Show je cowboyboots topic!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
aaidaa

Berichten: 611
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Veenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 06:36

Svadilfari1 schreef:
aaidaa schreef:
Wel Stonedeek, maar andere (even opzoeken...) de Lincoln.
Ik ben een echte Ariatfan, dus vond het nog wel een beetje spannend hoe deze zouden zitten, maar ze zitten ook echt heerlijk <3
ik heb ze vanmiddag binnen gekregen de Lincoln en was verbaasd mbt pasvorm etc. ; ben er hartstikke blij mee


Dat had ik ook inderdaad!

aaidaa

Berichten: 611
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Veenhuizen

Re: Show je cowboyboots topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 07:59

Maar ik ga er wel gelijk even extra zooltjes onder laten zetten bij de schoenmaker, want wat SuperAssie al zei: ze zolen zijn wel echt minder dan die van Ariat. Maar op dat hout kunnen ze zo een extra rubberen zool plakken :)

Svadilfari1

Berichten: 698
Geregistreerd: 28-07-17

Re: Show je cowboyboots topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 11:11

Dat is een goede tip!

SumSum
Berichten: 677
Geregistreerd: 15-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 20:29

Afbeelding

Afbeelding

Mijn unicorn boots zijn ook binnen *\o/*

Sure_lee

Berichten: 10408
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Show je cowboyboots topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 20:55

Gaaf zeg!

Svadilfari1

Berichten: 698
Geregistreerd: 28-07-17

Re: Show je cowboyboots topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 00:22

Oh prachtig warm!

Barramundi

Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 01:05

Die. Wil. Ik. Ook.!!!!
<3 :~

TheEvilQueen

Berichten: 87
Geregistreerd: 21-11-18

Re: Show je cowboyboots topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 19:16

Nu ik mijn Kramer Georgia boots op 3 dagen tijd al vrij intensief heb gedragen ben ik ook eens benieuwd naar hoe lang ze het zullen volhouden. Ik heb ze nu mooi afgeprijsd gekregen ze zijn écht mooi, maar ik ben eens benieuwd hoe of wat met het leder en de zool...

horsieslii
Berichten: 3518
Geregistreerd: 08-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 16:12

Ik volg een topic al even, er komen hele mooie voorbij! :D
Met welke laarzen rijden jullie?

Een van mijn verzorgpaarden heeft een westernzadel. Nu lijkt het mij wel leuk om er laarzen bij te hebben. :)

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: Show je cowboyboots topic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-19 16:19

Ik heb voornamelijk laarzen van het merk loblan. Maar mijn ariats zitten ook lekker. Die heb ik altijd aan naar kantoor. Bleken toch niet zo waterdicht in het natte gras als mijn Loblans, haha!

Barramundi

Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Re: Show je cowboyboots topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 00:20

Ik rijd het fijnst in mijn Ariats (Heritage Roper) maar die heb ik niet aan tijdens het stal / verzorgingswerk. Daar heb ik Blundstone boots voor. Mijn allereerste paar Ariats waren destijds heel snel kapot door stalwerk en zijn idd niet echt waterdicht. Dat vond ik toen zo zonde, dat ik sindsdien wissel voor ik opstap.

Coentjuh

Berichten: 9849
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Re: Show je cowboyboots topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 20:06

Weet iemand ook nog een bedrijf waar westernlaarzen op maat worden gemaakt? Ik heb zeer smalle voeten!

sunny43
Berichten: 1064
Geregistreerd: 14-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 21:02

Coentjuh schreef:
Weet iemand ook nog een bedrijf waar westernlaarzen op maat worden gemaakt? Ik heb zeer smalle voeten!


Ben benieuwd. Vlgs mij heeft Ariat ook wijdte maten. Maar ik kan nergens vinden welke ze evt in wijdte A - hebben (B is standaard en C is vlgs mij breder) - ik heb nu Ariat schoenen in B en die zitten onverwacht goed!

Welke wijdte heb jij? Ik ga normaliter voor kindermaten NL voor wijdte 3... vlgs mij is 2 - 2,5 de smalste en tegenwoordig 4 standaard (als je bijv. Piedro of Trackstyle ofzo koopt)...

Coentjuh

Berichten: 9849
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 23:01

Geen flauw idee eigenlijk. Heb mn Ariat Showbabies helaas moeten verkopen die waren in maat 39 en dan B maar waren zo mooi. Maar geloof niet dat dat echt officiële wijdte maten zijn. Ze waren iig lomp groot en breed. Prima om mee te rijden maar een klein stukje lopen vonden mijn voeten echt niet leuk. Dus geen Ariats meer voor mij.

Heb ook Sendra s die wel smal vallen. Echter krijg ik mijn steunzolen er niet in, zo smal. en eerlijk gezegd zijn ze net te krap qua voet lengte, dus die staan al heel lang in het schoenenrek hier.

Nu voor de zomermaanden een keer 'dure' maar goede sandalen besteld en dat is wijdte maat E.

ShadowFax
Berichten: 2334
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 23:50

Coentjuh schreef:
Geen flauw idee eigenlijk. Heb mn Ariat Showbabies helaas moeten verkopen die waren in maat 39 en dan B maar waren zo mooi. Maar geloof niet dat dat echt officiële wijdte maten zijn. Ze waren iig lomp groot en breed. Prima om mee te rijden maar een klein stukje lopen vonden mijn voeten echt niet leuk. Dus geen Ariats meer voor mij.

Heb ook Sendra s die wel smal vallen. Echter krijg ik mijn steunzolen er niet in, zo smal. en eerlijk gezegd zijn ze net te krap qua voet lengte, dus die staan al heel lang in het schoenenrek hier.

Nu voor de zomermaanden een keer 'dure' maar goede sandalen besteld en dat is wijdte maat E.


Ik draag als ‘normale’ schoenen veel van het merk Durea. Heb voetmaat 40 en wijdte maat D soms E. Ook een hele smalle (doorgezakte) voet dus.
Ik kan echt niet in sendra’s die schop ik in alle maten uit en voelen echt zo ontzettend hard aan mijn voeten.
Ik heb gewone leren rijlaarzen van Ariat, maat 40 en die zitten echt super maar daar heb ik wel nog ruimte over.

Laatst dus per ongeluk in een winkel met western laarzen beland. Old gringo, corral en lane waren echt veel te groot/breed. Merk Lucchese zat mij echt fantastisch, zo mooi smal! Wel een behoorlijk prijsje dus moet eerst echt sparen.

sunny43
Berichten: 1064
Geregistreerd: 14-06-11

Re: Show je cowboyboots topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 09:21

Ik heb een berichtje naar Ariat gestuurd met een vraag over hun breedte maten - ben benieuwd. Ja D en E zijn de smalle maten voor volwassenen, bij kinderen is het wijdte 2 en 3. Ik merk dat ik met kindermaten vaak beter weg kom. https://www.watvoetenwillen.nl en Quist waren altijd de webwinkels met keuze in wijdte maten voor normale schoenen. Italianen hebben vaak ook smallere schoenen... Ben wel benieuwd naar Lucchese, mijn Ariat schoenen bevallen prima, zit nu op het derde paar. Weet dus precies wat ik wil en kan via google de beste prijs zoeken. Ander merk is toch wel handig eerst ergens te passen.

sunny43
Berichten: 1064
Geregistreerd: 14-06-11

Re: Show je cowboyboots topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 16:43

Geen geluk bij Ariat: Thank you for your email.

I am afraid that we do not have any narrow ladies boots. If your foot size is less then 36.5 you may find that our Kids range is narrower.

Coentjuh

Berichten: 9849
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Re: Show je cowboyboots topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 20:21

Toevallig Shadowfax, heb nu ook Durea (sandalen) besteld. Eigenlijk voor het eerst dat ik een schoen met breedte maten koop. Was er eerst ook niet mee bekend, mijn moeder heeft ook deze sandalen na een advies in een winkel omdat ze zagen dat haar voeten zo smal waren en ze in die winkel niet ging slagen. En nu heb ik dus ook Durea gesponsord (auw) haha. Hier ook een doorgezakte voet. Die prijzen van Lucchese zijn niet zo leuk eigenlijk. Vroeger kon je voor een redelijke prijs nog laarzen op maat laten maken bij Lipica, doen helaas geen westernlaarzen meer.

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-19 21:57

sunny43 schreef:
Geen geluk bij Ariat: Thank you for your email.

I am afraid that we do not have any narrow ladies boots. If your foot size is less then 36.5 you may find that our Kids range is narrower.

Dat is wel zo. Ik heb kinderlaarzen (zelf maat 39) en die zijn inderdaad smaller dan de volwassen laarzen. Ook wel wat minder mooi, maar ik dreigde in Canada schoenloos te raken, dus dan moet je wat, haha! Heb ze nu altijd aan naar kantoor en heb er al meerdere complimenten over gehad.

sunny43
Berichten: 1064
Geregistreerd: 14-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 07:23

eilleen333 schreef:
Dat is wel zo. Ik heb kinderlaarzen (zelf maat 39) en die zijn inderdaad smaller dan de volwassen laarzen. Ook wel wat minder mooi, maar ik dreigde in Canada schoenloos te raken, dus dan moet je wat, haha! Heb ze nu altijd aan naar kantoor en heb er al meerdere complimenten over gehad.


Ik heb zelf Twins- kinderlaarzen ja die zitten ook prima en die zijn er dus wel in wijdte maat smal (en in de uitverkoop :D ). Nu nog stoere cowboy laarzen -O-

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-19 08:03

sunny43 schreef:
eilleen333 schreef:
Dat is wel zo. Ik heb kinderlaarzen (zelf maat 39) en die zijn inderdaad smaller dan de volwassen laarzen. Ook wel wat minder mooi, maar ik dreigde in Canada schoenloos te raken, dus dan moet je wat, haha! Heb ze nu altijd aan naar kantoor en heb er al meerdere complimenten over gehad.


Ik heb zelf Twins- kinderlaarzen ja die zitten ook prima en die zijn er dus wel in wijdte maat smal (en in de uitverkoop :D ). Nu nog stoere cowboy laarzen -O-


Dit zijn mijn Ariat kinder laarzen: op kantoor, haha

Afbeelding

Dat zijn deze:
https://thestabledoor.com.au/products/a ... ssed-brown
Dit is dan een Australische site, maar ik heb ze zelf bij Lammles in Canada gekocht.

sunny43
Berichten: 1064
Geregistreerd: 14-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 09:58


eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-19 11:29

sunny43 schreef:
eilleen333 schreef:
Dat zijn deze:
https://thestabledoor.com.au/products/a ... ssed-brown
Dit is dan een Australische site, maar ik heb ze zelf bij Lammles in Canada gekocht.


Typisch dat Ariat als antwoord maat 36,5 als max kindermaat geeft???

Klopt. Dit is een US maat 5, EU maat 36,5. En toch pas ik er met mijn EU maat 39 prima in. Ze zijn niet ruim, maar ook niet te klein. Kan ze thuis wel opmeten in centimeters (lengte van de zool).

Coentjuh

Berichten: 9849
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Re: Show je cowboyboots topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 23:24

Maat 5 komt toch overeen met 38

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-19 10:58

Coentjuh schreef:
Maat 5 komt toch overeen met 38

Bij kindermaten is dat dacht ik anders. In de laars staan de maten 5 US en 36,5 EU. Maar maten verschillen soms gewoon.
Ik weeg 50 kilo, maar heb toch een broek gehad in maat 42... dus het is vaak een kwestie van toch even passen.