Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 282 van de 491 [ 12270 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 279, 280, 281, 282, 283, 284, 285 ... 491  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

 
Profiel   

Mooi zadel.

En ik zie een bijna dressuurhouding op een foto ;)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-21 20:44 



 
Profiel   

Een paar uitzonderingen daargelaten, maar de BM staat om zijn veelzijdige pasvorm bekend.

Buiten dat, ik had er al 1-en er bij mijn vorige paarden 2 gehad-.
Mijn huidige is net iets te klein en vooral de beugels waren te kort. Daarnaast hebben we een lang adviesgesprek gehad.

Boomloos is verder een hele bewuste keuze. Ik ben van mening dat een paard er veel lekkerder onder beweegt en aangezien ze jong is en nog veel groeit, gaat boomloos daar in mee. De zadels zijn een stuk lichter, wat het voor mij ook beter te handelen maakt :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-21 20:50 



 
Profiel   

Ah duidelijk Corine :)

ik had nog niet op jou gereageerd fenijro_tani. Ik denk dat bijna iedereen hier ooit "engels" is begonnen dus helemaal dikke prima dat je mee komt kletsen. Wat leuk dat je paard en jij zo vooruit gaan. Ik ben ooit begonnen met trail met mijn vorige paard, die vond dat ook heel leuk. Elsie vindt vooral het hek leuk. Balkjes loopt ze echt lomp doorheen, achteruit inparkeren met een haakse bocht vindt ze dan wel weer grappig.
Ze kan vanalles maar ze is niet zo precies, net als ik, ik hou ook niet van dat gepiel op de vierkante cm.
Wij moeten gewoon hard :')
Ik ga geloof ik toch maar eens lessen.

Of quarters moeilijk zijn met eten... het hangt van het paard af denk ik. je kunt ze vrij sober houden maar als ze vol in training staan hebben ze wel wat extra nodig. Elsie leeft van vitalbix en hooi.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-21 21:04 



 
Profiel   

Wat een updates allemaal weer! Als iemand graag wat uit Amerika wil bestellen in de toekomst: ik ga in mei weer naar Nederland :P Ik neem graag wat voor julie mee.

Wij hebben de afgelopen weken twee wedstrijden gehad. Eentje ging heel goed en we werden zelfs eerste in de Equitation class (vorig jaar werden Truffles en ik ook eerste, maar Truffles is een getraind wedstrijd paard en Nike niet). Afgelopen weekend zijn we naar een QH kampioenschap geweest waar we in de open klasses meegereden hebben, maar het niveau lag echt veel te hoog en Nike had er niet zo'n zin in. Alsnog was het heel leuk en was ze weer erg braaf.

Wat zijn julie ervaringen met het kopen van een veulen? Ik heb daar zelf nooit echt oren naar gehad (er kan zo veel mis gaan voordat ze oud genoeg zijn om er op te gaan zitten), maar de eigenaars hebben me het eerste veulen van Nike aangeboden (ze is aangekocht als fokmerrie en ze is nu drachtig, en ik rij haar tussen de zwangerschappen door).

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 06:23 



 
Profiel   

Ik heb vorig jaar een veulen gekocht. Ze was toen een half jaar jong.
Wat wil je weten? Wel een tof aanbod!

Mooi zadel Corine!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 06:39 



 
Profiel   

Oohhh die Bob Marshall <3 <3 <3 <3 Ik baal nog steeds zó dat Feyre te breed is geworden om lekker in een BM te passen ;(

Wat vervelend dat jullie alweer moeten verhuizen Noisy, en dan nog extra zorgen erbij ook :\ Maar als de paarden het er niet lekker doen dan moet je wat, ondanks dat de stal verder nog zo goed is.

Ik vind Elsie zo leuk! Ik wist helemaal niet dat haar grootse karakter in zo'n kleine verpakking kwam :)) Ze toont veel groter op de foto's!

Herkenbare zaken Lon. Al heb ik door stug volhouden van mijn instructrice nu wel het gevoel dat we weer ergens naar toe gaan. Sil loopt als een zonnetje en ondanks dat ik echt nog wel spanningen heb kan ik ook weer meer genieten van het rijden.

Ik heb ruim vier jaar geleden een veulen van een paar dagen oud gekocht, Feyre <3 Wat zijn je vragen?

Hier gaat verder alles zo zijn gangetje. Feyre heeft gisteren haar eerste buitenrit onder iemand anders dan mij gemaakt. Mijn kleine :') meisje wordt zo snel groot nu... En Squishy Sil gaat ook hartstikke fijn. Ze moet wat minder squishy := worden maar daar werken we hard aan. Over een paar weken gaan ze weer richting de paddock en 's nachts op stal, dan is het uit met de pret op de wei.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 08:01 



 
Profiel   

Klein :+
Fijn dat Feyre zo goed gaat!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 08:06 



 
Profiel   

Wauw práchtige BM is dat zeg <3

FT hartstikke leuk toch dat je mee komt kletsen, heel knap paard!

Noisy wat zuur dat je weer moet verhuizen... en nog zuurder van Rudi zijn been. Hopelijk gaat het meevallen, sterkte iig!

Gaaf aanbod Juniper!! Hier geen ervaring met veulens.

Elsie is echt geweldig! Hele leuke foto's van jullie!

Knappe Feyre <3 stoere dame zo op buitenrit!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 08:14 



 
Profiel   

Wat leuk juniper dat je een veulen aangeboden krijgt.
Wat voor mij belangrijk zou zijn is welke richting je op wilt. Als je een pleasure gefokt veulen krijgt en je hart ligt bij reining,of andersom, dan weet ik het niet.
En de hengst zou ook uitmaken voor mij.
Kortom ik zou onderzoek doen; naar karakter eventuele andere nakomelingen etc.
Maar als het veulen er is en ik zou er voor vallen dan gaat al het voorgaande overboord :o _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 08:39 



 
Profiel   

justkid schreef
Wat leuk juniper dat je een veulen aangeboden krijgt.
Wat voor mij belangrijk zou zijn is welke richting je op wilt. Als je een pleasure gefokt veulen krijgt en je hart ligt bij reining,of andersom, dan weet ik het niet.
En de hengst zou ook uitmaken voor mij.
Kortom ik zou onderzoek doen; naar karakter eventuele andere nakomelingen etc.
Maar als het veulen er is en ik zou er voor vallen dan gaat al het voorgaande overboord :o _O-

Goeie tips :j
Eigenlijk net als bij een volwassen paard. Ik zocht vooral een braaf veulen. Ik wil straks lekker ongecompliceerd buiten rijden. Dat betekent dat ik naar een koel ras op zoek ging. Koudbloed had de voorkeur. Het is uiteindelijk een paint geworden. Ik werd verliefd op haar koppie op de advertentie en bij de 1e kennismaking was ze zo nuchter en koel dat ik verkocht was. OF nou ja, zij. Aan mij :D
En een harde eis was minimaal 5-panel n/n getest. De ouders waren dat, dus zij is dan automatisch ook n/n. Geen zin in een ongezond veulen, dat risico loop je al genoeg.
Daarna ben ik pas gaan kijken wat haar afstamming eigenlijk was. En dat bleek ook nog eens te matchen. Vader is allround gefokt (trail, hms, ranch riding) en moeder is een reiner. Precies wat ik zou willen als ik op show zou gaan. En ik wilde er 1 die wel groter zou worden dan 1.50. Volle broer is 1.65 en ze was zelf ook al aardig aan de maat. Dus dat komt ook wel goed. Ze is nu 1,5 en heeft inmiddels met de kont de 1.50 wel bereikt :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 08:43 



 
Profiel   

Ik kreeg Baby niet 'aangeboden', maar ik was wel de enige die uiteindelijk iets met haar kon. Ik was niet eng. En terwijl ik op marktplaats zocht naar een paint of quarter, bij voorkeur met veel wit, sloeg ineens de vonk op stal over. Met een beetje pijlen kreeg ik te horen 'alles is te koop', dus ook Beeb.

[ img ]

[ img ]

Of ik ooit weer het geduld zou hebben voor het opgroeien, geen flauw idee. Maar het liep nu gewoon allemaal en nooit geen haast gehad. Ik heb hele kilometers aan de hand gemaakt en ook een aantal keer als handpaard mee. Dus het is een hele toffe tijd geweest.

Ze is ondertussen 11jaar en eigenlijk al bijna 11 jaar van mij (1jan). Ik vind het heel mooi en bijzonder om met een veulen te groeien!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 12:17 



 
Profiel   

Dat vind ik ook echt wel enorm bijzonder. Jim was 3 toen ik hem kocht. Dan kun je al veel meer aan de slag, maar die had ook al veel meer dingen meegemaakt. En niet allemaal even positief :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 12:30 



 
Profiel   

Daihyo schreef
Dat vind ik ook echt wel enorm bijzonder. Jim was 3 toen ik hem kocht. Dan kun je al veel meer aan de slag, maar die had ook al veel meer dingen meegemaakt. En niet allemaal even positief :+


Mijn andere merrie was volledig groen, maar wel al 4 jaar. Al die tijd op een weiland gestaan en rond haar 2e voor de kar beleerd, daarna verkocht. Toch ook heel anders dan inderdaad een ingereden pony/paard kopen. Maar heb het bij Beeb toch heel anders gedaan en dat merkte ik wel. Kon opstappen en wegrijden bij wijze van. Er is zóveel vertrouwen. Ze heeft wel maar een jaar in de opfok gestaan en de rest van de tijd in de hand geweest maar wel continu buiten enz met leeftijds/soortgenoten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 12:33 



 
Profiel   

Ik ken Elsie's moeder, al haar half broers en zussen en zij is onder de meest ideale omstandigheden opgegroeid. En dat kun je zo goed merken.
Ze heeft gewoon een groot vertrouwen in mensen en in zichzelf

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 12:49 



 
Profiel   

Ja dat scheelt echt enorm. Die start heeft Noura dan weer niet helemaal gehad, maar ik hoop dat die 1e 6 maanden minimaal effect gaan hebben.
Zeker van zichzelf wordt ze overigens wel. Ze jaagt tegenwoordig de 24-jarige merrie weg bij het hooi. Ze krijgt overigens weer net zo hard op haar donder terug. Maar het was wel opvallend :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 12:52 



 
Profiel   

justkid schreef
Ik ken Elsie's moeder, al haar half broers en zussen en zij is onder de meest ideale omstandigheden opgegroeid. En dat kun je zo goed merken.
Ze heeft gewoon een groot vertrouwen in mensen en in zichzelf


Klopt! Ik ken ook beide ouders en halfbroertjes van datzelfde jaar. Hartstikke leuk! :D En ben dus ook vanaf het begin tot aan nu overal bij geweest, dus je weet precies wat er allemaal gebeurd is.
Al snap ik nog steeds niet dat sprayen eng is, maar oké. Eén gek dingetje mag dan wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 15:09 



 
Profiel   

Mooi zadel Corine, hopelijk ga je er veel plezier van hebben :j We verwachten natuurlijk wel een mooie foto als hij op het paard ligt :D

Juniper, ik heb aardig wat paarden gehad maar Rudi is mijn eerste paard wat ik als veulen af aan heb (ik heb hem zelf gefokt en op de wereld gezet) en de band die ik met hem heb, heb ik met geen enkel ander paard gehad. Dus wat dat betreft kan ik het je zeker aanraden maar is het opfokken is ook niet zonder risico. Dus het blijft een afweging van wat je wil. Wil je gelijk kunnen rijden of ben je bereid 3 jaar te wachten voordat je kunt gaan beginnen?

Hier hebben we relatief goed nieuws gehad. De dierenarts vond foto's en/of een peesscan maken niet nodig. Ook met buigproef van de kogel en daarna de sprong slaagde hij met vlag en wimpel voor. Knie ook helemaal goed. Waar het probleem zit is in het kroongewricht. Hij heeft zich waarschijnlijk verstapt/verzwikt. Hij krijgt nu achter ijzers om ervoor te zorgen dat hij daar wat stabieler op wordt. Tijdens het monsteren liet hij namelijk ook een paar keer zien door het kroongewricht te schieten. Het is een soort wiebeltje wat hij dan maakt, alsof hij op rust wil gaan staan maar toch ook weer niet. De bandjes die eromheen zitten zijn daardoor wat aangedaan en dus pijnlijk. Woensdag komt de smid en dan kijken we 2 weken later weer hoe het dan gaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 19:56 



 
Profiel   

Oh Noisy dat is voorzichtig positief, ik zal duimen voor Rudi.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 20:35 



 
Profiel   

Klinkt positief Noisy.

Ik zou zo een veulen kopen, precies om de reden die Noisy hierboven noemt; de band die je opbouwt is echt anders en je weet bijna volledig wat er mee gebeurd.
Ja het is anderzijds een risico, maar bijvoorbeeld een 4 jarige met geschiedenis is net zo'n risico...
Mijn eerste paard was nog net geen jaarling en ik zou het liever eerder gehad hebben.

Alleen zou ik een veulen niet meer in de opfok doen, liever een kleine stabiele kudde, waar ik zelf altijd bij kan.

En foto's te paard volgen, ze is nu in de lappenmand maar ff passen kan geen kwaad :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 23:13 



 
Profiel   

Ik zou een veulen ook nooit in de opfok zetten, ik wil ze zelf in handen hebben. Ik ken Feyre vanaf het moment dat ze een paar dagen oud is, en ze is het beste paard dat er bestaat :D :+:

Voorzichtig positief nieuws over Rudy, spannend hoor!

Wij hebben vandaag heerlijk gewandeld. Er was niemand om mee op rit te gaan en ik had geen zin in de bak. Dus lekker met zijn tweetjes op pad gegaan. Zo genieten!

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 16:00 



 
Profiel   

Heerlijke foto's!

Ik heb een horsemanship proefje geoefend vandaag. := Kato heeft moeite met de volledige draai om de achterhand. :') Hij gaat meer achteruit dan zijwaarts. Ook weer zijwaarts over de balken geoefend.


Had deze van de week gemaakt maar ben niet tevreden. Die kerstboog gaat hem niet worden. :') Ga er maar een krans van maken denk ik.



[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 16:07 



 
Profiel   

Spannend Noisy. Hoe is het nu?

Heerlijke omgeving hebben jullie om te wandelen Berdien. En wat een heerlijke kop met haar <3

Wat is er niet goed aan Marlies?

Jim en Noura stonden vanmorgen kont aan kont aan het gras. Ze is weer reserves aan het opbouwen. Voor de winter of voor de volgende groeispurt. Ze eet als een bootwerker en er zit weer wat vlees op de botten zeg maar. En ze is al zo groot :D
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 16:20 



 
Profiel   

Gewoon, hij oogt nep en is niet vol genoeg en het is een rot karwei om op te zetten. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 16:23 



 
Profiel   

Bellatrix schreef
Gewoon, hij oogt nep en is niet vol genoeg en het is een rot karwei om op te zetten. :')


Kan me er iets bij voorstellen, hij spreekt niet echt inderdaad.

@ Noisy,
Babysteps in wat positiviteit. Ik blijf duimen!

@ Berdien,
Ik heb een combinatie gehad omdat het gewoon zo uit kwam. Moet zeggen dat Beeb dat jaartje in de opfok best goed heeft gedaan, daarvoor was ze al bijna 2 jaar in de hand geweest. Toen ze terug kwam was er niets anders behalve dat ze gewoon lekker een poosje vakantie heeft gehad.

Ga je niet alleen buiten rijden? Of had je daar gewoon geen zin in? Wat een heerlijke manen!

Leuke foto Daihyo :)

Verder zelf niets te vertellen, ik stoei nog een beetje met de griep :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 16:44 



 
Profiel   

Ik zie wel wat je bedoelt Marlies :j Hij kan wel wat.. fleuriger en feestelijker :))

Ze groeit goed Amanda! :j

Feyre is nog niet zo vaak mee geweest op buitenrit xDenies, en zeker op een hele drukke zondagmiddag is dat denk ik nog een stapje te ver. Aan de hand is ze superstoer en dapper, dus zo kunnen we alsnog van het bos genieten maar dan zonder stress :D
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 16:46 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 282 van de 491 [ 12270 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 279, 280, 281, 282, 283, 284, 285 ... 491  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen