[HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101731
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 20:14

Welkom! Waar heb je gelest?

Zertab

Berichten: 12215
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 20:20

Bellatrix schreef:
Welkom! Waar heb je gelest?


Wendy van Osch :)

Leo

Berichten: 50124
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 20:23

Welkom!! Leuk dat je er bij komt!

Hier vandaag ondanks de wind (een jaar geleden was ik echt niet opgestapt) lekker gereden tussen de buien door. En nog wat foto's gemaakt onder de kastanjebomen op het erf.
Afbeelding

Dat kan natuurlijk alleen maar op z'n Rocks. :')

Afbeelding

Zertab

Berichten: 12215
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 20:44

Gave foto's! <3

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 20:46

Die laatste _O-

Welkom zertab!

noows
Berichten: 54
Geregistreerd: 25-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 20:50

Kimvicious, wat slim die verlichting! Is het dan niet nodig om te scheren?

Noisy, grappig dat je dat zegt. Flip is namelijk ook echt graag zo dicht mogelijk bij. Daarom ook dat ik deze oefening ben gaan doen. Als ik terug loop naar hem komt er ook altijd een heel schattig begroetingshinnekje uit.
Fijn dat jullie de training weer lekker op kunnen pakken. Voor je het weet zijn jullie weer op het oude niveau :D

Bellatrix, gewoon lekker rustig verder trainen. Kato wordt vanzelf sterker en fijner :)

Germie, gaat het al weer wat beter met je ruin?

Zertab, welkom! Hardstikke leuk dat je een westernles hebt gedaan. Hoe meer je gaat trainen hoe leuker het wordt :P

Leo, prachtige foto's! Het was ook mooi weer voor een ritje. Zou je me wat meer informatie willen doen over je natural hackamore/touwhalster combinatie? Ik rij Sjef voornamelijk met touwhalster en teugels met clips maar die vind ik eigenlijk wat te onrustig. Ben al een tijdje aan het kijken of ik niet wil overstappen naar zoiets als jij hebt.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101731
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 20:53

Zertab schreef:
Bellatrix schreef:
Welkom! Waar heb je gelest?


Wendy van Osch :)


Dat dacht ik al. :D Op wie zat je?

Zertab

Berichten: 12215
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 20:56

@Bellatrix: ik weet haar naam niet meer... In ieder geval een quarter merrie van 25, pittig ding nog!Afbeelding

Heb ook een filmpje maar weet niet hoe ik dit kan uploaden?
Laatst bijgewerkt door Zertab op 07-11-21 21:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Leo

Berichten: 50124
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 20:59

@noows tuurlijk! Ik heb hem om dezelfde reden gekocht. Hij komt bij Horsebeads.eu vandaan en is op maat gemaakt. De mecate (ook gewoon van touw) zat er als set bij in, het neusstuk heb ik er zelf bij uitgekozen. Ideaal en simpel om uit te proberen en ik ben er heel blij mee. Voor mijn gevoel is het absoluut rustiger aan zijn hoofd zonder clips!

Afbeelding

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 21:18

Hoe zit die mecate vast aan het touwhalster? Ik vind dat wel een hele toffe set zo.

Leo

Berichten: 50124
Geregistreerd: 06-12-02

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 21:24

Hij zat al vast met levering, ik denk een knoop zoals ook aan een bosal. Ik moet nog eens oefenen met mijn gewone leadrope of het me lukt om zelf te doen. :+

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101731
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 21:25

Dat is vast Be Aech! Mijn favoriet! Zitten alle knopjes op! Video ff op YouTube uploaden.

Zertab

Berichten: 12215
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 21:33

Bellatrix schreef:
Dat is vast Be Aech! Mijn favoriet! Zitten alle knopjes op! Video ff op YouTube uploaden.


Klopt! Heb met haar de rollback, achterwaarts, de stop en spinn kunnen doen :D

Let niet op de slechte kwaliteit :')

https://youtu.be/XzdKGK1HuzQ

Kimvicious
Berichten: 1464
Geregistreerd: 03-02-11
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 21:43

@noows Bo is nu 3,5 jaar. Die verlichting zorgt inderdaad dat je niet hoeft te scheren. Als het ware blijven ze in zomerstand staan doordat het binnen lang licht is. Voor de merries die drachtig moeten worden ook fijn omdat ze zo regelmatiger hengstig worden en dus over het algemeen makkelijker dragend worden.

Welkom Zertab! Be Aech is geweldig! Hebben er velen al van mogen leren.

Hele gave foto's Leo! Fijn sfeertje zo met die herfst kleuren!

Mooie deken en halster Noisy! Op naar de eerste real life wedstrijden!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101731
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 21:52

Zertab schreef:
Bellatrix schreef:
Dat is vast Be Aech! Mijn favoriet! Zitten alle knopjes op! Video ff op YouTube uploaden.


Klopt! Heb met haar de rollback, achterwaarts, de stop en spinn kunnen doen :D

Let niet op de slechte kwaliteit :')

https://youtu.be/XzdKGK1HuzQ

Snap dat je verkocht bent na een lesje op haar hoor. Ze laat je hwt ultieme gevoel voelen. Ze heeft meer leuke paarden maar niet allemaal zo fijn/makkelijk als haar.

Zertab

Berichten: 12215
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 22:01

Een vriendin van mij was ook mee, zij had een 8 jarige die traag was. Ik geloof een ruin.

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 22:17

Noows, het is niet mijn paard, maar als het goed is komt de hoefsmid morgen. Ik verdenk, en hoop, een hoefzweer. Vandaag stond hij er echt niet op, zon typische hoefzweer houding, toon aan de grond, maar absoluut niet leunend op de hoef. En vorige week liep hij goed en heb ik gereden, week er voor kreupel en toen had ik al een licht vermoeden van de hoef en dat uitgesproken richting eigenaar. Eigenaar dacht gestoten op stal omdat het de dagen voordat ik kwam erger was. Dat wisselende beeld van niet kreupel naar heel kreupel past ook bij een hoefzweer. Maar niets is warm of dik. Mijn visiteertang lag natuurlijk thuis. Heb geweekt in biotex. Meer kan ik niet doen nu. Eigenaar schrok ook van de mate van kreupelheid nu. Dus ik moet wachten op verdere info. Ik kom er niet dagelijks, maar ben wel aan het beestje gehecht. Al langer heeft hij een verdachte plek in deze hoef, maar volgens de smid is het niets. De plek werd wel steeds groter. Ik bekap mijn eigen paard al enige jaren zelf, maar mijn gevoel zegt dat er achter die plek echt wat zit. Mijn zorgen zijn al vaker uitgesproken. En tja, ik ben geen smid natuurlijk. Maar gezien het beeld nu eerst smid i.p.v. va.

Mijn paard was vandaag lespaard voor een beginner. Daarna nog geprobeerd staanders te vangen met een lasso. Niet gelukt.
:D :+ :P

Yinthee
Amadeus <3

Berichten: 4163
Geregistreerd: 16-05-08
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 01:08

Welkom Zertab!

Wat een leuke foto's van Rock!

Fijn dat je vooruitgang boekt met Kato, Marlies :)

Noura wordt groot Amanda! En hoe is het met de verbouwing?

Zo, poosje afwezig geweest, echt mega druk gehad. Nog steeds best wel druk, maar gelukkig weer ieeeetsje minder, dus ga weer een poging doen tot meekletsen :))

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 08:39

Zo'n leerpaard is fijn. Mijn merrie kan dat allemaal niet, maar mijn merrie kan zo mensen leren springen.
Een spin zou ik ook nog wel eens willen voelen.
Ik vind het verder wel grappig die stem, het is duidelijk geen noorderling ;) Maar ja, ik zal wel een Gronings accent hebben :D

Zertab

Berichten: 12215
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 09:46

germie schreef:
Zo'n leerpaard is fijn. Mijn merrie kan dat allemaal niet, maar mijn merrie kan zo mensen leren springen.
Een spin zou ik ook nog wel eens willen voelen.
Ik vind het verder wel grappig die stem, het is duidelijk geen noorderling ;) Maar ja, ik zal wel een Gronings accent hebben :D


Heb je het tegen mij? De les was inderdaad lekker Brabants :')

Klopt, heel fijn zo'n paard wat bij de minste hulp het gewoon doet! Hopelijk krijg ik in het begin meer lessen op haar zodat ik duidelijk de hulpen leer. Want hoe je moet spinnen, geen idee... Merrie deed het gewoon :')

candalisa

Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 10:02

Z’n doorgewinterde lespaard is wel fijn dat je leert voelen hoe het moet voelen en Wendy is gewoon top. Binnenkort ook maar weer eens een les afspreken met Sydney.

Ik ben rustig aan weer vanaf de grond aan het oppakken ik heb meer gedaan in een week dan in het afgelopen half jaar dus rustig weer aan elkaar wennen.
Gister de eerste spullen van Sal uitgezocht … wat doet dat zeer zeg haar paspoort mee naar huis wetende dat je die meer nodig hebt pfff haar stal naam bordje … het is allemaal zo definitief.

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 10:10

Ik had mijn neefje nog even op mijn paard, hij wilde graag weer eens rijden. En toen kwam het op de lasso. Eh ja, die gebruik ik nooit, maar we kunnen proberen om staanders te vangen. Nou, het was erg lachen, maar de staanders zijn niet gevangen. :D
Afbeelding
Helaas niet meer foto's van de mislukte 'vangst'.

En gisteren was mijn paard weer lespaard voor een andere beginner. Daarna zelf nog even er op gezeten.
Afbeelding

Ik heb momenteel 2 pads op stal liggen, want ze zijn niet geheel weer droog als je 2 dagen achter elkaar rijdt.

Zertab

Berichten: 12215
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 21:13

Ik heb een nieuwe les afgesproken bij Wendy :D. Wel pas over een maandje, de dagen dat zij opties had, kon ik niet:')

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101731
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 21:51

Leuk! :))

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 09:10

Fijn paard is dat Zertab. Ik heb ook eens de eer gehad om op haar te rijden. En leuk dat het zo goed bevallen is dat je er nog een les hebt geboekt :j

Heftig candalisa. Je komt het elke keer weer tegen. Nogmaals sterkte :(:)

Yinthee: we wonen er nu een maand. Volgende week overdracht van mijn oude huis, dan is dat ook afgerond. Hier is nog wel wat te doen, maar dat wordt steeds minder gelukkig :D
We zijn niet meer elke dag bezig en kunnen ook genieten van onze nieuwe stek. Het is zo'n gaaf huis!

Paarden gaan ook goed. Ik heb 2 jaar overzichten gemaakt van mijn knapperds :+:.
[EJL-ITP] Een bewogen jaar met haflinger Jim
[EJL-ITP] LC Tecum Special Moon - van baby naar kleuter