[HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101726
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 17:02

Dat is een grote naam. :j
Ben benieuwd naar de foto's!

Sicayes

Berichten: 3540
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 19:34

Leuk Denise! Mandy ken ik ook goed, ze woont dichtbij me ook :D veel plezier!

Ik zit op de NQHA Futurity/Maturity, net de eerste dag erop zitten en lekker na te relaxen op het terras bij Ed.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101726
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 19:46

Ed Gosen? :D
Doe hem de groetjes!

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 20:18

Bellatrix schreef:
Dat is een grote naam. :j
Ben benieuwd naar de foto's!


Poeh, anders ik wel! Vroeger deed ik regelmatig shoots organiseren maar ondertussen is het al jaren geleden dat ik een 'echte' shoot had. Hoop ooit nog eens op het strand, maar laten we eerst gewoon op de heide beginnen.


Sicayes schreef:
Leuk Denise! Mandy ken ik ook goed, ze woont dichtbij me ook :D veel plezier!

Ik zit op de NQHA Futurity/Maturity, net de eerste dag erop zitten en lekker na te relaxen op het terras bij Ed.


Thanks & leuk! :D

Symke
Berichten: 799
Geregistreerd: 31-12-15
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 20:39

Berdien schreef:
Ik heb op mijn vorige ruin een BM gehad, Feyre rijd ik nu met een Freemax. Die is niet plat hoor!

[ [url=m/KggmPt.jpg]Afbeelding[/url] ]


Deze ziet er best comfi en stevig uit Berdien!

Thanks v de reacties :j

corine1981
stokpaard connaisseur

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 10:13

Klopt het dat er vandaag show is in Woudenberg? Dacht dat ik dat ergens voorbij zag komen maar kan het nergens meer vinden.

@marlies, je bent welkom om de BM te proberen hoor ;)

Dit is mijn huidige zetel. Voor ons net iets te klein dus hij gaat naar mijn vriendin zodra ons nieuwe zadel er is, maar het rijdt heerlijk en ligt als een huis, ik kan gewoon vanaf de grond op en af stappen. Dat lukte met een Barefoot nooit. De Freemax heb ik uitgeprobeerd maar vond ik nog net een plank qua hardheid. Paard vond het ook niet echt iets als ik achteraf die passessie overdenk, maar soms is een bepaalde combi het ook gewoon niet.
Ik heb ook nog een startrek geprobeerd toen dat was het helemaal niet. Maar goed, moet eerlijk zeggen dat ik de stevigheid maar vooral het comfortabele zitten gewoon fijn vind aan de BM's.
Afbeelding

fenijro_tani

Berichten: 1820
Geregistreerd: 22-12-13
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 12:26

corine1981 schreef:
Klopt het dat er vandaag show is in Woudenberg? Dacht dat ik dat ergens voorbij zag komen maar kan het nergens meer vinden.

@marlies, je bent welkom om de BM te proberen hoor ;)

Dit is mijn huidige zetel. Voor ons net iets te klein dus hij gaat naar mijn vriendin zodra ons nieuwe zadel er is, maar het rijdt heerlijk en ligt als een huis, ik kan gewoon vanaf de grond op en af stappen. Dat lukte met een Barefoot nooit. De Freemax heb ik uitgeprobeerd maar vond ik nog net een plank qua hardheid. Paard vond het ook niet echt iets als ik achteraf die passessie overdenk, maar soms is een bepaalde combi het ook gewoon niet.
Ik heb ook nog een startrek geprobeerd toen dat was het helemaal niet. Maar goed, moet eerlijk zeggen dat ik de stevigheid maar vooral het comfortabele zitten gewoon fijn vind aan de BM's.
[ [url=m/Pss3vG.jpg]Afbeelding[/url] ]

Woudenberg is volgend weekend, de 19e :)

De BM vind ik wel een mooi zadel zeg :) freemax klinkt ook positief, al heb jij er dus niet zo'n goede ervaring mee.

Berdien

Berichten: 64515
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 16:53

Ik had op Feyre ook een BM, heerlijk zadel. Maar ze is er te breed voor ;( En waar de FM nog een verwisselbare fork heeft, heeft de BM dat niet. Zo zonde..

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101726
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 16:58

Corine, ik wil wel es proberen hoor. :D

Symke
Berichten: 799
Geregistreerd: 31-12-15
Woonplaats: Friesland

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 17:26

Is denk nog niet zo makkelijk tweedehands te vinden zo'n western boomloos?
Nieuwe gaat me wat te ver want zal waarschijnlijk ook al nieuwe "gewone" zadel nodig hebben.
Of ik.moet natuurlijk zo om zijn dat dat niet meer nodig is......

corine1981
stokpaard connaisseur

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 21:29

BM is nauwelijks 2e hands te krijgen in NL... Freemax is ook niet veel aanbod van.
En BM zijn ook 2e hands nog redelijk aan de prijs. Maar ja, wat je zegt; wie weet wil je niet anders meer.

En Marlies je bent welkom hoor!
Laatst bijgewerkt door corine1981 op 11-09-21 22:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Sunny
Berichten: 404
Geregistreerd: 20-07-01

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 21:35

Ik heb nog een oude BM liggen die ik eventueel wel wil verkopen. Zonder knop

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 21:37

Freemax heb ik tweedehands wel gezien, maar slechts 1 keer een originele BM. Er staat nog wel een kopie op facebook. Die ziet er ook goed uit. Je kunt aan het stiksel zien dat het een kopie is. Uiteraard weet ik niet hoe de pasvorm is.

Maar als je niet te veel geld uit wilt geven, waarom kijk je dan niet naar AM Reitsport? Die hebben ook boomloze modellen. En dan ben je voor een 350 euro klaar.
Dat zou mijn keuze zijn als ik boomloos zou willen proberen en niet te veel geld wilt uitgeven.

Nickolay

Berichten: 2055
Geregistreerd: 04-02-03
Woonplaats: Bredbyn, Zweden

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 10:17

Wij hadden laatst onze BM te koop staan, was binnen 2 dagen verkocht. Ze staan inderdaad niet vaak 2e hands te koop.

Berdien

Berichten: 64515
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 13:30

Als je boomloos wilt proberen zonder direct een smak geld uit te geven: er zijn meerdere partijen die een passervice aanbieden. Onder andere Boomlooszadelpasservice/ZadelWijzer. Ella is echt suuuperkundig en denkt heel fijn met je mee. En ze heeft een bus vol opties :D

Symke
Berichten: 799
Geregistreerd: 31-12-15
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 13:35

Berdien schreef:
Als je boomloos wilt proberen zonder direct een smak geld uit te geven: er zijn meerdere partijen die een passervice aanbieden. Onder andere Boomlooszadelpasservice/ZadelWijzer. Ella is echt suuuperkundig en denkt heel fijn met je mee. En ze heeft een bus vol opties :D



Bedankt voor de tip!

Zit gewoon erg te dubben omdat ik altijd te horen heb gekregen dat boomloos de druk niet verdeeld en ik niet klein en fijn ben....

Nu twee zadels van eurohorse, daar erg tevreden over, ook over hoe stevig ik dan zit en ik ben dus beetje schijterig aangelegd....

Ze past nu nog prima het zadel vgl mij, misschien is het ook tijd.im te stoppen als niet meer past, toen had onze andere merrie ook echt wel genoeg v rijden.

Noisy

Berichten: 5402
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 13:36

Welkom xDenies, leuk paard heb je +:)+

Boomloze zadels heb ik geen ervaring mee.

Keoienclinic lijkt mij ook wel een keer leuk om met Rudi te doen. Hij is er nu nogal huiverig voor dus dat is wel een keer goed voor hem. Wordt hij een beetje dapperder =:)

Gisteren voor het eerst echt een bosrit gemaakt. Een grote ronde van iets meer dan een uur. Veel gestapt, een paar stukjes draf en 1 galopje. Rudi vond er wel wat van maar liep braaf door "Oké, omdat jij het zegt vrouwtje." Behalve bij 1 anwb paddestoel, die was echt te gevaarlijk :') Een hoop gesnurk en getrappel en ik voelde zijn hartslag onder me. Uiteindelijk na veel aanmoediging met een heule grote boog erlangs. Later kwamen we langs een wei met koeien die als grote grazers lopen. Ik had ze al gezien, een paar pinken die op een heuveltje een paar struiken aan het verorberen waren, maar Rudi niet want die keek de hele andere kant op. Ineens zag hij ze! Hij schrok zich te pletter _O- Ik heb hem een paar minuten rustig laten kijken en toen hij ontspande, die koe keek verveeld om en ging vervolgens verder met eten, zijn we verder gegaan.
Al met al een enerverend ritje voor hem. Hij liet ook een diepe zucht toen we weer terug waren. Dat koppie heeft aardig wat te verwerken gehad, agossie :knuffel: Ik heb hem naderhand lekker verwend met slobber en een grote berg hooi.
Het bos was trouwens heerlijk rustig, heb echt maar een paar mensen gezien en geen één ander paard, heerlijk!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dé koeien :wow:

Afbeelding
En zo stond hij een minuut als aan de grond genageld

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Symke
Berichten: 799
Geregistreerd: 31-12-15
Woonplaats: Friesland

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 13:38

Ach gossie die schat, je zult maar opeens van die enge koeien zien zo vlak bij je!

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 13:40

Mooi daar <3

Noisy

Berichten: 5402
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 13:41

Symke schreef:
Ach gossie die schat, je zult maar opeens van die enge koeien zien zo vlak bij je!

En het ergste is dat hij op een zuivel/Kaasboerderij staat en dus iedere dag wel koeien ziet, hoort en ruikt :')

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 14:07

Wauw hee Noisy, in welk mooi stukje van Nederland zit jij met dat prachtige uitzicht? Gaaf!

Berdien

Berichten: 64515
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 14:17

Heeeerlijk Noisy!

Ik ben ook niet klein en fijn hoor Symke :D

Afdeling pretbekkies op pad _O-
Afbeelding

Symke
Berichten: 799
Geregistreerd: 31-12-15
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 15:33

Berdien schreef:
Heeeerlijk Noisy!

Ik ben ook niet klein en fijn hoor Symke :D

Afdeling pretbekkies op pad _O-
[ [url=m/viCnFm.jpg]Afbeelding[/url] ]

P

Heerlijk, het plezier v beide straalt ervan af :j

Zo ver zijn wij nog niet, er gaat iemand mee op buitenrit v support naar gaat steeds beter en ik kan soms zelfs ff glimlachen *\o/*

jumpyhorse

Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 12:22

Ik lees nog steeds trouw mee :)
Bijleespost vergeet ik steeds helaas.

Ik had gisteren wedstrijd, met Moon en een tinker van een vriend van papa. Alles ging goed tot de laatste run met Moon, hij was té enthousiast om weer te lopen en remde helaas niet genoeg af voor de bocht… deels ook mijn schuld natuurlijk, ik had meer moeten opletten en doorvragen. Hij is uitgegleden en we zijn samen gevallen,hij recht op mij/mijn been. Het krakte al vies toen hij uitschoof, en dan viel er dus nog eens 300kg bovenop := . Enkel is dus gebroken, maar Moon is helemaal ok. Stond direct op ook. We mochten een rerun zonder punten doen, die hebben we (traag) gedaan voor het mentale deel (moest Moon niet echt helemaal in orde zijn had ik dat natuurlijk niet gedaan!). Alles kunnen doen, buiten de waterbakken die hij toch al niet deed, desondanks dat ik mijn rechterbeen niet kon bewegen.

Screenshots van de val in spoiler voor de gevoelige magen.
Spoiler:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En het resultaat…
Afbeelding
Het had vele malen erger kunnen zijn, als hij bvb had doorgerold of op mijn heup gevallen was. Nu is het maar mijn enkel gelukkig

Dierenarts is net weg, alles gecheckt incl rug. Hij heeft er niets aan overgehouden, zelfs niet stijf.
En hij heeft enorm voor me gezorgd, de wereldpony <3

Met Joey (de tinker) ben ik overigens derdes geworden in de green horse, tussen een aantal pro’s!

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 12:39

Beterschap. Dat wordt een paar weekjes niet rijden (hoewel ik uit eigen ervaring spreek dat het ook prima kan met een onderbeen in het gips ;) Maar dat is je eigen keuze en misschien niet aan te raden. )

Hier inmiddels weer terug uit Bosnie en dus heb ik 5 dagen achter elkaar kunnen rijden. Alles zonder westernzadel, maar met westernhoofdstel. De reden is dat ik mijn zadel thuis neergelegd had voor vertrek naar Bosnië en omdat ik nu straks weer een aantal weken niet kan rijden had ik gewoon geen zin om het mee heen en weer te nemen. Je kunt ook prima trainen met een dressuurzadel immers.

Met de ruin ben ik voor het eerst een stukje over straat geweest. Hij is geen verkeer gewend (staat geheel achteraan in een stukje bos), en hoewel het nog niet perfect ging gingen de 600m die ik op hem in stap en stukje draf gedaan heb goed. Dit heeft natuurlijk niets met western an sich te maken, maar ja, het hoort wel bij opvoeding van een dier vind ik. We hebben een stap-draf pattern geoefend van die cowgirls site. Niet om in te leveren, maar gewoon om te kijken of het gaat als training.