Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 277 van de 491 [ 12270 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 274, 275, 276, 277, 278, 279, 280 ... 491  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

 
Profiel   

Vandaag nog even lekker gereden en nog even wat gepast. Maar dat vraagt nog wat aanpassingen, of past niet. :+
Vandaag ging rechtsom de keertwending om de achterhand behoorlijk goed, linksom draait ze er nog te snel uit. Achterwaarts ging ook netjes op puur beenhulpen. Dus weer tevreden. :D

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-21 21:02 



 
Profiel   

Heb je met deze bosal zo gereden?

Zelf tooling op de fenders zetten, tof zeg Benfan! Het is al een heel tof zadeltje om te zien zo!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-21 07:54 



 
Profiel   

Bosals is een vak apart. := Ik zeg hier niets over want ik heb er zelf geen verstand van. Ik wacht even op de experts.

Het tijdschema voor het weekend staat online, ze hebben gewoon geen tijd gepland voor avondeten zaterdag. Op zondag zijn we rond 18.00 klaar dus we kunnen dan eten maar op zaterdag...ik vind het wat apart. We zijn rond 20.30 klaar en dan wil ik gelijk naar het hotel om te slapen aangezien ik al om 04.00 op moet morgen. Maar dan zouden we dus zonder eten naar bed gaan zeg maar. :+ Ik neem wel wat junkfood mee ofzo...

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-21 07:57 



 
Profiel   

Dat is wel slecht gepland Marlies! Zeker met zulke lange dagen (en zo ákelig vroeg op) moet je toch wel een moment hebben om even te kunnen zitten en wat te eten? Zou je dat niet nog even aan kunnen geven bij de organisatie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-21 08:19 



 
Profiel   

Ze hebben een pauze van een kwartier ergens rond 18.45 maar daarin kan je nooit rustig avondeten.
Ik zal het es vragen morgen...vorig jaar was er wel tijd ingepland.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-21 08:24 



 
Profiel   

Heftig programma zeg!! :oo oef!

Germie, ik zou een expert vragen mee te kijken voor je er mee gaat rijden. Een goede én goed passende bosal is mogelijk de beste bitloze optoming, maar een niet goed passende en mindere kwaliteit bosal kan zeer naar zijn voor je paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-21 08:38 



 
Profiel   

Ik ga zo maar even wat repen chocola inslaan. :=

Eerst naar stal, rondje buiten rijden met stalgenootje. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-21 08:41 



 
Profiel   

Berdien schreef
Heb je met deze bosal zo gereden?

Nope. Ik kwam deze tegen en dacht dat is misschien wat voor een fotoshoot. Dus gewoon gepast, meer niet, maar ben er niet weg van.
Voor een shoot heb ik zo ook een lasso, puur om het plaatje compleet te krijgen. Niet om te gebruiken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-21 08:47 



 
Profiel   

Het is enigzins 'normaal', soms kom je er ook niet onderuit. Hele lange pauzes kan vaak niet (die mensen die als laatste moeten starten willen ook graag optijd klaar zijn :+ ) en als je veel starts hebt moet je ze toch kwijt :=

Tijdens het EK hadden we dagen van 07:00 tot 23:00 of zelfs een uitschieter tot 01:30 :') maar de mazzel is dan dat je met meerdere mensen bent en elkaar kan afwisselen.

Ik heb altijd reepjes en fruit e.d. in mijn tas :9k en onze doorman heeft vaak ook spekkies..koekjes etc op tafel _O- dus je komt wel aan je eten. Het is even bikkelen, maar gelukkig doe je het ook niet elke dag denk ik dan maar. s'avonds lekker douchen en bedje in. Bijslapen gebeurd meestal op de maandag na show :Y)

Qua Bosal is het altijd even opletten inderdaad, die dingen kunnen venijnig sterk inwerken dus een goed passende bosal is echt heel, heel belangrijk :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-21 08:49 



 
Profiel   

Leo schreef
Heftig programma zeg!! :oo oef!

Germie, ik zou een expert vragen mee te kijken voor je er mee gaat rijden. Een goede én goed passende bosal is mogelijk de beste bitloze optoming, maar een niet goed passende en mindere kwaliteit bosal kan zeer naar zijn voor je paard.

Er is NIET mee gereden, alleen gepast. Doel is sowieso niet rijden, maar een fotoshoot. Maar ook dan moet het wel fatsoenlijk passen, want anders stoort het beeld ook weer. En dat doet het niet. Deze is nog niet gevormd, maar wel van rawhide, dus dat vormen kan of moet nog. Maar ben er niet weg van. Voor het plaatje lijkt een gewoon western hoofdstel net zo goed. Mocht er mee gereden worden, dan gebeurt dat in een les.

Ik rij of met een bustrens/hulstrens snaffle, of met een billy allen, of met een sidepull (al dan niet meer Engels)

Ik zal even een paar foto's zoeken van een shoot zoals ik ze maak. En dat kan nog verder uitgebreid worden en dat is mijn doel.

edit:
Dit is een beetje wat ik dus ook doe en waarom ik bijvoorbeeld ook een borsttuig heb (zelf geheel versierd,als basic borsttuig gekocht, net als het hoofdstel), maar er nooit mee rij. Ook is de lasso puur een decoratievoorwerp voor de foto om het af te maken. Het is zeker niet alleen western. Ik heb meerdere outfits. En daarom kijk ik altijd rond naar jurken, gothic, enz. Barokbeugels staan ook nog op het wensenlijstje.

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]


Laatst bijgewerkt door germie op 24-09-21 09:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-21 08:50 



 
Profiel   

Ik ga ff rondje bos.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-21 09:46 



 
Profiel   

Geniet ervan!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-21 11:50 



 
Profiel   

Hoe was je rondje Marlies?

Zijn dit conceptfoto's Germie of daadwerkelijke foto's van een shoot?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-21 12:24 



 
Profiel   

Rondje bos was leuk, eerst keer galop op Kato buiten. Moet wel in de beugels gaan staan, hij zit voor geen meter. :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-21 12:42 



 
Profiel   

Berdien schreef
Hoe was je rondje Marlies?

Zijn dit conceptfoto's Germie of daadwerkelijke foto's van een shoot?

Deze foto's heb ik gemaakt om voor mezelf ook wat lenzen te testen. Ik heb een 25mm pro lens van Olympus en ook een 12-200 zoomlens. Maar hier ga ik dus meer mee doen.
Ik heb nu ook nog een blauwe jurk. Bij stal is een klein stukje bos. Daar valt niet echt in te rijden, te dicht, maar ik kan er wel wat mee, daar zijn de foto's naast het paard gemaakt. Ook het pad tussen het stukje bos en een pingo ruïne kan ik goed gebruiken voor foto's. Evt. kan het paard in de trailer natuurlijk. Maar als je eens op de foto wilt, geef maar een gil, we wonen niet zo ver van elkaar. Ik kan natuurlijk ook de krachtpatser van je op de plaat zetten dan.

Maar de aanschaf van een lasso vind ik wel een passend attribut bij western. Ik heb inmiddels ook 3 smaken hoeden. De kleuren van het monnikgewaad vind ik niet zo geslaagd, net wat te rood. Dat kan wel deels naar bruin getrokken worden natuurlijk. De rode jurk is wel weer heel mooi bij mijn paard. Maar dan past een westernpaard weer niet en moet je richting barok gaan.
Maar dit heeft niets met een western geschoold paard te maken, maar met uitbreiding van mijn fotografiehobby. Begonnen als onderwaterfotograaf nu a en toe ook boven water foto's maken. :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-21 15:09 



 
Profiel   

Ah op die manier, ik vond het al niet echt foto's die shoot- en of klantwaardig zijn :) Paard met ogen dicht, compositie niet voordelig etc. Voor foto's van mijn paarden heb ik mezelf, voor foto's van mijn paarden met mij er bij op weet ik andere mensen die ook foto's maken die ik zelf de moeite waard vind.

Fijn dat je een lekker rondje hebt gereden Marlies! Ik hoop dit weekend nog even naar buiten te kunnen met Feyre. Afgelopen weken zijn nogal hectisch geweest met verbouwing, werk, relatiebreuk etc. etc. Ik snak naar even in het zonnetje door het bos draven :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-21 15:42 



 
Profiel   

Pardon? Er staat geen oog dicht op hoor. Wel een filter omdat het geen hoge resolutie is. Storende oortjes zijn allang weg. Als ik zie wat anderen verkopen soms, dan zijn deze fotos super. Maar er kan altijd nog verbeterd worden. Maar ik ben begonnen met onderwaterfotografie en dan specifiek in grotten. Dat doen maar weinigen. En ik weet dat ik daar absoluut niet slecht in ben. Ik heb al wel een paar publicaties gehad. En een foto van mij hangt in het natuurmuseum in Leeuwarden. :D
Commercieel ben ik niet. Maar ik mag wel cursussen geven, beginnend en de gevorderde cursus. Daar ligt mijn hart.
Inmiddels breid ik langzaam mijn bovenwater fotografie uit. Ik heb nu 2 Godox reportageflitsers en een softbox.
En het wordt steeds beter, al heb ik de softbox nog niet echt ingezet. Ruimte voor een studio heb ik niet. Oefenen en oefenen. Maar low key heeft niet mijn voorkeur. Ik heb afgelopen weekend een groothoek met veel negative space gemaakt. Een love it or hate it foto. Beetje buiten comfortzone. Voor mij geslaagd.
Nu eerst weer verder met grotten met mijn 8mm lens.
De bosalfoto is helemaal geen fatsoenlijke foto, puur om te zien of het staat ( nee dus). Ik heb dus tuig wat alleen als doel fotos maken dient. Maar deze heeft minpunten. De lasso is weer een plus.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-21 16:57 



 
Profiel   

Ik zie toch echt een foto waarop het paard het oog (zo goed als) dicht heeft :)

Maar prima dat jij dit shoot-waardige foto’s vindt, ik denk daar alleen anders over.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-21 17:41 



 
Profiel   

Ik zie de foto's nu pas, vind het eerlijk gezegd ook geen fotoshoot foto's. Rare filters en er is naar mijn mening niet goed over de foto's nagedacht. Maar misschien is de fotograaf beginnend en nog zoekend naar een eigen stijl. En ik zie ook een nagenoeg dicht ook trouwens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-21 17:46 



 
Profiel   

En weer lekker negatief. Ik heb zeker wel hele goede fotos boven water, maar niet alles zet ik openbaar.
Ik ben gewoon in opbouw. Zelfs onder water nog, al ben ik daar gewoon verder. Mijn hele uitrusting is in principe daar op afgestemd, op grotduiken, al breiden we nu langzaam uit. De 2 cursussen die ik gegeven heb waren een succes, maar ook dat is anders dan een paard fotograferen.
Mijn eerste trouwreportage was ook prima gelukkig, was vrijwilligerswerk en al weer een tijdje terug. Toen had ik deze uitrusting nog niet.
Grotfotografie onder water is mijn specialiteit en ja, daar ben ik trots op:
[ img ]
De rest is eerst nog bijzaak. Zo moet je het zien. Maar ook dat wordt wel beter.
Komende week eerst weer grotduikers in spe opleiden. Dat heeft weer niets met paarden en fotografie te maken, en daarna weer rijden.
:D

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-21 18:00 



 
Profiel   

Onder water fotografie doe ik je ook niet na, daar heb ik helemaal geen kaas van gegeten. :D
Daar weet ik niets vanaf. _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-21 18:13 



 
Profiel   

Ach over smaak valt niet te twisten. De vergelijking grotten/onderwater fotografie met paarden fotografie ontgaat me dan weer, beide zijn gewoon een vak apart.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-21 20:07 



 
Profiel   

Sorry even geen bijleespost, ben net terug van mijn fotoshoot met Beeb en wáuw wat deed ze het waanzinnig goed. Ook trots op mezelf want heb het toch maar mooi gedaan. En ik ben zó benieuwd naar het eindresultaat <3 <3 <3

Ik ga op de bank liggen want ben kapot :Y) Zal morgen wel weer spierpijn zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-21 21:17 



 
Profiel   

Ik ben ook benieuwd naar de foto's!

Ik ga slapen, wekker om 04.00. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-21 21:45 



 
Profiel   

:O

Best vroeg voor de zaterdag. :=
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-21 04:14 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 277 van de 491 [ 12270 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 274, 275, 276, 277, 278, 279, 280 ... 491  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen