[HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lagonda

Berichten: 1735
Geregistreerd: 28-01-11
Woonplaats: Gorinchem

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 08:47

Gefeliciteerd **\O/** **\O/**

swartbeessie

Berichten: 2142
Geregistreerd: 03-01-08

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 08:54

Wonen er toevallig mensen in de buurt van Arnhem (met trailer), die zin hebben om een keer samen een bosrit te maken?

Leo

Berichten: 50139
Geregistreerd: 06-12-02

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 08:56

Gefeliciteerd Denise!!

Nickolay

Berichten: 2055
Geregistreerd: 04-02-03
Woonplaats: Bredbyn, Zweden

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 08:58

Gefeliciteerd Denise.
En wat vervelend dat Frosty uit de running is, PL. Hoop dat het netjes geneest.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101761
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 09:24

Super leuke foto!! Gefeliciteerd!

blackstar

Berichten: 3189
Geregistreerd: 03-10-04

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 09:27

Gefeliciteerd!!! Super leuke foto.

Daihyo

Berichten: 88048
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 10:41

swartbeessie schreef:
Wonen er toevallig mensen in de buurt van Arnhem (met trailer), die zin hebben om een keer samen een bosrit te maken?

Ik dacht bij de 1e helft: ja!
Maar bij de 2e helft: kan niet -O-
Over een paar jaar, als Noura zover is :D

miereneter

Berichten: 2536
Geregistreerd: 25-05-17

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 12:08

Geweldige foto, Denies. Gefeliciteerd!

swartbeessie

Berichten: 2142
Geregistreerd: 03-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 15:49

Daihyo schreef:
swartbeessie schreef:
Wonen er toevallig mensen in de buurt van Arnhem (met trailer), die zin hebben om een keer samen een bosrit te maken?

Ik dacht bij de 1e helft: ja!
Maar bij de 2e helft: kan niet -O-
Over een paar jaar, als Noura zover is :D


Leuk! Enneh, voor die tijd kunnen we ook wandelen hoor! Het is nu ook vooral stap en kleine stukjes draf, rustig balans vinden .

Bokker31
Berichten: 155
Geregistreerd: 16-04-07
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 16:12


Paint_Lover

Berichten: 3699
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Daar waar de zon altijd schijnt ;)

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 16:45

Leuke foto en gefeliciteerd Denies!

swartbeessie

Berichten: 2142
Geregistreerd: 03-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 09:33

Leuke tip Bokker31.

Mag ik met jullie een primeur vieren? 2,5 week onder zadel en we hebben ons eerste bosritje met zn tweeën gedaan!
Afbeelding

Lagonda

Berichten: 1735
Geregistreerd: 28-01-11
Woonplaats: Gorinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 10:16

Oh wat fijn, heerlijk :D Waar zit je beetje? Ziet er uit als een mooi bos

blackstar

Berichten: 3189
Geregistreerd: 03-10-04

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 10:45

Dank voor de link. Heb even zitten kijken. Erg leuk om te zien.

Heerlijk zeg swartbeessie.

Gaat er iemand vanavond nog naar de open dag bij Wendy van Osch?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101761
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 11:14

Nee, ik heb een shoot.

swartbeessie

Berichten: 2142
Geregistreerd: 03-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 12:36

Lagonda schreef:
Oh wat fijn, heerlijk :D Waar zit je beetje? Ziet er uit als een mooi bos


We rijden in de bossen boven Arnhem, rond Loenen.

juniper

Berichten: 1575
Geregistreerd: 09-03-05
Woonplaats: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 12:41

germie schreef:
Even voor mijn beeld, is zonder symptomen wel mogelijk?

En hoe verplicht is het om te testen? Is het tegenwoordig gebruikelijk dat mensen zowel hengst als merrie testen of niet? Dat er dus nog steeds ongeteste merries en hengsten gebruikt worden voor de fok? Want als het echt een kwestie is van niet meer mee fokken, dan is pssm eenvoudig uit een populatie te krijgen.


Iemand anders legde het ook al uit, bij PSSM1 is een drager ook een lijder, en is er dus een kans dat ze in hun leven last gaan krijgen van de ziekte. Hier zijn er twee sterk gepolariseerde kampen: de mensen die er tegen zijn vinden een paard met 1 kopie van het gen inherent ziek, terwijl de mensen die er voor zijn zeggen dat het paard niet ziek is, alleen eventueel symptomatisch. Zij vinden dat je het moet proberen te managen en als je dat doet, dat het dan wel meevalt voor het paard. Sommige grote fokkers van halter paarden hebben nieteens hengsten staan die geen kopie van PSSM of HYPP hebben. En in de cutting/reining/cowhorse (geloof ik) wereld wordt er soms juist veel gefokt met HERDA paarden.

Daihyo

Berichten: 88048
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 13:05

swartbeessie schreef:
Lagonda schreef:
Oh wat fijn, heerlijk :D Waar zit je beetje? Ziet er uit als een mooi bos


We rijden in de bossen boven Arnhem, rond Loenen.

Oh heerlijk! Ik heb veel bij De Steeg en Laag Soeren gereden. Nu staan we in Spankeren, dus moeten net een stukje met de trailer. Dichtstbijzijnde bos is bij Boszicht, dan moeten we door Dieren heen als ik het zou lopen.
Heerlijke foto <3

Zertab

Berichten: 12230
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 13:12

@Blackstar: nee ik heb een BBQ :) Anders was ik wel even langs geweest.

swartbeessie

Berichten: 2142
Geregistreerd: 03-01-08

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 15:20

@daihyo, ah dat is inderdaad redelijk dichtbij!
Mocht je het aandurven met de trailer, altijd welkom.

Brittneyx

Berichten: 1843
Geregistreerd: 03-08-11

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 12:32

PSSM is ook progressief dus het kan zijn dat ze op jongere leeftijd helemaal geen symptomen hebben maar dat ze later (meestal rond een jaar of 7 dacht ik) toch last krijgen ervan. Volgens mij moet de merrie ook niet getest zijn als de hengst volledig n/n is maar dat ben ik niet helemaal zeker.

Superleuke foto's van Beeb!

@swartbeessie wat stoer! Toen mijn paard 2.5 week beleerd was bleef ik nog veilig in een gesloten piste :')

Gaat er iemand van jullie naar Americana? Lijkt me supergaaf om een te gaan, momenteel nog aan het proberen camping uit te zoeken :Y)

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 17:30

Bedankt allemaal, ik heb een heerlijke verjaardag gehad! Met een enorme verrassing, dus geslaagd! *\o/*

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101761
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 17:31

En wat was die verrassing?? :))

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 17:42

Bellatrix schreef:
En wat was die verrassing?? :))


Oh nou dan ga ik wel even typen! :)

Aller eerst had ik aangegeven op de 15e mijn verjaardag op het werk te vieren omdat dan iedereen (of iig zo goed als iedereen) aanwezig is. Dus die ochtend kwam ik niets vermoedend op mijn werk en ging mijn collega me ineens filmen, toen bleek overal foto's te hangen waar '30' in geshopt was haha. Heel mijn bureau was versierd. Eenmaal tijdens de 'koffiepauze' kreeg ik deel 3 van mijn boekenserie en een cadeaubon om de toekomstige uitbreiding van Planet Zoo te kopen :D Daarna kreeg ik van mijn collega nog deel 4 van mijn boekenserie. Heel tof dus.

Ik kreeg ook te horen dat ik vrijdag om 12u naar huis mocht; dus iets eerder dan normaal. (ik werk nog steeds halve dagen, kwart voor 9 tot kwart voor 1). Op mijn verjaardag hoorde ik sochtends dus dat ik snel naar huis moest komen, even douche - spullen pakken en naar mijn vriend moest gaan. Maarja .. ik-zei-de-eigenwijs had daar niet zo'n trek in want ja .. brug afgesloten dus je rijdt dik de file in. Toch maar gedaan. Na een half uur file kon ik even flink gassen en was ik op tijd in Zeeland. Moest er om kwart voor 4 zijn en het was half 4. Was om 14u vertrokken ....

Eenmaal daar zei mn vriend van ja ik wilde naar de bios, maar er draait niets leuks. Nou dat wist ik al wel, dus ik balen natuurlijk want ja .. heb ik hiervoor in de file gestaan? :Y) Dat kon ook een paar uur later toch? Daarna gingen we nog even een rondje wandelen en toen zei hij dat ie had gereserveerd om samen uit eten te gaan. Nou dat vond ik natuurlijk heel leuk *\o/*

Maar hij had gezegd kwart over 6, de reservering. En de laatste keer dat wij daar ergens hadden gegeten konden we de auto nergens kwijt en stond ie uiteindelijk op een afgesloten winkelcentrum terrein en zijn we lekker illegaal tussen 2 paaltjes (wat net net net paste!) door gereden om weg te kunnen komen. (vrouw van t winkelcentrum had 22u gezegd, maar om 21u was alles al dicht...)
Dus ik zei dat we wel op tijd moesten gaan. Ik kom ook nooit ergens te laat en ben er liever een half uur eerder. Maarja .. hij zat maar van nee rustig aan, toen wastie zn portemonnee vergeten, toen zus, toen zo :')
Daar aangekomen konden we heel vlot parkeren en ging die moeilijk staan doen bij de parkeerautomaat. Toen weer nog een sigaretje. Toen was t van 'ja ze hebben de tafel vast nog niet gedekt', bladiebla. En ik had zoiets van; DOE NORMAAAAL, IK HEB HONGER! :')

Dus wij naar binnen, die vrouw deed heel lang over de naam zoeken en ineens zegt ze, 'Oh ja dat is hier', direct naast de ingang zegmaar. Dus ik kijk om en daar zaten zijn vader en stiefmoeder al *\o/* Dat was een enorme verrassing dus ik was helemaal happy. Kreeg een envelop met geld voor een les met Beeb *\o/*
Maarja .. er bleven 3 stoelen over. Dus ik dacht echt van ja who de f*k komt daar dan te zitten? Zijn broer zn relatie was net uit, maarja misschien kwamen ze toch nog samen? En wie is die 3e dan?

Komen ineens mijn broertje, oma & moeder binnen gelopen. Ik had het niet meer! Mijn ma & oma hebben geen rijbewijs dus die konden echt niet ineens hier komen. Mijn broertje is int. touringcar chauffeur dus die werkt gewoon heel veel. Maar ze hadden alles gekokstoofd en gepland, maar stonden dus ook in de file :P :P :P :P
Mijn vriend dacht dat ik het allemaal al door had maar niets was minder waar. Echt he-le-maal niets. Want ja .. broertje werkt dus geen vervoer dus niets. En hij had al helemaal niets geappt ofzo :( :P
Laatste deel van mijn boekenserie gehad en van moeders & oma allebei nog een les voor Beeb. Dus we zijn lekker aan t plannen.

Het was een fantastische avond en voor het eerst in heel veel jaren een hele geslaagde verjaardag *\%/*

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101761
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 17:54

Dat klinkt echt super! Snap dat dat een grote verrassing was!