om te vragen of ze binnenkort in buurt zijn om Joy op de foto te zetten. Hopelijk is het niks ergs, maar maak me natuurlijk best zorgen :(

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 13:00

Misschien ook eens bloed laten prikken? Dat stijf uit stal komen is ook niet goed. Misschien magnesium tekort?

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-20 13:09

Ik denk dat de stijfheid echt te maken heeft met rechtsachter. Ik ben nu gelijk begonnen met msm bijvoeren. Magnesiumtekort vond de osteo niet, omdat ze geen andere symptomen heeft. Naast msm ga ik ook glucosamine voeren, dat is wat ze aanraadde. Mocht ze ober twee weken niet goed zijn ga ik bloed laten prikken.

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 16:24

Ik hoop dat de supplementen helpen en dat Joy opknapt.

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-20 22:18

Ik hoop het ook. Ik maak me uiteraard behoorlijke zorgen. Ondanks dat ze dus zuiver loopt in de roundpen.

Vandaag glucosamine besteld en esigit gebeld. Ze gaan een afspraak inplannen zodra ze meer paarden in de buurt hebben. Tot tijs is het duimen en hopen :)

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-20 23:11

Vanmiddag weer gestapt en een beetje vierkant staan geoefend. Joy houdt zich kranig. Ze is heel braaf aan de hand. Alleen het apart staan vindt ze niks. Arme skeet :(:)

Ze kwam iets stijf haar stalletje uit, maar dat was het dan ook. Maar goed dat zegt dus niets. Gek is het wel. Je zou toch zeggen dat ze er meer last van moet hebben als je haar zag bij de buigproef 8)7

Maar zolang er niets onderzocht is kunnen we niets zeggen, dus we wacten af en blijven duimen.

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 23:14

Blijft een raadsel he..
Dat vriendje van Duke waar ik nu mee bezig ben die vindt alleen staan ook niks, heel plakkerig is die vooral

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-20 23:33

Ja het is zo gek. Je zou denken dat het niets ernstigs is, maar dat kan zomaar wel het geval zijn :(

Joy vindt het vooral stom dat ze in zo'n kleine paddock moet staan. Als ze op stal met rust gelaten wordt staat ze rustig. Dat ging met die twee keer 6 weken boxrust ook goed. En ze is aandachtsgeil dus zodra er iemand is die ze kan opeisen doet ze dat ook meteen :=

Had het eigenlijk moeten filmen maar vanmiddag was weer de grote Joy show... Ze trekt regelmatig het halster van de buurvrouw van het haakje. Nu stond ik iets verderop te praten met een stalgenootje en ik zie haar mond richting het halster gaan. Dus ik gelijk: "Joy, nee!" Joy kijkt op alsof ze de onschuld zelve is. Ik draai me om en hoor het halster op de grond vallen. Ik draai terug en ze kijkt me op precies dezelfde manier aan als even daarvoor. "Dat halster viel zelf, ik zwéér het!"

Dan kan je me opvegen he _O-

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 23:45

Wanneer ga je die pootjes op de foto laten zetten dan?

Hier ook zo'n geinponempje. Gisteren met de les sjomansjip van een bekende, niet nader te noemen instructrice ...

Arabierig typje vond het soms een beetje moeilijk. Dan gaat ze, niet hard maar wel gericht, lopen "nippen".
Eerst gaan d'r oren plat naar achteren, dan begint ze met d'r onder- en bovenlip heen en weer te schuiven en dan nipt ze met d'r lippen ineens op de duim van mijn rechterhand, waarmee ik het halstertouw vast heb.

Even een rustpauze inlassen zodat ze kan processen en dan is het weer OK.

Slalom achteruit ging vervolgens als een speer.

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-20 08:34

Zodrs edigit genoeg paarden in de buurt heeft bellen ze voor een afspraak. Meestal is dat binnen twee weken.

Haha lekker ding :P . Joy kan ook zo heerlijk klooien. Stiekem aan de ketting proberen te zitten en dan beledigd zijn als ze een standje krijgt :') . Aan de ketting zitten dpet ze overigens alleen als het menes is met het showhalster om. Dus ze weet dondersgoed wanneer het niet mag. Puber.

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-20 20:35

Joy voelt zich erg goed en ik begin steeds meer te geloven in een falende buigproef. Vandaag mocht ze een half uurtje in de kudde en ik had in één klap mijn blije ei weer terug :D

Zie hier:
(Geluid aan, het is om te gieren :') )


Vergeleken met gister:
Afbeelding

Vind het belangrijk dat ze zich ook in haar koppie goed blijft voelen. Anders kan je op rust zetten wat je wilt, maar daar gaat haar lijf niet beter van worden... Dus dilemma is nu, op rust laten staan nog een week, of weer lekker terug in de kudde. Ze loopt helemaal zuiver.

Kimmsel

Berichten: 812
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Wieringerwaard

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 11:17

Ik zou haar in de kudde laten en desnoods nog een weekje langer laten herstellen. In de kudde is ze blij, ze is constant rustig in beweging (goed voor de doorbloeding) en zolang ze niet mankt lijkt mij dat het goed genoeg gaat om alles bij te kunnen benen.

Maar fijn dat het goed gaat, zeg!

En die Joy. Alle paaltjes willen opvreten. Krijgt niet genoeg te eten zeker. _O-

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-20 17:51

Nee zo ziet ze er ook uit he. Scharminkel.

Tot maandag staat ze sowieso nog apart. Durfde het niet aan. Verder is het beeld heel wisselend. Ze is stijf, maar ik gok dat dat komt van de rust. Dus we blijven afwachten :)

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-20 15:53

Edigit komt dinsdagochtend. Duimen jullie? Ik kreeg gister van mn vader deze link, ik schoot gewoon vol:


sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 16:10

En? Hoe was het?

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-20 17:04

Alles goed. Klein fragmentje linksvoor, niet noemenswaardig. Ik ben nog aan het werk, dus zal straks iets uitgebreider verslag doen.

Opgelucht, maar Joy nog wel op rust. Verrekking, en die is nog niet over.