[HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xxPaige
Berichten: 807
Geregistreerd: 26-11-09
Woonplaats: Ede

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 23:58

Super leuk! Lekker bezig xDenies.

Bekend uitzicht Kimvicious (zonder die oortjes dan haha). Ik zag een onderlinge wedstrijd voorbij komen bij Wendy. Aangezien hier nog wel wat mensen zitten die trainen bij Wendy of paard daar in training hebben, ben ik benieuwd of er mensen van hier gaan inschrijven? :D

Daihyo

Berichten: 88048
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 00:19

Wat krijgt Luna een volwassen hoofd <3

Paint_Lover

Berichten: 3699
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Daar waar de zon altijd schijnt ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 08:48

Leuke foto Denies!

Kim: heerlijk dat je zo lekker met Lilo aan de slag bent & Heaven blijft een leukere!

Luna begint er volwassen uit te zien!

@xxPaige: Ik zou wel willen maar op mijn huidige stal is de bodem bagger dus sta momenteel meer naast Frosty als dat ik erop zit (waar ik dus gruwelijk van baal!) en dan vind ik het niet eerlijk om mee te gaan doen met een (onderlinge) wedstrijd....

KimviciousJarig
Berichten: 1464
Geregistreerd: 03-02-11
Woonplaats: Nijmegen

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 19:16

Paint_lover wat jammer dat je nu niks kan doen :( Hopelijk word de bodem snel beter !

De onderlinge komt voor ons ook net te vroeg :P Dat ga ik die kleine gup nog niet aandoen. Vandaag wel heeeeeeerlijk les gehad. Ze had lekker lente in dr bol dus was mega vrolijk maar zo lief en braaf. Vrijdag weer zelf rijden en kan nu al niet wachten. Ondanks dat vandaag na de mistige start mijn lijf één bak ellende was past ze zich dan zo goed aan. Hartenpony <3

Paint_Lover

Berichten: 3699
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Daar waar de zon altijd schijnt ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 21:17

Ik had dat toen met de vorige ook, net te vroeg...

Fijn dat je weer een heerlijke les gehad hebt! Is ook wel raar weer, ik heb ook meer last van mn lijf deze dagen....

Bodem gaat wel wat aan gedaan worden (is er beloofd) maar ja, wanneer is dan de grote vraag.... nu ligt er echt een hele oude (vlokken)bodem in die ze imo te nat houden en verkeerd slepen maar ga morgen even om de tafel met staleigenaresse. Die denkt wel echt goed mee en ik weet dat een nieuwe bodem gewoon niet goedkoop is dus dat scheelt ook wel.

Ze willen wel straks buiten een stuk maken met zwart zand dus dan kunnen we iig wel iets meer dan nu.

Als het goed is worden er nog 3 onderlinge georganiseerd vertelde Wendy me dus dan hoop ik wel mee te kunnen doen (als Frosty dan niet al te zwaar is of te ver in haar as dracht zit). Anders houdt t voorlopig gewoon nog even op met showen (echt geen ramp ;) )

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101757
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 21:19

Welke hengst heb je voor haar?

Paint_Lover

Berichten: 3699
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Daar waar de zon altijd schijnt ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 21:22

Classic Smokey Style :D

Dus genoeg leuke kleurkansen :o
Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101757
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 21:23

Allemaal evenveel kans. :')
Waar hoop je zelf op?

Paint_Lover

Berichten: 3699
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Daar waar de zon altijd schijnt ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 22:56

Heb zo mn voorkeur kwa kleur (en geslacht) maar wil mezelf niet jinxen natuurlijk :D

Zolang het maar gezond is en niet enkel een basiskleur heeft ben ik al tevreden ;)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101757
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 02:04

Jij wil een merrie gok ik.

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 08:17

Is het met een bruine of een vos juist niet heel moeilijk om geen standaard kleur te fokken? Ach ik duim dat het gezond en lief is! :)

Sirius_

Berichten: 10951
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 08:22

xDenies schreef:
Is het met een bruine of een vos juist niet heel moeilijk om geen standaard kleur te fokken? Ach ik duim dat het gezond en lief is! :)

Wel als je er een standaard hengst op zet denk ik :D
Ben benieuwd wat er uit komt bij Frosty. Leuk zo veel opties!

Daihyo

Berichten: 88048
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 08:24

Fokken = gokken.
Laatst vroeg iemand of ik niet met Noura wilde fokken. Maar dat gaat niet gebeuren. Er is binnen haar lijn teveel op kleur gefokt, met alle gezondheidsproblemen van dien.

Gister weer een rondje gereden met mijn grote gouden vriend :+:
Afbeelding

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 08:43

Sirius_ schreef:
xDenies schreef:
Is het met een bruine of een vos juist niet heel moeilijk om geen standaard kleur te fokken? Ach ik duim dat het gezond en lief is! :)

Wel als je er een standaard hengst op zet denk ik :D
Ben benieuwd wat er uit komt bij Frosty. Leuk zo veel opties!


Dat zegt ook niets. Kan wel een leuk kleurtje op gezet worden maar je hebt nog steeds te maken met dominante kleuren. Bruin is onder andere een dominante kleur, dus ja :P

Fokken is inderdaad gokken.
Ik heb ook heel vaak de vraag gekregen of ik geen veulentje uit Beeb wil. Absoluut niet. Absoluuuut niet! Die merrie is mij veel te veel waard en het risico dat er iets mis gaat en ik háár kwijt kan raken, nee. Daar begin ik niet eens aan. Voor mij dus een absoluut uitgesloten zaak.
Ondanks dat ze nu al bijna 14 is, dus het sowieso niet realistisch meer is. Zij zal het geweldig vinden hoor, maar de risico's zijn mij te heftig.

Mooi plaatje Daihyo!

Daihyo

Berichten: 88048
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 08:49

Ja die risico’s vind ik ook te groot. Nog even los van het erfelijke verhaal. Maar vooral omdat ik zelf echt 0 ervaring met fokken heb en teveel enge verhalen lees.
Gelukkig ook veel goede verhalen en veulenfoto’s kijken is altijd leuk <3

Paint_Lover

Berichten: 3699
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Daar waar de zon altijd schijnt ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 11:20

Merrie is ultiem maar goed 50% kans, daarnaast als het maar gezond is ;)

Kans op enkel basiskleur (dus zwart/bruin/vos (die laatste kan in deze combi niet) is er altijd, maar ook voldoende kans op Creme/Dun of Champagne (of alle 3 *D ) en Splash.

Frosty haar vader is een sooty dunskin.... Jill zwart nd1 W20 en dus had ik best wel wat kansen op kleur, Frosty is gewoon (sooty) Bay homozygoot nd1 maar dat maakt haar voor mij niet minder ;)

Nu fok ik niet op kleur want een goed paard heeft geen kleur, Smokey is wat groter en net iets langer in de rug dan Frosty dus ik denk dat dit wel een goede combi zal zijn.

Fokken is altijd gokken en kwa dingen die er "fout" kunnen gaan, ja die risico's loop je dan... maar ik moet zeggen dat ik (met nu 5 "veulens" op de grond) nog helemaal geen rare dingen meegemaakt heb. Geen moeilijke bevallingen (wel 1 die minder gegaan is maar dat was meer omdat ze toen gewoon ingegrepen (en gefilmd) hebben ipv mij te bellen)) of veulens die het niet goed deden gehad heb, dat scheelt denk ik ook wel.

Verder vind ik het fokken gewoon superleuk en fok ik in principe ook om aan te houden en niet voor verkoop.

Sowieso met mijn toch wel slechter wordende lijf is het wel fijn om gewoon af en toe een veulen te fokken, geeft mij gewoon heel veel voldoening als ik dan straks n veulen heerlijk door de wei zie huppelen (met een Frosty die erachteraan mag vliegen :') )

Genetisch zit Frosty goed in elkaar, heeft ze mooie oude lijnen en gezien het feit dat ikzelf helemaal niets heb met fokken omdat een hengst het zo geweldig goed doet in een bepaalde tak vd sport (dat die hengst goed presteerd zegt helemaal niets over de nakomelingen) zoek ik dus de hengsten uit die gewoon goed zijn kwa bouw maar vooral een mega fijn karakter hebben.

Zo doet elke fokker wat ze zelf graag willen zien en elke fokker heeft iets om te verbeteren, anders moet je niet fokken imo.

Mooi plaatje Daihyo <3

Daihyo

Berichten: 88048
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 12:05

Ja eens hoor. Alleen ben ik er inmiddels wel achter dat er in Noura’s familierelaties nogal problemen zijn met zowel hoeven (smal en dunne zolen) als maag- en darmstelsel.
Dat moet je zo goed kunnen managen, maar is sowieso een risico. Voor mij een reden om daar niet mee verder te fokken.
Plus mijn onervarenheid daarin vind ik toch wel spannend. Ik sta niet op een stal met ervaren mensen of ken ervaren fokkers. Dus dat maakt het voor mij teveel risico. Als het mis gaat heb ik (behalve een dierenarts) niets om op terug te vallen. En ik wil mijn merrie niet verliezen door mijn eigen onervarenheid.

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 18:21


Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101757
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 18:29

Groot gelijk! :D

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 18:31

Bellatrix schreef:
Groot gelijk! :D


Haha, vind het toch altijd een beetje spannend een topic op bokt. Zeker omdat het er niet perfect uit ziet, maar goed. We gaan het zien. :Y)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101757
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 18:35

Ach, dit zijn hardstikke leuke foto's! Jullie hebben toch lol gehad? :D

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 18:37

Bellatrix schreef:
Ach, dit zijn hardstikke leuke foto's! Jullie hebben toch lol gehad? :D


Dat hebben we absoluut! De tijd vloog voorbij en het was ook heel interessant :) Vind het jammer dat we pas in oktober weer kunnen. Voor volgend jaar gaan we verder vooruitplannen. Maar goed, we hebben nog meer clinics en ritten die op de planning komen!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101757
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 18:46

Oh dan moet je wel even wachten ja! Wat hebben jullie nog meer op de planning?

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 19:05

Bellatrix schreef:
Oh dan moet je wel even wachten ja! Wat hebben jullie nog meer op de planning?


Sowieso gewoon mijn lessen bij Miene. Maar ook een Pijl & Boog schieten te paard clinic. Mijn verzorgster doet met stalgenoten mee aan de Dubbele-Longe clinic! En Beeb en ik gaan nog met een groepje naar het strand.

En ik hoop nog een SchrikClinic & Ranchwork te plannen. We willen natuurlijk ook nog naar Wendy voor de koeienclinic, mag ik niet vergeten haha. En had gehoopt weer naar de Extreme Trail Clinic te kunnen maar die lijkt nog gesloten.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101757
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 19:06

Welke? Eentje is toch permanent gesloten?