Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 274 van de 489 [ 12205 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 271, 272, 273, 274, 275, 276, 277 ... 489  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

 
Profiel   

Wij hadden Eurohorse op stal vandaag. Kato zijn zadel is te breed. Hij moet een ander zadel. Het zadel van het andere paard was te krap en moet ook een andere. :+ We hebben de zadels ook behandeld met zeep en olie. De theorie achter het passen van een zadel is wel heel interessant.

[ img ]
[ img ]
[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 15:36 



 
Profiel   

En Evelien legt het altijd met zoveel passie uit! Ben dolblij met haar :D Maar godzijdank voorlopig niet meer nodig hahaha.

Ziet er heel kunstig uit Benfan!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 15:51 



 
Profiel   

Gewoon doen Muisssx! Alleen al leuk voor de ervaring :j

Volgens mij is Kato echt een schat of niet Marlies? Dat straalt hij wel uit in ieder geval <3 Hoe loopt hij nu? Gaat het al beter?

Heb je d'r al opgemeten Daihyo? In hoogte is ze al een heel end inderdaad, nu nog wat lengte zien te krijgen :P
Ik zal eens kijken of ik Rudi nog eens kan meten, volgens mij is hij ook weer gegroeid.

Wauw BenFan, dat ziet er goed uit! Ik vind dat bruine juist wel mooi, niet zo standaard :)

Mijn nieuwe pad is binnen :):) Vanavond als mijn dienst is afgelopen gelijk uitproberen :j Hij past ook goed bij mijn showshirt <3 dus nu moeten we toch maar eens echt serieus aan het trainen gaan voor een wedstrijdje :)
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 16:04 



 
Profiel   

Ik lees ook gewoon nog mee hoor, erg leuk al die verhalen.
Elsie heeft weer een week in Utrecht gestaan, nu met een hele grote hoornvliesbeschadiging. Dat paard is niet voorzichtig met zichzelf. Nu alweer een week met een masker op vanwege de atropinedruppels waardoor haar pupil open blijft staan. Vorige keer duurde het ongeveer 4 weken voor die waren uitgewerkt. Ik hoop nu wat korter. Ik kan nu dus weer helemaal niks met haar en ik moet zeggen dat werkt wel demotiverend. Ze wordt er zelf ook wat tammetjes van.

Mooie foto's van Kato en Noura en Jim.
Mooi setje Noisy
Sevke wat een knappe veulens, dat zwarte hengstje vind ik wel heul erg knap. Allemaal voor de sport?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 16:48 



 
Profiel   

Jeetje, het zit jullie ook niet mee hé :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 18:34 



 
Profiel   

Balen Jk. Wat enorm naar. Komt dat vaker voor dat dat terug komt?

Super leerzaam Marlies :j

Ik heb Noura nog niet gemeten. Maar ze is net zo groot als Jim en die is rond de 1.50. Als ze zo doorgaat komt ze rond de 1.60 uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 18:42 



 
Profiel   

Je wilde toch dat ze wat groter zou worden? :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 10:11 



 
Profiel   

[ img ]
[ img ]
[ img ]

De nieuwe 100 grams van Imperial Riding. Zit haar goed, geen quarterdeken, maar dit merk past ze gewoon *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 17:20 



 
Profiel   

Had je dan moeite een passende deken te vinden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 17:24 



 
Profiel   

Prima toch? Tis niet dat omdat het een quarter is je alleen quarter en western spullen zou moeten hebben :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 17:35 



 
Profiel   

Nee maar de Quarter dekens zijn wel ideaal in gebruik en vallen het beste. Ik klooi nog steeds met dekens en gebruik ze daarom zo min mogelijk :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 17:37 



 
Profiel   

Nee ik hoef ook zeker niet persé een quarterdeken of alleen maar westernspullen :D , maar zoals xDenies zegt, quarterdekens hebben to h meer rekening gehouden met een kont en brede boeg. Joy past bijvoorbeeld de dekens van bucas amper. Of ik moet een 205 kopen en dan wordt hij aan de voorkant weer te ruim enz enz enz...

Dus heel blij dat deze deken past!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 17:47 



 
Profiel   

Ja herkenbaar hoor! Jim past dan eigenlijk weer alleen Bucas. Maar dan weer niet de big neck die juist voor koudbloeden zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 17:52 



 
Profiel   

Ik dacht dat mijn Bucas goed paste maar uiteindelijk toch schuurplekken. Aangezien ik bij het scheren een hersenschudding heb opgelopen weiger ik nog te scheren en ik weet niet of ik zin heb om met dekens te klooien :P Maar je merkt nu toch al dat die vacht begint te komen ...

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 17:54 



 
Profiel   

Haha ja Jim is al klaar voor -10 :=
Maar goed, die doet toch niks meer, dus mag voor het eerst sinds 13 jaar lekker teddybeer worden <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 18:10 



 
Profiel   

Amigo past op Elsie

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 20:29 



 
Profiel   

Daihyo schreef
Haha ja Jim is al klaar voor -10 :=
Maar goed, die doet toch niks meer, dus mag voor het eerst sinds 13 jaar lekker teddybeer worden <3


Joy is vorig jaar voor het eerst geschoren. Dit jaar weer, want mevrouw zweet zo snel :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 20:38 



 
Profiel   

Muisssx schreef
Mmm, wat is jullie mening / idee.
16 oktober is er gecombineerde WRAN, DAWRA wedstrijd bij het voormalig Goldenwaystables.
Nu zit dat echt op 10 minuten stappen vanaf mijn stal en nu twijfel ik enorm om mee te doen.
Echter ben ik nog geen lid (bij de WRAN) en ben ik nog nooit op wedstrijd geweest. Wel al vaak op vreemd terrein en paard is braaf.

Wat zeggen jullie gewoon op de gok inschrijven of een keertje gaan kijken om te zien hoe het in z'n werk gaat.


Ik vind dat je moet gaan, want ik ben er al fotograaf :+ :Y)
Zonder gekheid, gewoon doen. eens moet je eerste keer zijn en is toch leuk om zo eens sfeer te proeven.

Schitterende foto's van je jonkies Sevke!Vooral je zwarte hengstje vind ik echt een TANK.

Kato kijkt altijd heel zachtaardig vind ik, Marlies :j

Noura word echt al een heel paard zeg, sheesh :oo

Heerlijk toch als je paard al zo nuchter is Noows, hopelijk blijft dat zo. Lijkt me echt heerlijk met je jonkie <3

Echt een mega knap werkje BenFan, ben benieuwd naar het eindresultaat strakjes.

Noisy, wat een mooie set! Vind je pad echt heel gaaf, die staat Rudi vast supergoed.

Verdorie JK wat een pech weer.. ik snap dat dat demotiverend werkt. Ik hoop dat ze een passende en blijvende oplossing kunnen vinden, of is dat al out of the question?

Gj, hopelijk houd ze het deken ook heel ~~}> _O-

Hier geen heel bijzonder paardennieuws. Nog steeds paardloos helaas maar ook superdruk met mijn fotografie dus daarin absoluut niks te klagen *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 16:32 



 
Profiel   

Yes, je moet maar es mee naar stal. Maar het is zo jammer dat je zo ver weg woont. -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 19:09 



 
Profiel   

Ik heb voor Rudi een regen- en 200 gramsdeken van Waldhausen. Voor de winter een Bucas hufterproof smartex extra waar hij lekker snug warm onder staat.
Hij is inmiddels ook alweer in een pluizebol aan het veranderen dus ik ben bang dat ik er weer de scheermachine overheen moet trekken want hij zweet steeds zo ontzettend

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 21:46 



 
Profiel   

Ook nog een paar fotootjes gemaakt van de pad onder het zadel. Hij is echt gaaf <3
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
Zal woensdag kijken of ik buiten foto's kan maken, dan zie je de kleur pas echt goed. Nu met dat kunstlicht is het toch net effe anders.

Mijn trainingsdvd's van Andrea Fappani zijn ook eindelijk aangekomen in NL...of ik nog wel effe 25 euries inklaarkosten wil betalen -O-
Ze zullen morgen of overmorgen wel op de mat vallen. Nu al zin in :):)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 21:55 



 
Profiel   

Pad staat zeker mooi!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 22:00 



 
Profiel   

Mooi kleurtje. Staat goed!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 05:11 



 
Profiel   

Zo is het passen van mijn zadel ook gegaan.

Ik heb ook een gekleurde pad nu, eentje van Professional Choice, een Air ride. Zal ook eens foto's maken.
Dat blauwe vind ik wel erg mooi. Staat goed.

Ik zit in de weken zonder paard of rijden nu. Dat duurt nog 3 weken. Dan kan ik mijn knollief weer vertroetelen en rijden. Ik denk dat 1 van de eerste dingen dan het bekappen zal zijn. Ik heb het bekeken en het kan nog een maandje wachten. Ze wordt dan 2 keer per week Engels gereden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 07:05 



 
Profiel   

Heel erg leuk om je zadelprojectje te volgen Benfan! Je maakt goed progressie :D

Bellatrix, interessant zo'n workshop! Hopelijk lukt het snel om een beter passend zadel te vinden.

Justkid, beterschap voor Elsie! Het zit niet bepaald mee met haar oog he.

Noisy, prachtige pad! Blauw op een vos staat altijd mooi. Wordt het bij jullie al een keer tijd voor een wedstrijdje?

Ik ben de afgelopen dagen me aan het onderdompelen in de horsemanship wereld. Een 4 daagse clinic van Elsa Sinclair. Zo onwijs interessant :D
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 08:14 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 274 van de 489 [ 12205 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 271, 272, 273, 274, 275, 276, 277 ... 489  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen