[VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Namira542

Berichten: 1061
Geregistreerd: 09-06-16
Woonplaats: Grunnn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 17:10

Wat een ongelofelijk leuk dier heb je! Ik volg mee _/-\o_ :j <3

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-20 13:34

Even een niet zo leuke update. Ik houd het kort, maar duidelijk. Gisteren op controle geweest bij de dierenarts. Haar blessure is nog steeds niet oké, en ze denken ook niet dat dit nog goed gaat worden (edit: zijn woorden; 'je hebt er letterlijk ALLES aan gedaan en er is nog geen verbetering zichtbaar'). Hij raadt aan om haar als fokmerrie te gebruiken, daar is ze wel geschikt voor (en dan heeft ze nog een doel en haar blessure is ontstaan door een trauma dus absoluut niet erfelijk, op de röntgenfoto is ze helemaal in orde). Ik heb even flink gehuild gisteren, want wat moet ik met een fokmerrie? -O- Ik wilde er wel ooit een veulen uit fokken, maar pas als ze een jaar of 8 was. Maar goed, dat plan wordt dus gewijzigd... Ik ben aan het rondkijken naar een hengst. Voor een veulen voor mijzelf, of voor de verkoop, dat weet ik nog niet (want veulen houden betekent dat ik haar misschien weg moet doen). Ben er nog niet helemaal uit. Maar dekken gaat in ieder geval wel gebeuren want rijden zit er niet meer in.

Mochten jullie leuke suggesties hebben, let me know. Ik ga van het weekend even kijken bij Chic Surprise. :j

troi
Berichten: 17017
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 13:37

Poe das een klote update zeg!

Heel veel sterkte!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101851
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 14:03

Dat is met recht verrot zeg !! -O-

Ik weet even niet wat te zeggen...

SensaHorses
Berichten: 709
Geregistreerd: 19-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 14:05

Och jeetje dat is wel heel erg balen! ;( :(:) Die zag ik niet aankomen...
Sterkte en hopelijk haal je nog wat plezier uit het zoeken naar een leuke hengst en misschien een mooi veulentje. <3

Granoek
Blogger

Berichten: 10479
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 14:17

Oh dat is echt het k*tste van het k*tste :( heb geen verstand van hengsten maar ik hoop van harte dat je iets kunt vinden zodat je haar eventueel kunt houden mét veulen want dat zou zo mooi zijn. Sterkte hoor en succes met de zoektocht naar een knappe hengst. Heb er hier 5 staan maar niet maatje quarter haha

joey2010

Berichten: 4353
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 14:20

Nee toch !
Meid wat vind ik dit zo sneu voor jullie beide..
Ik dacht juist dat ze langzaam wat vooruit ging .
Jeetje dit zag ik ook niet aankomen.

Wat een kl#te update..

Duplo

Berichten: 1652
Geregistreerd: 11-12-04

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 16:35

Oh jeetje wat een slecht nieuws!
Ik kan me voorstellen dat je even de tijd nodig hebt om dit te verwerken en evt plannen aan te passen

Noisy

Berichten: 5406
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 17:43

Ahhh nee, wat een klote nieuws |(
De hengsten van Tinnie zijn misschien wat voor je?

xDenies

Berichten: 13498
Geregistreerd: 29-01-08

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 17:59

Jeetjemina .. dat is dus niet het nieuws dat je wilt horen op deze gigantisch jonge leeftijd :( Laat het inderdaad maar even landen … Heel veel sterkte!!

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-20 08:22

Noisy schreef:
Ahhh nee, wat een klote nieuws |(
De hengsten van Tinnie zijn misschien wat voor je?


Arany is zeker een optie :)

Ik wil graag hengsten bekijken maar dat is lastig ivm Corona.. morgen ga ik kijken bij Crome Don’t Corrode en zondag bij Chic Surprise (die staan in Nederland dus dat is wat makkelijker).

Ik wil in ieder geval een quarter hengst voor haar, Max 1.50 en reining gefokt. Braaf karakter (Nova kan heet zijn). Ik hoop dat ze haar vlekken doorgeeft.. zwart factoren zouden wit onderdrukken en rood juist bootsen dus mijn voorkeur gaat uit naar een sorrel of palomino hengst, of eentje met de dun factor maar dat wordt weer wat lastiger. De twee hengsten die ik ga bekijken vind ik wel beiden heel erg gaaf :j

Mijn hele mindset moet ik omschakelen want dit was natuurlijk niet het plan. Maar persoonlijk blijf ik niet lang in het negatieve hangen dus ik hoop gewoon dat dit mij iets moois gaat brengen. Misschien vind ik het fokken wel zo leuk dat het me een nieuwe hobby brengt. Wie weet!

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 09:54

Oei, niet leuk dit... |(

Afbeelding

Oersterk, groot hart, talent, top bloedlijnen én supergezond!
N/N op alle pssm-types, IMM en uiteraard 5-panel.
Gedurende corona elke dag vers sperma beschikbaar.

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-20 10:39

Hij is wel gaaf Sevke! :j zeker iets om te overwegen. Jammer dat we nu niet makkelijk de grens over kunnen om te bezoeken :( Wat is zijn stokmaat?


Van het weekend dus op bezoek bij Chic Surprise en Crome Don't Corrode. Ik heb ook interesse in Shining San Tari en Stop It, maar die laatste heeft alleen frozen semen dus dat zal hem voor nu in ieder geval niet worden. Maar wie weet in de toekomst?

SensaHorses
Berichten: 709
Geregistreerd: 19-05-13

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 11:01

Die hengsten zijn allemaal gaaf vind ik! *D
Stop It is wel 1.56m zag ik...

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101851
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 11:36

Tari is gaaf!!

xLaraaj

Berichten: 3680
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 12:02

Crome don’t corrode is wel heel gaaf !

Sirius_

Berichten: 10953
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 13:14

Ik heb deze update nog niet gelezen, wat vreselijk :'( ik dacht in je andere topic dat je wilde fokken als onderdeel van een langere herstel periode. Veel sterkte :*

De hengst van Sevke is onwijs gaaf maar komt toch ook uit de gunner lijn die je niet wilde? Ik heb namelijk bij die hengst staan kwijlen (ooooit) maar valt voor mij af omdat het dezelfde lijn is van Ginny (halfbroer van de vader).
Mocht je die lijn toch overwegen kun je ook bij John Gotta Gun kijken. Geen speciaal kleurtje, wel een ontzettend lieve fijne hengst, kleiner dan 150 en vererft voor wat ik er van weet, hele lieve werkwillige coole nakomelingen. Niet alleen mijn merrie hoor, ik hoor het ook van andere eigenaren haha.

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 14:09

1.48, maar hij lijkt groter omdat hij nogal fors is :)
Shaggy is geen Gunner, maar Spooks Gotta Gun. (Grays Starlight X Katie Gun)
SGG is ook IMM n/n in tegenstelling tot Gunner én is OLWS n/n, ook in tegenstelling tot Gunner.
Bovendien heeft Shaggy het grootste hart dat ik ooit bij een quarter meegemaakt heb : hij wordt nog steeds zowel door de trainster in de open klasses als door mij geshowd in de lagere nonpro klasses en heeft in elke show al geld gewonnen. Hij is echt zoooo lief! Hij doet altijd zo zijn stinkende best. En dat is ook al zeldzaam. Een reiner die op zijn tiende nog steeds zijn best doet én 100% correct is!

Sirius_

Berichten: 10953
Geregistreerd: 09-01-01

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 15:05

Ja weet ik Sevke maar ik las ergens dat Emita niets wilde vanuit Katie Gun ;)
Spooks Gotta Gun is de opa van mijn merrie. Ik herken veel karaktertrekken in de paarden die ik ben tegen gekomen via haar vaderlijn die denk ik terug te leiden zijn naar Spooks.
Ik zou jouw hengst of John Gotta Gun ook zeker aanraden! Maar ik had dus begrepen dat ze de Katie Gun lijn niet wilde.

Tinniie

Berichten: 4689
Geregistreerd: 02-12-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 15:16

Ik zou voor Nova haar lijn ook wegblijven van Gunners, Lena’s, Chics & Chexen... en voor iets cooler gaan.
Spijtig dat je niet kan langskomen hier nu.. maar ik vrees dat je de Belgische grens niet gaat over geraken :/

Granoek
Blogger

Berichten: 10479
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 15:21

Hier fokken ze trekpaarden maar er mogen wel mensen naar hier komen voor merries te brengen om te insemineren. Dat valt onder 'commerciële doeleinden' met paarden en dat zou mogen.
Wellicht dat je kunt zeggen dat je het witte tovergoedje zelf gaat ophalen en dat het ook commercieel is dan? Je kunt altijd even een berichtje sturen naar de politie van de gemeente waar je de grens over moet

Tinniie

Berichten: 4689
Geregistreerd: 02-12-10
Woonplaats: België

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 16:41

Ja zaad kan momenteel nog gewoon op transport door heel Europa, maar ik hoor van iedereen dat het met een merrie of particulier niet mag.. Niet essentieel vervoer = 250€ boete in België momenteel :/

Maar idd, als je contact opneemt met de lokale politie weet je het zeker :)

Granoek
Blogger

Berichten: 10479
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 16:44

Oh ja misschien inderdaad omdat TS particulier is dat het niet zou mogen, dat kan wel idd

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-20 17:41

Klopt ik heb liever geen Gunner (en liever ook geen Katie Gun) lijnen. En ook geen Wimpys Little Step. Dus er valt al heel veel af :=

Cromeds Cowboy lijkt me ook wel wat. Maar die staat in Duitsland dus dat is nu ook lastig met bezoeken, net zoals België :\

xxPaige
Berichten: 809
Geregistreerd: 26-11-09
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 12:10

Jeetje, via je andere topic waarin je een hengst zoekt op je onderschrift geklikt en nu dit hele topic doorgelezen. Jullie begonnen zo leuk! En het eindigt nu wel een beetje jammer.. Maar wát een knappe merrie is het <3

Ik kan je verder geen hengsten aanbevelen voor je merrie, maar ben wel heel benieuwd wat je van die van vandaag en morgen gaat vinden. Dus volg graag je topic.
Haar zusje in Italië heb ik ook al eerder ergens voorbij zien komen, ook een knapperd! Is ze inmiddels al verkocht dat je weet?