Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 294 van de 489 [ 12205 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 291, 292, 293, 294, 295, 296, 297 ... 489  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

 
Profiel   

Liever mollig en uit conditie dan dat je hem helemaal niet meer bij je had gehad... :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-21 07:41 



 
Profiel   

Berdien schreef
Liever mollig en uit conditie dan dat je hem helemaal niet meer bij je had gehad... :)

Dat wilde ik net zeggen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-21 08:07 



 
Profiel   

Dat is zeker waar <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-21 08:16 



 
Profiel   

Ik scheer dit jaar ook helemaal niet, ik wil hem eerst een winter op het PP met zijn hele vacht, zodat ik kan monitoren hoe hij het doet.
Rijden doe ik momenteel niet fanatiek dus die 2x per week dat hij eens wat natter is stap ik wel wat langer :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-21 10:03 



 
Profiel   

Shaggy wordt nooit geschoren. Die heeft geen lange vacht, en in de winter staat hij thuis "op vakantie", dus vind ik het fijner met zijn vachtje onder zijn deken. Hij loopt dan 24/7 buiten met schuilstal.
Paintje wordt wel geschoren, die wordt doorgereden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-21 15:38 



 
Profiel   

In principe ben ik ook niet van het scheren maar Beeb maakt een flinke vacht aan en nu na 20 minuten normaal longeren is ze gewoon al nat. Ik moet ruim 3 kwartier rijden en moet dus echt mijn dingen goed plannen om nog een beetje fit in de auto te zitten op de terugreis. Het is voor mij dus niet ideaal om nog een half uur of langer te wachten tot ze haar deken weer om kan.
Sinds ze een deken om heeft (0grams) is ze wel weer beter door het lichaam te rijden dus ik denk wel dat ze er baat bij heeft. Maar ergens denk ik ook dat haar dikke vacht tijdens het werken haar in de weg zit. Dus vandaar dat ik tot de conclusie ben gekomen het toch te proberen. Ze wordt nu ook 4x in de week 'gewerkt' in plaats van voorheen één á twee keer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-21 15:47 



 
Profiel   

Kato wordt niet geschoren, hij heeft nu een 150 grams deken op. Staat 's nachts op stal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-21 15:59 



 
Profiel   

Ik heb dit jaar enkel Joey geschoren. Eerst niet van plan doordat hij imo nog niet 100% op gewicht was, maar was gewoon niet te doen en op zich viel het nog echt mee. Juist hoofd en benen niet omdat ik zn sokken wou houden en zijn hoofd niet aandurfde ivm zijn drang tot knuffelen :')
Voor&na
[ img ]

[ img ]
Moon staat wel onder een 100-200g (wisselend). Die durf ik zonder in de kou niet meer 24/7 buiten zetten. De rest heeft gewoon zn eigen vacht.
En verder heeft Joey zijn eerste eigen halster gekregen. Niks paste hem, zelfs moon’s halsters niet. Dikkop is dus blijkbaar niet zo dikkop, maat pony op t kleinst aan de bakstukken :=
[ img ]

[ img ]

Die ster is leuk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-21 17:26 



 
Profiel   

Thnx y'all :D ik ben eigenlijk niet zo vh scheren maar wil graag met ze blijven werken ze vervelen zich nu zo snel. Ondanks winterdeken hebben ze een dikke vacht aangemaakt, en hebben ze daar best last van.
Wachten tot ze droog zijn heb ik geen moeite mee ze staan namelijk aan huis :Y)
Sinds ik Quizy's hals heb geschoren, voelt ie fijner en voorwaartser aan.

Onze Mini met dikke vacht scheer ik omdat die op leeftijd is en koliekverschijnselen krijgt bij (extreme) temperatuurswisselingen.

Fijn om jullie ervaringen te lezen en fotos te zien!
Dat mis ik helaas sinds ik niet meer op een pensionstal sta

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-21 07:17 



 
Profiel   

Kale Rudi :D
Al die donkere plekjes waren dus bijtwondjes die door het scheren tevoorschijn kwamen. Vriendje heeft heel wat te voorduren gehad ;(
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
Op sommige foto's zit een beetje kleur verschil en lijkt het alsof hij niet goed geschoren is maar dat komt door de lichtinval

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 16:15 



 
Profiel   

Wat heeft ie een lichte kleur onder die vacht, mooi! Laat je de benen en hoofd behaard?

Vanmiddag onze jongens weer samen laten spelen <3 ze deden zowat alles synchroon :D synchroon rollen, synchroon draven :D ze waren allebei aan de linkerzijde modderig leuk :Y)

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 17:24 



 
Profiel   

Flinke bos manen heeft Nosiy, en kale billetjes!

Wat leuk om ze zo samen te zien! Het verschil in houding tussen Quiz en Smooth is ook wel grappig om eens te zien!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 17:29 



 
Profiel   

Kale Rudi is mooi! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 17:44 



 
Profiel   

MissYvette,
Ja, functioneel kaal :') Benen en hoofd doe ik eigenlijk nooit hoewel zijn benen dit jaar wel extreem veel haar hebben. Lijkt wel het behang van een koudbloed :') Hij loopt er ook een beetje rafelig bij nu want de messen waren bot geworden. Ik heb ze in de auto liggen om te laten slijpen maar dat wil nog niet echt vlotten. Iets met tijd te kort en steeds vergeten :o

Ik heb niet zoveel haar hoor Denies, wel kale billetjes :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 19:32 



 
Profiel   

Sorry ik bedoelde je paard :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 19:51 



 
Profiel   

Ziet er idd functioneel uit +:)+ moet ie nu wel een halsdeken op?

Ik heb Smoothie een paar keer helemaal geschoren en dus een halsdeken om gedaan. Zijn manen lijden daar zo veel van := hij heeft er al zo weinig. Daarom dan maar geen halsdeken meer :Y) alleen van een vliegendeken nog wel, ze worden anders lekgestoken %)

Grappig he xDenies :D er zijn zoveel verschillen en toch lijken ze keiveel op elkaar. Dat Quizy een ander verleden heeft gehad is wel goed merkbaar, maar die trekt ook steeds meer bij.

Kreeg m vorig jaar in de wei niet te pakken, en hij was enorm angstig. Nu na een jaar nog net geen schootpaardje <3

Ik heb ze nu grotendeels vd tijd apart gezet ipv bij elkaar op de wei, die boef ve Quiz naait Smoothie graag op (ineens zgn schrikken en heel hard naar de andere kant vd wei sprinten, poeh hey Quartjes kunnen echt hard := )

Smoothie heeft dat helaas overgenomen en peert m als ik met een halster de wei op kom, krijg m dan echt niet te pakken terwijl hij eerst zo braaf was en naar me toe kwam |(

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 04:28 



 
Profiel   

Zo heb ik Jim ook altijd geschoren, maar die heeft nooit een halsdeken op gehad.
Ziet er goed uit. Hij komt er mooi onderuit :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 07:58 



 
Profiel   

Quiz was inderdaad altijd zo'n rillerig paard. Zo'n schatje en zachtaardig maar ook wel een zeikerd. Ik geloof best dat een heel hoop pittig is geweest. Vond het met Ernst altijd wel meevallen. Daarna kan ik er niet zoveel over praten. Ben heel blij dat hij bij jou terecht is! Ik hoop ooit nog eens op Schnappy & Peppy te zitten, maar vooral dat laatste zal lastig worden. Schnappy ga ik waarschijnlijk in de zomer naar toe als alles met corona te fixen is ..


[ img ]
Even tekst van fb erbij:
Ik durfde het weer aan.. Beeb moest een stukje geschoren worden. Voor haarzelf om dr warmte beter kwijt te kunnen en voor ons dat we niet 6uur hoeven te wachten tot ze droog is. Máár als je het dan eindelijk weer eens waagt.. dan wil je toch echt die sterren Zeur al 11jaar dat mijn Shine Like A Star een ster op d'r kont moet.. dus nu hebben we er een 5-sterren pony van gemaakt Oefening baart kunst... Bedankt Saskia & Esmé ❤
P.s. Deze keer geen hersenschudding

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 15:24 



 
Profiel   

Rudi heeft geen hals op Yvette. Ik controleer vaak of hij nog lekker warm is onder de deken, zodra dat wat minder wordt gaat er een warmere op of een hals.

Beeb met coolingstripes en sterren op d'r kont 8-)

Wat een kakweer vandaag zeg.. Ik ben maar dekens gaan wassen want rijden wordt niks

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 15:32 



 
Profiel   

Onze bak is ook een sloot maar op zondag ga ik sowieso nooit. Ik ga morgenochtend weer, es kijken hoe de bak er dan bij ligt en dan zie ik wel. Vorige week niet gereden, alleen in de roundpen bezig geweest. Iets met ff geen zin/puf/motivatie... :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 15:35 



 
Profiel   

Goh ik wist niet dat ze niet perse een hals op hoeven als ze helemaal geschoren zijn, er gaat een wereld voor me open :)
Wat leuk gedaan xDenies! <3

Oja knappe Peppy is jouw Beebs daddy!
Ik heb begrepen dat hij inmiddels met pensioen is.

Ik ben blij dat ik vanmorgen toch nog een buitenritje heb gedaan, het is hier nu ook vies weer bleh nu lekker middagje Netfix B-) heb gelukkig al uitgemest, waterbakken en hooinetten gevuld, én gereden :Y)

Quizy is gewoon een heel gevoelig paard. Onder veel druk doet ie het wel maar is dan idd een bommetje en het vertrouwen is ver te zoeken. Ik begreep dat Ernst hem wel kon rijden maar vanwege zijn karakter liever niet.

Laatst met een exstalgenoot uit Sterksel wezen buitenrijden en die vroeg een paar keer of dat wel echt Quizy was, Quizy is nu nl het tegenovergestelde van hoe hij hem kende :P veel meer ontspannen en lekker vrolijk. Hij heeft nog steeds wel zn pittige momentjes maar als je weet hoe daar mee om te gaan zijn ze heel incidenteel ipv regelmatig

Vanmorgen genomen met poortcamera bij terugkomst vd buitenrit <3 lekker los teugeltje
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 16:51 



 
Profiel   

MissYvette4u schreef
Goh ik wist niet dat ze niet perse een hals op hoeven als ze helemaal geschoren zijn, er gaat een wereld voor me open :)
Wat leuk gedaan xDenies! <3

Oja knappe Peppy is jouw Beebs daddy!
Ik heb begrepen dat hij inmiddels met pensioen is.

Ik ben blij dat ik vanmorgen toch nog een buitenritje heb gedaan, het is hier nu ook vies weer bleh nu lekker middagje Netfix B-) heb gelukkig al uitgemest, waterbakken en hooinetten gevuld, én gereden :Y)

Quizy is gewoon een heel gevoelig paard. Onder veel druk doet ie het wel maar is dan idd een bommetje en het vertrouwen is ver te zoeken. Ik begreep dat Ernst hem wel kon rijden maar vanwege zijn karakter liever niet.

Laatst met een exstalgenoot uit Sterksel wezen buitenrijden en die vroeg een paar keer of dat wel echt Quizy was, Quizy is nu nl het tegenovergestelde van hoe hij hem kende :P veel meer ontspannen en lekker vrolijk. Hij heeft nog steeds wel zn pittige momentjes maar als je weet hoe daar mee om te gaan zijn ze heel incidenteel ipv regelmatig

Vanmorgen genomen met poortcamera bij terugkomst vd buitenrit <3 lekker los teugeltje
[ [url=m/KeYysY.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ooh heerlijk die foto!
Ja Peppy met pensioen .. dat hoor ik vaker :') Die was eerst met pensioen en ineens werden er weer wedstrijden mee gereden, dus ik weet het niet. Maar zou een rondje er op gewoon eens tof vinden. Dat hoop ik al sinds ik hem mocht poetsen tijdens mijn stage enz, dus ach ... little girls dream haha. Ik heb verder geen contact met hun dus zal er wel nooit van komen.

Mijn mede stagaire was altijd helemaal weg van Quiz. Wij moeten ook ooit maar eens een ritje maken haha! Wel een iets grotere uitdaging :P

Beeb heeft nu haar BH aan en daarover een 100grams deken :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 17:27 



 
Profiel   

Denise, neem dat aub niet verkeerd op maar ligt het aan mij of ziet Beeb er wat ingevallen uit?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 17:28 



 
Profiel   

Bellatrix schreef
Denise, neem dat aub niet verkeerd op maar ligt het aan mij of ziet Beeb er wat ingevallen uit?


Beeb zag roze olifantjes *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 17:36 



 
Profiel   

Nee nu echt :') zijn lichaam wilde niet meer. Ik zal s voor je polsen of er mogelijkheden zijn maar ik beloof niks :D Wie was jouw mede stagaire?
Ja doen we! Als je weer keertje deze kant op komt met Beeb, of misschien dat wij een keer jouw kant op kunnen

'Maar' een 100 grams?? Ik heb al een paar weken 200 grams dr op liggen! Het is hier dan ook heel open en koud....
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 17:40 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 294 van de 489 [ 12205 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 291, 292, 293, 294, 295, 296, 297 ... 489  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen