Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 30 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

overstappen van engels naar western

 
Profiel   

Lillypony123 schreef
Oké kijk ik bedoel dus dit,
Reining is gewoon kwa oefeningen voor de benen wat harder dan pleasure en horsemanship bijvoorbeeld, ik zelf ben gewoon niet zo van de reining dus raad ik het gewoon niet aan. En tuurlijk heb je ook in de andere onderdelen ook ruiters die hard zijn, met hoog niveau bedoel ik dan nqha :o, ik ben zelf ook een westernruiter en vind persoonlijk dat haflinger en alle anderen rassen behalve paint,appaloosa's en quarters, gewoon minder mooi zijn in de western:) ooit trouwens een haflinger in de hunter gezien? Nee waarschijnlijk, en ik vind dat er ook gewoon niet uitzien. En het paardje van mijn vriendin die is door een bekende trainer mishandeld, zij word gewoon bang als ze reining moet doen want dan denkt ze aan vroeger.


Waar haal je die info vandaan? Van horen zeggen? Haflingers in de hunter? Dat kan sowieso al niet. Je hebt een berg vooroordelen.


Maflinger_S schreef
Omscholen kan prima of zelfs beiden blijven doen. Het is wel aan te raden om les te nemen, bijvoorbeeld eerst zelf op een paard dat al western getraind is, zodat jij weet wat het is en hoe het voelt. Daarna samen met je paard bij een ervaren westerntrainer aan de bak gaan. "Hoe ver" je/jullie komen is aan jou. Als je reining wilt gaan doen met een "niet-westernras" zal dat waarschijnlijk "minder mooi/soepel" zijn dan met een "westernras".
Pleasure, horsemanship, showmanship, trail kan met alle rassen, om maar eens iets te noemen. Zo is Danielle van Leeuwen met haar paard Amber diverse malen Nederlands kampioen trail bij de WRAN. Supergaaf om te zien hoe Amber met haar grote pannenkoekvoeten in zo'n vierkantje draait. Natuurlijk is daar jaren voor getraind.


Inderdaad, super gaaf om te zien en beter dan menig ruiter met een QPA.

Mensen moeten eerst maar eens gaan leren en veel gaan kijken. Mijn 18jarige ruin is jong ( hard!) ingereden en heeft DRHA shows gelopen. Die heeft prima benen. Zijn moeder van 24 heb ik ook en heeft ook prima benen.

Juist mensen die echt serieus reining beoefenen zijn heel zuinig op hun paard en zijn benen, want op een kapot paard kun je niet rijden.

Mensen die all round rijden zijn helemaal niet zoveel paard vriendelijker. Ik heb mensen gezien vorige week die uren en uren op hun paard zitten. Paarden waren echt moe aan het worden en konden soms amper nog hun benen optillen.

Het gaat er echt om HOE je dingen doet. Niet WAT je doet!!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-17 00:38 



 
Profiel   

Nee precies haflinger hunter wedstrijden kan niet, maar sws zou dat er niet uitzien vind ik. Ik ben gewoon niet van de reining dat is gewoon mijn mening, verder vind in 'niet westernrassen' niet zo mooi lopen als quarters. Dus ik heb geen vooroordelen en ze moet haar paard gewoon lekker omscholen als ze dat wilt, maar het is eigenlijk best simpel ik ben gewoon niet zo van de reining en jullie kunnen me van alles wijs gaan maken. En ik vind niet westernrassen gewoon wat minder mooi dan de quarters. Ik weet dat ook 'niet westernrassen ook hoog in de (bijvoorbeeld WRAN) kunnen komen maar ik vind de nqha toch gewoon veel mooier om te zien :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-17 02:55 



 
Profiel   

En ik weet ook dat er goede mensen in de reining zijn, ik heb veel gekeken op wedstrijden en staat iemand bij ons op stal die reining beoefend met haar paarden en daar ook hoge wedstrijden in start:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-17 02:58 



 
Profiel   

Dat is prima dat jij niet zo van niet-westernrassen en niet van de reining bent, maar dat is een mening. Jouw betoog die je hield liet je overkomen alsof het op feiten gebaseerd is. Dat vind ik jammer, aangezien "leken" op deze manier een vertekend beeld keijgen van de western (in dit geval de reining). De sport is nog niet zo groot en mensen die deze tak nog niet kennen zijn erg sceptisch. Op die manier blijft de sport klein en blijft het voor mensen met een passie binnen deze tak (ik dus) erg lastig om te sport net zo te kunnen beoefenen als dressuur (met veel wedstrijden op lokatie). Dus alsjeblieft, voordat je iets roept, zoek even uit of dat wel klopt en zeg er duidelijk bij dat het om jou mening gaat.

TS, als je eens wil zien hoe het eraan toegaat, op westerntoday.nl kun je van alle verenigingen zien waar en wanneer er shows zijn. Het is altijd supergezellig op een show (heel anders als bij dressuur), dus ga er eens bij eentje kijken zou ik zeggen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-17 11:16 



 
Profiel   

Als je goede reining wilt zien moet je niet naar de NQHA gaan kijken, maar bij de DRHA. Dat is de vereniging voor reining en is in Nederland groot en heeft niveau. Dat zijn meerdaagse weedstrijden in Grathem van beginners tm de trainers, ook internationale.

De NQHA in Nederland is leuk, maar niet echt groot. Juist bij de all round ruiters van de NQHA zag ik aardig wat harde aanpak weer. Niet prettig om naar te kijken. Niet iedereen is zo en ik wil zeker niet iedereen over 1 kam scheren. Maar toen die ruiters binnen kwamen, zag ik pas weer wat ik niet meer wilde zien. Er is echt overal wel wat, dus je moet zelf gaan kijken en je verdiepen.

Bij rassenshows wordt soms ook all breeds uitgeschreven en kun je dus met elk paard meedoen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-17 12:28 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 30 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen