grootse verschil tussen western en engels rijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ikke

Berichten: 37651
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: grootse verschil tussen western en engels rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 14:34

CherokeeChum schreef:
In basis is paardrijden overal hetzelfde,dressuur of western,echter het einddoel is anders,lees het uiteindelijke plaatje.
Waar je een westernpaard over 4 benen verdeeld wil hebben,met een duidelijke motor van achteruit,is een dressuur ruiter die naar een hoger niveau wil toch op zoek naar een paard dat meer bergopwaarts loopt en gereden kan worden. Ook worden bij de dressuur meer
aandacht besteed aan ruimte in de gangen en het verplaatsen van het gewicht naar de achterhand.
Als je een westernpaard zo presenteert kan je het wel shaken op een wedstrijd.
Ik vind wel dat een hoop westernpaarden baat zouden hebben bij een meer dressuurmatige benadering,er lopen er veel te veel op de kop.
Mijn hengst loopt zowel klassiek als reining,no problem. Cool

Dat is het probleem van de jury, niet van het correct lopende paard. Ook in de dressuur wordt het plaatje gewaardeerd, niet of het paard in dat plaatje ook correct loopt. Heeft niets met rijden te maken maar alles met het gebrek aan kennis, kunde, inzicht en ervaring van de jury, zowel in de western als in de dressuur.

apincy

Berichten: 338
Geregistreerd: 26-12-07
Woonplaats: rotterdam

Re: grootse verschil tussen western en engels rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 19:58

Hoi dank je wel allemaal
Ik zat namelijk te twijfelen maar eigelijk doe ik het nu ook allebei al en paard vind t prima alleen willen we beiden gaan lessen maar ben t er mee eens dat idd de basis gelijk is en ik vind zo ie zo ook dat als er dresuur wordt gereden in eerste instantie goed vwnw moet worden gereden en vanuit ontspanning moet worden verder gewerkt .
en wat betreft wedstrijden van mij hoeft dat niet zo mischien dat zij t ooit wil maar ik wil gewoon iets doen met hem wat ik leuk vind en waar we allebei plezier aan beleven

savanja10
Berichten: 11
Geregistreerd: 19-03-14
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 13:28

Het grootste verschil is dat er bij engels het paard op de druk word gereden dat houd in dat er altijd ergens druk is met name in de mond bij de "aanleuning" en met western word het paard er van af gereden dus je geeft de hulp waardoor er druk ontstaat het paard gehoorzaamt en je haalt de druk ervanaf op de mond is "bijna" nooit druk daarom word er gereden met een lange teugel

Kirrr

Berichten: 6200
Geregistreerd: 30-07-07

Re: grootse verschil tussen western en engels rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 13:31

Tem, je zit in een topic van 2009....