Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 3 [ 66 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Plaats een nieuw onderwerp

stal gezocht met reiningbak omg Eindhoven

 
Profiel   

Marlou_ schreef
Wat jij zegt klopt Superpony, ik voel me niet gemotiveerd af en toe doordat ik de enige op stal ben die western rijd. En ik kies voor western maar het is wel fijn om aanspraak te hebben met mensen die ook western rijden en dat heb ik nu niet.


Kijk anders of je voor het voor en najaar een leuke plek kan vinden voor de periodes dat je tijd hebt om serieus te trainen. Dan laat je hem bijv in de winter bij slecht weer wat dichterbij en in de hete zomer dichtbij op land en om in bos te hobbelen.
Ik weet wel mensen die even flink opladen met een tijdje intensief trainen, maar ook de rest niet willen missen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-17 16:34 



 
Profiel   

wat jij zoekt is heel lastig te vinden.
vooral die goede reiningbodem (die je echt nodig hebt als je serieus reining wilt rijden) is een probleem. en dan icm met je andere eisen en prijs al helemaal ;-)
waar ik je alleen even op wil wijzen is dat er hier veel stallen worden genoemd die naar mijn weten geen (goede) reining bodem hebben!
dat er af en toe iemand een stopje in maakt maakt het nog GEEN geschikte reiningbodem!!!
doe jezelf en je paard een plezier, en kijk echt goed naar een goede bodem. een slechte reiningbodem (of slecht onderhouden!!!) zullen vroeger of later voor blessures gaan zorgen en dat gaat je dan veel meer geld kosten!
van de plekken die ik voorbij zie komen met enigsinds acceptabele bodems is schietberg (mits goed onderhouden en dat wordt daar helaas niet altijd gedaan) maar hier snap ik je andere kritiekpunten.
en starreiners maar die is voor zover ik weet verkocht en krijgt dus een andere bestemming dan reining...

met de eisen die jij hebt zou ik toch misschien eerder kiezen voor een goedkope stalling in de buurt en de rest van het geld investeren in een auto en trailer zodat je bv iedere weekend naar een goede bak kunt om te trainen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-17 08:49 



 
Profiel   

Ik vind het zo grappig hoe makkelijk mensen doen over het aanschaffen van een goede trailer en auto :') dat is een jarenlang dus niet echt reeel.

Is starreiners verkocht ja?! Wat zonde!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-17 13:58 



 
Profiel   

Little step stables in Asten. Is een westernstal. Paarden komen iedere dag hele dagen buiten. Veel weide en goed hooi.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-17 14:42 



 
Profiel   

Marlou_ schreef
Ik vind het zo grappig hoe makkelijk mensen doen over het aanschaffen van een goede trailer en auto :') dat is een jarenlang dus niet echt reeel.

Is starreiners verkocht ja?! Wat zonde!


Voor een 1 of 1,5prds trailer hoef je echt geen hele grote, zware auto te rijden en trailers vallen op zich erg mee. Stel je betaald nu 200 euro pension en een westernstal is 300 en is verder ben je ook brandstof kwijt. Het is dus niet makkelijk denken, maar ook wij hebben destijds alles tegen elkaar afgezet. + dat wij de keuze van trainer wilden en dat kan niet altijd als je voor meest dichtbij gaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-17 20:57 



 
Profiel   

Heel stom vraagje, maar wat maakt een bak een goede bak voor western?

Bij Van Heijst hadden ook mensen westernles (maarja, die staat nu te koop dus ook niet echt een ideale optie)... Deze bodem (eb en vloed?)...

Als Heerendonk dat heeft, dan is me dat echt nooit opgevallen :s Maar heb eerder een verhaal gehoord dat het een hele goede bodem zou moeten zijn. (heb er even gestaan en 1x in de binnenbak gereden omdat ik het gewoon geen fijne stal vond, maar dat lag aan de mensen die er rondliepen ;) dus ik verstopte me in de springwei :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-17 21:08 



 
Profiel   

Miji schreef
Little step stables in Asten. Is een westernstal. Paarden komen iedere dag hele dagen buiten. Veel weide en goed hooi.


Oja klopt ik vergeet die steeds :o hebben een grote buitenbak met fijne westernbodem. Is de enige bodem die ik ken die, op een paar weken na, het hele jaar door te berijden is :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-17 07:36 



 
Profiel   

Goede reining bodem is laag leem dat volledig geëgaliseerd is met daarop een laag van rond de 7 cm bepaald zand.
En dan moet ie wel dagelijks door een goede sleep gesleept worden met water op de sleep (zodat het vocht gelijkmatig overal komt) en afhankelijk van hoeveel de bak gebruikt wordt, tussendoor gekilverd worden.

Zeker NIET geschikt is agterberg, alles met snippers en alles wat geen egale leem ondergrond heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-17 08:40 



 
Profiel   

Ja en dat hebben wij dus, een bak vol met snippers hahaha. Nouja heb tot op heden in mijn zoektocht weinig stallen gezien waarvan de bodem goed getrokken en natgehouden wordt. zal wel teveel werk zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-17 15:40 



 
Profiel   

Vanaf Eindhoven is Mariaheide ook nog wel te doen toch? Daar heb je stal het Broek. http://www.stalhetbroek.nl/

Ik heb die van mij in Nistelrode staan en rijd elke dag vanuit daar naar Eindhoven en weer terug, is over de A50 goed te doen hoor. Ken de stal verder niet, maar het is het enige dat ik hier in de omgeving ken. En Burgmeijer dan maar dat is geen optie. Ik heb gehoord dat 't Kantje in Nistelrode ook een reiningbodem heeft trouwens...

Onderhouden van de bodem is op veel stallen een probleem hoor := Ben nog bijna nergens een fatsoenlijke tegengekomen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-17 15:58 



 
Profiel   

Starreiners is idd verkocht maar blijft wel een westernstal. Enige nadeel binnenbak is te klein en de bodem is erg zwaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-17 11:47 



 
Profiel   

Misschien is dit een mogelijkheid: http://www.alexandrawesterntraining.nl/pensionstalling
Ze heeft een goede buitenbak, praktisch het hele jaar door te rijden, prachtige locatie, heel goed voor de paarden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-17 10:39 



 
Profiel   

Heb je ondertussen al een stal gevonden ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-17 16:09 



 
Profiel   

Starreiners is nu Mc Sweeney Stables geworden. Mijn advies: Niet doen! De zorg kan niet tippen tegen (helaas) weilen Starreiners. Op alles wordt bezuinigd. Heel jammer...

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-18 14:09 



 
Profiel   

Ben ook benieuwd of er er een stal gevonden is .
Ik sta op heibocht en ben er blij mee

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-18 14:25 



 
Profiel   

Schietberg heeft een nieuwe bodem, is nu nog niet geschikt ( bodem moet nog drogen), maar dat komt als het goed is van de zomer goed!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-18 13:20 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 3 [ 66 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen