[HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nickolay

Berichten: 2055
Geregistreerd: 04-02-03
Woonplaats: Bredbyn, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 19:05

Foto nog best goed gelukt in het donker.

Fijn om dat te merken, Marlies. Dan weet je meteen dat hij ook na 2 weken nog fijn te rijden is.
Volgens mij is het een leuk paard om te rijden.

Ik had ook nog een vraag. Wat voor deken gebruiken jullie voor een brede Quarter?
We hadden een nieuwe bucas gekocht, maar helaas zat die bij de schoft/hals/schouder veel te strak.
Moet nog even kijken welke het precies is.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101752
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 19:22

Wij hebben idd een Bucas. Bij Kato zit ie goed.

Daihyo

Berichten: 88048
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 20:10

Bucas heeft ook een big neck variant. Misschien is dat iets.

Nickolay

Berichten: 2055
Geregistreerd: 04-02-03
Woonplaats: Bredbyn, Zweden

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 20:32

Ja daar gaan we nu maar voor kijken.
Hij zat zo strak bij zijn schoft, daar het daar afgeklemd zat. Bijna soort drukplek geworden.
Daarna een deken met halve hals gekocht, die zit redelijk. Maar bij de schouder te strak, waardoor hij beetje omvouwt.

justkid

Berichten: 11816
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 23:41

Ik heb amigo die past goed

Noisy

Berichten: 5404
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 04:00

Je kunt ook een borstverbreder kopen

MissYvette4u

Berichten: 2985
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 08:45

Leuk Speedfiets!
Meeste Quartjes vinden springen leuk en kunnen nog best goed springen. En het is een leuke afwisseling.
Hier worden ze zo fanatiek dat ze zelf over de hindernissen gaan als ik ze in de bak zet en in het midden met longeerzweep ga staan :j

Voorheen altijd Lamicell met terugliggende schoft, dit jaar Horseware Amigo:
Afbeelding

Ben er niet zo laaiend mee, ze sluiten rondom de nek niet zo goed. De rechter op de foto heb ik 2 jaar geleden bij de Arthurs Xmas Sale gekocht, is geloof ik speciaal voor Quarters. Manen zijn helaas wel al beschadigd.
De reflectiestrepen zijn gemakkelijk in de wei te spotten als het wat donker wordt :D

Hoe reden je nieuwe boots met nieuwe sporen Bellatrix?

germie

Berichten: 25951
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 08:56

De ruin is helaas nog steeds kreupel en zij geloven in de hoefsmid dat het vanzelf goed komt. In mijn ogen had een paard wat nu al 10 weken sukkelt en 5 of 6 weken de hoefzweer er uit gesneden is al weer goed moeten lopen. Hij is gevoelig op de kroonrand waar de scheur dus overduidelijk in door loopt. Met 1 cm hoefgroei gemiddeld per maand moet de kroonrand snel weer hersteld zijn als het vanzelf goedkomt, of had zelfs al weer hersteld moeten zijn. De hoeven zijn nu wel mooi kort bekapt door de smid.
Hij staat wel gewoon buiten, loopt ook lekker in de blubber. Is wel vrolijk en eet ook goed. Maar ja, loopt dus kreupel. Niet meer op 3 benen zoals met de zweer, maar nog wel gelijk aan een paar dagen nadat de zweer er uit gehaald is. In stap af en toe kreupel, in draf duidelijk.
Verder heb ik met de spin zijn rug nog eens opgemeten. Het is nu duidelijk dat mijn Alamo zadel nooit meer gaat passen, hij heeft gewoon te veel schoft. Dus mijn Alamo zadel met enorm mooie tooling gaat t.z.t. de verkoop in. Zonde, maar is niet anders.

Nog even een foto van het hoefje. gebruik ik ook om hopelijk over de tijd verbetering te zien.

Afbeelding


Mijn paard loopt met een HH deken. Maar is natuurlijk geen quarter. Ik ben tot nu toe, nog maar 6 weken in gebruik, wel tevreden met de HH deken. Nog geen naadjes los. Dat is altijd wel direct het geval met EJ dekens. Daar is de staartflap binnen een maand verloren, en dat heb ik al bij 2 dekens gehad. Nu kan het ook prima zonder die staartflap, maar ik vind het wel altijd zonde.

De oude merrie draagt een Amigo. Die trekt wel dagelijks scheef.

KimviciousJarig
Berichten: 1464
Geregistreerd: 03-02-11
Woonplaats: Nijmegen

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 09:21

HH waren hier voor mijn vorige non-quarter al krap. Bij ons loopt alles met bucas smartex dekens en die zitten prima. Vaak wel iets ruimer gekocht dan je in ideale wereld zou nemen en dan zitten ze precies goed.
Qhp heeft ook een aantal dekens die wel eens goed liggen op brede quarters maar dat wisselt enorm.

Jij maakt van iedere quarter een mega allrounder speedfiets haha.

Fijn dat je les na langere tijd weer goed ging marlies!

Onwijs handig zo veel mensen die zeiden "als je wilt rijden kom .... maar rijden" ik verveel me geen moment :P

Afbeelding

germie

Berichten: 25951
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 09:28

Bucas nog nooit gehad. Ik heb wel ervaring met de eigen merk dekens van Divoza. Daar is de borstsluiting niet van verstelbaar, maar meestal gaat het prima. QHP ook 1 keer gehad, was ook prima.
Mijn eigen paard verslijt eigenlijk geen dekens, 1 per 8 jaar ofzo. Als ze dan stuk gaan dan is dat omdat een ander paard ze kapot vreet. Ik smeer elke nieuwe deken dan ook in met Cribox, zonde dat er meteen verkleuringen door de Cribox op komen, maar dan blijven ze langer heel.
1 keer op een stal gestaan waar een ruin de dekens binnen 1 maand kapot gemaakt had. Dat was irritant, want de eigenaar vond dat je dan maar geen dekens op moest doen. Nu staat er ook een ruin bij de 2 merries en die mag ook wel eens iets met de tanden pakken, maar met Cribox blijft hij er van af en gaat het al weer jaren goed met dekens. De reden waarom mijn paard nu een nieuwe heeft gekregen is dus echt omdat de borstsluiting doorgesleten was bij de Divoza deken van echt vele jaren oud. Hopelijk gaat de HH nu weer lang mee.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101752
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 09:33

Tof paard Kim! :)) Super leuk dat je bij iedereen es mag komen rijden. :D

Ik heb nog niet met mijn nieuwe set gereden, eigenaresse kwam toch niet kijken en daardoor liep het allemaal wat anders en had ik geen tijd meer om boots te wisselen. Maar komt wel, maandag ga ik weer.

We hebben er nu een bijrijder bij dus doen we allemaal 2 dagen. Vind ik toch een stuk fijner dan 6 dagen. :+

MissYvette4u

Berichten: 2985
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 09:46

Waarsch andere situatie bij jou Germie maar ik vertel t toch maar zodat je t eventueel kunt uitsluiten;

Mn Quartje liep vorig jaar ineens kreupel. Da en osteopaat vonden niks, hoefsmid vond een hoefzweer. Dat moest het geweest zijn.
Maar na tijdje liep ie nog steeds kreupel terwijl er verder niks meer te vinden was. Fysio laten komen en zij ontdekte een ontstoken gewricht thv de kroonrand. Je voelde een heel klein warm plekje bovenop de hoef, heel gemakkelijk te missen! Ze heeft hem met een laser behandeld, aantal dagen stalrust (ik meen een week) en ontstekingsremmers.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101752
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 09:51

Misschien heeft ze er wat aan. :j
Die hoef ziet er namelijk best heftig uit.

germie

Berichten: 25951
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 16:22

MissYvette4u schreef:
Waarsch andere situatie bij jou Germie maar ik vertel t toch maar zodat je t eventueel kunt uitsluiten;

Mn Quartje liep vorig jaar ineens kreupel. Da en osteopaat vonden niks, hoefsmid vond een hoefzweer. Dat moest het geweest zijn.
Maar na tijdje liep ie nog steeds kreupel terwijl er verder niks meer te vinden was. Fysio laten komen en zij ontdekte een ontstoken gewricht thv de kroonrand. Je voelde een heel klein warm plekje bovenop de hoef, heel gemakkelijk te missen! Ze heeft hem met een laser behandeld, aantal dagen stalrust (ik meen een week) en ontstekingsremmers.

Ik doe mijn best, als ik er ben verzorg ik de hoef met biotex en een anti schimmel middel, mest de stal uit en als hij fit zou zijn rij ik er op. Maar verder heb ik er geen invloed op helaas. Natuurlijk vertel ik zoiets door, want dit klinkt als een vrij eenvoudige manier van iets laten genezen. Maar helaas is het niet mijn paard.

Ik heb net te horen gekregen dat ik 2e geworden ben op het Open Belgisch kampioenschap met mijn video en dat mijn groothoek met model foto een 3e plaats gekregen heeft. *\o/*

Symke
Berichten: 799
Geregistreerd: 31-12-15
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 17:38

Ik lees hier nog wel mee maar doe niet veel met mijn merrie omdat ze al 219 dagen drachtig is en ik heb heel druk heb met werk.
Buitenritje nu en dan en komende woensdag een rustig lesje, maar even kijken hoe dat gaat.
Lees hier over paarden met veel vacht, ben jaloers!
Heb geprobeerd om haar wintervacht aan te laten maken, wilde liever geen deken met oog op veulen.
Maar ze is zo kort en glad in de vacht, menig zomervacht kan er jaloers op zijn!
Met slechte weer en steeds regen toch maar deken op gedaan.
Maar er zijn dus wel quarters met vacht lees ik hier

Hier even kiekje van afgelopen week.
Afbeelding

Germie, wat een lelijke scheur in de hoef en wat een mooie resultaten met de foto en video!

germie

Berichten: 25951
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 17:44

Symke is die zwarte ook een quarter? Die lijkt een stuk kleiner.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101752
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 17:48

Lijkt een IJsje. :D

Door welke hengst is ze gedekt?

germie

Berichten: 25951
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 17:51

Bellatrix schreef:
Lijkt een IJsje. :D

Door welke hengst is ze gedekt?

klopt, lijkt een ijsje, maar je vergist je soms op basis van een foto. :D

Symke
Berichten: 799
Geregistreerd: 31-12-15
Woonplaats: Friesland

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 19:57

Zwarte is idd een ijsje!
28 jaar is ijsje en de grote steun en toeverlaat tijdens buitenritje die mijn merrie nog weleens spannend vindt

Mijn merrie is gedekt door Mister dual Jack

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101752
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 20:26

Oh, dat wordt een tof veulen!

Daihyo

Berichten: 88048
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 20:35

Ik ben zo benieuwd naar het veulen. Als ik een veulen met Noura ga fokken, staat hij bovenaan als papa. :j
Vooral vanwege zijn karakter. En dat hij dat ook vererft.
Maar goed, mevrouw moet eerst nog wat groeien :+

Ijsje is ook leuk!

Noura zit weer in een groeispurt. En is echt een varken. Rolt graag in het natte zand :+
Afbeelding

En Jimmy is vooral harig. Van de 13 winters dat hij nu bij mij is, is hij alleen de 1e niet geschoren geweest. Jaar daarna een jachtmodel en vanaf het jaar daarna helemaal en onder deken.
Nu dus voor het eerst sinds jaren niet.
Afbeelding

En zo dicht is zijn vacht dus
Afbeelding

Symke
Berichten: 799
Geregistreerd: 31-12-15
Woonplaats: Friesland

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 20:38

Dankjewel Beatrix!
Dat hoop ik ook :):)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101752
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 20:46

Wie zei je? >;)

Daihyo

Berichten: 88048
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 20:55

_O-
Wat zijn je kleurkansen ook alweer Symke?

Edit, ik heb de kleurencalculator eens op Noura en Arany losgelaten :+
4.69% - Smoky Grullo
4.69% - Dunskin
4.69% - Smoky Black Tobiano
4.69% - Buckskin Tobiano
4.69% - Smoky Grullo Tobiano
4.69% - Dunskin Tobiano
4.69% - Black
4.69% - Bay
4.69% - Grullo
4.69% - Bay Dun
4.69% - Black Tobiano
4.69% - Bay Tobiano
4.69% - Grullo Tobiano
4.69% - Bay Dun Tobiano
4.69% - Smoky Black
4.69% - Buckskin
3.13% - Dunalino
3.13% - Palomino Tobiano
3.13% - Dunalino Tobiano
3.13% - Red (Chestnut/Sorrel)
3.13% - Red Dun
3.13% - Red (Chestnut/Sorrel) Tobiano
3.13% - Red Dun Tobiano
3.13% - Palomino

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 21:14

Mister dual jack is een erg fijn vaderdier! Heb het geluk gehad om een aantal van zijn nakomelingen te mogen rijden en dat waren fijne paarden. Heel makkelijk en gevoel voor koetjes.

Tjezus dat zijn nog eens leuke kleuren kansen die Noura heeft.