[HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
germie

Berichten: 25954
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 18:42

Lijkt geen verkeerd zadel. En hopelijk past het goed.
Ik was vandaag op buitenrit. Paardlief was lekker attent en we hebben echt heerlijk door de plassen gesjeesd.

voor vertrek, even iemand gevraagd een foto te maken.

Afbeelding

Ergens onderweg.
Afbeelding

Over dit soort zandpaden galoppeer ik dan en dit was toevallig een droog pad naar stal, maar sommigen stonden lekker vol plassen (best zonde van m'n zadel, maar alles is direct weer schoongepoetst).

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En na gedane arbeid.

Afbeelding

Yinthee
Amadeus <3

Berichten: 4163
Geregistreerd: 16-05-08
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 16:41

Zo blij met een binnenbak met dit weer :))

Ziet er vanaf de foto niet verkeerd uit Amanda! Zou fijn zijn als hij Noura straks ook past inderdaad..

germie

Berichten: 25954
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 17:45

Ik ben blij met een altijd berijdbare buitenbak. Staat nooit water op. Alleen vorst zou een probleem zijn. Maar dan kun je vaak over de hoefslag nog stappen en draven.

Zertab

Berichten: 12230
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 19:47

Hier ook de luxe van twee binnenbakken :D

Noisy

Berichten: 5404
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 20:25

Ik ben jaloers :j
Voorlopig zit dat er hier niet in. 2 paarden en dan vol pension is me iets te kostbaar op dit moment. Als Joan er niet meer is dan wil ik er wel maar kijken want die winters zullen voortaan altijd wel erg nat zijn, of ik moet een flinke loonsverhoging krijgen :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101764
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 20:27

Hier helaas ook geen binnenbak, ik mis dat wel hoor want ik stap gewoon niet op als het regent. A ik vind regen stom en rij niet in de regen. En B, Kato heeft ook een hekel aan regen en ik kan dan niet normaal rijden.

germie

Berichten: 25954
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 20:30

Heb nog wat boeken opgedaan:
-100 Übungen für Westernreiter band 1 en 2
-Die Kalifornische Hackamore
-Dressage the cowboyway

Eens zien of het interessant is.

Maar zoals op de foto's te zien is was het buitenritje gisteren helemaal niet nat. Het had wel echt veel geregend, de stallen waren overstroomd, maar de bak en het pad naar stal waren gewoon droog.

Berdien

Berichten: 64522
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 19:52

Hier ook geen binnenbak. Soms mis ik hem wel eens, maar met twee eigen paarden is het budget ook gewoon wel eens op :+

Mooi zadel Amanda, ben heel benieuwd hoe het bevalt. Hij lijkt wel aan de lange kant voor Jim te zijn op de foto?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101764
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 20:17

Onze bak is droog nu zag ik. Maar ik moest 3 stallen mesten en een paddock en ik heb last van die booster prik van zondag dus ik heb hem lekker laten staan...

Daihyo

Berichten: 88048
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 20:37

Berdien schreef:
Hier ook geen binnenbak. Soms mis ik hem wel eens, maar met twee eigen paarden is het budget ook gewoon wel eens op :+

Mooi zadel Amanda, ben heel benieuwd hoe het bevalt. Hij lijkt wel aan de lange kant voor Jim te zijn op de foto?

Hij is in cm net zo lang als de Freemax. Alleen de bouw is iets anders. 9 februari komt Kitty checken voor de zekerheid :j

Noisy

Berichten: 5404
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 21:01

Eindelijk weer eens in het zadel en gelijk genoten van het zonnetje {:}

Afbeelding
Moest om de vennen heen rijden maar alsnog lekker gereden. Al die verplichte bochten omgezet in gymnastiseren en het lekker losmaken in hoofd/nek, schouders, ribben en achterhand. Ik was nog niet zolang bezig met tegengestelde buiging maar hij heeft het goed onthouden. Volgens mij vond hij het ook fijn om weer wat te doen want hij werkte zo goed mee <3 en lekker ontspannen briesen, echt fijn <3
Kusje :*
Afbeelding
Pas toen ik de foto zag, zag ik dat hij hem ook terug gaf. Ik zat teveel te kijken dat ik goed drukte :') Is het commando kusje toch een beetje blijven hangen :D
Daarna was ik op stal nog een beetje aan het prutsen met zijn beschermer en nieuwsgierig als meneer is...

Afbeelding

Afbeelding
:')

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101764
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 21:04

Aww! <3
En met al dat water kan je mooi bochtjes oefenen. :j

germie

Berichten: 25954
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 21:12

Afbeelding

Hier ook wat water buiten de bak. Kan ik ook omheen rijden. ;)

Berdien

Berichten: 64522
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 21:15

Lekker Noisy! Wat een lief snuitje heeft hij toch.

Slim Amanda :j Ben echt heel benieuwd hoe deze bevalt!

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 21:29

Wat ben ik toch gezegend met een enorme binnenbak :P
Ik wil zo graag filmpjes delen maar kan ze niet hier delen want ze zijn niet openbaar. Maar Beeb liep zo fijn afgelopen vrijdag. Mooie afsluiter van een rot week, maar het gaat vandaag niet veel beter :')

Daihyo

Berichten: 88048
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 21:39

Berdien schreef:
Lekker Noisy! Wat een lief snuitje heeft hij toch.

Slim Amanda :j Ben echt heel benieuwd hoe deze bevalt!

Hij lijkt goed te liggen. En ik heb er 15 min op gestapt om te testen. Ik zit er ook goed in.
Beter dan in de freemax. Alleen de zitting is wel harder. Maar goed, met die korte ritjes zal ik daar geen last van krijgen :+
Verder laat ik het checken aan Kitty over. Ik hoop dat het tzt ook op Noura gaat passen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

germie

Berichten: 25954
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 21:42

Ik zit eens foto's te bekijken van een jaar geleden. Wat zit ik een stuk beter in mijn nieuwe zadel dan in de Garland die ik toen had zeg. Een wereld van verschil.

jumpyhorse

Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 21:45

Binnenbak mis ik soms ook wel. Als het écht nat is en mn ouders hebben tijd rij ik voor de verandering eens naar Nimroid :')

Hij heeft zo’n knap kopje Noisy <3

Joey heeft hier ondertussen ook zn eigen zadel gekregen. Dat van Moon en Hartje paste heel even toen hij nog smal was, nu hij uit begint te zetten was het echt te krap vooral bij zn schouders…
2ehands, ook een westwood maar dan een reining/allround model. Past precies en ik vind m zo mooi!
Hij is er zelf ook blij mee denk ik
Afbeelding

Ik heb nu inhaalexamens (corona…), dus niet zoveel tijd. Zondag wel wedstrijd met Moon en Joey, ben benieuwd wat ervan komt! Wordt zn 3e wedstrijd

germie

Berichten: 25954
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 21:54

Ik vind mijn huidige zadel eigenlijk niet echt mooi, erg eenvoudig, maar een heel klein beetje tooling. Geen zilver behalve de concho's, dus gewoon een heel simpel degelijk zadel. Persoonlijk vind ik veel tooling erg mooi. Veel zilver weer niet. Maar ja, het moet wel passen.
Het mooiste zadel is toch het zadel van de ruin wat hem niet meer past en hij wordt nog steeds niet gereden. Ik moet dat helaas toch maar verkopen. De breedte is goed, maar er is geen ruimte voor de schoft van een kwpn-er helaas. Is wel een erg goed zadel met een houten boom met rawhide en heel veel tooling.

Leo

Berichten: 50140
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 22:00

Mooi zadeltje voor hem! Mijn laatste boomzadel was ook een Westwood en vond het een heerlijk zadel!

Wat een lieve kusjesfoto van Rudi <3

De Silverado is ook mooi Amanda! Ik vond het minder fijn op Rock maar waar ik op stal sta is weer echt enorm tevreden over Silverado!

Hier kon de bak de enorme hoeveelheid water ook niet aan dus we hebben er een trailride van gemaakt over de track :))
Afbeelding
Overigens het enige punt waar zoveel water stond hoor, zondag, het ligt het laagst en onder de zandheuvel. Verder gingen we juist de track op omdat de bak zo nat was. Goede oefening iig :))

Daihyo

Berichten: 88048
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 22:04

Westwood is ook mooi <3

germie

Berichten: 25954
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 22:08

Ik zal binnenkort eens een foto van de bak maken waar jullie jaloers op zijn. Zelfs met de regen van afgelopen weekend was de bak droog. En het is gewoon een buitenbak. :D
Maar rijden in de regen vind ik nog steeds niet fijn en zonde van mijn tuig. Ik heb als het echt moet mijn Wintec zadel op het paard en rij dan bitloos. Het zadel lijkt wel heel klein t.o.v. een westernzadel.
Hier ligt het op mijn paard in een regenbui, zelf stond ik een te schuilen omdat het mij even te erg werd. Ben daarna verder gegaan met zadel. Paardlief had wat te knabbelen dus vond het prima.
Is verder wel een fijn zadel, zit lekker zacht, past makkelijk op diverse paarden en lekker licht vergeleken met een westernzadel. ;)

Afbeelding

Daihyo

Berichten: 88048
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 22:11

Wat een toffe foto’s Noisy. Dat kusje <3

Wat een water Leo. Hier ook. Wij kunnen als het nodig is bij de overburen rijden. Die bak ligt een meter hoger dan ons perceel. Dat kun je goed merken :j

Leo

Berichten: 50140
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 23:09

Dat scheelt idd :j bij ons is het ook zo weer droog gelukkig, prima afwatering.
En ik klaag totaal niet, kan vrijwel altijd rijden en nat of droog; het blijft een paardenparadijsje :)) dat heb ik 1000x liever dan dat ik elke dag kan rijden.

Daihyo

Berichten: 88048
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 23:12

Ja daar ben ik het ook helemaal mee eens :j :D