Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 286 van de 489 [ 12205 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 283, 284, 285, 286, 287, 288, 289 ... 489  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

 
Profiel   

*\o/*
[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-21 20:39 



 
Profiel   

Jeeeh hij doet het weer *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-21 21:24 



 
Profiel   

Heel veel sterkte Candalisa.

Jeej Rudi is backkkkk ! (Bekende stal trouwens :') )

Jij hoeft je voorlopig niet te vervelen Germie :D

Oooh Marlies goed ritje zeg, fijn dat je zo kan genieten van Kato.

Lekker bezig Jumpyhorse, eindelijk weer aan de slag met Hartje.

Oortjes foto's blijven lekker zo Daihyo <3

Stoer hoor Leo met barebackpad. Ik ben daar echt te schijterig voor :P


Hier even rustiger aan gedaan. Bo wat extra vrije dagen gegeven en sinds deze week weer aan de bak. Weekje volle training en aankomende week weer zelf hobbelen. Plannen maken voor zijn eerste show jaar volgend jaar en hoe het beste daarop voorbereiden. Hij gaat niet heel lekker op verandering dus gaan deze winter een paar keer "uit logeren" om daar aan te wennen op zijn eigen tempo.
Fysiek is hij mega mega sterk maar mentaal is hij nog wel guppie dus krijgt hij lekker de tijd om overal aan te wennen. We hebben geen haast, wil liever op een fijne manier langer van hem genieten.

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-21 12:42 



 
Profiel   

Je hebt een mooi paard Kim. Een heel apart hoofd en loopt er nu ook nog wat wit rond de lippen?

Ik kwam vandaag een paard tegen op 50m diepte. Was al iets van 2 jaar niet bij het 50m punt in Vinkeveen ZE4 geweest, maar nu hebben ze daar beelden neergezet van een Paard, een schaap en nog wat boerderijspul. Zwemmen mijn buddies verder, de volgende keer moet ik eerst paardrijden op 50m diepte. :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-21 21:20 



 
Profiel   

Zijn er hier met een kaptoom voor hun Quarter? Ervaringen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-21 17:38 



 
Profiel   

Nope, kan ik je niet mee helpen.

We zijn met Kato bezig om hem van mijn hand af te rijden. Hij gaat snel hangen dus daar willen we vanaf. Dit is een filmpje van gisteren. Het gaat al beter dan vorige keer. Natuurlijk is het nog lang niet perfect maar we zijn goed bezig. :)


Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-21 18:56 



 
Profiel   

Sorry hier ook geen kaptoom :')

Wat ga je onwijs vooruit met Kato zeg! Ziet er al heel fijn uit *\o/*

Hier eindelijk zelf weer gereden <3 vriendje deed zo zijn best dus was vooral genieten.
Blijft mijn favoriete uitzicht :)
[ img ]
Daarna verwend met wat alfalfa en slobber. Arm dier :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-21 19:57 



 
Profiel   

Bo is zo anders dan Kato. :')
Bo is meer wat ik fijn vind om te rijden, Kato is groot en lang in zijn bewegingen en ik kan daar erg moeilijk op zitten. Filmpje van doorzitten krijgen jullie ook voorlopig niet te zien. _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-21 20:02 



 
Profiel   

Nee, hier ook geen ervaring met een kaptoom. Ik lees er wel goede ervaringen van.

@Bellatrix
Om hem van je hand af te krijgen moet hij achter actief zijn en blijven. Hij moet zichzelf dragen. Zolang de motor (de achterhand) niet actief genoeg meedoet zal hij altijd op de voorhand duiken. Eerst naar voren, dan naar beneden.

Wij zijn vreemd gegaan vandaag :+
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-21 21:14 



 
Profiel   

Klopt, hij moet zichzelf ook dragen maar dat is erg lastig bij hem. We rijden hem ook naar voren maar het kost tijd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-21 21:44 



 
Profiel   

xDenies schreef
Zijn er hier met een kaptoom voor hun Quarter? Ervaringen?



Ja ik heb ervaring met kaptoom voor mijn quarter. Ik heb een kaptoom aangeschaft ivm een cursus die ik heb gevolgd voor mijn werk.
Ik heb deze gekocht:
https://www.kramer.nl/Themas/Longeren-g ... Soft-Light

Ik heb maat Cob maar is lastig op de juiste maat te krijgen. De bakstukken moeten echt op de aller langste stand terwijl ik bij de neusriem gaten bij moest maken. Om de kaak past het gelukkig wel redelijk goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-21 06:29 



 
Profiel   

Ik heb voor Noura een kaptoom. Ik heb een biothane gekocht bij By Baukje. Deze is op 3 plekken verstelbaar en dat vond ik wel prettig gezien ze nog groeit, maar ook vanwege het typische quarterhoofd met bolle wangen :D
Zo is hij mooi op maar te maken.

Een jaar lang ITP is er weer. Dus ik heb een overzichtje van Noura gemaakt. Wat een groei in een jaar tijd :D
[EJL-ITP] LC Tecum Special Moon - van baby naar kleuter

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-21 08:10 



 
Profiel   

Haha schijn bedriegt hoor Marlies, Bo heeft zo veel schwung in zijn draf dattie ook voor geen meter zit :P galop is gelukkig wel zalig dat maakt een hoop goed ;)

Noisy hoe durf je... Arme pony :P en dan OOK nog mismatchte been beschermers.... :D

Wat een verschil bij Noura Daiyho! Gaaf om zo te volgen. <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-21 14:27 



 
Profiel   

Ik ga wel eens even op stal rondvragen of iemand iets heeft wat ik kan lenen, ben wel erg benieuwd en wil het longeren wat doelgerichter maken.

Eigenlijk als geluk bij een 'ongeluk' heb ik voor Beeb een verzorgster. Omdat mijn zadel natuurlijk thuis ligt en ik grondwerk erg belangrijk vind doen ze eerst lekker tutten, bewegen geven in de zin van longeren. Ze komt uit de dressuur wereld dus de longeer commando's was al even wennen. Op vrijdag zijn we allebei vrij en dan kan ze onder het zadel ook wat oefenen, maar is toch anders. Vandaag zag ik voor het eerst echt dat er langzaam wat verschil komt bij Beeb :) Ze krijgt nu 4x in de week aandacht en beweging.

Beebje heeft ook weer een deken op omdat ik toch besluit haar wat te gaan scheren. Ik was mijn 0grams deken echter kwijt en die is gewoon spoorloos maar volgens mijn moeder is hij in de vuilnisbak beland omdat ie kapot is. Ik heb daar echter geen actieve herinnering aan :') Maar goed. Goeie smoes om met spoed een nieuwe aan te schaffen en uiteraard .... met sterren :Y) Mijn 100grams is precies dezelfde en heb alleen een bruine 200grams haha.

[ img ]
En ik heb een nieuwe telefoon en dat is ook gelijk te merken haha.
(ja de natte paddock is niet ideaal, maarja ..)

[ img ]
En samen uitstappen met d'r grote vriendin.

Nu ik weer beter in mijn vel zit en mijn lichaam meer mee werkt en ook mijn nieuwe baan super tof is kan ik van alles ook weer meer genieten. En god wat ben ik toch dól gelukkig met mijn toppertje. Die ik volgens mijn ex-collega's maar gewoon had moeten verkopen. Blij dat dát nooit in me is opgekomen.

[ img ]



Bellatrix, Ik zie op het filmpje niet helemaal wat je nu bedoelt met 'er vanaf rijden'. Maar jeetje wat istie groot zeg!

Kimvicious, heerlijk! En herkenbaar uitzicht :D

Noisy, dat is weer even wat anders :P Ik ben ergens ook heel benieuwd hoe dat bij Beeb staat. Op de één of andere manier volg ik bepaalde dressuur pagina's en die setjes die af en toe langs komen!!!! Je zou er spontaaaaan dressuur van gaan rijden :P

Luckyreining, dankjewel! Ik denk dat hij voor Beeb dan nét niet is, zij heeft best een 'rot maat' qua hoofd.

Daihyo, Oh daar ga ik eens naar kijken. Ik wilde het liefst een lederen en als het dan nog bruin kan dikke prima. Je topic is heel tof!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-21 16:59 



 
Profiel   

Die laatste foto is mooi! <3
En onze paddock ziet er ook zo uit nu hoor maar die van ons hebben wel een groot verhard deel waar hun hooi staat.

En Kato 'hangt' vaak in het bit maar hij moet zijn eigen hoofd dragen dus zodra we hem voelen in onze handen geven we been. Niet om snelheid te krijgen maar dat hij dus van het bit af komt. Ik zal wel eens een stukje les laten filmen, dan hoor je het commentaar van de instructrice ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-21 17:16 



 
Profiel   

Oh Jim had dat ook heel erg, dat hangen. Daar ben ik echt wel een tijd mee bezig geweest. En ook toen hij het niet mee deed, was en bleef dat de grootste valkuil. Lastig probleem :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-21 18:53 



 
Profiel   

@Kimv..
Yep, that's me! Always the rebel ~~}> =:) :D

@Denies
Ik heb hem erbij gekocht omdat ik ook nog eens HUS wil proberen en gewoon omdat ik het leuk vind om eens wat anders te doen. Het is wel een stuk wiebeliger als je westernzadel dus goed voor je balans.

Vandaag heb ik het westernzadel er weer opgelegd hoor O:)
Ik heb Rudi vandaag ook geschoren want het was niet meer te doen met die teddyberen vacht. Nu hij langzaamaan weer meer in het werk komt zweet hij enorm. Dus nu heeft hij weer een sportcoupe...en ik een vacht extra :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-21 21:05 



 
Profiel   

Noisy en Candalisa, sterkte met jullie verlies! Gelukkig gaat het met Rudi weer beter.

Marlies, leuk om te zien hoe je met Kato aan het trainen bent. En ook fijn dat je alleen naar buiten kan met hem zeg.

Kimvicious, wat een gaaf beest is Bo zeg. Hoe oud is hij nu?

xDenies, ik heb een hele fijne leren kaptoom van PMC. Ik weet alleen niet precies welk model het nou is. Hij is ruim verstelbaar en past Sjef (die altijd maat Full moet hebben omdat quarter te kort is) en Flip met zijn kleine neus en dikke kaken. Hopelijk wordt het een goede match met je verzorgster!

Daihyo, zo leuk om Noura te volgen! Doe je ook al echt grondwerk met haar gezien je al een kaptoom hebt?

Nu de tijd verzet is, zie ik mijn pony's alleen in het weekend nog in het daglicht. Gelukkig is er wel verlichting in de bak, zodat ik toch nog wat met ze kan doen. Ik heb laatst een filmpje gemaakt tijdens het 'grondwerk' met Flip:

Al zijn we denk ik niet serieus genoeg bezig om het echt grondwerk te noemen :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-21 21:39 



 
Profiel   

Grondwerk als in: meelopen, stil staan, pasje achteruit, over een balkje heen, pasje opzij. Verder niet. Ik gebruik de kaptoom ook gewoon als halster met buiten wandelen. Hij is ook voor mijn haflinger en als sidepull te gebruiken. Multi inzetbaar :D
Er zijn zelfs bitclips aan te hangen :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-21 22:40 



 
Profiel   

Lekker noisy! Weer naakte pony ;) hier gelukkig door nieuwe speciale verlichting geen wintervacht te bekennen, zalig! Verlichting gaat van 23.00 tot 7.00 automatisch uit en verder altijd aan. Werkt als een trein.

Oh Noows veeeeel te zoet dat filmpje! Dat hoofd vooral als je achteruit begint te lopen "ja hoor gaan we weer" :P heerlijk

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-21 07:13 



 
Profiel   

Morgen met 2 paarden les, zin in :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-21 08:08 



 
Profiel   

Wauw Noows, dat hoef ik met Rudi niet te doen. Die zit dan met klittenband aan mij vast :')

Fijn dat je weer beter in je vel zit Denies +:)+ Hopelijk blijft je lijf ook weer netjes z'n werk doen nu je weer happier bent :) Ik heb het misschien gemist maar wat voor een baan heb je nu?
En groot gelijk dat je Beeb nooit verkocht hebt. Volgens mij hebben jullie een hele goede band.

Fijn gelest germie?

Helaas hier die luxe niet Kim, maar wel de luxe van een eigen scheermachine dus het is zo gepiept :) en gelukkig hebben we hier wel een solarium dus krijgt hij geen koude rug en billen na het rijden maar kan hij heerlijk ontspannen :z

Vandaag weer even gereden. We zijn nu zo'n 20min aan het werk. Ik merk dat hij steeds een beetje beter wordt, dat hij steeds een beetje beter door zijn lijf gaat lopen. Ik ben wel even 5 stappen terug gegaan en begeleid hem nu weer veel, waar we eerder al veel meer op 1 hand en zelf gedragenheid konden laten zien maar dat komt wel weer. Nu eerst veel rechte lijnen en conditie opbouwen :j
Mijn halster is ook eindelijk binnen en ik kreeg vandaag ook mijn verjaardagscadeau van Candalisa, een prachtige staatsiedeken voor op wedstrijd <3

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-21 18:35 



 
Profiel   

Deken staat goed!

Ik had les, gingen dingen goed en dingen minder goed. :') Linkergalop springt ie steeds verkeerd aan. Maar uiteindelijk sprong ie goed. Heb wel weer filmpjes maar ik zit er zo debiel op dat ik niet weet of ik jullie dat aan wil doen. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-21 18:36 



 
Profiel   

Vandaag les gehad. Helaas maar met 1 paard, de ruin bleek kreupel. De smid moet er eerst bij, ik maak me wel wat zorgen. Dus mijn paard mocht, eh moest langer lopen. Maar uiteraard niet de gehele 90 minuten vol kunnen maken. Na 60 minuten was het welletjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-21 21:20 



 
Profiel   

Hoi allemaal,
Ik hoop dat ik me hier mag melden. Ik rijd sinds mijn 8ste paard en op mijn 22ste ben ik gestopt omdat mijn verzorgpaard van toen was overleden.

Nu sinds vier maanden het rijden weer opgepakt. Ik lease een paard waarmee ik dressuur rijd.

Vrijdagavond voor het eerst een proef westernles gereden. En ik ben verkocht :D
Was echt super gaaf!
Ik ga morgen contact op nemen met de stal om te vragen of ik structureel kan lessen. Echter vanwege de afstand (is toch 20-25 minuten rijden) en omdat ik een lease paard heb, wil ik niet wekelijks gaan lessen. Ik hoop dat dat kan!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 19:06 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 286 van de 489 [ 12205 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 283, 284, 285, 286, 287, 288, 289 ... 489  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen