Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 4 [ 94 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Waar kopen/zoeken jullie aqha/apha paarden?

 
Profiel   

Wij hebben toevallig net een hele leuke buckskin merrie verkocht, goedgekeurd, geschikt voor de sport Maar zeker ook voor meer recreatief rijden, showervaring en money warmer, 6 jaar van Who whizit en zelf gefokt door hele gerenommeerde fokkers in België (egr). Dat had iets voor je kunnen zijn...
Nu komt wel een 4 jarige palomino merrie te koop uit paleface dunnit... Ook al wat geshowt in de Non Pro..
En staat een 3 jarige bay spat olena merrie te koop.
En inderdaad, op een trainingsstal. Gewoon via de website of FB te vinden.

Fb heeft vele verkoopgroepen. Allemaal hebben ze beetje hun eigen 'doelgroep'. Westernpaarden is meer voor de 'goedkopere' of recreatie paarden. Maar er zijn er ook veel (meer op Europa gericht) die meer op de sportpaarden of het tussensegment zitten.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-18 00:31 



 
Profiel   

USA!!! De transport is niet zo gek duur en je hebt andere bloedlijnen. Ik heb er nu een Barrel lijn quarter uit Arizona. Pracht paard

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-18 16:27 



 
Profiel   

Ja lekker naar de USA uitgebreid zoeken want in Europa staat niks :roll:

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-18 18:30 



 
Profiel   

@velocity,hetnis maar te zien wat je 'niet duur' noemt zeker?
Zelf over en weer naar daar om een paard te zoeken,dan zit je al zeker een stuk over de 1000 euro,transport van daar naar hier,idem,dus in totaal zit je al rond de 3000 euro alvoor je paard hier is,los van de aankoopprijs....tja,voor dat extra bedrag kan je hier evengoed een leuk paard vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-18 18:48 



 
Profiel   

Ik zie dat Vervecken reininghorses paar leuke jonge merrie’s te koop heeft staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-18 22:38 



 
Profiel   

Importeren zit je toch al aan 4500-6000€ tegenwoordig...

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-18 23:29 



 
Profiel   

Klopt en vanuit Canada is het nog duurder.
Maar de paarden op zich zijn er wel veel goedkoper (de excessen daar gelaten :D )

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-18 10:16 



 
Profiel   

Fotsy schreef
Ik zie dat Vervecken reininghorses paar leuke jonge merrie’s te koop heeft staan.



haha moet net lukken, net gebeld met Wim maar boven budget. Prachtige paarden heeft hij staan, zeker die ene met splash 8-) <3 <3 <3

Een paard importeren uit USA ga ik niet doen, ik kijk liever eerst of het karakter wel bij me past. Zo blind kopen zou ik al niet durven en naar de USA vliegen om naar paarden te gaan kijken is echt wel wat te veel voor me.
Net een paard in frankrijk gaan bezichtigen en dat was al een heel gedoe.

Ik heb de zoektocht even op een laag pitje. Mijn omgeving weet wat ik zoek, nu wachten tot het juiste paardje op mijn pad komt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-18 17:25 



 
Profiel   

Oh wat toevallig, ja zeker paar mooie merrie’s staan zo te zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-18 22:51 



 
Profiel   

Ik snap echt niet waarom men hier van uit gaat dat Gobert reining horses 'uiteraard' niets deftig staan heeft, maar Wim Vervecken wel? Vallen in dezelfde categorie.

Mijn voorkeur zou juist wel uitgaan om eens te informeren bij Gobert. Zie hele leuke passeren. Soms hebben ze paarden staan die iets later dan standaard zadelmak zijn gemaakt. Drukt de prijs want kunnen niet mee naar futurity maar kunnen wel hele goede paarden zijn...

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-18 15:04 



 
Profiel   

Ik denk dat dat een beetje verkeerd geïnterpreteerd wordt. Dat er gewoon bedoeld werd dat echt de toppers niet snel verkocht worden en bijgehouden worden om grote wedstrijden te rijden. En verder helemaal niks slecht mee bedoeld wordt :) Zo kwam het bij mij toch over allesinds :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-18 15:19 



 
Profiel   

Het kan dat het niet zo bedoeld werd, maar er staat 'niet geschikt voor de sport' en niet 'topsport'. Ik heb het gevoel dat dit soms door elkaar gehaald wordt.
Bij Gobert zie ik 2 hard werkende jonge mensen. Het zou jammer zijn dat volgende bezoekers van dit forum de verkeerde indrukken krijgen, toch?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-18 15:43 



 
Profiel   

Wat is 'niet geschikt voor de sport" ?? Over welk niveau hebben we het dan helemaal ??
Het enige paard wat in NL niet geschikt is voor de sport is een kreupel paard (en zelfs daar heb ik er al van zien mee lopen) of een paard wat niet 'broke' genoeg is om zich veilig rond te laten sturen (en stoppen is ook wel prettig :D )

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-18 16:02 



 
Profiel   

Niemand heeft ook gezegd dat Wim betere paarden heeft. Enkel dat hij nu merries tekoop heeft die niet vos zijn. En das tenslotte wat TS toch zoekt? Merrie en niet vos.

En schrik een beetje want wat bedoel je dan met niet futurity en zadelmak gemaakt op niet standaard leeftijd? Dus de 5-6 jarige die te koop staan, zijn niet al twee drie jaar doorgereden? Of wat bedoel je daarmee?

Nou dubbeldun ik zie een sportpaard toch net iets meer dan enkel niet kreupel. Ik vind een paard dat nog maar paar maand onder zadel, geen sportpaard. :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-18 16:42 



 
Profiel   

Mijn paard is niet kreupel en al jaren onder het zadel... ik heb dus een sportpaard *\%/*
Als ik zou willen zou ik dus zo in diverse onderdelen op een NK kunnen starten en als de competitie nog slechter is (en ik krijg geen DQ) dan ik ben win ik nog een lintje ook :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-18 17:04 



 
Profiel   

Fotsy schreef
En schrik een beetje want wat bedoel je dan met niet futurity en zadelmak gemaakt op niet standaard leeftijd? Dus de 5-6 jarige die te koop staan, zijn niet al twee drie jaar doorgereden? Of wat bedoel je daarmee?


Het staat soms in de advertentie. In het verleden heb ik paarden zien passeren die niet aan 2 jarige leeftijd werden ingereden door persoonlijke redenen van de eigenaar. Maar dat waren toen wel allemaal paarden met zeer mooie bloedlijnen/ouders die gepresteerd hebben. En dat waren toen niet allemaal vossen.

De niet-vos eis snap ik volledig, maar het doet de mogelijkheid op iets vinden wel serieus verkleinen. Dus lijkt het mij interessant om de basis waar je zoekt zo breed mogelijk te houden. Iedere trainingsstal kent wel verschillende fokkers/eigenaars. Sommige zijn misschien nog aan het twijfelen verkopen of niet...

Idd Dubbeldun, definitie van sportpaard is blijkbaar niet bij iedereen hetzelfde. Dus proficiat met je sportpaard! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-18 17:16 



 
Profiel   

Nou geloof me, die 5 of 6 jarige zijn heus wel al vanaf hun 2e onder zadel hoor. Zijn echter niet geschikt voor (hoger) niveau reining nee omdat ze of het talent niet hebben of en hun koppie de druk niet aan kan ( bij Vervecken dan)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-18 17:43 



 
Profiel   

Topoverkonte schreef
De niet-vos eis snap ik volledig, maar het doet de mogelijkheid op iets vinden wel serieus verkleinen. Dus lijkt het mij interessant om de basis waar je zoekt zo breed mogelijk te houden. Iedere trainingsstal kent wel verschillende fokkers/eigenaars. Sommige zijn misschien nog aan het twijfelen verkopen of niet...


Idd en daar loop ik nu een beetje tegenaan. Ik ga wat minder intensief zoeken want ik heb toch een enigszins beperkt budget. Volgens mij genoeg om iets te vinden, maar het aanbod is al klein. Ik zoek een paard die de basis beheerst maar die hoeft niet te spinnen als een helicopter ofzo. Dat is precies ook al moeilijk, de meeste kunnen veel meer dan wat ik zoek.

Verder ook nog nagedacht dat ik eigenlijk ook geen bleek paard moet kopen: ze staan hier allemaal buiten en ik ben geen poetser.

Over Gobert: hier een grote fan! Ik volg hun al jaren. Maar daar staat nu jammergenoeg niets dat ik kan betalen ;-) (en ze zijn eigenlijk te goed getraind vandaar dat ze ook meer kosten)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-18 19:46 



 
Profiel   

Maar je wilt geen vos, geen bruine en geen bleke, dus eigenlijk alleen zwart? :+

Moet de merrie ook al wat gepresteerd hebben in de sport?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-18 21:06 



 
Profiel   

ClauH schreef
Maar je wilt geen vos, geen bruine en geen bleke, dus eigenlijk alleen zwart? :+

Moet de merrie ook al wat gepresteerd hebben in de sport?


haha er blijft inderdaad maar weinig over :+ }:0
misschien moet ik me maar eens verdiepen in paarden poetsen.

de merrie moet niet gepresteerd hebben! mag maar moet niet, ook de stamboek hoeft niet spectaculair te zijn.
Een goede middenmoter :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-18 09:41 



 
Profiel   

als Vervecken al boven je budget zit ga jij voor dat geld geen middenmoter vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-18 10:01 



 
Profiel   

Popstra schreef
als Vervecken al boven je budget zit ga jij voor dat geld geen middenmoter vinden.



Dat ene paard waar ik voor belde was boven budget maar die had dan ook een stamboek om van te dromen.
Gelukkig kosten niet alle quarters evenveel ;-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-18 10:35 



 
Profiel   

Vicky_Belle schreef
Gelukkig kosten niet alle quarters evenveel ;-)


Klopt zeker! Ik moet wel zeggen dat ik de prijzen flink gestegen vind afgelopen jaren. Ik was drie jaar geleden op zoek en zag toen op mp veel leuks in de 4000-6000 range. Natuurlijk recreatie maar wel met papier en gezond. Die prijsklasse is nu wel anders! Zijn veulenprijzen geworden of voor paarden met mankementen.

Overigens kwam ik aan mijn paard via een zoekertje op bokt :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-18 10:46 



 
Profiel   

troi schreef
Vicky_Belle schreef
Gelukkig kosten niet alle quarters evenveel ;-)


Klopt zeker! Ik moet wel zeggen dat ik de prijzen flink gestegen vind afgelopen jaren. Ik was drie jaar geleden op zoek en zag toen op mp veel leuks in de 4000-6000 range. Natuurlijk recreatie maar wel met papier en gezond. Die prijsklasse is nu wel anders! Zijn veulenprijzen geworden of voor paarden met mankementen.

Overigens kwam ik aan mijn paard via een zoekertje op bokt :)


Mocht ik er eentje vinden aan die prijzen, dan ben ik helemaal happy.

Ergens vind ik het vreemd dat ze verduren ipv minder gaan kosten. De eerste quarters moest je de overzet over t water er ook bij rekenen. Nu zou er toch al genoeg goed fokmateriaal aanwezig moeten zijn en zou je verwachten dat de prijzen langzaam zakken omdat de markt meer verzadigd ... nee dus ??

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-18 13:42 



 
Profiel   

Zolang mensen het er voor blijven betalen zullen de prijzen niet zakken.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-18 14:05 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 4 [ 94 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen