Show je cowboyboots topic!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tjaakje

Berichten: 919
Geregistreerd: 16-07-13

Re: Show je cowboyboots topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 22:18

Klopt, maar die vind ik allemaal nogal lomp. De cowboy boots waar ik nu mee rij hebben een dunne zool en vrij glad profiel. Dat vind ik fijn rijden. Maar dat heb ik nog niet gevonden in combinatie met stalen neuzen die niet enorm lomp aanvoelen.

sunny43
Berichten: 1060
Geregistreerd: 14-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 08:41


tjaakje

Berichten: 919
Geregistreerd: 16-07-13

Re: Show je cowboyboots topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 09:47

Geen rits inderdaad. Ik heb geen moeite met de veters. Trek de schoenen thuis aan en doe er nu alles mee op stal. Ik ben nog wel aan het overwegen om er elastiek in te doen in plaats van gewone veters.

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Show je cowboyboots topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 20:28

Ik was hier in het begin al eens met de bedoeling ooit boots aan te schaffen en nu mag ik er uitkiezen voor mijn verjaardag, dus de vraag:
Heeft iemand ervaring met de boots van kramer?
Deze wil ik zoooo graag
https://m.kramer.be/Themen/Westernrijde ... Boots-Aria

Maar wil wel een paar wat lang mee gaat

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 09:20

Ik heb laarzen van kramer gehad en die waren binnen 3 maanden kapot. De zool was eronder uit. En dat terwijl ik er niet eens op liep(van poets plaats naar bak en terug).

Heb wel netjes geld terug gekregen maar toen ariats gekocht en die heb ik inmiddels bijna 4 jaar en doen 't nog steeds.
(en deze heb ik soms meer dan 12 uur per dag aan in alle weersomstandigheden en ondergronden)

aaidaa

Berichten: 611
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Veenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 09:34

Granoek ik heb dezelfde maar dan met paars ipv bruin. De zolen zijn inderdaad niet zo goed, maar dat zag ik bij de aankoop al en daarom heb ik er meteen een rubberen zooltje onder laten zetten bij de schoenmaker. Ik heb ze nu iets van een half jaar, draag ze niet te paard maar voor het net, dus hele dagen, en ze zien er nog prima uit en zitten heerlijk. Maar ik denk dat als ik die zool er niet onder had laten zetten, dat de eigen houten zool allang door was geweest. Dus als je ze graag wil, zou ik dat wel aanraden, even een echte zool eronder bij de schoenmaker.

Ps. Ariats zijn natuurlijk wel echt duidelijk een kwaliteitsklasse hoger. Die heb ik ook, waren een stuk duurder maar dat zie je ook aan de kwaliteit af.

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Show je cowboyboots topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 10:24

Ik ben ook niet zo'n fanatieke ruiter maar loop er wel ook mee op stal rond enzo dus een beetje degelijk is wel nodig.
Balen wel want vond die echt heel mooi haha, maar kan wel eens tussen de ariats neuzen ook, een beetje shoppen is nooit vervelend :o

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 13:14


Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 13:20

Thanks! Ik zit in een existentiële crisis door jullie. Heb denk ik 13 tabbladen open staan hier.
Bij deze bijvoorbeeld;
https://www.cowgirlstore.nl/for-you/laa ... l?___SID=U

Er staat 'men' maar ze staan wel bij de damesmodellen, wat wil dat dan zeggen?
Ben er denk ik wel uit wat ik ongeveer wel, dat dan weer wel :+
Middelhoog, geen puntteen, geen schuine hak (kan daar niet op lopen) en kleurdetails niet te opvallend

Maflinger_S
Berichten: 12152
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Show je cowboyboots topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 14:07

De maat van de laarzen in je link begint bij 41 dus dat zijn geen dameslaarzen. Voor Ariats kan je eens bij Agradi kijken.

Kijk anders ook eens bij Sheplers of Rods, online. Om ideeën op te doen.

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Show je cowboyboots topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 14:09

Nee echt niet nog meer ideeën :')

Maflinger_S
Berichten: 12152
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Show je cowboyboots topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 14:11

Jawel joh, da’s leuk.

Ceetje_bokt
Berichten: 5167
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 17:42

Granoek schreef:
Thanks! Ik zit in een existentiële crisis door jullie. Heb denk ik 13 tabbladen open staan hier.
Bij deze bijvoorbeeld;
https://www.cowgirlstore.nl/for-you/laa ... l?___SID=U

Er staat 'men' maar ze staan wel bij de damesmodellen, wat wil dat dan zeggen?
Ben er denk ik wel uit wat ik ongeveer wel, dat dan weer wel :+
Middelhoog, geen puntteen, geen schuine hak (kan daar niet op lopen) en kleurdetails niet te opvallend

Als je deze mooi vindt, kan ik deze van harte aanbevelen en dameslaarzen. Het is het enige paar dat ik nog heb. Krijg de link niet geplakt, maar ze heten heritage roughshod

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 17:58

Ik heb mijn Ariat fatbaby al 7 jaar.
Ik loop er mee door de modder, mest ermee uit en loop er kilometers op (ook hond uitlaten).

Ik heb van de zomer nieuwe besteld omdat ze stinken en de kleur van poep hebben, en voor het rijden wil ik er af en toe wat netter bij zitten.

Alle andere klusjes doe ik nog steeds op die oude. Zool is nog prima en ze zijn ook nog steeds waterdicht.

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 12:26


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 13:44

Loopt de verkoop van Ariat Western boots via Marktplaats een beetje, of kun je dan beter naar facebook gaan?

Ik heb helaas besloten om mijn western boots te verkopen omdat ze allemaal net niet mijn maat zijn. -O-
De buitenste laarzen zijn met UK 5.5/US 8/39 net te groot om echt fijn te dragen voor mijn maat 39, en de middelste zijn met UK 5.5/US 8/38,5 juist weer net te klein en smal want dat zijn blijkbaar fashion maten en die vallen smaller. -O-

De linker en middelste laarzen zijn ongedragen, wat kun je daar op Marktplaats/facebook voor vragen?

Afbeelding

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Re: Show je cowboyboots topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 13:57

Ik zie ze op mp met regelmaat te koop staan en vaak meerdere malen.Het is maar net of iemand op zoek is.Ik geef sowieso nooit meer dan de helft vd nieuwprijs als ze ongedragen zijn en meestal nog minder.Ze kunnen immers niet terug als ze niet passen en ik koop met regelmaat iets waar over gelogen is mbt maten en beschadigingen.

Ceetje_bokt
Berichten: 5167
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Show je cowboyboots topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 15:08

Die linker (round up remula) heb ik vorig jaar verkocht, binnen no time voor een goede prijs, maar weet niet meer hoeveel. Vorige week mijn probabys ook heel snel verkocht.

@Ambre als je weet welke ariat maat je hebt, is de maat geen probleem. Bij mij past maat 9 altijd goed en heb diverse soorten ariats gehad. Nieuwe laarzen gaan bij mij echt niet voor minder dan de helft weg, dan zet ik ze wel in de kast.

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 17:50

Zijn ariat maten anders dan normale maten? Ik heb normaal echt hele gemakkelijke voeten met mijn 37

Ceetje_bokt
Berichten: 5167
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Show je cowboyboots topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 18:13

Voor mij vallen ze groter. Normaal heb ik 41, maar van Ariat 9

Sure_lee

Berichten: 10385
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Show je cowboyboots topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 18:46

Oeh jammer dat ze niet mijn maat zijn. Anders had ik ze meteen van je overgenomen.

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 07:29

Ceetje_bokt schreef:
Die linker (round up remula) heb ik vorig jaar verkocht, binnen no time voor een goede prijs, maar weet niet meer hoeveel. Vorige week mijn probabys ook heel snel verkocht.

@Ambre als je weet welke ariat maat je hebt, is de maat geen probleem. Bij mij past maat 9 altijd goed en heb diverse soorten ariats gehad. Nieuwe laarzen gaan bij mij echt niet voor minder dan de helft weg, dan zet ik ze wel in de kast.


Ik heb normaal 7,5 maar meestal met puntige laarzen iets groter.
Ik zeg ook niet dat je ze voor de helft weg moet doen, alleen dat ik er niet meer voor geef.

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 11:01

Ik mag ook showen eindelijk *\%/*


Afbeelding

Afbeelding

Bevindingen:
- ze zijn donkerder van kleur dan ze leken op de foto van internet. Voor mij ideaal wel, vind ze mooier dan op de foto :)
- ze zijn redelijk smal op de wreef. Ik denk dat de breedtemaat die je kunt kiezen hierover gaat? Ik dacht dat ze hier de schacht mee bedoelden maar bedenk me nu dat het ook wel het voetbed kan zijn. Heb daar de medium genomen, niet de wijde.
- ze vallen ruim, maar een maat kleiner zou me dus op de wreef niet gepast hebben. Misschien als ik een maat kleiner had genomen maar dan de wijde versie?
- ze zijn zwaar en ik voel dat mijn billen een work out krijgen tijdens het lopen
- ik vind ze prachtig <3
- ze lopen heel zacht en comfortabel!
- ze zitten stevig rond mijn voet en enkel, daar had ik wel schrik voor maar dat valt dus heel goed mee

gaucho

Berichten: 9517
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 11:04

Behalve bij probabies heb ik altijd problemen met mijn wreef bij ariat. Ik heb hoge wreef en brede voet, op 1 of andere manier is dat geen goede match met ariat.

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Show je cowboyboots topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 11:19

Ik heb het nog nooit gemerkt bij laarzen, schoenen, rijlaarzen oid. Heb altijd heel gemakkelijke voeten gehad dacht ik. Op zich passen ze ook wel, maar kleiner moest ik niet gaan. Rechts zit hij strakker dan links. Wellicht als ze ingelopen zijn, dat het leer nog wel wat uitzet?