Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 3 [ 64 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

(western) hoed met ingebouwde cap

 
Profiel   

Hallo,

Ik kom hier even binnenvallen. Heb geen idee of jullie er al vaker over gepraat hebben (kan het niet zo snel vinden). Mijn man en ik zijn op zoek naar een soort westernhoed waar een ingebouwde veiligheidscap in zit. Enig idee waar ik zoiets zou kunnen kopen. Via google al een paar westernzaken bezocht, maar nergens iets kunnen vinden. Maar ze zouden wel moeten bestaan.

Hopelijk kan een van jullie me helpen.
Alvast bedankt.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-11 20:26 



 
Profiel   

Ik heb ze wel eens gezien op internationale western wedstrijden voor de aller jongste ruitertjes, maar bijna niemand draagt ze aangezien ze zo verschrikkelijk lelijk zijn (persoonlijk vind ik dat je dan net op Calimero lijkt hihi)..
Ik ben tot nu toe ook nog geen westernwinkel in Nederland en België tegen gekomen die ze verkoopt.
En dat komt dan denk ik ook weer omdat niemand ze wil kopen.
De meeste mensen rijden óf met een hoed óf met een cap. Dat kleine plastic ding wat ze in een westernhoed stoppen en een 'cap' noemen, biedt volgens mij niet zo heel veel bescherming..

Mag ik vragen waarom je graag een westernhoed met ingebouwde cap zou willen? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-11 20:33 



 
Profiel   

We gebruiken onze paarden ook voor oude landbouwmachines. Een cap "hoort" daar dan eigenlijk niet bij. Maar is voor onze veiligheid natuurlijk wel beter. Gewoon thuis gebruiken we dan ook een cap, maar als we demonstraties geven, dachten we dat het dan misschien leuker is om een dergelijke hoed op te hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-11 20:36 



 
Profiel   

Aantal fabrikanten hebben ze volgens mij weer uit het assortiment gehaald. Dingen beschermden de meest kwetsbare delen van het hoofd niet/niet genoeg en de hoed is door die cap mega groot.

Mischien dat je beter een cap kan camoufleren met een strohoed?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-11 21:01 



 
Profiel   

Deze caps zijn hier niet verkrijgbaar omdat ze niet goedgekeurd zijn. Een cap moet in Nederland (Europa?) een bepaald veiligheidskenmerk hebben. Dat hebben deze helm in hoed dingen helaas niet.
Er is ook al eens een discussie geweest ivm het verplichte showen met cap.
Wat je kunt doen is een cap met western uiterlijk zoeken, zoals de troxel helmen ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-11 21:13 



 
Profiel   

Ik heb er een via via, idd niet gekeurd. Wel een aussie hoed model (en dus niet USA) en idd groot, maar nog altijd een stuk minder lelijk dan een cap. Ik wil je via pb wel de gegevens geven van de leverancier.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-11 21:26 



 
Profiel   

ze bestaan zekwer wel. de italiaanse jeugd hebben ze vaak op, is volgens mij daar plicht ofzo.
dat zijn ook goed model hoeden wel dus geen aussies....

dus misschien eens i italie zoeken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-11 21:52 



 
Profiel   

quarterH schreef
ook goed model hoeden wel dus geen aussies....


:')

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-11 21:59 



 
Profiel   

Spirithorses verkocht ze vroeger, weet niet of ze ze nu nog steeds in hun assortiment voeren.
Kijk eens in hun webshop.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-11 07:32 



 
Profiel   

Troxel heeft (of had) toch ook een saftey Cowboy Hat System in productie? Ik kan mij namelijk een topic uit het verleden herinneren. Je zou de leverancier van Troxel in Nederland eens kunnen benaderen.

Succes

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-11 08:55 



 
Profiel   

ik heb wel eens menners gezien met een goedgekeurde hoed , beetje zo'n australisch modelletje maar die cowboy kalimero dingen mag je hier niet gebruiken

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-11 09:35 



 
Profiel   

cowboyberend schreef
maar die cowboy kalimero dingen mag je hier niet gebruiken


Wie zegt dat?
Buiten het feit dat het er totaal niet uitziet,mag je ze hier gewoon gebruiken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-11 09:38 



 
Profiel   

Je mag zelfs rijden met een papieren hoedje als je wilt, behalve op die evenementen en maneges waar een goedgekeurde helm verplicht is, want dat zijn ze vooralsnog niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-11 09:40 



 
Profiel   

Margrietjuh schreef
Een cap moet in Nederland (Europa?) een bepaald veiligheidskenmerk hebben. Dat hebben deze helm in hoed dingen helaas niet.


Klopt niet.
De KNHS verplicht een CE/EN 1384.
Maar er zijn genoeg helmen en caps te vinden met een CE markering (waaronder de cap met hoed) die gewoon toegestaan zijn in Europa.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-11 09:45 



 
Profiel   

troi schreef
Je mag zelfs rijden met een papieren hoedje als je wilt, behalve op die evenementen en maneges waar een goedgekeurde helm verplicht is, want dat zijn ze vooralsnog niet.


Niet helemaal correct.
Western evenementen hebben deze verplichting niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-11 09:46 



 
Profiel   

Wrong schreef
troi schreef
Je mag zelfs rijden met een papieren hoedje als je wilt, behalve op die evenementen en maneges waar een goedgekeurde helm verplicht is, want dat zijn ze vooralsnog niet.


Niet helemaal correct.
Western evenementen hebben deze verplichting niet.


Uhhh, en de L5 t/m L3 bij de WRAN dan O:)

Je mag trouwens op je hoofd zetten (of juist weg laten) wat je wilt. Of je nou een cap uit china,the USA of mars op je hoofd zet maakt helemaal niets of niemand uit. Zolang je maar niet deelneemt aan een evenement of rijd op een locatie waar een capverplichting (CE/EN 1384) geld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-11 10:27 



 
Profiel   

Mathilde schreef
Uhhh, en de L5 t/m L3 bij de WRAN dan O:)


hahahaha tja als de wran zo graag een cap verplichting wil om in een goed boekje te komen bij de KNHS (om aan te sluiten) en dan vervolgens krijgen te horen dat men (KNHS)aansluiting helemaal niet ziet zitten.
Tja hoe slim ben je dan.
Maar goed de leden geloofden het allemaal en nog steeds.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-11 10:36 



 
Profiel   

Mathilde schreef
Je mag trouwens op je hoofd zetten (of juist weg laten) wat je wilt. Of je nou een cap uit china,the USA of mars op je hoofd zet maakt helemaal niets of niemand uit. Zolang je maar niet deelneemt aan een evenement of rijd op een locatie waar een capverplichting (CE/EN 1384) geld.


Ik schrijf toch net dat dit niet waar is.
Western is de uitzondering.(en western is meer dan WRAN L5*L4*L3)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-11 10:39 



 
Profiel   

Rustig maar :(:) Ik weet dat er (gelukkig) meer is dan de WRAN.
Wat ik bedoelde te zeggen is dat er veel mensen blijven volhouden dat als je een cap op je hoofd zet in je 'vrijetijd', daar ook een certificaat aan moet hangen.

Ik heb even gezocht, en ze zijn er. Maar ik zou zo'n ding nooit op m'n hoofd zetten. Misschien dat het kan op een man met een flink hoofd, maar als je een beetje een vrouwelijke kaaklijn hebt gaat het niets worden:

Troxel Western Hat Helmet
http://www.rods.com/Troxel-Western-Hat- ... 11085.html

En een foto op iemands hoofd:

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-11 10:44 



 
Profiel   

Ach, zo'n look of een champignon.. Ik heb dan liever dit hoor, en het is nog een stuk praktischer ook met regen en zonneschijn beschutting.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-11 11:04 



 
Profiel   

Dank voor al jullie reacties. Ik vind die foto niet zo slecht hoor. Beter dan met een cap, dat past toch minder.


Edit: Troxel is niet meer leverbaar, staat op de site. Spirithorses heeft ze nog wel. Bedankt voor de tip.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-11 11:05 



 
Profiel   

Toevallig dat ik vorige week bij Kraemer pferdesport was en daar bij de westernafdeling 'aparte' caps zag liggen. Toen ik het kaartje als, bleek dit inderdaad veiligheidscap te zijn voor onder de hoed (voldoet niet aan norm EN1384). Zie hier: http://www.kraemer-pferdesport.de/Einsa ... &ci=247569
Je moet er dus wel nog een hoed (maatje groter) bij kopen ;-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-11 12:48 



 
Profiel   

Ik heb ze ooit bij Arthur's Westernstore in Vorstenbosch gezien

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-11 14:17 



 
Profiel   

jezus die foto zég!! :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-11 15:47 



 
Profiel   

Er kan een slotje op. Ik heb genoeg tips binnen. Allemaal bedankt.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-11 16:30 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 3 [ 64 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen