Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 7 van de 8 [ 192 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG]Ginny, van baby naar reiner

 
Profiel   

Net een Arabier :')
[ img ]
[ img ]

En mijn brede speknek <3

[ img ]
[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-05-20 18:35 



 
Profiel   

[ img ]
Vandaag heerlijk lowkey met haar aan de slag geweest. Even wat gewandeld en desensibiliseren met grondwerk stok. Het is echt samen bij 0 beginnen maar angst- en spanningsvrij <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-20 16:34 



 
Profiel   

Heerlijk toch! En ook leuk, samen bij nul beginnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-20 17:39 



 
Profiel   

Vanochtend weer heerlijk met het hele gezin naar stal, ook had grondwerkles met Ginny. Beginnen met om mij heen stappen en wisselen. Ik had iets te veel energie dus Ginny ging steeds draven, dat werkt nog niet met mijn duizeligheid. Maar ze is zo onwijs braaf en vraagt echt wat ik bedoel (zo lang stappen was ze niet gewend dus dan mindert ze wat vaart en kijkt naar me, als ik dan wijs stapt ze door. Ipv stil staan of uit zich zelf naar binnen te lopen).
Ik vroeg voor de grap wanneer we zelf mochten rijden, maar i had vandaag ook wel mogen stappen en draven van mijn instructrice :D ze is echt mega braaf onder het zadel dus ik ga nog even afstemmen maar het is de bedoeling dat ik er vrijdag na de training zelf even op stap <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-20 12:47 



 
Profiel   

[ img ]
[ img ]
Mijn man moest zo nodig filmen ;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-20 13:05 



 
Profiel   

Afgelopen woensdag ben ik bij Brenda Vader geweest voor een hypnose sessie. En het heeft goed geholpen, zeker aan de hand, ik heb de afgelopen 2 dagen heerlijk genoten op stal. Niet alleen met mijn eigen paard (wel vooral met mijn eigen paard uiteraard haha) maar gewoon zonder spanning ook met andere paarden gelopen en gezadeld. Over 2 weken start ik weer met les rijden.
Ik ben zelfs naast Ginny gekropen toen ze in de paddock lag <3
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-20 12:38 



 
Profiel   

Wat heerlijk zeg! En, hoe voelde het om er eens op te zitten?

Ps. Wat een geniaal vliegenmasker heeft ze. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-20 21:21 



 
Profiel   

Goede berichten allemaal :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-20 21:59 



 
Profiel   

Het voelde heel onwerkelijk om er op te zitten. Sowieso weer op een paard en dan gewoon mijn eigen paard *\o/*

En inmiddels zijn we met regelmaat op zaterdag samen aan het grondwerken. Mijn man maalt er niet meer om en roept doodleuk, tis jouw paard, niet het mijne. :') En het gaat zo fijn en ze is zo braaf en ik ben volledig spanningsvrij.

Vanmiddag heb ik haar gemeten, de stok vind ze doodeng, en ze sprong zowat in mijn nek. Dat vind ik dan ook wel spannend maar met hulp van een ander die haar kalmeerde toch gelukt en daarna vrolijk verder zonder stress. Had ik echt niet verwacht.
Ooh ze is inmiddels 144/145, had ik ook al gegokt.


[ img ]
Deze is nog van vorige week met mijn oudste, die is helemaal weg van haar. Ik plukte hem vanmiddag uit haar staart, dat is ook weer niet de bedoeling haha.


[ img ]

Waar ik mij vorige maand nog afvroeg waar ik in hemelsnaam aan begonnen was 3 jaar geleden ben ik echt weer volop aan het genieten <3 en kijk ik uit naar het moment dat ik het rijden ook kan oppakken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-20 21:32 



 
Profiel   

Wat heerlijk dat je er zo van kan genieten!

Mooi maatje hoor, komt misschien nog een centimeter of 2,3 bij denk ik...

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-20 22:01 



 
Profiel   

Vind ik ook best een mooie maat. Zeker als vrouw is dit perfect.
Ik word er zelf blij van als je dit vertelt dat je terug kan genieten. Heerlijk toch.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-20 15:30 



 
Profiel   

[ img ]
Ik kreeg deze van een stalgenoot. Zo verliefd op mijn paard, ik vind haar zo mooi gebouwd haha. Verder geen verstand van en ontzettend bevooroordeeld uiteraard :')

Johorse is geweest voor de jaarlijkse meet en weegsessie. Ze is uiteindelijk 145 (cm extra, hebben of niet :D) en 484 kilo. Ze is gewoon zwaarder dan sommige volwassen paarden haha. [ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-20 20:51 



 
Profiel   

Prachtig paard <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-20 21:29 



 
Profiel   

Ik vind haar ook heel mooi gebouwd, TS! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-20 21:44 



 
Profiel   

Ik ben het ook helemaal met je eens hoor, prachtig!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-20 08:01 



 
Profiel   

[ img ]
[ img ]
Hebben deze foto's nog uitleg nodig? <3 tijdens het uitstappen nog een rondje gedraafd. Wel heel erg wennen want ze is super licht, ik had echt niets in mijn handen. Dus ik wist ook niet waar ik mijn handen moest laten :')
Maar wow!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-20 14:54 



 
Profiel   

Die glimlach op je gezicht zegt genoeg! :D :D :D

Jullie passen bij elkaar! :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-20 14:57 



 
Profiel   

Wat fijn dat het zo goed gaat +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-20 09:57 



 
Profiel   

[ img ]
:D

Ik had al een hele tijd een bijrijdster in mijn hoofd, iemand die altijd zelf een eigen paard heeft gehad en veel ervaring heeft met (jonge) paarden. En ze was er wel voor te porren. Dus die heeft nu 2x gereden, op de zaterdag. Afgelopen zaterdag hebben we de les omgewisseld zodat ik even kon uitstappen <3
Komende maand ga ik zelf lessen met Ginny, alleen nog even een datum prikken. En half augustus komt hopelijk de zadelmaker langs.

Ik krijg alleen maar complimenten over Ginny, dat ze zo leuk is. <3 helemaal mee eens.
Oh en haar eerste tandje zit los dus ze is eindelijk gestart met wisselen haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-20 08:17 



 
Profiel   

[ img ]
[ img ]
[ img ]
En toen heb ik zelf een mini lesje gehad. Na de les van mijn bijrijdster. Was de bedoeling dat ik 10 minuten zou stappen en draven. Wat sturen. Ze zit zo fijn <3 Ja en toen zei de juf galoppeer maar aan. Dat ging niet zo goed rechtsom :') heel hard draven waardoor ik mijn evenwicht verloor. Dan nam ik haar terug maar ik moet haar iets meer motiveren. Linksom ging super en heb een paar voltes gegaloppeerd. Ze is fantastisch en zit heerlijk <3
Maar dat ze nog zoekende is qua lopen ben ik niet gewend. Komt wel. Ze blijft voorlopig nog in training, en het is de bedoeling dat ik af en toe zelf nog wat op stap naderhand om feeling te krijgen. Durf ik tenminste zelf het zadel uit te proberen 10 augustus haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-20 16:21 



 
Profiel   

Lekker toch?! Gewoon doen wat goed voelt. Het enige wat mij opvalt is dat je je handen erg laag houdt en je armen als stokjes gestrekt. Een beetje meer voor en boven de knop, dan kun je veel makkelijker storingen opvangen en meegeven. Nu zit je al aan het einde omdat je je armen gestrekt houdt

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-20 23:18 



 
Profiel   

Ja klopt, ik weet mij nooit houding te geven met langere teugels. Ik scheen de binnen teugel ook veel langer te hebben als de buiten teugel. Het is zeker iets om aan te werken volgende x :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-07-20 07:34 



 
Profiel   

Ik denk dat als je de knop een beetje als referentiepunt houdt het al veel beter zal gaan

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-07-20 17:17 



 
Profiel   

Helaas kan ik mijzelf niet fotograferen maar ik kan mijn bijrijdster wel op de foto zetten :D

Ginny is zo braaf, vrij bomproof voor een jong paard. Niets is haar te gek en ik voel mij ook heel zeker op haar. De eerste keer galop ging niet fijn voor mijn gevoel, dus even overgeslagen, en vandaag weer opgepakt. Keurig in de hoek aangesprongen, wat een geweldig gevoel <3
Ik ben echt in de wolken met mijn paard haha. Zelfs mijn jongste van de tweeling vind haar leuk, terwijl hij bang is voor paarden en altijd hard moet huilen :')

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-20 20:42 



 
Profiel   

Wat fijn! Zo komt je vertrouwen weer fijn terug +:)+ Ze ziet er ook heel relaxed uit. Ik hou van dat coole quarter karakter, Rudi is ook zo chill. Hij is wel lekker voorwaarts naar niet heet. Zijn moeder daarin tegen :roll: Die heeft maar 2 standen, stilstaan of galopperen :')
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-20 09:28 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 7 van de 8 [ 192 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen