Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 47 van de 98 [ 2445 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50 ... 98  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

 
Profiel   

Ik hoef er gelukkig niet echt over na te denken := Schoonmam heeft niet graag vreemde mensen op het erf en ik vind het helemaal niet erg _O- Rondje op Dexter is totaal geen probleem, maar ik zou niet vast iemand kunnen hebben die op mijn paarden rijdt. Dan is dat niet meer 'mijn project' zeg maar :+
Heb wel vaak gedacht van: hij staat vaak lang stil, zonder dat we rijden, omdat ik het druk heb. Maar heb nooit het idee gehad dat hij dat echt heel erg vond dus maak me er niet te druk om :D
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-19 09:36 



 
Profiel   

Ja dat is heel fijn inderdaad! Maar dit is wel briljant hoor. Ik heb als ik zelf ga rijden heb ik gewoon lelijke beschermers en de pad die ik gewoon als eerste in mijn handen krijg, maar als mn bijrijder gaat rijden gebeurt er dit:

[ img ]
Meesterlijk *\o/* <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-19 10:40 



 
Profiel   

_O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-19 10:44 



 
Profiel   

Wilde een filmpje van bijrijdster posten, maar haar naam staat er voluit bij haba. Wel een leuk filmpje trouwens. Ik ben zo trots! *\o/* <3

Ik ga wel even kijken of ik het filmpje kan bewerken ofzo

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-19 09:23 



 
Profiel   

Ik heb zelf maar even een filmpje gemaakt van zaterdag:

Zo leuk om te zien dat Joy het net zo goed doet met een "vreemde" op haar rug <3

Ik kreeg gister nog wel even een mega compliment. Nieuwe stalgenoot, die behoorlijk diep in de westernwereld zit (heeft zelf veel shows gelopen en gewonnen) was zeer geïnteresseerd in Joy. Welke bloedlijnen erin zaten en wat we wilden gaan doen. Hij vind haar een prachtmerrie. Mooie lijnen en lekker aan de maat. En ze beweegt ook nog eens keigaaf zei hij :D *\o/*

Hoorde van de bijrijdster dat Naomi er ook niet over uitgepraat raakte. Dat ze zichzelf moet inhouden omdat Joy zoveel talent heeft. Het liefst gaat ze er zelf op, maar ze respecteert uiteraard mijn denkwijze en visie.

Maar ze zei ook dat we op een gegeven moment toch wel een stapje verder moeten gaan. Anders gaat ze zich vervelen en dat kan best pittig uitpakken. Aankomende zaterdag heb ik les, dus dan gaan we even in gesprek. Sowieso eerst het zadel laten passen. En als de prijs meevalt toch de beentjes op de foto.

Ik Joy er niet voor gekocht, maar als het echt zo'n prospect is... En dat zelf ook heel graag doet... Ik ga er toch eens over nadenken.

Niet gelijk zwaar in training natuurlijk, maar wie weet wat we eruit halen als we een stap verder gaan...

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-19 11:43 



 
Profiel   

Wat leuk om te zien, ze loopt heel lekker! Viel me ook gelijk op dat ze zich weinig tot niks aantrok van de hond die ineens de bak in kwam denderen. :+

Wat zou je met haar willen doen, d'r cutting kant op gaan? Of haar wat meer rijden naar allround (maar dan wellicht toch iets hoger tempo, bijv ranch riding/ranch trail).

Ik vind dr ook leuk en baal nogsteeds dat jullie niet dichterbij staan ^)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-19 12:30 



 
Profiel   

Joy is heel koel in haar koppie. Ze is niet snel ergens van onder de indruk. Soms kan ze nog weleens een beetje spooky zijn, maar dat is volgens mij nog de jongigheid :+

Ik denk toch de allround kant. Ik wil eigenlijk alles proberen, en kijken wat ze zelf het leukst vindt :D . Ik kan met haar bloedlijnen in principe alle kanten op.

Cutting wil ik ook zeker gaan doen, maar meer voor erbij. Ik wil sowieso even wachten met cutting/reining. Het is echt zo belastend dat ze eerst lekker sterk moet worden.

Door haar mooie draf is de ranch kant ook zeker een optie.

Haha dat is zeker jammer! Maar je mag altijd een keertje komen kijken natuurlijk *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-19 13:24 



 
Profiel   

Ik vind persoonlijk allround trainen ook een 'betere' optie en heb je denk ik meer aan op de lange duur.
Maar dat is persoonlijk :j

Moeten we in het nieuwe jaar denk toch maar eens aan gaan geloven dat ik een keertje bij d'r kom kijken! 8-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-19 14:18 



 
Profiel   

Klopt. Daarom wilde ik ook een allrounder. Joy vindt trail nu al erg leuk en we gaan ook zeker in hand proberen komend jaar!

Ja leuk! Wel je camera meenemen dan he :P *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-19 14:34 



 
Profiel   

Uiteraard <<)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-19 15:50 



 
Profiel   

Haha, wat leuk dat ze bij je verzorgster steeds in setjes loopt. :D

Ps. Eyo heeft van Joy afgekeken, en wordt ook aardig cutting. Dit is haar favo bezigheid momenteel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-19 21:52 



 
Profiel   

Wat gaaf Kimmsel! Dat is ook een talentje hoor! <3 *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-19 09:09 



 
Profiel   

[ img ]
<3 <3 <3

Gekregen van mijn Secret {:) hier van bokt! (Misschien wel één van jullie >;) ) maar oh oh wat een geweldig mooie tekening!

Verder niet bijzonder veel te melden. Vanmiddag weer bij Joytje geweest. Even gelongeerd, balkje neergelegd waar ze (omdat ze liep te stofzuigeren) met haar bakkis tegenaan knalde. Terwijl ze er al 4 keer overheen was gegaan... Misschien toch maar geen trail... >;) := _O-

Ze had een mokplekje op haar achterbeen. Aan de voorkant. Heel gek. Dus maar even schoongemaakt en ingesmeerd. Zag er wel rustig uit. Morgen rijden en zaterdag weer les. Naomi was op stal, die sprak ik even over het lessen van de bijrindster. Naomi vindt het zo vet dat Joy het gewoon allemaal zo makkwlijk afgaat. Geen verzet en na twee keer vertellen doet ze het gewoon. Laag en rond, gedragen en als die motor aan gaat heeft ze bizar veel power. Bijrijdster krikgt er meer uit dan ik. Ik ben er gewoon (nog) niet zo handig in. Maar we gaan gewoon door met lessen. Ze heeft nog niet gezegd dat het echt nergens op slaat wat ik doe haha! Dus we zullen zien waar mijn plafond zit :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-19 20:20 



 
Profiel   

Niet bijzonder veel te melden :D

Do, vrij en zat is Joy gereden. Do door mij, vrij door bijrijdster en zat had ik les. Ze liep alledrie de dag heerlijk. Galop gaat met sprongen vooruit.

Kreeg alleen gister een belletje van een van de buitenzetters dat Joy een stijf been had rechts achter. Na stappen op het harde ging het beter. Ik dus naar stal en gelongeerd (was ik sowieso al van plan). Ze was niet lekker voorwaards, maar van stijfheid geen sprake. Spierpijn zal het wel geweest zijn.

Vandaag heeft ze een lekkere equissage behandeling gehad van Naomi en ik heb smiddags nog 10 minuten op het harde gestapt. Mok is overigens zo goed als over!

Dit was dus een grens. Lichamelijk gezien voor Joy, mentaal niet. Fijn dat we dat dan weten!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-19 20:26 



 
Profiel   

Gister nog even gefilmd hoe ze liep en heb wat screenshots gemaakt. Vibd wel dat ze er top uitziet! <3
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-19 22:00 



 
Profiel   

Mooi beentje! Ze loopt lekker en de stijfheid zal denk ik wel spierpijn geweest zijn ja. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-12-19 12:12 



 
Profiel   

Haha ja beste beentje voor bij Joy :') _/-\o_

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-12-19 17:04 



 
Profiel   

Net weer Joytje gereden en het ging heerlijk!

Lekker rustig in stap en draf een beetje gestuurd en galop meegepakt. Galop gaat steeds meer ontspannen! Gewoon fijn :)

Vrijdag spannende dag! We gaan dan ein-de-lijk naar Country Mill voor een zadelpassessie! Dit zadel gaat natuurlijk mee. Hopelijk past het. En anders krijgt Joy een heeeeel moooooi Kerstcadeau! [&] {:) :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-19 20:33 



 
Profiel   

Zijn jullie allemaal klaar voor hét verslag van het jaar?!

In de trailer naar CM.
Rijden op vreemd terrein.
Een nieuw zadel.
De mooie foto's van ons met nieuw zadel.

KOMT IE:

...
SPANNEEEEND
...
IK HOU HET NIET MEER
...






[ img ]
[ img ]

Dit was het!





Ik kan de teleurstelling gewoon voelen :=

GEEN NIEUW ZADEL. IK HERHAAL, GEEN NIEUW zadel.
:')

Want het huidige zadel past perfect (nog) *\%/*

Hier dan toch een verslagje:

Ik was om 16.00 uur op stal. Joytje lekker gepoetst, vlecht en startzak in, spulletjes bij elkaar gezocht. Om 17.00 uur was de trailer er. Laden ging. Tja. Moeizaam :') Mevrouw ging er netjes op maar RAAK MIJN BILLEN NIET AAN MET DIE STANG. Na ruim een half uur >;) konden we dan toch op weg.

Aangekomen, auto gepakreerd, klep naar beneden en daar was een soort van strontbom ontploft. :oo Alles zat onder de drab. := Hier moeten we nog even over nadenken voor de toekomstige shows _O-

Beetje spanning in haar lijf. "WAAR THE F*CK BEN IK?! WAT IS DAT?! IK HOOR IETS! DIE AUTO GAAT ME OPETEN!! En meer van dit soort ongein. Dus maar snel de bak in en stappen. Gelukkig werd ze snel rustig genoeg om even te longeren.

Herman kwam de bak in en vroeg wat voor ras het was. "Een quarter!" Riep ik met een glimlach. "Zo! Das een beste" riep hij terug. I know :=

Tijdens het longeren heeft mijn bijrijdster even alle achtergrond info uit de doeken gedaan. En die Herman begon steeds meer te kwijlen. Hij vond Joy fantastisch. Bouw, grootte, bloedlijnen, karakter, beweging, alles. Dat ik hier maar gauw mee moest gaan halteren en oh! Het is een merrie! (Veulen, veulen, veulen).

Na het kwijlen en het longeren toch ons zadel er maar op. Wat een bak kennis heeft die man! Hij vertelde dat het een equiflex Pullman is (dus geen continental). En het zadel lag perfect! "Niets aan doen, als dit mijn zadel en mijn paard was zou ik hier gewoon mee blijven rijden." Van binnen ontkurkte ik op dat moment de champagne :=

Singel goed, pad goed. Alles goed. "Ik had je echt wel wat willen verkopen, maar dat gaan we niet doen. Kom over een half jaar maar terug, dan zal het zadel wel te groot zijn."

Wat.

Wacht even.

Hoorde ik...

Te groot?

8)7 :\

"Ja. Ze gaat smaller worden als je gaat trainen. Pas als je gaat spinnen zullen de schouders weer breder worden. Maar je zal naar een semi quarter gaan"

_O- _O- _O-

Ik ben blij dat mijn bijrijdster erbij stond om het verhaal te bevestigen, anders hd niemand dit geloofd :')

En als klap op de vuurpijl heeft Herman kosteloos (we hebben hem wat toegestopt) het zadel gerapereerd! *\%/* Wat een topgozer! _/-\o_

Eindstand: geen nieuw zadel, de eigenaar van CM vindt Joy het einde en ons huidige zadel is gerepareerd!

LOVE IT!

Eindelijk (dat mag ik wel zeggen nu) een beetje een mevaller na al die pech die we gebad hebben. Me like! :# :# :#

Ik hou nu wat geld over <<) . Arthurs, here I come :))

Nee maar echt. Wil een nieuwe pad, nieuw halster (want die is gesloopt door de kudde, heel scherp gewoeden, heb ik me gister aan open gehaald), nieuwe beenbescherming, trainingshoofdstel enne... naja ik vind vast nog wel wat leuks :D

Oh en ik ga haar beentjes op de foro laten zetten. Toch wel. Edigit uit Roosendaal gaat komen.

Sorry meelezers, geen spectaculaire rijfilmpjes of foto's. Ik heb er precies nul minuten op gezeten. := Maar wat ben ik blij! :):)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-19 11:22 



 
Profiel   

Erg hoor maar het eerste wat ik dacht was: waarom heb jij een reden nodig om een nieuw halster te kopen _O-

Maar wat goeeeeeed! Klinkt als een heerlijke ervaring ook, zou er bijna western voor gaan rijden voor zo'n goede service. Shop ze!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-19 11:26 



 
Profiel   

Granoek schreef
Erg hoor maar het eerste wat ik dacht was: waarom heb jij een reden nodig om een nieuw halster te kopen _O-

Maar wat goeeeeeed! Klinkt als een heerlijke ervaring ook, zou er bijna western voor gaan rijden voor zo'n goede service. Shop ze!


:') het halster dat ik wil kost 35,-... :D

Country Mill is niet alleen western <<) Ze hebben alle disciplines!

Dankje! 29 december gaan we heen *\%/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-19 11:30 



 
Profiel   

Oh dat wist ik niet!
Maar als het goed is heb ik vandaag ook een nieuw zadel :D :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-19 11:36 



 
Profiel   

Oehhh spannoooond!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-19 11:38 



 
Profiel   

He wat goed!

Van mijn kant niets dan lof over Herman.

Mijn verslag had dat van jou kunnen zijn, en, inderdaad, na een dik half jaar had ik een ander zadel nodig.

Een smallere :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-19 12:50 



 
Profiel   

Is dat een quarter-dingetje? Hoop toch echt niet dat die van mij nog smaller wordt :')
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-19 12:55 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 47 van de 98 [ 2445 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50 ... 98  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen