Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 108 van de 110 [ 2745 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 105, 106, 107, 108, 109, 110  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Help, waar vind ik toch een bijrijder, Western ervaren

 
Profiel   

Duke schreef
cissy schreef
Ik waag weer een poging, ik dacht een leuk paard gevonden te hebben maar gek genoeg had ik teveel ervaring. De eigenaresse dacht dat ze daar gefrustreerd van zou worden omdat ik haar paard dan beter zou kunnen rijden dan zij.
Tja, het is maar wat je wilt.

Dus nieuwe poging nieuwe kansen! :')

Oke... bijzonder... ik zou juist heel blij ervan worden. Ik heb nu een bijrijdster die zelf heel weinig ervaring met paarden an sich heeft, laat staan western. Manegeruiter. Gelukkig is ze leergierig en wil ze les nemen (kleine voorwaarde natuurlijk) en spreekt het westernrijden haar wel aan, maar zelfstandig opzadelen, was zelfs al een dingetje. Stapje voor stapje... ben gewoon al blij als iemand enthousiast is en haar afspraken nakomt.


Moet het toch wel even (zo kort mogelijk) van mij afschrijven. Zoals hierboven staat had ik dus een bijrijdster/verzorgster met heel weinig ervaring en geen westernervaring. En ondanks dat ze echt wel wil leren, ging het me toch opbreken. Ze wilde meer begeleiding, en meer lessen, maar wel voor minder geld. Tja, een goede instructrice komt niet voor een habbekrats lesgeven. En ik heb die paarden niet voor haar plezier en als ik tijd had haar aan het handje te nemen, dan had ik mijn paarden zelf wel kunnen doen in die dagen. Ze had toch niet het inzicht en de ervaring om dingen zelf aan te pakken. En plus dat ze niet flexibel is (altijd oppas moeten regelen als alleenstaande moeder en ze was ook haar auto kwijt die ze in het begin had). Ik gunde het haar zo, maar het kwam teveel van één kant en ze zag dit vooral als een kans voor haar en wat het voor haar kon opleveren. Note: ik vraag geen financiële bijdrage. Ik heb toch de knoop doorgehakt en haar laten weten dat het niet ging werken voor mij zo. Heel verdrietig natuurlijk, ze vond het heel oneerlijk. En ik voel me er echt heel rot onder, maar ik werk te hard hiervoor om mijn paarden te houden om een ander te pleasen en zelf teveel irritaties en zorgen te hebben of het allemaal wel goed ging. Ik doe het niet snel, maar ik heb toch iemand moeten wegsturen. Dat voelt echt k*t.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-21 12:00 



 
Profiel   

Maar dat begrijp ik volkomen. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-21 12:19 



 
Profiel   

Vervelend Duke, je moet er toch een goed gevoel bij hebben.
Jij woont niet héél toevallig bij mij in de buurt? <<)
Edit, nee dus....

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-21 16:40 



 
Profiel   

Bellatrix schreef
Maar dat begrijp ik volkomen. :j

Dank je. :) Het verhaal is natuurlijk langer, maar probeerde zo kort mogelijk het verhaal te omschrijven.

cissy schreef
Vervelend Duke, je moet er toch een goed gevoel bij hebben.
Jij woont niet héél toevallig bij mij in de buurt? <<)
Edit, nee dus....


Hahaha! Nee... helaas. Ik moet zeggen dat ik na dit gebeuren al iemand op het oog had en die heb ik gevraagd of ze nog kon en wilde en dat is zo!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-21 21:29 



 
Profiel   

Hoi allemaal,

zojuist heb ik mij aangemeld op dit forum dus gelijk mijn eerste post!

Ik ben op zoek naar een bijrijdpaard (western) in de omgeving Veghel. Ik beschik over een auto en ben bereid om er eventueel een stukje voor te rijden. Ik rijd al sinds ik kind ben dressuur en sinds 2016 heb ik de overstap gemaakt naar het westernrijden. Ik heb elke week les bij Wendy van Osch en dat doe ik met enorm veel plezier. Zo veel zelfs dat ik graag wat meer wil rijden. Ik ben me aan het oriënteren om zelf een paard te kopen (helaas is die droom nog niet uitgekomen) en om wat vaker te rijden lijkt me een goede, eerste stap.

Ik ben een ervaren ruiter maar ik wil wel graag op een betrouwbaar paard rijden. Buitenritten zijn even geleden maar dit zou ik graag weer op willen pakken. Het lijkt me ook leuk om wat meer mensen te leren kennen die deze leuke hobby delen, gezien ik de enige ben in mijn omgeving die deze hobby beoefend. Ik ben netjes, betrouwbaar en kom mijn afspraken na.

Ben je op zoek naar een bijrijder dan mag je me altijd een pbtje sturen. Ik kom graag met je in contact :)

Groetjes, Eline

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-21 10:23 



 
Profiel   

Die dame waar ik laatst was geweest voor bijrijden had toen een ander gekozen omdat ik teveel ervaring had.
Krijg ik een appje dat die ander weer gestopt is en dat ze weer een adv gaat zetten.... :j
En nee, ik mag niet alsnog komen want ik heb nog steeds te veel ervaring.

Ik snap m niet meer.... 8)7

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-05-21 23:02 



 
Profiel   

Waarom appt ze je dan? :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-05-21 23:07 



 
Profiel   

Haar gedachte was dat als ik die adv tegen zou komen dat raar zou zijn als ze mij niet even ingeseind had.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-21 00:03 



 
Profiel   

Heerlijk hoe moeilijk mensen het zichzelf kunnen maken :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-21 18:34 



 
Profiel   

Vriendin van mij zoekt een bijrijder voor haar merrie Special.

[ img ]

Special wordt reining gereden en staat in Woudenberg. (Forest Mountain Ranch)
Ze is nu 25 weken zwanger en rijden gaat niet meer zo dus ze wil iemand die Special gaat rijden en aandacht geeft.


https://www.bokt.nl/markt/ad/511370/wes ... angerschap

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-21 08:28 



 
Profiel   

Wat voor mij?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-21 18:34 



 
Profiel   

Ik weet eerlijk gezegd niet of jullie een match zouden zijn.

Maar je kan altijd contact opnemen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-21 18:50 



 
Profiel   

Tnx Bellatrix voor het plaatsen van het zoek berichtje:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-21 22:39 



 
Profiel   

Gisteren bij Marlonaldo langs geweest voor kennismaking.
Voelde me weer echt een beginner :D zo zie je maar dat iedereen zn eigen maniertjes heeft en elke trainer dingen anders doet.

Special dacht er het hare van en was me lekker aan het uitproberen, als ik hierheen loop wat doe jij dan... :+
Verder wel braaf hoor, de galop zit heerlijk!

Afijn, na zoveel maanden niet rijden was het wel weer heel fijn en heb het toch wel gemist.
Of het wat gaat worden is aan Marlon. Ik vond het erg leuk en dank voor de rit!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-21 10:23 



 
Profiel   

Helaas toch geen match, ik ben geen typische reining ruiter en dat zoekt Marlon wel.

Dus ik ga weer op zoek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-21 23:45 



 
Profiel   

Jammer!

Spec is een leuke merrie maar met mij klikte het ook niet in het zadel. Kreeg niets voor elkaar. :+ Ernaast gaat prima, poetsen en tutten enzo is prima en ik kan er ook prima mee lopen of longeren in de roundpen maar erop...nee dat klikt helaas niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-21 08:58 



 
Profiel   

Ik kreeg haar wel enigszins aan het lopen, maar de manier van rijden is dermate anders dat er geen cirkel rond was en Special veel gewoon haar eigen zin deed. :') Vandaar dat ik zei dat ik me een beginner voelde :D
Ze is absoluut braaf en lief en goed opgevoed. Alleen onze rijstijlen lagen te ver uit elkaar. Ik ben geen pure reining ruiter en doe dingen 'anders'.

Durf te wedden dat Marlon zich op mijn paard ook zo zou hebben gevoeld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-21 17:14 



 
Profiel   

Oh dat geloof ik ook wel hoor. :j

Maar idd, dan verschillen jullie teveel van rij stijl. En dat is niet erg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-21 18:48 



 
Profiel   

Zeker niet, ik hoop dat we beide een betere match vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-21 11:12 



 
Profiel   

Het is zeker niet zo dat ik een echte reiner zoek.. want dat is mijn huidige rijder (die dus gaat stoppen) ook absoluut niet.

Maar wij liggen qua omgang met het paard en het rijden beide ver uit elkaar. Ik zal zeker ook niet zomaar wegrijden op jouw paardje, maar het is wel belangrijk om te luisteren naar de aanwijzingen en deze na te volgen zodat de miscommunicatie minder is. Spec deed precies wat je vroeg en juist niet vroeg. Alleen het consequente wat ze echt nodig heeft miste ik.

Het is ook zeker niet persoonlijk want ik vond het erg gezellig. Maar moet ook aan de situatie denk waar ik nu in zit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-21 22:53 



 
Profiel   

‘t veld noord-holland. Appaloosa aangeboden voor 2 dagen per week.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-21 09:40 



 
Profiel   

Zeer onwaarschijnlijk maar ik ga de steen toch werpen:

Ik ben opzoek naar een bijrijdpaardje en dit in het zuiden van Vlaams-Brabant, Noorden van Waals-Brabant en Brussel. België dus :+
Ben zelf 27, 12 jaar "klassiek" gereden en nu 6 jaar overgeschakeld. Vooral richting reining gereden. Laatste jaar niet meer zoveel gereden wegens te weinig tijd en geen paard ter beschikking ! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-21 15:24 



 
Profiel   

Aangezien de huidige bijrijdster helaas gaat verhuizen, ben ik opzoek naar een nieuwe.

Het betreft een recreatief western gereden haflinger die eigenlijk van alle markten thuis is. Western ervaring is daarom niet per se vereist, maar heeft wel de voorkeur.
De pony is braaf, maar wel sensibel en kan soms onvoorspelbaar uit de hoek komen. Echt gevaarlijk wordt het niet, maar hij is daardoor alleen geschikt voor een ervaren ruiter die stevig in zijn/haar schoenen staat.
Hij kan prima naar buiten, zowel alleen als met een ander paard. Hij kan soms (vooral met een ander paard erbij) heet worden of een dag hebben waar hij alles spannend vindt en het voelt alsof je een bommetje onder je hebt, maar ook net zo vaak heel braaf zijn, dat is een beetje Russische roulette :Y)
Er is op 15 minuten stappen een grote buitenbak en kleine binnenbak. De kosten vallen mee, deze moeten door de bijrijder zelf worden betaald. Daarnaast zou ik het fijn vinden als er af en toe op eigen kosten een lesje wordt gevolgd (dit hoeft echt niet wekelijks). In de bak is hij over het algemeen super werkwillig, maar ook daar kan hij een achter-het-behang-plak-dag hebben. Grondwerk vindt hij ook erg leuk, dit kan gewoon thuis in de wei.

Ik vraag verder geen bijdrage, wel verwacht ik dat er wordt gemest en af en toe geholpen met klusjes (uurtje onkruid wieden, hooibaaltjes van het land af halen, e.d.).

In eerste instantie gaat het om drie dagen per week (2x doordeweeks, 1x weekend), maar als ik weer wat fitter ben, zal dit naar 2 keer in de week gaan en eventueel bij ziekte een paar keer extra. Voorkeur voor 18+. De pony is 1.45, dus liefst niet langer dan 1.75 (zoals de ruiter op de foto) en niet te zwaar.

De pony staat in het buitengebied van Wehl tussen nieuw-Wehl en Didam. Het bos is goed bereikbaar en het is hier ook best leuk buitenrijden!


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-21 16:50 



 
Profiel   

Nog niet actief op zoek maar wel inventarisatie en wellicht komt er iemand voorbij waarbij het super klikt.

Is er iemand western georiënteerd die wat zoekt in omgeving van Drenthe?
Woon zelf net in (D) over de grens bij Schoonebeek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 10:58 



 
Profiel   

Hoi toch maar maar weer eens een oproepje!

Ik ben op zoek naar een bijrijder voor een 6 jarige paint ruin.
Zeer sociaal.
Soms nog zoekend in begeleiding en sturing dus zoek wel iemand die sterk in z'n schoenen staat.
Hij houd van buitenrijden, ikzelf totaal niet dat doet mijn man altijd, maar dit zal ivm omstandigheden met werk voor langer tijd niet kunnen.

Zodoende zoek ik iemand die graag 2 of evt 3 x per week zou kunnen rijden,
Wij rijden de langzamere onderdelen dus pertinent geen reining!
Hij staat in Katwijk aan Zee op 50 meter van het strand.
Dagen kunnen in overleg, Ik ben niet anders gewend dan met een man in de beveliging en strandrijder!
Wel belangrijk: wij staan op een manege dus 's avonden, 's winters de binnenbak is voor de lessen en licht buitenbak is niet echt denderend.

Ik vraag geen finaciele bijdrage, wel eerste paar keer tips van mij, en ben bezig met nieuwe instructie als dat zover is 1s per 2 maanden een les op eigen kosten!

Aangezien ik alle reacties op een oude mailaccount binnen krijg en dus niet zie (Hotmail) Maar krijg niet veranderd
Graag geen reply maar e-mal naa naar paulineolthof@gmail.com
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 21:21 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 108 van de 110 [ 2745 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 105, 106, 107, 108, 109, 110  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen