Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 4 [ 94 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Waar kopen/zoeken jullie aqha/apha paarden?

 
Profiel   

Ik keek altijd rond op ehorses (hierboven al genoemd). Ik wilde per se een overo ruin, reining getraind en braaf op wedstrijd, reining/cutting bloed. Ik vond de mijne op Facebook, inderdaad een overo met reining / cutting bloed. Maar wel een 1 jarige merrie :+

Nou moet ik zeggen, het aanbod volwassen paarden is een stuk minder dan veulens en jaarlingen. Er staan zó belachelijk veel babypaarden te koop.. en echt wel een aantal hele leuke, maar naar mijn idee verkopen ze dus ook slecht momenteel
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-18 07:20 



 
Profiel   

Maar een papier zegt ook niks over de kwaliteiten van een paard.. ik ken bv een volle broer van een wereldkampioen waar uiteindelijk niks van geworden is. Was gewoon echt niet geschikt om te showen.

De eigenaar, trainer, omgeving etc doen ook zooooveel he.

Ik heb de criteria voor klinkende namen op papier laten vallen, ik heb liever een gezond, mooi gebouwd, fijn karakter én een kleurtje. Er worden sportpaarden genoeg gefokt, die markt is gewoon veel kleiner en het aanbod vrij ruim.

Over de jaren ook vanalles gefokt en de 3 met super papier (en vos) verkochten écht niet. De kleurtjes (die verder ook goed ineen zitten, 5-panel n/n zijn, en fijne karakters hadden) waren zo weg.. Voor volgend jaar zelfs een wachtlijst voor mijn ene merrie :wow:

Puur op kleur fokken raad ik ook niet aan he, pas op :P Maar mijn ervaring is dat het karakter in een mooie verpakking meestal de doorslag geeft.. dus ik blijf verder fokken met mijn lieve en mooie hengsten en merries :)


En idd Emita, er staan zooooveel veulentjes te koop momenteel! (Ik heb trouwens nog een leuke op het oog in Frankrijk maar moet echt stoppen met bijkopen :') )

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-18 08:03 



 
Profiel   

superpony schreef
Dan kan je beter een paardje wat basis meegeven, want ik zie op shows nog ontzettend veel goede sorrels rondlopen en die scoren goed. Voor de serieuze ruiter is dat wat telt.

Ik zou echt nooit kopen bij iemand die op kleur fokt. Of een advertentie daarmee begint bijvoorbeeld. Dat is het laatste wat belangrijk is als je het ras en de sport serieus neemt. Voor recreatie/ basis sport betalen mensen meer voor een kleurtje dan voor een sorrel, maar dat zegt niks over de kwaliteit van het paard.

Nogmaals; een echt goede merrie is OF niet te koop OF echt aan de prijs OF kan niet meer gereden.

Als je 3 merries hebt, zou ik er altijd 2 tegelijk dekken minimaal. Beter voor de merries en de veulens om samen met veulens te lopen.

Mijn advies is echt; ga kijken. Niet op internet, maar bij de stallen. Praat met mensen, laat weten wat je zoekt en het paard komt op je pad. Als je bijv bij Wendy kijkt, kan ze morgen zomaar 5 andere paarden hebben staan. Heb je je gezicht laten zien, weet ze je misschien wel te vinden.

En anders toch eens de grens over wippen.


hey superpony, ik heb geen show-ambities dus mij maakt die score echt niet uit. Verder is het gewoon een kwestie van smaak en bij de tegenwoordige smaak valt sorrel er vaak af. Dat mag je jammer vinden, er zullen best heeeel veel goede sorrel paarden rondlopen, maar daarvoor moet ik er nog geen kopen.


Verder bedankt voor het advies om mijn gezicht te laten zien, ik heb mijn kring al laten weten wat ik zoek, ik zal als ik tijd heb wat stallen passeren en proberen binnen te springen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-18 10:59 



 
Profiel   

Tinniie schreef
Maar een papier zegt ook niks over de kwaliteiten van een paard.. ik ken bv een volle broer van een wereldkampioen waar uiteindelijk niks van geworden is. Was gewoon echt niet geschikt om te showen.

De eigenaar, trainer, omgeving etc doen ook zooooveel he.

Ik heb de criteria voor klinkende namen op papier laten vallen, ik heb liever een gezond, mooi gebouwd, fijn karakter én een kleurtje. Er worden sportpaarden genoeg gefokt, die markt is gewoon veel kleiner en het aanbod vrij ruim.

Over de jaren ook vanalles gefokt en de 3 met super papier (en vos) verkochten écht niet. De kleurtjes (die verder ook goed ineen zitten, 5-panel n/n zijn, en fijne karakters hadden) waren zo weg.. Voor volgend jaar zelfs een wachtlijst voor mijn ene merrie :wow:

Puur op kleur fokken raad ik ook niet aan he, pas op :P Maar mijn ervaring is dat het karakter in een mooie verpakking meestal de doorslag geeft.. dus ik blijf verder fokken met mijn lieve en mooie hengsten en merries :)


En idd Emita, er staan zooooveel veulentjes te koop momenteel! (Ik heb trouwens nog een leuke op het oog in Frankrijk maar moet echt stoppen met bijkopen :') )


Hoi Tinnie, ik snap heel goed wat je bedoeld. De echte superdure sportpaarden fok je meestal niet gewoon in de achtertuin (wat bij dus zo is). Ik ga ook liever voor een pakket (mooi, goed karakter, correct, gezond, ...) dan voor de grote topper namen waarvan er niets zeker is. Maar mochten er een paar bekende namen in de stamboom zitten zeg ik daar ook geen nee tegen :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-18 11:03 



 
Profiel   

Deze vind ik erg leuk. Wel nog heel jong.
https://www.marktplaats.nl/a/dieren-en- ... ousPage=lr

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-18 11:15 



 
Profiel   

Jong idd... wel homozygoot splash 1 (of sw1+2)
(maar het grote nadeel daarbij is dat die meestal doof zijn, ben bij deze ook 90% zeker dat ze niet hoort)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-18 11:18 



 
Profiel   

Ik heb mijn paint gekocht bij Leo Copinga, hij heeft ieder jaar meerdere veulens.
Volgens mij is er van dit jaar niets meer te koop
http://www.paints-quarters.nl

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-18 11:22 



 
Profiel   

Nee, scoren hoeft niet belangrijk te zijn, maar het is vaak OF dit OF dat.

Mensen die zeggen dat sorrels moeilijk verkopen, dat heeft een reden. OF niet goed gefokt OF kan nog niks OF heeft weinig talent etc. De mensen die kleur belangrijk vinden, kijken niet voor de sport.
Als je gewoon goede sorrels hebt staan, die goed basis gereden zijn, goedgekeurd worden, fijn van karakter zijn, kan je die prima verkopen.

Ga kijken op een wedstrijd en kijk in de top naar de kleurtjes.

Bij een merrie is het wel van belang wat jij zoekt; Een merrie met goed papier wordt wel geshowd of als fokmerrie gebruikt, dus is wat waard. OF ze heeft een blessure, is nooit echt gereden, karakter is wat minder etc.

Een merrie vinden met goed papier die ook gezond en braaf is, is wel lastiger. Heel soms dunt iemand wat uit, maar je moet het maar weten.

Wat Tinniie zegt; ik zou ook niet blind staren op papier of een advertentie. professionals maken mooie advertenties, maar de gewone man gaat er weleens de mist mee in.
Als kleur hou ik ook niet van sorrel of schimmel bijv en hou helemaal niet van bont gekleurde. Maar mn ruin zat erin en is sorrel, echt een fijn paard in elk opzicht. Paar jaar geleden ook een sorrel gekocht, puur vanwege het paard.En als ik geld had gehad, was er vorig jaar een schimmel mee naar huis gegaan.

En dan het volgende probleem. Koop je een bay merrie bijvoorbeeld en ga je op zoek naar een goed passende hengst. Kom je bij een sorrel uit, kan er ook een sorrel uitkomen. Maar de zoektocht naar een goede hengst en match voor je merrie is nog moeilijker. Zeker als kleur gaat tellen.

Maar goed, succes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-18 14:45 



 
Profiel   

superpony schreef
Nee, scoren hoeft niet belangrijk te zijn, maar het is vaak OF dit OF dat.

Mensen die zeggen dat sorrels moeilijk verkopen, dat heeft een reden. OF niet goed gefokt OF kan nog niks OF heeft weinig talent etc. De mensen die kleur belangrijk vinden, kijken niet voor de sport.
Als je gewoon goede sorrels hebt staan, die goed basis gereden zijn, goedgekeurd worden, fijn van karakter zijn, kan je die prima verkopen.

Ga kijken op een wedstrijd en kijk in de top naar de kleurtjes.

Bij een merrie is het wel van belang wat jij zoekt; Een merrie met goed papier wordt wel geshowd of als fokmerrie gebruikt, dus is wat waard. OF ze heeft een blessure, is nooit echt gereden, karakter is wat minder etc.

Een merrie vinden met goed papier die ook gezond en braaf is, is wel lastiger. Heel soms dunt iemand wat uit, maar je moet het maar weten.

Wat Tinniie zegt; ik zou ook niet blind staren op papier of een advertentie. professionals maken mooie advertenties, maar de gewone man gaat er weleens de mist mee in.
Als kleur hou ik ook niet van sorrel of schimmel bijv en hou helemaal niet van bont gekleurde. Maar mn ruin zat erin en is sorrel, echt een fijn paard in elk opzicht. Paar jaar geleden ook een sorrel gekocht, puur vanwege het paard.En als ik geld had gehad, was er vorig jaar een schimmel mee naar huis gegaan.

En dan het volgende probleem. Koop je een bay merrie bijvoorbeeld en ga je op zoek naar een goed passende hengst. Kom je bij een sorrel uit, kan er ook een sorrel uitkomen. Maar de zoektocht naar een goede hengst en match voor je merrie is nog moeilijker. Zeker als kleur gaat tellen.

Maar goed, succes.


Hoi superpony, ik heb enkel ervaring met het verkopen van sorrel hengstveulens, en die verkopen dus niet goed ook al hebben ze een tof karakter, mooie boek, ...
Getrainde paarden heb ik geen ervaring mee.
Een kameraad van me heeft trouwens zo'n topper staan, 6 maanden oud hengsteveulen maar raakt niet verkocht. Als je geen bay of sorrel merrie koopt, en je laat haar dekken door een goede match die wel sorrel of bay is, heb je nog steeds kans op een leuk kleurtje (nu even kort uitgelegd). Dus dan heb je imo iets meer geluk om het veulen goed aan de man te krijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-18 16:16 



 
Profiel   

Zie nu op FB bij de groep western paarden een 13 jarige merrie voor 3500. Zit een filmpje bij en wat foto's. Fijn paard zo te zien.

Weet niet of de link het doet.
https://www.facebook.com/groups/3374097 ... highlights

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-18 20:16 



 
Profiel   

Ik heb in april dit jaar mijn 4 jarige, nog niet zadelmakke Quarter Horse ruin via e-horses gevonden (in Nederland). Was ook nog wel een zoektocht hoor.. Hij komt van de Lime Light Ranch in Friesland, super fijn en makkelijk paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-18 20:24 



 
Profiel   

Grappig dat sorrel paarden niet in trek zijn. Mijn best presterende paarden zijn allemaal sorrel en zo zijn er meer in de sport.
Een goed paard heeft geen kleur!
En wat betreft TS haar plan te gaan fokken om de 2 a 3 jaar, bedenk wel dat het paard helemaal goed moet zijn getest en vooral good minded moet zijn anders lekker niet aan aan beginnen want er word al zo veel (rotzooi) gefokt.
Voor veel mensen in de Western is het bijv heel niet interessant om een nakomeling te hebben van een merrie die zelf niks gepresteerd heeft.
Een merrie is tegenwoordig nog belangrijker dan de hengst in de fokkerij :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-18 11:44 



 
Profiel   

Voor de sport ja, maakt kleur allemaal niks uit en zijn het meestal vossen die goed presteren (ergens ook logisch want 65% van alle quarters is vos , het is nu eenmaal veruit de meest voorkomende kleur in het stamboek)
Maar het percentage mensen in de sport is echt peanuts tegenover het percentage mensen dat gewoon recreatief een paint of Quarter heeft. En daarbij zijn nu eenmaal andere eigenschappen belangrijker , prestaties veel minder..

En wacht nog maar eens een paar jaar, er zijn inmiddels al 8 vormen van pssm, waarbij hele grote namen verdacht zijn, een ‘gezond’ paard fokken is bijna niet meer mogelijk..

Wendy van osch had weer een leuke jonge paint merrie te koop zag ik ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-18 12:23 



 
Profiel   

Ik zag die ook bij Wendy.. een 2 jarige red dun tobiano, met Hollywood dun it in de bloedlijn. Erg leuk :D vader is Cr Superman Sugar Pep van Theo Ijzerman

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-18 12:58 



 
Profiel   

Emita schreef
Ik zag die ook bij Wendy.. een 2 jarige red dun tobiano, met Hollywood dun it in de bloedlijn. Erg leuk :D vader is Cr Superman Sugar Pep van Theo Ijzerman

die is leuk ja!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-18 13:08 



 
Profiel   

https://www.leboncoin.fr/animaux/1502401954.htm/

geen idee wat of tot waar je wilt gaan,maar ik kwam bovenstaande tegen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-18 13:11 



 
Profiel   

De Eagles Ranch op Texel fokken Paints. Ze hebben een eigen site en adverteren ook op Marktplaats.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-18 13:27 



 
Profiel   

voldoen niet allemaal aan al je wensen,maar mss spreekt eentje je toch enorm aan:

https://www.leboncoin.fr/animaux/1504820776.htm/

https://www.leboncoin.fr/animaux/1495537554.htm/

https://www.leboncoin.fr/animaux/1464439979.htm/

https://www.leboncoin.fr/animaux/1505952887.htm/

https://www.leboncoin.fr/animaux/1503875013.htm/

https://www.leboncoin.fr/animaux/1500825605.htm/

https://www.leboncoin.fr/animaux/1485042901.htm/

https://www.leboncoin.fr/animaux/1488165180.htm/

https://www.leboncoin.fr/animaux/1477771911.htm/

https://www.leboncoin.fr/animaux/1477309447.htm/

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-18 13:28 



 
Profiel   

tengeltje11 schreef
https://www.leboncoin.fr/animaux/1502401954.htm/

geen idee wat of tot waar je wilt gaan,maar ik kwam bovenstaande tegen.



Veronique heeft ook niks gereden staan geloof ik, en pas een beetje op want ze heeft er wel een aantal met pssm1 staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-18 13:51 



 
Profiel   

Tinniie schreef
Maar een papier zegt ook niks over de kwaliteiten van een paard.. ik ken bv een volle broer van een wereldkampioen waar uiteindelijk niks van geworden is. Was gewoon echt niet geschikt om te showen.

De eigenaar, trainer, omgeving etc doen ook zooooveel he.

Ik heb de criteria voor klinkende namen op papier laten vallen, ik heb liever een gezond, mooi gebouwd, fijn karakter én een kleurtje. Er worden sportpaarden genoeg gefokt, die markt is gewoon veel kleiner en het aanbod vrij ruim.

Over de jaren ook vanalles gefokt en de 3 met super papier (en vos) verkochten écht niet. De kleurtjes (die verder ook goed ineen zitten, 5-panel n/n zijn, en fijne karakters hadden) waren zo weg.. Voor volgend jaar zelfs een wachtlijst voor mijn ene merrie :wow:

Puur op kleur fokken raad ik ook niet aan he, pas op :P Maar mijn ervaring is dat het karakter in een mooie verpakking meestal de doorslag geeft.. dus ik blijf verder fokken met mijn lieve en mooie hengsten en merries :)
)


Helemaal mee eens,
Ik fok ook niet op kleur maar wel MET kleur. Niks mis mee en je geeft het paard een betere toekomst. Er zijn meer recreatieve ruiters dan sportruiters en die zien graag kleur.
De kans dat je een oudere merrie tegenkomt is al klein en als je eentje vindt, is het een vos uiteraard. Die gaan nu eenmaal vaker van hand naar hand.

Misschien ook eens kijken op gobert reining horses, ik zie regelmatig wel wat tekoop staan, uiteraard vooral vos maar wel gereden en uiteraard niet goed genoeg voor de sport dan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-18 10:26 



 
Profiel   

Fotsy schreef
Misschien ook eens kijken op gobert reining horses, ik zie regelmatig wel wat tekoop staan, uiteraard vooral vos maar wel gereden en uiteraard niet goed genoeg voor de sport dan.


Hoezo, “uiteraard” niet goed genoeg voor de sport? >;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-18 19:53 



 
Profiel   

Jaycee_ schreef
Fotsy schreef
Misschien ook eens kijken op gobert reining horses, ik zie regelmatig wel wat tekoop staan, uiteraard vooral vos maar wel gereden en uiteraard niet goed genoeg voor de sport dan.


Hoezo, “uiteraard” niet goed genoeg voor de sport? >;)


Ik gok zomaar dat de wel geschikten niet te koop komen of via via verkocht worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-18 19:56 



 
Profiel   

Jaycee_ schreef
Fotsy schreef
Misschien ook eens kijken op gobert reining horses, ik zie regelmatig wel wat tekoop staan, uiteraard vooral vos maar wel gereden en uiteraard niet goed genoeg voor de sport dan.


Hoezo, “uiteraard” niet goed genoeg voor de sport? >;)


Helemaal niet slecht bedoelt hoor als dat zo overkomt maar idd ik gok dat de goeie sportpaarden niet tekoop komen maar al verkocht zijn daarvoor wat logisch lijkt natuurlijk en niet iedereen wil een sportpaard, prijsklasse ligt dan ook veel hoger. Zij hebben altijd heel leuke paarden te koop. Wel veel vos wat zowaar de standaard kleur is in de quarters.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-18 18:14 



 
Profiel   

Dt verkopen zonder adverteren geld doorgaans vooral voor de betere sport paarden die presteren op de hogere niveaus.
geadverteerde kunnen heel leuk zijn voor de lagere levels. Niet iedereen wil op hoog niveau mee te draaien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-18 18:48 



 
Profiel   

Fotsy schreef
Helemaal niet slecht bedoelt hoor als dat zo overkomt maar idd ik gok dat de goeie sportpaarden niet tekoop komen maar al verkocht zijn daarvoor wat logisch lijkt natuurlijk en niet iedereen wil een sportpaard, prijsklasse ligt dan ook veel hoger. Zij hebben altijd heel leuke paarden te koop. Wel veel vos wat zowaar de standaard kleur is in de quarters.


Nochtans hebben wij wel veel sportpaarden te koop, die op verschillende niveau’s kunnen meedraaien in de sport. Zelfs verschillende die niet vos zijn :)
Ik begrijp niet goed waarom een professionele reining stal vooral paarden zou verkopen die niet geschikt zijn voor de sport...
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-18 19:00 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 4 [ 94 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen