Help, waar vind ik toch een bijrijder, Western ervaren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Succubi

Berichten: 5139
Geregistreerd: 07-09-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Help, waar vind ik toch een bijrijder, liefst Western ervar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 17:11

Gráni is ook nog steeds in de aanbieding in Soest

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101817
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Help, waar vind ik toch een bijrijder, liefst Western ervar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 17:25

Had je niet iemand gevonden pas?

Succubi

Berichten: 5139
Geregistreerd: 07-09-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 19:51

Bellatrix schreef:
Had je niet iemand gevonden pas?


Tja, hele leuke dames maar 1 had geen klik en 2 waren ineens te druk. Nu komt er een leuke meid 1x per week (rijd engels) maar Gráni verdient meer aandacht.
Ik heb nog nooit moeite gehad om iemand te vinden voor Marny maar Gráni kan ik nog 100x makkelijker verkopen dan een bijrijdster vinden >;)

quartel

Berichten: 15894
Geregistreerd: 14-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 09:58

Ik wil toch even een klein detail duidelijk maken.
Voor mijn Sjaak ben ik niet per direct op zoek naar iemand die gratis op mijn kosten mee wilt liften. :)
Ik vraag er niet veel voor maar ik heb wel slechte ervaringen met "gratis komen rijden".
Word mijn paard er beter van omdat je een goede ruiter bent zal je mij nergens over horen.
In alle andere gevallen vraag ik de kosten van de smid omdat je ook als bijrijdster zijn voetjes gebruikt.
Alle andere kosten zoals het gebruik van mijn spullen, de stalling en gebruik van de stapmolen, bodembedekker etc zijn dan voor mij.
Niet geheel onredelijk denk ik.

Vind je niet onredelijk en zoek je een Quarter paardje om op te rijden die erg betrouwbaar is........die ook nog wat knopjes heeft om mee te spelen......dan staat hij vlak bij knooppunt Everdingen in Schoonrewoerd.
Stuur mij dan een pb en kom eens een keertje kijken.

Groetjes van Sjaak

Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101817
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Help, waar vind ik toch een bijrijder, liefst Western ervar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 10:23

Verhuis ff hierheen. :P

quartel

Berichten: 15894
Geregistreerd: 14-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 10:25

Bellatrix schreef:
Verhuis ff hierheen. :P


:')

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101817
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Help, waar vind ik toch een bijrijder, liefst Western ervar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 10:28

Sorry. :P

quartel

Berichten: 15894
Geregistreerd: 14-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 10:33

-O- -O-

Faithderks1
Berichten: 88
Geregistreerd: 19-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 10:44

Weten jullie of er in de buurt van Naarden een vp te vinden is die mij een beetje Western kan leren. Ik wil graag ermee beginnen maar weet niet waar ik moet zoeken. Iemand tips?

Kimvicious
Berichten: 1464
Geregistreerd: 03-02-11
Woonplaats: Nijmegen

Re: Help, waar vind ik toch een bijrijder, liefst Western ervar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 13:15

Niet heel hard op zoek maar mocht iemand zich hier in herkennen mag je altijd contact opnemen !
Bijrijdster. Omgeving Nijmegen, 18+ en beschikken over eigen vervoer. Niet groter dan 1.75 ivm grootte pony. Enige ervaring met western is een vereiste.
Voor leuke grullo bonte ruin die gek is op avontuur. Of het nu een Reining proef is, extreme trail, buitenrijden, springen of koeienwerk, niets is deze knapperd te gek. Dus ben jij net zo avontuurlijk, bereid om een geringe bijdrage te betalen en heb je zin om een dag of 2 per week lol te maken? Stuur gerust een PB !

Afbeelding

fique

Berichten: 2503
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: zaanstad

Re: Help, waar vind ik toch een bijrijder, liefst Western ervar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 16:56

Iemand bij ons op stal zoekt voor haar quarter een bijrijder/ster. Paard staat op kalverhoek-quarterhorses in Wijdewormer. Vanaf openbaar vervoer een kleine 10 minuutjes lopen.

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 17:02

Ik rijd dankzij dit topic alweer ruim 1.5 jaar Jamy bij :D
Laatst bijgewerkt door goldenarrow op 25-10-16 18:20, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Stuk over verwijderde berichten weggehaald.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 17:21

Wij zochten niet meer, maar iemand vroeg of ik iets wist en evt les wilde geven op 1 van onze paarden. In eerste instantie nee gezegd.
Maar toen een kennis me het nog eens vroeg, hebben we met die dame afgesproken. Hele avond gesproken en wat met de paarden getut. Merrie deed iets stoms, zal je altijd net zien, en had een wondje. Ze zou contact houden, want merrie was zo leuk en ze wilde weten hoe het afliep.
Volgende dag stuur ik een berichtje dat het goed gaat. Ze heeft het gelezen ( was op fb ) maar nooit meer iets gehoord. Lees ik opeens dat ze een paard zoekt en uiteindelijk heeft ze er eentje gekocht. Prima, maar stuur een berichtje. Toen ze interesse had, kon ze ook berichten sturen.
Misschien mijn fout, maar is een volwassen vrouw, met kinderen, dus dan ligt mijn verwachtingspatroon qua fatsoen ook misschien te hoog??

Dat soort dingen, maakt het voor die enkele betrouwbare bijrijdster die zo hard zoekt en wel graag wil, niet makkelijker.
Laatst bijgewerkt door goldenarrow op 25-10-16 18:21, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Zin over verwijderde berichten verwijderd.

IndianVegas

Berichten: 596
Geregistreerd: 16-07-08

Re: Help, waar vind ik toch een bijrijder, liefst Western ervar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 13:11

Hier ook ervaring met van de aardbodem verdwijnen. Ik had ook een bijrijdster leuke meid goed contact. Had verteld dat ze op vakantie ging als ze terug was zou ze appen, nooit meer gehoord. Ik haar geappt geen antwoord meer. Snap er ook niks van.
Wil eigenlijk weer een nieuwe bijrijdster omdat ik zelf niet genoeg tijd heb maar vind het nu toch lastig..

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 15:19

Misschien denken mensen te makkelijj over bijrijden....?
Of ze durven niet eerlijk te zijn dat ze het paard of de eigenaar niks vinden, kan ook.

Ik was nu toch wel verbaasd bij een volwassen vrouw die al eigen paard had gehad. Heel banketstaaf, maar dit is de reden waarom ik onder andere voor 18+ kies en dan liever nog 25+
Laatst bijgewerkt door goldenarrow op 25-10-16 18:21, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Zin over verwijderde berichten verwijderd.

Kirrr

Berichten: 6194
Geregistreerd: 30-07-07

Re: Help, waar vind ik toch een bijrijder, liefst Western ervar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 15:21

Leeftijd geeft nog geen garantie jammer genoeg.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Help, waar vind ik toch een bijrijder, liefst Western ervar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 15:26

Nee dat is zo. Maar jonge meiden hebben vaak toch last van pubertijd, willen van alles en zeggen mij iets te makkelijk af.

Bij iemand met een gezin, die al een eigen paard heeft gehad, verwacht ik dat er echt goed is nagedacht en mensen het woord "verantwoordelijkheid" goed begrijpen.

Maar wij zoeken niet meer. Lees dan een adv van iemand rond de 20 met eisen waarvan ik echt achterover sla.

goldenarrow

Berichten: 8662
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: Help, waar vind ik toch een bijrijder, liefst Western ervar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 18:23

Moderatoropmerking:
Ik heb een aantal berichten moeten verwijderen omdat hierbij sprake was van het uitvechten van een ruzie/vete op Bokt. Dit is in strijd met de Boktregels. Ook de berichten die zijn geschreven in antwoord op de ruzie/vete zijn verwijderd.

Excuses voor het ongemak.

rainbow8

Berichten: 2407
Geregistreerd: 15-05-09
Woonplaats: Afgelegerije

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 19:02

Dit slaat echt helemaal nergens op!! Er werden geen namen genoemd alleen ervaringen met bijrijdsters..

Animal

Berichten: 8448
Geregistreerd: 03-03-12
Woonplaats: Westerlee

Re: Help, waar vind ik toch een bijrijder, liefst Western ervar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 19:07

Er werden in dit geval wel namen genoemd. Deze hebben we gisteravond direct uit de berichten verwijderd. Daarnaast bleven de ervaringen met deze bijrijdster niet enkel bij dit topic, waardoor we zagen dat het om een vete ging en alle berichten omtrent deze vete verwijderd hebben. Bokt biedt geen podium om ruzies uit te vechten. Dit staat ook in de regels omschreven: http://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Regels#ruzie

corine1981

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Re: Help, waar vind ik toch een bijrijder, liefst Western ervar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 20:29

Quartel jammer dat Sjaak niet dichtbij genoeg staat, manlief en ik hadden graag wat tijd aan hem willen besteden, we hebben veel lol met hem gehad....

quartel

Berichten: 15894
Geregistreerd: 14-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 21:36

corine1981 schreef:
Quartel jammer dat Sjaak niet dichtbij genoeg staat, manlief en ik hadden graag wat tijd aan hem willen besteden, we hebben veel lol met hem gehad....

Jij kent hem ja.....jij weet dat het een super lief dier is.
Dat is hij nog steeds.......ik ga op wat voor manier dan ook zelf tijd maken voor hem......gewoon omdat het moet....omdat hij het verdient.
Als je hem nog eens zien wilt ben je zeker welkom.......dat aanbod blijft ook staan, dat je dat weet!!

Ik ben geen gemeen mens, ik ben alleen wel boos.....
Kan er slecht tegen als mensen oneerlijk zijn en er (zo blijkt ook nu weer) mee weg komen.
Mensen die dat verdedigen zijn imo niet veel beter!!!
Vete is een erg groot woord Animal maar dat leer je allemaal later als je groter bent.
Je recht halen is weer iets heel anders....soms word dat nog wel eens door elkaar gehaald.
Erg jammer.

En verder...ben ik eigenlijk gewoon klaar met dit hele forum.....ik wens de achterblijvers veel wijsheid in de toekomst.

Animal

Berichten: 8448
Geregistreerd: 03-03-12
Woonplaats: Westerlee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 21:50

quartel schreef:
corine1981 schreef:
Quartel jammer dat Sjaak niet dichtbij genoeg staat, manlief en ik hadden graag wat tijd aan hem willen besteden, we hebben veel lol met hem gehad....

Jij kent hem ja.....jij weet dat het een super lief dier is.
Dat is hij nog steeds.......ik ga op wat voor manier dan ook zelf tijd maken voor hem......gewoon omdat het moet....omdat hij het verdient.
Als je hem nog eens zien wilt ben je zeker welkom.......dat aanbod blijft ook staan, dat je dat weet!!

Ik ben geen gemeen mens, ik ben alleen wel boos.....
Kan er slecht tegen als mensen oneerlijk zijn en er (zo blijkt ook nu weer) mee weg komen.
Mensen die dat verdedigen zijn imo niet veel beter!!!
Vete is een erg groot woord Animal maar dat leer je allemaal later als je groter bent.
Je recht halen is weer iets heel anders....soms word dat nog wel eens door elkaar gehaald.
Erg jammer.


Ik ken het verhaal niet quartel. Ik weet absoluut niet wat er speelt, heb geen verhalen van twee kanten gehoord en was er ook niet bij. Het enige wat er hier aan de hand is, is dat het volgens de regels op Bokt niet toegestaan is om een ruzie uit te vechten of je recht te halen en daarbij een andere gebruiker in negatief daglicht te zetten via Bokt. Het was aan de hand van de berichten overduidelijk dat er buiten Bokt om iets tussen jullie speelt en daarom hebben wij de berichten verwijderd. Ik geloof direct dat je een heel leuk mens bent! Ik sta absoluut niet 'aan iemands kant' en ik verdedig ook niemand. Wij hebben puur naar de regels die op Bokt gelden gekeken en de conclusie getrokken dat je die regels door het plaatsen van die berichten niet naleefde. Het heeft echt niets van doen met wie je bent en wat er buiten Bokt om gebeurd is en het heeft er ook geen invloed op.

Is het misschien handig om even via pb verder te praten? Ik merk dat er het een en ander dwarszit. Dat vind ik vervelend en ik zou het fijn vinden om het even allemaal uit te spreken. Voor het topic is het fijner als het over de pb zou kunnen, dan kan hier weer specifiek over bijrijders gesproken worden.

Daihyo

Berichten: 88066
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Help, waar vind ik toch een bijrijder, liefst Western ervar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 14:29

Ik heb nog steeds niemand gevonden voor mijn haflinger.
http://www.bokt.nl/markt/ad/422314/bijr ... -haflinger
Hij staat inmiddels in Westmaas, op een volpensionstalling, goede bak en van alles aan materiaal om te gebruiken. Westernervaring is geen vereiste, als je maar wil leren :j

DolleBokker

Berichten: 167
Geregistreerd: 11-08-12
Woonplaats: Den Hout

Re: Help, waar vind ik toch een bijrijder, liefst Western ervar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 19:55

He wat jammer Amanda, ik ben juist pas verhuisd vanuit Klaaswaal.