Sporenbandjes voor smalle voeten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vanillax
Berichten: 16
Geregistreerd: 01-04-14

Sporenbandjes voor smalle voeten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-17 14:48

Ik rij het liefst met jodphurs of wat smallere laarzen en hierdoor zijn dit soort bandjes 9/10 keer te groot voor mijn voet, waardoor de sporen erg los zitten.

http://www.uhg-shop.nl/Scripts/DisplayI ... =1&ID=1156

Heeft iemand dit probleem ook, en wat voor bandjes zou ik wel kunnen nemen? Ik heb hiervoor nooit met sporen gereden en de ruiterwinkels in de buurt verkopen alleen dressuur sporen.

mirim

Berichten: 4407
Geregistreerd: 07-10-10
Woonplaats: de Achterhoek

Re: Sporenbandjes voor smalle voeten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 14:51

Kun je geen gaatjes bijprikken?

Brittneyx

Berichten: 1843
Geregistreerd: 03-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 14:54

Ik denk als je naar een westernwinkel gaat je wel kleinere kan vinden! Eventueel kinderriempjes?
Edit; misschien kan je jou riempjes meten en kijken hoelang ze ideaal zouden zijn en dan shops contacteren of ze er hebben in die lengte :)

ChefsSpecial

Berichten: 2683
Geregistreerd: 06-05-09
Woonplaats: Brabant

Re: Sporenbandjes voor smalle voeten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 15:19

Volgens mij zijn deze juist door dat dubbele leertje waar ze doorheen moeten, moeilijk kleiner te maken.
Ik loop nl. tegen hetzelfde probleem aan. Overigens wel westernlaarzen, maar kleine pootjes (maat 37).
Volgens mij kun je dan beter die enkele sporenbandjes bestellen, zoiets: http://www.uhg-shop.nl/?Lng=nl&Section= ... ductID=321

Vanillax
Berichten: 16
Geregistreerd: 01-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-17 15:21

denise04 schreef:
Volgens mij zijn deze juist door dat dubbele leertje waar ze doorheen moeten, moeilijk kleiner te maken.
Ik loop nl. tegen hetzelfde probleem aan. Overigens wel westernlaarzen, maar kleine pootjes (maat 37).
Volgens mij kun je dan beter die enkele sporenbandjes bestellen, zoiets: http://www.uhg-shop.nl/?Lng=nl&Section= ... ductID=321

Ah ik was zulke nog niet tegen gekomen! Die dubbele zijn erg mooi maar inderdaad kun je er geen gaatjes bij maken :(

Vanillax
Berichten: 16
Geregistreerd: 01-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-17 15:22

mirim schreef:
Kun je geen gaatjes bijprikken?

Nee omdat ze vanaf een bepaald punt breder worden gaat dat niet.

Vanillax
Berichten: 16
Geregistreerd: 01-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-17 15:22

Brittneyx schreef:
Ik denk als je naar een westernwinkel gaat je wel kleinere kan vinden! Eventueel kinderriempjes?
Edit; misschien kan je jou riempjes meten en kijken hoelang ze ideaal zouden zijn en dan shops contacteren of ze er hebben in die lengte :)

Goede tip! Geen westernwinkels in de buurt maar dit is slim

justkid

Berichten: 11816
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Re: Sporenbandjes voor smalle voeten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 16:55

Ik heb ook hetzelfde probleem! ze zijn er wel maar dan moet je echt in een winkel zoeken.
Online bestellen durf ik echt niet, allemaal te groot.
En inderdaad bijprikken gaat niet omdat ze te breed worden.
Bij eerdere riempjes die ik uit Amerika had meegenomen (wist ik veel) heb ik ze door de schoenmaker laten "verbouwen" die heeft een concho verzet en daar de gesp aan gemaakt (kan het niet beter uitleggen)

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Sporenbandjes voor smalle voeten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 02:06

Foto?

Je spoor zelf zit goed? Smalle bandjes zorgen juist voor meer gewiebel. Ik heb maatje 38 en smalle voet, maar wel brede banden. Mijn man heeft ze wel wat versteld, maar ze liggen stil.

Als je de sporen op je hak draagt zullen ze anders bewegen dan om je hak, dus dat moet je er wel bij vertellen. Maar heel strak moet het allemaal niet zitten. Zijn geen engelse sporen en zo zitten ze ook niet.

Sommige mensen hebben spurstraps als ze teveel bewegen of een elastiek van de postbode, maar ik zou zeggen; vertel eerst hoe je ze draagt en wat voor sporen je hebt. Als de spoor zelf wijd is, kun je die ook nog wat dicht knijpen. dat gaat niet bij alle even makkelijk.

justkid

Berichten: 11816
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Re: Sporenbandjes voor smalle voeten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 09:18

Ik heb brede banden, ik vind die smalle ook niks.
Maar ze zijn gewoon zo wijd/groot dat je spoor van je hak afvalt en dat is ook niet de bedoeling.
Er zijn toch verschillende maatvoeringen alleen staat dat niet in de riempjes zelf 8)7 dat is echt een kwestie van passen.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Sporenbandjes voor smalle voeten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 12:10

Ligt denk ik niet aan je bandjes. Mijn bandjes waren wel groot en zitten op straks. Van het uiteinde heeft mn man een stuk afgehaald en het zilveren eindje opnieuw erop gezet. Ze zijn wel echt breed breed.

In het begin gingen mn sporen ook op en neer. Dus die hebben we iets aangeknepen. Niet teveel, want ik vind los wel fijn en ze hangen aan mn hak. Nooit op het randje. Maar ze zakken nooit onder mn laarzen.

cissy

Berichten: 19822
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 12:15


speurneusc

Berichten: 5374
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 12:21

dat deeltje waar de gaatjes in zitten vervangen door een kleinere

Sirius_

Berichten: 10951
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 02:14

cissy schreef:
https://www.ruitersportimport.nl/sporen ... gIPAPD_BwE
Dit soort bandjes kun je zo klein maken als je wilt

Ik heb het zelfde probleem, onlangs nieuwe bandjes gekocht. Ik heb mijn oude bandjes maar gerepareerd want die nieuwe reden voor geen meter. Die it de link van cissy zijn ideaal!

Vanillax
Berichten: 16
Geregistreerd: 01-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-17 11:04

superpony schreef:
Foto?

Je spoor zelf zit goed? Smalle bandjes zorgen juist voor meer gewiebel. Ik heb maatje 38 en smalle voet, maar wel brede banden. Mijn man heeft ze wel wat versteld, maar ze liggen stil.

Als je de sporen op je hak draagt zullen ze anders bewegen dan om je hak, dus dat moet je er wel bij vertellen. Maar heel strak moet het allemaal niet zitten. Zijn geen engelse sporen en zo zitten ze ook niet.

Sommige mensen hebben spurstraps als ze teveel bewegen of een elastiek van de postbode, maar ik zou zeggen; vertel eerst hoe je ze draagt en wat voor sporen je hebt. Als de spoor zelf wijd is, kun je die ook nog wat dicht knijpen. dat gaat niet bij alle even makkelijk.


Het zijn exact zulke als uit het eerste bericht. Ze vallen letterlijk af haha, of ze nou op of over mijn hak zitten. Ik kan nog ruim 3 vingers tussen mijn enkel en het bandje steken op de strakste stand dus ik ben er wel van overtuigd dat ze echt te groot zijn ;)

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Sporenbandjes voor smalle voeten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 23:45

Ik zie alleen bandjes. Ik zie niet hoe je sporen met bandjes om zitten. Het kan ook zijn dat je sporen wat dichtgeknepen moeten worden.
Maar met smalle bandjes gaan ze doorgaans alleen meer bewegen dan met brede.

Solica

Berichten: 453
Geregistreerd: 23-04-16

Re: Sporenbandjes voor smalle voeten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 23:56

Van die bandjes waar kinderen vaak mee rijden? Die zijn van een soort stof en kan je zo strak vast maken als je maar wil.

maxie

Berichten: 2212
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: groningen

Re: Sporenbandjes voor smalle voeten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 20:10

Ik heb kinderbandjes uit amerika besteld, volgens mij via ebay.. is al wel jaren geleden