Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 22 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Welk western zadel voor arabier met korte rug!???

 
Profiel   

Titel zegt het al
Ik ben vooral benieuwd naar welke maten jullie op de arabier hebben liggen kwa western zadel en welk merk

Hoop dat er reacties komen :o
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-17 11:31 



 
Profiel   

Een maatzadel als je een boomzadel wilt. Vaquero maakt ze helemaal naar wens, www.vaquero.nl anders weinig kans omdat fabriekszadels gebaseerd zijn op de meest voorkomende maten bij western gefokte paarden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-17 11:43 



 
Profiel   

Toen ik Eurohorse belde met de vraag of zij wat had liggen voor een rondgeribte, korte Arabier kwam ze ook meteen met maatwerk aan. Misschien dat je geluk hebt en dat je toch iets standaards vindt, maar vaak zal dat niet lukken vrees ik. Maar ligt natuurlijk ook helemaal aan de bouw van je paard.

Er lopen ook veel Arabieren (ook in de sport!) met (boomloze) Bob Marshall zadels. Die heb ik zelf ook en bevalt uitstekend.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-17 11:50 



 
Profiel   

Of de Freemax. Die is er ook in een korte versie.
www.kifrahorse.nl verkoopt ze.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-17 12:20 



 
Profiel   

Een Wade model Western zadel past het beste op korte arabiertjes

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-17 12:24 



 
Profiel   

Een Old-timer/ A-fork model of een Vaquero ( het type zadel, niet de zadelmaker!) . Deze zadeltypes zijn meestal wat korter en dus beter geschikt voor korte paarden. Deze zadels van Westman ( het originele Vaquero model ( dus niet de zadelmaker!!) zijn kort https://www.vaquerosaddles.com/saddles Deze zadels zijn vaak korter dan een Wade en zetten de ruiter ook wat meer naar voren zodat die boven het sterkste deel van de paardenrug zit ( ongeveer boven de 14e wervel).

Wij maken ook, samen met zadelmakers, korte lichtgewicht zadels ( Oersterkte carbon boom) van het Vaquero type, gewicht rond de 11 kg en lengte van max. 55 cm.

Voor mijn Arabier vroeger ook een maatzadel laten maken omdat er geen fabriekszadel te vinden was wat daar op zou passen, zadel was iets langer, 60 cm, maar draagvlak was 55 cm. Was ook een A-fork. Dat was deze ( ligt hier even op een ander paard om te passen ( past niet) ). Via dat zadel zelf in het zadelmaken gerold via de maker van dit zadel.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-17 17:30 



 
Profiel   

Kijk eens op Silverado.de onder baumlos. Die hebben -afhankelijk van de zitmaat- zadels vanaf 53 cm. De kussens onder deze zadels zijn nóg korter dus daar is altijd wel iets pas te maken.
Dit zijn kwalitatief hele leuke zadels voor een hele betaalbare prijs, met veel mogelijkheden in Forkmaten en kussen-aanpassingen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-17 18:31 



 
Profiel   

ElCid schreef
Een Old-timer/ A-fork model of een Vaquero ( het type zadel, niet de zadelmaker!) . Deze zadeltypes zijn meestal wat korter en dus beter geschikt voor korte paarden. Deze zadels van Westman ( het originele Vaquero model ( dus niet de zadelmaker!!) zijn kort https://www.vaquerosaddles.com/saddles Deze zadels zijn vaak korter dan een Wade en zetten de ruiter ook wat meer naar voren zodat die boven het sterkste deel van de paardenrug zit ( ongeveer boven de 14e wervel).

Wij maken ook, samen met zadelmakers, korte lichtgewicht zadels ( Oersterkte carbon boom) van het Vaquero type, gewicht rond de 11 kg en lengte van max. 55 cm.

Voor mijn Arabier vroeger ook een maatzadel laten maken omdat er geen fabriekszadel te vinden was wat daar op zou passen, zadel was iets langer, 60 cm, maar draagvlak was 55 cm. Was ook een A-fork. Dat was deze ( ligt hier even op een ander paard om te passen ( past niet) ). Via dat zadel zelf in het zadelmaken gerold via de maker van dit zadel.
[ [url=m/ifzzdG.jpg]Afbeelding[/url] ]
deze bedoel ik :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-17 10:08 



 
Profiel   

http://www.rodnikkel.com/content/pictur ... ick-forks/ Het verschil tussen Wade en slick fork ( de vorm wordt ook wel A fork genoemd) .

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-17 11:39 



 
Profiel   

Ik zit online ook voor zadels te kijken
Maat 14 of 16?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-17 16:26 



 
Profiel   

Inchmaat bedoel je? Dat ligt aan je eigen achterwerk en aan je gebruiksdoel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-17 16:39 



 
Profiel   

Ik had voor mijn arabiertje een Pools zadel, een roundskirt model. In de 15" maat paste dat netjes op zijn rug :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-17 10:17 



 
Profiel   

Freemax Daan!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-17 16:26 



 
Profiel   

Ik heb een 15 inch western zadel!:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-17 09:07 



 
Profiel   

15 inch moet wel je kontje in passen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-17 13:20 



 
Profiel   

Popstra schreef
15 inch moet wel je kontje in passen :D


15 inch is echt niet zo klein; ik rij zelf in een 14,5, mijn man in een 14 en ik ken zat volwassenen die in een 13 inch rijden. 16 inch is voor veel ruiters ( en paarden) te groot maar men is er in Nederland zo aan gewend dat 15 inch als klein wordt gezien. Een normaal gebouwde volwassene past zonder probleem in een 15 / 14,5 inch, een wat slankere volwassene zal zelfs in een 14/ 13 inch passen.
Voordeel is dan nl. dat het zadel ook meteen korter kan zijn en niet de zwakke delen van de paardenrug belast; die mag eigenlijk niet verder dan de 16e wervel dragen.

Het zadel waarvan ik hierboven een foto heb geplaatst is een 15 inch, draagvlak was ca. 50 cm, totale lengte ca. 60 cm.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-17 13:46 



 
Profiel   

Ik heb een b pony 15 inch liggen met een best lange rug dus ik denk dat jou Arabier mijn zadeltje best past alleen of jij er ook lekker ik kan zitten _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-17 07:10 



 
Profiel   

Ik heb een freemax te koop in zeer goede staat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-17 07:31 



 
Profiel   

ik ben momenteel 56 kilo dus heb niet een hele dikke kont :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-17 16:00 



 
Profiel   

shilady schreef
ik ben momenteel 56 kilo dus heb niet een hele dikke kont :P


Hahaha nee idd! Ik heb mijn zadel te koop! Dus als je intresse hebt dan kan ik je wel een foto sturen :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-17 18:32 



 
Profiel   

Ik had destijds een Circle Y = the outfitter roundskirt voor mijn arabier

staat er nu toevallig 1 op MP

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-17 23:00 



 
Profiel   

hobbelheks schreef
Ik had destijds een Circle Y = the outfitter roundskirt voor mijn arabier

staat er nu toevallig 1 op MP


Ik heb erop gereageerd!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-17 10:33 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 22 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen