[HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101754
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 08:17

Ja ik heb ook aanbiedingen gekregen van verder weg maar dit is ideaal. Binnenbak met reiningbodem.

Sirius_

Berichten: 10951
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 17:04

Wat ziet dat er fijn uit Denies! Heb je vaker les van Miene?

Die foto van Noura boven het balkje :D ik vind trail zo leuk <3

Wat een leuk vooruitzicht zo'n centered riding les!

Mijn man en ik hebben iets geks gedaan :+
Wij hebben een Bob's Avila zadel voor Luna gekocht. Ik rijd er nu nog mee met mijn vaste manege paard maar wat een heerlijk zadel! Hij ligt ook als een huis op haar.
Afbeelding

Afbeelding

Hiervoor heb ik 4 jaar met een Crates zadel gereden,maar die kocht ik voor mijn kleine bolle ronde pony. En Luna is niet klein en niet bol haha. Was wel een aanslag op mijn spaarrekening maar ik ben helemaal in de zevende hemel. Mijn man is er gelukkig ook blij mee :+

Sirius_

Berichten: 10951
Geregistreerd: 09-01-01

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 17:17

Het topic is er stil van :+

Afbeelding
Afbeelding
<3

SCC

Berichten: 890
Geregistreerd: 04-12-12
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 17:43

Sirius_ schreef:
Het topic is er stil van :+

[ [url=m/IxgrIM.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/FJwAnH.jpg]Afbeelding[/url] ]
<3
Oeeee wat leuk! eerste keer op Luna met het nieuwe zadel?



ik zit nog niet actief op het paard na mijn auto-ongeluk half november...
Heb laatst wel even een rondje of 5/6 gestapt, maar mijn coördinatie is helaas nog lang niet wat het moet zijn. |(

Sirius_

Berichten: 10951
Geregistreerd: 09-01-01

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 18:15

Nee dit is een trainingszadel. Ze wist niet dat ik zou komen kijken vandaag.

Balen zeg dat je al zo lang met klachten loopt :(

KimviciousJarig
Berichten: 1464
Geregistreerd: 03-02-11
Woonplaats: Nijmegen

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 17:08

Wat mega lekker Sirius! Luna ziet er ook zo chill uit, genieten!

Oei wat balen SCC... Hopelijk toch wel steeds kleine stapjes vooruit!

Hier zo onwijs aan het genieten van m'n meisje. Ze is ZO lief, geduldig en toch 'n grappenmaker :P
Afbeelding
Afbeelding
Iedere dag is weer een feestje met Lilo <3

juniper

Berichten: 1575
Geregistreerd: 09-03-05
Woonplaats: USA

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 01:39

Wat een mooie updates allemaal! En wat een gaaf zadel is dat!

De dierenarts is vandaag langs geweest en er was geen physitis meer te zien op de fotos! Dus nu kunnen we het grondwerk weer oppakken. Vandaag na de DA gelijk de eerste les gehad want Tulip vloog te pan uit toen ik haar weer terug wilde zetten.

chery

Berichten: 1846
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: assen

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 07:31

Wat een mooie updates!
Mooi zadel!
Ik zit ook te wachten op mijn nieuwe zadel. Mijn Leandra is uit haar andere zadel gegroeid.
Die van mij wordt een ranchman. Enige die brede bomen heeft. Ze krijgt een 4x xl full
Kan elk moment aankomen uit Amerika

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101754
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 07:55

Heb je er een foto van? Ben wel benieuwd!

chery

Berichten: 1846
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 09:01

Bellatrix schreef:
Heb je er een foto van? Ben wel benieuwd!

Van mijn zadel? Nee nog niet. Moet nog arriveren.

miereneter

Berichten: 2534
Geregistreerd: 25-05-17

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 10:11

Leuke updates, blije mensen op hun paard.

Goed nieuws, Juniper, fijn dat jullie weer aan de slag kunnen.

En al die nieuwe zadels. Mooie spullen zijn zo fijn (vind het al leuk om jullie foto's te zien, is ook een beetje meegenieten :+ ).

KimviciousJarig
Berichten: 1464
Geregistreerd: 03-02-11
Woonplaats: Nijmegen

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 12:32

Fijne Pasen allemaal!
Afbeelding

chery

Berichten: 1846
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: assen

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 17:25

Haha! Geweldig! Fijne paasdagen! Morgen meedoen met de rallypaper in sappemeer.

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 19:59

Sorry voor de weinige klets vanuit mijn kant. Dan lees ik .. en reageer niet meer. Heel stom.
Ik zal even netjes teruglezen en antwoorden!

Daihyo,

Ah op die manier. Al hoewel ik me af vraag of dat nu echt al te bepalen is. We roepen altijd wel een beetje dat een paard klaar is voor het werk enz, maar er komt uiteindelijk zoveel meer bij kijken. Ieder paard gaat los in de wei (of andere losgooi ruimte) en er zijn er ook honderden die stops maken :P Maar het is toch heel anders dan uiteindelijk het echte werk.
Ik denk inderdaad dan ranchriding wel iets voor jullie kan zijn. Reining ook vast wel, maar die sport is toch naar mijn mening wat meer op de kleinere gericht. Of iig ik kan me herrineren dat ik verbaasd was dat ze al zo groot was.
Beeb hield eerst ook niet van water, tot ze in de opfok in het water lag te rollen en nu wilt ze altijd even spetteren. Dusja ... :')

Bellatrix,

Wat super leuk zeg! Veel plezier :)

Sirius_,

Ik heb om de maand les bij Miene. Ben er heel blij mee want ze rijd echt een pokke end voor mij alleen. Ik heb de hoop al opgegeven dat er iemand op stal aansluit en anderzijds vind ik het toch ook wel lekker om van niemand afhankelijk te zijn. We genieten echt van onze les, hoewel het kneiterhard werken is. We maken ook echt wel grote sprongen vooruit.
Qua merken met zadels ben ik niet thuis, maar ziet er mooi uit!
En heel leuk dat je er op hebt gezeten!!

SCC,

Sterkte voor jou! Wordt je al behandelt door een osteopaat?

Kimvicious,

Heerlijk dat je zo kan genieten! Wat ik in Beeb heb dat heb jij echt duidelijk in Lilo <3
Leuke paasfoto! Kleine opmerking, niet verkeerd bedoelt, maar de frontriem lijkt wel wat aan de krappe kant. Ik 'volg' zo'n truus op facebook die dus engelse hoofdstellen pasmaat maakt en toevallig kwam er van de week een frontriem langs dat ik bij mezelf dacht, 'dat zie je toch', maar in praktijk is dat toch heel anders.

Juniper,

Wat is physitis? Maar fijn dat het er (niet meer) is!
Vloog de pan uit? Mocht ie ook niet buiten staan?

Cherry,

Dat klinkt echt enorm haha. Show je paard eens :P Ik heb ook een Ranchman, maar gewoon gekocht bij Eurohorse.



Als Koos-Vriendloos zijnde heb ik dus ook zeeën van tijd en nu ik mij gewoon weer wat fitter voel en alles, kies ik er regelmatig voor om gelijk naar Beeb te gaan! Dus op 1e paasdag was het wekkertje op tijd en op naar Beeb. Heerlijk voor de 'drukte' al klaar. Morgen ga ik ook weer, even geruild met mijn verzorgster. Laatste dagen en dan weer een midweekje vakantie.
Dus even een foto spam.

Afbeelding
Mijn aankomst,

Afbeelding
Waakpaard op de uitkijk

Afbeelding
Ready for work!

Afbeelding
Lekker zonnen in het zonnetje!

Afbeelding
Even lachen natuurlijk. Naast haar staat haar vriendin Nova. Een behoorlijke pittige, grote merrie. Beetje onhandig ook maar Beeb vond het ineens nodig om vriendjes te worden dus nu gaat het beter in de kudde. Sinds kort staat er ook een Quarter veulen en een andere oudere Quarter bij, had verwacht dat Beeb wel helemaal veulenliefde zou krijgen maar het valt toch mee. Ze tolereert ze :P
Beeb is toch wel een beetje de gemoedelijke Alpha merrie van de groep. Haar blikken spreken boekdelen :Y)

Afbeelding
En dit blijf ik een mooie moment vinden, hoe ze samen (ook met andere in de kudde) haar maaltje staat te eten. Járen geleden was ze echt van het wegjagen van alles en iedereen, en nu deelt ze het gewoon. Mooi om te zien.

Sorry van het rijden alleen wat filmpjes en die kan ik hier niet zo makkelijk plaatsen. Heel boeiend is het ook niet haha.

Het gaat goed met Beeb en ook het eten dat ze krijgt, soms wat aanpassingen maar verder oké. Ga nu de Pavo El'ythe erbij geven op momenten dat ze flink zweet. Hoger in het werk resulteert daar toch al snel op. Zo puzzelen we af en toe een bietje en denk dat het best oké gaat :)
Joejoe! :wave:

juniper

Berichten: 1575
Geregistreerd: 09-03-05
Woonplaats: USA

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 23:53

Denise, ik geniet altijd heel erg van jouw foto's en updates! Ik zie ze regelmatig op Instagram!

Physitis (geen idee wat dat in het Nederlands is, osteochondrose?) is een vergroeiing van de groeischijven. Als een paard te snel groeit (bijvoorbeeld doordat het te veel van een bepaalde voedingssstof binnenkrijgt voordat de groeischijven gesloten zijn) dan kunnen die daarop reageren door te hard te groeien. Als je daar niet op tijd achter komt kunnen er bv chipjes ontstaan.

We denken dat Tulip te veel proteine gekregen heeft, dus zodra we er achter kwamen heb ik haar een andere balancer gegeven en een fosfor supplement. Gelukkig is het nu over (hoewel ze nog steeds niet te veel mag binnenkrijgen) en kunnen we weer aan de slag! Ze was echt een bal gehakt de laatste tijd; steigeren aan de lijn, naar mij bokken als ik haar losgooide, continue zoeken naar andere paarden, door min heen lopen. Met een trainings sessie en een keer zelf oefenen gaat het gelukkig al zo veel beter. Haar blik is zachter en ze lijkt alweer een stuk meer ontspannen!

Het begint al ergens op te lijlen! Bijna 2 jaar oud, 1.47 cm, en ongeveer 370 kilo.
Afbeelding

Ontwormen is vies!
Afbeelding

chery

Berichten: 1846
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: assen

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 08:22

@denies ja ik ook bij eurohorse hoor! Alleen zadel moest gemaakt. Kale boom heeft ze hier wel.
Zodra zadel er is maak ik foto.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101754
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 08:24

1.47 is een mooi maatje. :D
Het is mooi weer bij jullie zeg!

juniper

Berichten: 1575
Geregistreerd: 09-03-05
Woonplaats: USA

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 16:59

Dankje! Ik ben zelf ongeveer 1.68 dus ik hoop dat ze ongeveer op 1.55 utkomt.

Ja, eindelijk! Morgen wordt het 20 graden dus dan wil ik Tulip even wassen. Hopelijk wordt het niet een al te groot gevecht :P

SCC

Berichten: 890
Geregistreerd: 04-12-12
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 22:04

@sirius Baal zelf ook behoorlijk dat ik al zo lang met klachten loop. Moet zeggen dat ik er qua humeur ook niet echt beter op wordt }>

@Kimvicious tot nu toe zijn het veel kleine stapjes, mar ik ga wel stapjes vooruit!

@chery. is jouw paard zo onwijs breed dat je een 4xl full boom nodig hebt? Ben benieuwd hoe je zadel er straks uit ziet!

@xDenies. dankje! Ik ben behandeld door een goede fysiotherapeut, niet door een osteopaat. Hoop binnenkort een traject te starten met een andere vorm van fysio/training en die kijken ook of er dan nog iets anders nodig is. Mag ik vragen waarom je specifiek naar osteopaat vraagt?

Fijn dat beeb zo staat met paarden vriendjes. Voor jou ook fijn om te zien dat ze nu zo is ipv haar gedrag van jaren terug.

@juniper wat groeit Tulip mooi uit zo in hoogte/breedte verhouding. vind haar kleurtje ook echt geweldig <3


Inmiddels heb ik al weer een paar meter rustig gestapt buiten. (er loopt een soort bospad/weggetje langs huis)
voelt heel raar om met een goede kilometer buiten rijden al bekaf te zijn. Maar ben zo blij dat ik dit weer kan.
en ben vooral trots op mijn lieve paard die zo jong is, maar zo onwijs braaf als het nodig is <3 (paard is nu 4)

juniper

Berichten: 1575
Geregistreerd: 09-03-05
Woonplaats: USA

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 02:15

Dankje SCC! Ik heb zelf geen referentie kader wat jonge paarden betreft, dus ik hoop altijd maar dat het goed zit. Vandaag heb ik haar half kunnen wassen en nu is ze weer een beetje wit (tot dat ze ging rollen natuurlijk)

Afbeelding

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 10:54

chery schreef:
@denies ja ik ook bij eurohorse hoor! Alleen zadel moest gemaakt. Kale boom heeft ze hier wel.
Zodra zadel er is maak ik foto.


Ik bedoelde een foto van je enorme paard haha.

Juniper,
Oh wat leuk dat je ons volgt!
Ik weet niet precies hoe het in Nederland heet maar het zal vast voor komen. Het is voor mij alweer een hele tijd geleden dat Beeb een veulen was haha :') Maar fijn dat je nu een beetje wat in goede lijnen kan lijden. Ze is bijna net zo groot als Beeb :P Die is 1,49!

SCC,
Omdat een fysio heel oppervlakkig blijft. Ik heb toentertijd het advies naar een osteopaat te gaan vaak genegeerd en dacht van tsja, heb toch fysio? Maar uiteindelijk hielp de fysio, triggerpointtherapie en alles helemaal geen reet. Osteopaat heeft mij zo goed als pijn vrij gekregen. Een Osteopaat kijkt naar zoveel meer in combinatie met alles.
Mijn ongeluk klachten zitten links in mijn nek bijvoorbeeld, maar zorgt er zelfs voor dat mijn linkervoet kuren vertoond. Een Osteopaat kijkt dus naar álles. En niet alleen maar een specifiek pijn gebied. Daarom zweer ik bij een osteopaat. Voor onze paarden doen we dat ook maar voor onszelf vergeten we het ineens.

chery

Berichten: 1846
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: assen

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 12:43

Zadel komt dinsdag!!!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101754
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 15:05

Oh dat is fijn. :D

juniper

Berichten: 1575
Geregistreerd: 09-03-05
Woonplaats: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 16:38

xDenies schreef:
Juniper,
Oh wat leuk dat je ons volgt!
Ik weet niet precies hoe het in Nederland heet maar het zal vast voor komen. Het is voor mij alweer een hele tijd geleden dat Beeb een veulen was haha :') Maar fijn dat je nu een beetje wat in goede lijnen kan lijden. Ze is bijna net zo groot als Beeb :P Die is 1,49!


Oh echt? Ik dacht dat ze een stuk groter was! Dan heb ik hoop! :P

Daihyo

Berichten: 88048
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 16:41

Fijne foto’s Denies! Heel fijn dat jullie zo goed gaan.

Wat wordt ze groot Juniper :wow:

Fijn chery!

SCC balen dat je nog steeds zoveel klachten hebt.

Misschien heb ik toch wel een trailpaard :))


En trail pony :D
Afbeelding