[HK]Startende westernruiters?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daihyo

Berichten: 88115
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 13:24

Ja, zeker. Dit is een grote verharde paddock met hooistation. Wordt 1x per dag volledig geveegd. Die 2 open boxdeuren rechts geven toegang tot een grote inloopstal.
De andere kant komt uit op een grote zandpaddock.
Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102221
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 15:15

Mooi plekje zeg!!

Minimus

Berichten: 1759
Geregistreerd: 10-08-10

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 15:23

Superplekje hoor! Koesteren. Dat vind ik hier echt niet zonder 400 euro per maand te betalen :P

Daihyo

Berichten: 88115
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 15:39

Je wil ook niet weten wat ik betaal :o
Maar ja, dat heb ik er voor over. Er zit nog een rijbak bij, voer zit erbij, het is volpension. Jim moet 24/7 buiten staan vanwege stofallergie en dan ben je in de Randstad heel beperkt helaas. Doe het zelf is wel meer te vinden, maar met lange werkdagen wil ik alle vrije tijd die ik heb aan mijn paard kunnen besteden en niet aan randzaken. Bevalt tot nu toe erg goed :D

Minimus

Berichten: 1759
Geregistreerd: 10-08-10

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 16:39

Stalletje waar ik heen ga heeft een gereduceerd tarief voor alle 24/7-buiten paarden. Dus dat is superchill. Nadeel is dat ik geen stal heb om hem in te zetten na het werk (met oog op zweten) en dat is een beetje een nadeel. Dus ik twijfel nog even wat ik doe. Of 24/7 buiten en 150 euro of een stalletje van 2,5x3 en 250 euro.. Ook gaan ze dus verbouwen en de prijzen omhoog gooien met 50 euro voor stalpaarden. Denk dat ik hem deels ga scheren, dan een deken op en naar buiten met die handel :P Hier moet je zelf je eten kopen, al kun je wel van de stalbrok gebruik maken. Maar daar krijgt Manny uitslag van, van die standaard goedkope brokken. Verder volpension en 3x per week uitmesten, hemels!

Ach. Ooit hoop ik zelf een plekje te hebben voor mijn paard.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102221
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 17:31

2.5x3? Vind ik best krap eigenlijk. :o

Minimus

Berichten: 1759
Geregistreerd: 10-08-10

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 22:15

Ja hij zei 2,5x3 maar volgens mij was het eerder 3x3,5 haha! Er stond een paard van 1.75 in en dat zou krap wezen in een stalletje van 2,5x3. Hij heeft nu een kleinere stal dan de stallen waar de paarden op de nieuwe stallen in stonden.

Ach we zien wel :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102221
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 22:19

Ik hoop dan idd dat ie groter is.... :j

Blon_D

Berichten: 4088
Geregistreerd: 28-11-04

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 22:19

Goedenavond, lange tijd niet geweest wegens diverse omstandigheden.

Net toen ik Fedor weer ging oppakken bleek het zadel hem niet helemaal lekker meer te liggen. Nu een ''nieuw'' zadel andere pad, singel en ons oude hoofdstel voorzien van nieuwe schroefjes en een neusriem.
Hij is gisteren door de tandarts behandeld voor scherpe randjes en haken. Vandaag heb ik hem gelongeerd en morgen stap ik er dan eindelijk weer op. Kan niet wachten nu ik al die rij foto's voorbij zie komen! Mijn oude wedstrijdkleding pas ik ook bijna weer.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102221
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 07:22

Veel plezier met rijden dan vandaag. :D

iza_things

Berichten: 128
Geregistreerd: 04-06-16
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 14:57

Onze 2 paarden /3 staan bijna altijd buiten op het moment. Ook al is Spike de komende tijd op dieet. Meneer heeft de afgelopen tijd te veel gras gegeten, waardoor de hoefsmid heeft aangeraden om hem helemaal niks te geven. Blijkbaar zat hij in de buurt van hoefbevangen worden. Dat had ik niet verwacht omdat hij al veel minder lang mocht eten op de wei. Maar blijkbaar hielden we hem nog niet sober genoeg.

We hebben een paddock gemaakt waar hij kan staan terwijl Armani op de wei staat. Daar krijgt hij meerdere leren per dag hooi en een voerbal met daarin stukken vitaminereep en brokken. Met 1/4 voerschep doet hij meer dan een uur. +:)+
Afbeelding

Ze staan eigenlijk alleen nog maar op stal als er op buienrader van tevoren een verschrikkelijke storm voorspelt of als het zo veel regent dat de wei en paddock even tijd nodig hebben om het te verwerken.

Een paar jaar geleden hebben we de stallen laten vergroten omdat we een paard van 1.78 hadden. (Niet wetende dat we een paar maanden later dat zelfde paard zouden verkopen omdat mijn moeder er door haar reuma niet meer op kon rijden. En we Spike zouden kopen, die ongeveer 1.40 is.) Dus Spike heeft een gigantische stal van 3.5 bij 5 meter :Y) , waar hij volledig languit kan liggen en alle kanten op kan rollen. Spike vind de stal trouwens wel chil volgensmij, meneer gaat gelijk rusten/ slapen :z zodra hij er even in moet staan. Oja,ook al is de stal nog zo groot voor hem, hij krijgt het regelmatig voor elkaar om in een drol te gaan liggen. :')

Deze week heb ik tijdens een buitenrit een aantal foto's kunnen maken, dit zijn er twee van:
Afbeelding
Afbeelding

@Rije bedankt voor de tip, daar heb ik zelf ook al aan zitten denken. Toevallig heb ik dat vrijdag geoefend met een aantal vriendinnen.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27987
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 15:20

Als je paard naar hoefbevangen toe gaat zijn juist die korte afgegraasde stukjes land zoals die op jouw foto ook er gevaarlijk. Een belangrijke veroorzaker van hoefbevangenheid is fructaan, en dat hoopt zich op in grasstoppels. Wel iets om rekening mee te houden. Heb je misschien een zandpaddock waar hij in kan?

DubbelFun

Berichten: 88855
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 15:57

Idd dat hele korte gras is gestressed en maakt extra fructaan aan. Best hou je zo'n paard gewoon in een zandpaddock en af en toe op normaal gras desnoods met een graasmasker.

BrittS

Berichten: 1726
Geregistreerd: 06-03-11
Woonplaats: Elburg

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 15:58

Jaloers op jouw plek Amanda!!

Hier is er zo goed als niets 24/7 buiten, waar ik stond was de enige stal in de omgeving, maar dat was eigenlijk een te grote kudde op een te klein stuk + op veengrond. Nu op een nieuwe plek, aan het bos én op zandgrond, alleen nog geen schuilstal, maar omdat het nog een nieuwe plek is komt die er wel voor de winter, gelukkig nu wel een afdakje en een plek om uit de wind te staan, maar met het weer van afgelopen week miste ik die schuilstal toch wel :=

Zie een hoop mooie showresultaten voorbij komen! Goed bezig allemaal! +:)+

Melissa0304

Berichten: 4449
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 23:25

Hey iedereen! Ik kom ook een beetje meepraten hier :) jaren geleden western gereden en toen een paar jaar helemaal uit de paarden geweest.. nu een veulen gekocht en wil in de volgende 3,5 jaar weer westernlessen gaan volgen
Afbeelding

Blon_D

Berichten: 4088
Geregistreerd: 28-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 00:10

namiro schreef:
Hey iedereen! Ik kom ook een beetje meepraten hier :) jaren geleden western gereden en toen een paar jaar helemaal uit de paarden geweest.. nu een veulen gekocht en wil in de volgende 3,5 jaar weer westernlessen gaan volgen
[ [url=m/NTCMLH.jpg]Afbeelding[/url] ]

wat een leuk ding <3

Blon_D

Berichten: 4088
Geregistreerd: 28-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 00:11

Afbeelding nieuwe outfit en wat liep hij lekker

Minimus

Berichten: 1759
Geregistreerd: 10-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 08:49

Aaaw wat een mooi veulen is dat! Gefeliciteerd met je aankoop en veel plezier met lessen weer :D

Wat heb je allemaal gehaald blond?

Edit:
Is deze pad nou te groot of precies goed?

Afbeelding

Ik twijfel een beetje..

Daihyo

Berichten: 88115
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 08:51

Knap veulen <3

Melissa0304

Berichten: 4449
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 16:47

Bedankt :D

Blon_D

Berichten: 4088
Geregistreerd: 28-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 20:28

Minimus schreef:
Aaaw wat een mooi veulen is dat! Gefeliciteerd met je aankoop en veel plezier met lessen weer :D

Wat heb je allemaal gehaald blond?

Edit:
Is deze pad nou te groot of precies goed?

[ [url=m/tAUrGf.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik twijfel een beetje..

Neusriem, pad, singel en zadel :+ Had hiervoor een continental equiflex maar die lag hem net te krap op zijn schouders. Deze ligt beter en zit mij ook beter heb wat meer ruimte. Moet alleen erg wennen aan de ruimte :+

Verder vind ik je pad wel ok. Die van mij is aan de grote kant maar kleiner hadden ze niet dusja :+

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102221
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 20:54

Pad ziet er goed uit hoor Sanne...die hadden we op Grani ook!

Minimus

Berichten: 1759
Geregistreerd: 10-08-10

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 09:49

Hahaha geheel nieuwe outfit dus! Staat hem prima :D

Fijn, die vilten die ik nog heb is aan de kleine kant. Dan ga ik met deze rijden.

filly
Berichten: 1078
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: hooghalen

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 01:06

Heey allemaal, zijn er ook mensen die zondag bij het paint nk in arnhem gaan kijken?

Melissa0304

Berichten: 4449
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 01:45

Ik moet helaas werken :(