[HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 20:15

Haha, wat super leuk! Is toch het leukste wat er is, zo lekker keutelen met je paarden <3

Ik plaats net een vraag op facebook en wordt door één of ander onbekend iemand 'afgemaakt' omdat ik plates onder mijn paard wil zetten; 'alleen maar voor betere prestaties'! Wat een wereld .. Ja, dat raakt wel even een gevoelige snaar.

MissYvette4u

Berichten: 2985
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 20:27

xDenies schreef:
Haha, wat super leuk! Is toch het leukste wat er is, zo lekker keutelen met je paarden <3

Ik plaats net een vraag op facebook en wordt door één of ander onbekend iemand 'afgemaakt' omdat ik plates onder mijn paard wil zetten; 'alleen maar voor betere prestaties'! Wat een wereld .. Ja, dat raakt wel even een gevoelige snaar.


Niks van aan trekken en vooral niet op reageren!
Jouw paard, jouw verantwoordelijkheid ;)

Afbeelding

Daihyo

Berichten: 88051
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 16:06

Mijn keuze bij mijn paarden zou het ook niet zijn. Maar wie ben ik om iets van jouw keuze te vinden? En zeker om iemand dan lekker anoniem achter een schermpje af te branden. Kansloos.

Vandaag heeft Noura weer grote paarden werk gedaan. Singel vast is een enorm goede stap. Veel getraind en geoefend dat iets om haar buik niet spannend is (ze heeft als kaarsrecht overeind gestaan). Het is mentaal nog steeds hard werken. Maar ze was er eigenlijk vrij relaxt onder. Ze vloeide ook mooi de spanning af in de verwerking. Volgende stap is om er mee te bewegen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En ze wordt weer enorm stekelharig. Ik hou ervan <3
Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101778
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 16:10

Op die foto's vind ik haar echt nog een puppy maar dat kan ook aan de hoek van de foto liggen. :+

chery

Berichten: 1848
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: assen

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 16:10

Goed bezig!!!

Daihyo

Berichten: 88051
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 16:12

Bellatrix schreef:
Op die foto's vind ik haar echt nog een puppy maar dat kan ook aan de hoek van de foto liggen. :+

Nee is ze ook. Daarom zit er ook nog niemand op :)
Ze tikt ook de 1.60 aan. Dat maakt ook dat ze echt nog uit moet gaan zwaren. Als ze nou eens stopt met in de hoogte groeien :+

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101778
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 16:15

Qua hoogte is ze aardig aan de maat :') maar als ik zo naar haar kijk zie ik echt een jong paard. Maar ik vind wel dat je goed bezig bent met haar. :j

Daihyo

Berichten: 88051
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 16:35

Ja het is echt een laatbloeier. Net als haar broer. Haar zus is al veel meer af. Maar die is ook 15 cm kleiner :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101778
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 16:38

Wat een verschil! Zelfde moeder, andere vader?

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 16:56

Daihyo schreef:
Mijn keuze bij mijn paarden zou het ook niet zijn. Maar wie ben ik om iets van jouw keuze te vinden? En zeker om iemand dan lekker anoniem achter een schermpje af te branden. Kansloos.


Maar hoe ga jij dan op een veilige manier sliding stops maken (als je de reining sport gaat beoefenen straks)? Zeg ik nou echt zoiets doms dan? Dat ik graag met Beeb het stoppen wil uitbreiden en daarom plates er onder wil laten zetten.

Apart.

Degene is overigens niet anoniem. Heeft mij een privé bericht op facebook gestuurd. Soms moet je je woorden gewoon inslikken. Maar schijnbaar wil ik iets heel vreemds.

Achterom
Berichten: 23037
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 17:04

xDenies schreef:
Daihyo schreef:
Mijn keuze bij mijn paarden zou het ook niet zijn. Maar wie ben ik om iets van jouw keuze te vinden? En zeker om iemand dan lekker anoniem achter een schermpje af te branden. Kansloos.


Maar hoe ga jij dan op een veilige manier sliding stops maken (als je de reining sport gaat beoefenen straks)? Zeg ik nou echt zoiets doms dan? Dat ik graag met Beeb het stoppen wil uitbreiden en daarom plates er onder wil laten zetten.

Apart.

Degene is overigens niet anoniem. Heeft mij een privé bericht op facebook gestuurd. Soms moet je je woorden gewoon inslikken. Maar schijnbaar wil ik iets heel vreemds.

Ik herken dat wel, hetzelfde gebeurde mij een tijd terug toen ik een keer ergens schreef dat ik toch echt wel graag een paard wil waar ik ook op kan rijden. Als ik dat niet kan, dan ga ik het gewoon missen.
Nou, dat was ook een uitspraak die ik niet mocht doen blijkbaar, want je kunt nog zóveel meer met paarden. En dat klopt natuurlijk ook gewoon, maar voor mij is dat geen vervanging voor rijden.

Reinen kan idd uiteindelijk niet zonder plates (en goede bodem) dus diegene zegt eigenlijk dat ze vindt dat je niet moet gaan reinen. Tja, das niet aan haar maar aan jou.
Je zorgt hartstikke goed voor beeb, dus laat je niks wijsmaken. Jouw paard, jouw keuzes, jouw verantwoordelijkheid. En van niemand anders.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101778
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 17:09

Ik vind het wel logisch dat je plates eronder zet als je wil reinen. :+ Of je moet je paard kapot willen rijden. :')

Paint_Lover

Berichten: 3699
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Daar waar de zon altijd schijnt ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 17:17

Reinen zonder plates????

Voor spins/stops heb je toch echt een plate nodig of je moet graag je paard aan gort rijden....

Frosty heeft ook plates en we hebben niet eens een geschikte bodem... maar als ik op lokatie ga trainen heb ik wel de juiste bodem en dus wil ik dan mn stops/spins wel kunnen oefenen.

Hier beetje onder een steen gekropen, afgelopen dinsdag da bij Frosty gehad voor wat checks.... rx van botsplinter laten maken (laatste rx is van bijna 8 maanden terug), die was supergoed!


Afbeelding


Wat andere dingen na laten kijken (oa mv bloed) maar daar kwamen wat minder leuke dingen uit dus nu vooral aan het bedenken HOE ze eraan komt maar meteen ook HOE ze er weer vanaf komt...


Als je dr ziet denk je nou niet direct dat ze ziek is...
maar haar bloed zegt toch wel dat er het eea niet oké is ;(

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101778
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 17:20

De X-ray's zien er goed uit. :j

Wat heeft ze dan nu?

Achterom
Berichten: 23037
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 17:28

Die foto's zien er zeker goed uit! Gaaf om te zien hoe het lichaam toch veel zelf op kan lossen.
Wat er ook mis is in haar bloed, ik hoop dat je er uit komt :(:)

Nou, hier is vanwege al het water afgelopen week de les met James weer eens afgezegd voor vrijdag :+ Jammer, want ik had er écht veel zin in :j De bak is met het mooie weer van de laatste dagen wel weer lekker opgedroogd, dus wie weet binnenkort?
Vanmorgen samen met mijn bijrijdster nog even gewandeld met beide paarden, was lekker, maar het lange rondje zat er met Walter niet in vandaag, we hebben het beperkt tot 2 kilometer. Hij gaat echt teveel struikelen onderweg, ondanks dat hij zo ongeveer permanent op duivelsklauw staat nu. Hij is echt wel vrolijk, maar het lijf werkt niet meer mee :n
Overigens krijg ik op het moment genoeg vitamine P, want behalve mijn eigen paarden zorg ik ook al 3 weken voor de paarden van een vriendin.

Daihyo

Berichten: 88051
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 17:52

Wie zegt dat ik ga reinen? :+
En dat is de reden dat ze er ook niet onder komen. Zeker omdat ze al gevoelige voeten heeft ga ik er geen ijzers onder slaan. En dus ook niet reinen.
Leg me geen woorden in de mond. Daar houd ik dan weer niet van. ;)

En dat bedoel ik met: ik zou mijn paarden niet op plates zetten. Waarom zou ik dan iets van andermans keuzes moeten vinden? En zie: hier gebeurt precies hetzelfde. Conclusies worden getrokken en dat moet dan ook meteen geuit worden. Alsof ik mijn paard aan gort zou rijden :roll:

Bellatrix: volle broer en zus. Zelfde moeder en zelfde vader.

Edit: typo
Laatst bijgewerkt door Daihyo op 07-04-24 18:01, in het totaal 2 keer bewerkt

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101778
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 17:58

Wat apart dat er dan zoveel verschil in hoogte kan zitten...

Daihyo

Berichten: 88051
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 18:01

Bellatrix schreef:
Wat apart dat er dan zoveel verschil in hoogte kan zitten...

Ja maar ook in bouw. Yuri en Noura zijn echt hoogbenig. Haar zus is veel korter en gedrongen. Kleiner, maar ook steviger.

Afbeelding

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 18:10

Daihyo schreef:
Wie zegt dat ik ga reinen? :+
En dat is de reden dat ze er ook niet onder komen. Zeker omdat ze al gevoelige voeten heeft ga ik er geen ijzers onder slaan. En dus ook niet reinen.
Leg me geen woorden in de mond. Daar houd ik dan weer niet van. ;)


Ik leg je geen woorden in de mond, je hebt het er pas nog over gehad dat het waarschijnlijk toch iets richting reining of ranchwork wordt. In mijn tekst staat duidelijk "als", dus geen aannames.

Ik begon mijn bericht omdat iemand gemeen tegen me deed over plates. Dat ik het rot vond hoe ze over mijn zorgen voor Beeb sprak (zonder mij te kennen). Bijzonder dan dat je dan denkt dat ik net als die persoon naar jou zou doen.....

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101778
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 18:31

Die ziet er idd vrij klein uit.

Daihyo

Berichten: 88051
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 18:48

Ook dat heb ik niet gezegd. Ik heb gezegd dat ze meer aanleg heeft voor reining en ranch riding en dat dat haar beter zou passen.
Maar mijn voorkeur heeft het bos. Ik heb geen sportambities. Hooguit een showtje voor de lol.
Dat is wat ik eerder heb gezegd.

Maar laat maar. Ik heb geen zin in discussies vanachter een beeldscherm.

Paint_Lover

Berichten: 3699
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Daar waar de zon altijd schijnt ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 18:56

Ik heb niet gezegd dat jij je paard aan gort rijdt Daihyo (verre van zelfs, imo doe jij juist alles op gevoel en kijk je heel goed naar wat ze aangeven!), ik zei dat mensen die willen reinen (in het algemeen) en dus stops/spins willen doen er juist WEL plates onder moeten leggen omdat ze anders aan gort gereden worden...

Dat jij ze niet op ijzers wil hebben snap ik heel goed en als het niet nodig is is het gewoon niet nodig!

Als ik niet zou willen reinen had Frosty ook niet op plates gestaan maar omdat ik dat wel wil en niet mn paard naar de gort wil rijden zitten er dus plates onder (2 af moeten geven in 1½ jaar tijd was meer dan genoeg |( )

Kwa bloedwaardes zit ze oa hoog in spierwaarde & leverwaarde dus is niet goed (en voordat er gezegd word pssm oid, NOPE mijne is 7 panel vrij! Anders zou ik ook niet met haar gaan fokken ;) ) dus nu aan het puzzelen hoe we dat op gaan lossen. Sowieso komt mn da over 1 maand weer even langs om opnieuw bloed af te nemen en dan de specifieke waardes weer checken.

Daihyo

Berichten: 88051
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 19:12

Ja daar ben ik het zeker mee eens. Maar het kwam nu net over als dat ik zou willen reinen, dus mijn paard kapot zou gaan rijden omdat ik geen plates zou willen. Dat mijn paard aanleg voor reining heeft wil niet zeggen dat ik dat wil doen. Wat dat betreft is mijn paard veel te goed voor mij :+
Mijn eerste bericht hierover wordt compleet uit zijn context getrokken :+

Balen van de bloedwaardes. Wel goed dat ze panel getest is. Leverwaardes en spierwaardes staan met elkaar in verbinding. Dus dat zou goed een relatie kunnen hebben. Maar hoge leverwaardes achterhalen is lastig. Maar icm met spierwaardes denk ik aan ijzerstapeling in de lever. Door metaal in water, hooi of gras.
Of jacobskruiskruid in het hooi. Leverbot kan ook nog, maar komt veel minder voor.
Merk je klinisch ook wat aan haar?
Pssm 2 zou ook nog kunnen, dat zit niet in de paneltest. Maar ik durf niet te zeggen dat dat ook de leverwaarden zou beïnvloeden. Ik zou eerder de oorzaak in de lever zoeken en spieren als gevolg daarvan.
Hoge leverwaarden zijn een lastig iets. Vaak is dat iets van langere tijd.

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 19:44

Daihyo schreef:
Maar laat maar. Ik heb geen zin in discussies vanachter een beeldscherm.


Volgens mij kennen we elkaar al lang zat van achter een beeldscherm dat we beide geen kwaad in de zin hebben. Dat iemand je berichten anders opvat dan je bedoelt hebt dat kan altijd overkomen. Excusez moi.
Altijd alleen maar respect voor en naar jou en dat weet je zelf ook wel.



Volgens mij ging het bericht van origine over dat ik door iemand werd aangevallen over het kiezen voor plates. Dat ik daarom niet denk aan mijn paard maar alleen maar aan mezelf en mogelijke prestaties.

En los van het feit of ik wel of geen sport ambities heb, hoop ik ooit wel met Beeb gewoon het hele reining plaatje te kunnen volbrengen. (goh, daarin ben ik inderdaad egoïstisch blijkbaar) We gaan nu zo goed dat ik, als trotse pauw, heel graag de stap naar plates wil maken. Maar blijkbaar, is dat heel vreemd. Dier staat al 14 jaar zonder ijzers (oké, kort een paar maanden plates gehad) en heeft nu ook een natuurlijke bekapper.



Dat is wel heel heftig Paint_Lover! Een tijd terug toen ik met Beeb aan het kwakkelen was kwam dit ook naar voren uit de bloedtesten. Zij is dan wel alleen Panel 5 getest maar wellicht heb je er iets aan. De leverwaarde kon komen door het ruwvoer wat ze had gekregen, DA legde uit dat het vaak wordt gezien bij paarden die jacobuskruiskruid binnen hebben gekregen. Ik heb uiteindelijk een tijd brandnetel gegeven en daar knapte ze wel van op. Al gaf ik natuurlijk wel meer.
En de spierwaarde was in mijn geval omdat ze voor het bloedonderzoek gelongeerd was (wist ik veel..) ik weet natuurlijk niet of ze zich mogelijk druk heeft gemaakt net er voor en allicht dat zoiets al wat kan doen. Ik hoop dat het bloedonderzoek over een maand veel beter is!
Zou het nog een lijntje naar vitamine E kunnen hebben?

Daihyo

Berichten: 88051
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 19:49

Het is ook een egoïstische keuze. Als in: je kiest ervoor omdat je zelf wilt reinen, je paard niet.

Maar dat maakt het geen keuze die je niet kunt maken. Want dat geldt voor zoveel keuzes. Of eigenlijk: alle keuzes. Want paard kiest er niet voor om in gevangenschap te houden. Als je alles natuurlijk wilt doen, dan moet je alle hekken weghalen, er nooit meer op gaan zitten, geen eten meer geven, enz. Sommige mensen slaan daar wel in door hoor… :+

Als jullie allebei lol hebben in het reinen en je wil er mee verder, dan moet je er gewoon plates onder laten zetten voor het behoud van haar achterbenen.