Westernles zonder eigen paard [regio Amersfoort]

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
x_spekkie_x

Berichten: 4354
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Westernles zonder eigen paard [regio Amersfoort]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-12 09:37

Ha, alweer het zoveelste topic van iemand die op zoek is naar westernles :+
Helaas is het Ods @ [WN-AM] Western trainers en maneges topic flink verouderd en klopt veel informatie niet meer! (Ed Gosen is al een tijdje in Amerika en ook de Three B Riders bestaat al zo'n 2 jaar niet meer.)

Ik verhuis binnenkort naar de regio Amersfoort en zou graag in die omgeving weer willen paardrijden en het western rijden weer willen oppakken. Ik heb geen eigen paard en ben afhankelijk van lespaarden. Ik heb geen voorkeur voor een discipline, ik wil gewoon graag weer op een paard stappen en nieuwe dingen leren. Dit mag voor mij zowel in een groepsles op een manege of als privéles op een manege of bij iemand die daarvoor ook lespaarden ter beschikking heeft. Prijs is iets minder belangrijk, omdat ik bij een duurdere les wat minder frequent zal gaan rijden.

Wat zijn de mogelijkheden in deze regio? Ervaringen met de betreffende maneges mogen ook gemeld worden (eventueel in een PB), maar ik ben van plan zelf eens op verschillende plekken te gaan kijken.

Wie helpt? :)

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Westernles zonder eigen paard [regio Amersfoort]

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 14:37

Maar de stal waar Ed Gosen zat bestaat nog wel. Ben er vd week naartoe verhuisd en heb geen idee nog of er lessen zijn op lespaarden, maar je kan gewoon langs gaan en kijken, vragen etc.........Zou ik toch doen, want iets moet je wel aanstaan.

Emmy
Berichten: 324
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Huizen

Re: Westernles zonder eigen paard [regio Amersfoort]

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 18:51

Marlies Maathuis zit in Achterveld, volgens mij, heeft ze ook lespaarden!!

MissPippin

Berichten: 2324
Geregistreerd: 21-06-02

Re: Westernles zonder eigen paard [regio Amersfoort]

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 20:38

Alice zijlstra, maar weet niet of die haar merrie beschikbaar heeft daarvoor

Equi_libre
Berichten: 506
Geregistreerd: 27-11-10
Woonplaats: Amersfoort

Re: Westernles zonder eigen paard [regio Amersfoort]

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 20:43

Marlies heeft idd lespaarden; te vinden via MM Horsetraining. Ze zit op de Aarderhoeve in Achterveld, vlakbij Amersfoort.

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 09:48

Esther de Vries in Nijkerk. :)

Melissaamlo
Berichten: 37
Geregistreerd: 28-08-09

Re: Westernles zonder eigen paard [regio Amersfoort]

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 12:58

ML Stables heeft nog steeds lespaarden. (oude locatie Ed Gosen)

Simome
Berichten: 16
Geregistreerd: 01-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 23:31

Bij Western Stable Beau Dandy's in Maarsbergen kun je ook les volgen op een van onze lespaarden (westernstablebeaudandys.nl)

Marjan_WSS
Berichten: 267
Geregistreerd: 28-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 13:50

Westernmanege White Socks Stables te Huis ter Heide (gem. Zeist) geeft privé- en groepslessen op een van haar Quarters en Paints (www.whitesocks.nl).

x_spekkie_x

Berichten: 4354
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-13 16:42

Weer eens reageren op mijn eigen topic :) Wegens omstandigheden (hernia!) kan ik nu al maanden niet paardrijden, maar ik mag binnenkort weer beginnen met korte stapritjes, dus vandaar dat ik weer op zoek ben naar westernles in deze omgeving.

Er zit een grote stal in Woudenberg, en het is mij niet helemaal duidelijk hoe het nu zit. Het is de oude stal van Ed Gosen. ML Stables gaf daar westernles, maar is volgens mij gestopt? Goldewijk stables is alleen pensionstalling. Highpointstables zou er nu zitten, geven zij les? En blijkbaar is Beau Dandy's verhuisd van Maarsbergen naar Woudenberg.

Momenteel zoek ik echt een superbraaf lespaard waarbij ik mijn paardrijgevoel weer kan ontwikkelen d.m.v. korte stapritjes (vanwege mijn revalidatie na een hernia operatie). Ik mag nog niet draven en galopperen, dus de kans dat dit gebeurt wil ik zoveel mogelijk uitsluiten (vandaar een superbraaf paard). Wie weet waar ik dan terecht kan? :)

Beau_Dandys
Berichten: 35
Geregistreerd: 16-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 23:10

Bij Beau Dandy's kun je uitstekend lessen volgen op brave paarden. Wij kunnen de les aan jouw situatie aanpassen. Beau Dandy's is inderdaad sinds 1 juni verhuisd naar Woudenberg (Meent 9), de oude locatie van Ed Gosen. ML Stables en Highpoint Stables zijn niet meer op deze locatie gevestigd. Kom anders eens bij ons kijken. Je kunt meer info vinden op onze website www.westernstablebeaudandys.nl.

x_spekkie_x

Berichten: 4354
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-13 22:41

Bravura schreef:
Esther de Vries in Nijkerk. :)

Zij geeft helaas geen westernlessen meer, in ieder geval niet op manege paarden.

x_spekkie_x

Berichten: 4354
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-14 17:17

Ik up mijn eigen topic weer. Ik heb een klein jaar met groot plezier gelest bij Marlies Maathuis. Helaas is zij verhuisd, dus ik ben weer op zoek naar een nieuwe plek om westernlessen te volgen :)

Ik heb Roy Willemse van de Forest Mountain Ranch benaderd, maar hij heeft geen manegepaarden en kan dus geen les geven aan mensen zonder eigen paard.

Beau Dandy's en White Socks ben ik gaan kijken, maar dat was niet helemaal waar ik naar op zoek ben.

Gezien ik bij Marlies privéles kreeg op zeer sensibele en goed getrainde paarden, ben ik weer op zoek naar iets soortgelijks, maar ik kan het niet vinden.
Misschien op een andere manier, een verzorgpaard voor één keer per week, waarbij ik die (doordeweekse) dag voor het paard zorg en met het paard les kan nemen. Wie weet staat iemand hier open voor zo'n constructie :)
Andere tips om te kunnen blijven rijden zijn ook welkom!

xLianneZorro

Berichten: 3054
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 18:37

x_spekkie_x schreef:
Ik up mijn eigen topic weer. Ik heb een klein jaar met groot plezier gelest bij Marlies Maathuis. Helaas is zij verhuisd, dus ik ben weer op zoek naar een nieuwe plek om westernlessen te volgen :)

Ik heb Roy Willemse van de Forest Mountain Ranch benaderd, maar hij heeft geen manegepaarden en kan dus geen les geven aan mensen zonder eigen paard.

Beau Dandy's en White Socks ben ik gaan kijken, maar dat was niet helemaal waar ik naar op zoek ben.

Gezien ik bij Marlies privéles kreeg op zeer sensibele en goed getrainde paarden, ben ik weer op zoek naar iets soortgelijks, maar ik kan het niet vinden.
Misschien op een andere manier, een verzorgpaard voor één keer per week, waarbij ik die (doordeweekse) dag voor het paard zorg en met het paard les kan nemen. Wie weet staat iemand hier open voor zo'n constructie :)
Andere tips om te kunnen blijven rijden zijn ook welkom!


Denk zeker dat mensen hier voor open staan. Zo ben ik ook haast begonnen. Ik had zelf al een paar lesjes gehad en toen ben ik opzoek gegaan naar een bijrijd paard. Had er één gevonden die mocht ik voor 2x in de week bijrijden en één keer in de 2 weken lessen. Nu heb ik zo danig zo een klik met het paard dat ik zo vaak mogelijk mag komen en nog steeds 1x in de 2 weken met haar les!

IJp

Berichten: 1584
Geregistreerd: 30-11-06
Woonplaats: Cheesecity me not like cheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 22:49


Grit

Berichten: 6146
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 22:54


cissy

Berichten: 19821
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Westernles zonder eigen paard [regio Amersfoort]

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 23:45

ik heb er eentje ter lease (dagen in overleg) die sensibel en fijn te rijden is én we lessen bij Alice die komt aan huis. Paard staat in Vianen, weet niet of je dat te ver vindt? Alice is zeer te spreken over mijn paard en geeft me de meest moeilijke technische oefeningen dus er is uitdaging genoeg! :D

Gabon

Berichten: 1208
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Diemen

Re: Westernles zonder eigen paard [regio Amersfoort]

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 19:09

Voor jou ver, maar ik geef les op mijn eigen paard in Aalsmeer, hij is heel gevoelig en soepel en reageert heel goed op je zit

xLianneZorro

Berichten: 3054
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Overijssel

Re: Westernles zonder eigen paard [regio Amersfoort]

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 16:00

Had je nog wat aan mijn pb ts?

danielle80

Berichten: 159
Geregistreerd: 18-06-14
Woonplaats: Woudenberg

Re: Westernles zonder eigen paard [regio Amersfoort]

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 21:53

Western manege beau dandy's in woudenberg

x_spekkie_x

Berichten: 4354
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-14 09:18

IJp schreef:
https://www.facebook.com/alice.zijlstrahijmering

Ik weet niet of Alice ook op haar eigen paard lesgeeft, je kan haar allicht benaderen.

Helaas geeft Alice geen les aan mensen zonder eigen paard.


Grit schreef:
Misschien kun je in dit topic een bijrijdpaard vinden;
[WN-AM] Help, waar vind ik toch een bijrijder, liefst Western ervar

Bedankt! Ik heb in dat topic ook een berichtje geplaatst en ik lees mee voor nieuwe mogelijkheden :)


cissy schreef:
ik heb er eentje ter lease (dagen in overleg) die sensibel en fijn te rijden is én we lessen bij Alice die komt aan huis. Paard staat in Vianen, weet niet of je dat te ver vindt? Alice is zeer te spreken over mijn paard en geeft me de meest moeilijke technische oefeningen dus er is uitdaging genoeg! :D

Vianen vind ik wel wat ver. Google Maps zegt 35km in 23 minuten, maar gezien ik voor doordeweeks in de avond zoek, zit je heel erg met de spits op de A28 en de A2. De mogelijkheden klinken wel heel leuk (zag vaker een bericht voorbij komen in bovenstaand genoemd topic), maar ik kan geen bijdrage betalen én elke week lessen, dus leasen is voor mij geen optie.


Gabon schreef:
Voor jou ver, maar ik geef les op mijn eigen paard in Aalsmeer, hij is heel gevoelig en soepel en reageert heel goed op je zit

Ja, Aalsmeer is wel wat ver :D Maar wie weet kun je via bovenstaand topic ook een bijrijder vinden :)


xLianneZorro schreef:
Had je nog wat aan mijn pb ts?

Ja, ik heb de eigenaresse een PBtje gestuurd :)

x_spekkie_x

Berichten: 4354
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-19 09:27

Ik up mijn eigen topic weer op zoek naar nieuwe mogelijkheden :)