[HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kimvicious
Berichten: 1464
Geregistreerd: 03-02-11
Woonplaats: Nijmegen

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 07:26

Gefeliciteerd Sevke! Knapperd hoor.

Horsefield kan je helaas niet helpen maar je zou hun er een berichtje over kunnen doen als het nergens staat.

Knappe Noura. Geef je haar ook krachtvoer? Daar worden vooral jonge paarden snel rillerig van maar zo extreem heb ik ook nog nooit gezien...

Wij zijn lekker op de wandel tour haha. Genieten van de dagen met stralend weer!
Lekker snacken langs een drukke 80 weg :P boeiendddd

Afbeelding

Knaptoet

Afbeelding

Daihyo

Berichten: 88048
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 07:49

Nee alleen een balancer en eiwitten. Ze heel chill verder, alleen heel huidgevoelig zeg maar. Gevoel op haar lijf vindt ze heel spannend. Dat had ze als veulen al. Voor ik haar normaal kon poetsen waren we ook een paar weken verder. Maar wel duidelijk dat het te conditioneren is, dus komt vast goed. En met de handdoeken is het redelijk safe. Het weegt niks, raakt wel de plekken aan die een deken aanraken en kan geen kwaad als ze er af vallen.
Maar in haar karakter is ze juist super nuchter. Ze is nergens bang van, is heel rustig en blij. Daarom is dat gedrag op aanraking zo’n enorm contrast met hoe ze eigenlijk is.

Horsefield
Berichten: 6
Geregistreerd: 27-02-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 12:38

juniper schreef:
Horsefield, ik zou ongeveer de grootte van een kleine volte doen.


Okee dank je

Maakt het dus verder niet uit hoeveel meter je tussen de letters doet?

Pepressel
Berichten: 17
Geregistreerd: 21-10-17
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 18:39

Ik heb laatst even foto's gemaakt van mijn westernpony(to be :P) op de weide <3

Afbeelding

Verder zit ik er aan te denken alvast een zadelpasser langs te laten komen voor een western zadel.
Is zo'n zadel voor een paard heel anders dragen? Ik ben een beetje bang dat hij er heel erg aan moet wennen en ik er misschien tijdens zo'n sessie niet op kan zonder rodeo omdat hij het zadel niet kent _O-

juniper

Berichten: 1575
Geregistreerd: 09-03-05
Woonplaats: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 21:24

Horsefield schreef:
juniper schreef:
Horsefield, ik zou ongeveer de grootte van een kleine volte doen.


Okee dank je

Maakt het dus verder niet uit hoeveel meter je tussen de letters doet?



Bij ons is het heel erg 'natte vinger' werk. De proefjes die ze bij jou hebben uitgeschreven, is dat gebaseerd op het regelement van een organizatie? (NL Quarter Horse of Arabian stamboek, Western organisatie)? Als dat zo is zou ik hun wetboek nakijken. Als dat niet zo is dan zou ik de wedstrijd organisatie bellen.

Horsefield
Berichten: 6
Geregistreerd: 27-02-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 18:12

.
[/quote]

Okee dank je

Maakt het dus verder niet uit hoeveel meter je tussen de letters doet?[/quote]


Bij ons is het heel erg 'natte vinger' werk. De proefjes die ze bij jou hebben uitgeschreven, is dat gebaseerd op het regelement van een organizatie? (NL Quarter Horse of Arabian stamboek, Western organisatie)? Als dat zo is zou ik hun wetboek nakijken. Als dat niet zo is dan zou ik de wedstrijd organisatie bellen.[/quote]

Ja dit is via de WRAN.
Het blijkt inderdaad dat er een regelboek is waar het in omschreven staat.

Ik dacht dat het net zoals dressuurproeven door één organisatie gemaakt werd, die patterns.

Ik ben redelijk ‘nieuw’ in het Western wereldje.

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 13:28

Sterkte met dit nieuws Achterom. Heftig dat zoiets kan gebeuren na een struikel. Wat zijn nu de plannen? Wei op en afwachten?
Wel heel fijn dat je andere paard wat positiviteit er in gooit!
Duivelsklauw ken ik wel, maar neem aan dat dit niet voor vast gevoerd gaat worden toch? Dat is dan ook weer schadelijk. Het is wel een kruid dus heeft wat langer de tijd nodig om resultaat te geven denk ik zo.

Heel veel sterkte Lagonda! Wat een vreselijk moeilijke en oneerlijke beslissing maar deze pracht platen zal jullie herinnering vasthouden. Ik weet niet zo goed wat te zeggen maar ik wens je vooral heel veel sterkte en een dikke knuffel!

Knap veulen Sevke!

Och die Noura, Daihyo! Wat 'grappig' dat ze zo gevoelig is. Kan me daar zo weinig bij voorstellen. Maar inderdaad klein beginnen en iedere stap is er weer één.

Heerlijke foto's Kim!

Nee hoor Pepressel, dat is het niet. Mijn andere merrie reageerde zelfs veel beter op een westernzadel. Ongeacht dat beide zadels waren aangemeten. Tijdens een pas moment moet je er sowieso een ritje op maken want het zadel moet niet alleen goed liggen voor je paard maar ook goed zitten voor jou :) Dus gewoon de tijd nemen, van te voren aangegeven en hopatee!

Ik ben een weekje op vakantie geweest samen met mijn vriend naar de veluwe. heb heerlijk genoten en zondag weer lekker naar Beeb (morgen even bijkomen). Sorry voor mijn late reacties. Had er geen fut voor en er was toch ook niemand die op mijn post reageerde dus dan heb ik er ook niet zo'n trek in :Y)

Nog lekker een weekje vakantie dus heerlijk op mn gemak naar Beeb! Vanaf 1 mei beginnen de afsluitingen en wordt het veel omrijden, en dat gaat nog tot september zo zijn. Bah.

Lagonda

Berichten: 1735
Geregistreerd: 28-01-11
Woonplaats: Gorinchem

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 18:58

Bedankt voor alle lieve berichten <3

Lekker hoor Denies! Ik heb eind mei 2 weken vakantie en ga dan naar Griekenland, kijk er al enorm naar uit! Als iemand tips heeft graag :D we vliegen op Thessaloniki maar hebben een auto dus alle ruimte

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101765
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 19:28

Die vakantie naar Griekenland is wel even goed voor je. :*

Zertab

Berichten: 12230
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 21:18

Heel veel sterkte Lagonda :knuffel:

Hier het western rijden niet meer opgepakt vandaar mijn stilte. Zit er voorlopig ook niet in...

Overigens, mijn enkelband verhaal blijkt meer een kuitspier/pees verhaal te worden. Wordt er echt moe van -O-
Dit is fysiotherapeut nummer drie al.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101765
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 21:57

Oh wat balen zeg. :(:)

Ik heb ook al ff niet gereden.

Zertab

Berichten: 12230
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 22:11

Ik rijd nog wel dressuur, 1x in de week les. Lukt gewoon allemaal even niet met werk en ik volg nog een post hbo studie.

Niet dat het rijden zo goed gaat. Nog steeds zo bang als iets. Paard was afgelopen dinsdag was springerig omdat het waaide buiten. Dus zette weleens een stapje opzij. Ik gooi direct de rem erop. Mijn instructrice: hij doet toch niets?
Nou ja, ik zet hem liever stil, dan dat ik dadelijk weer op de grond ligt en nog een letsel erbij krijg.

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 14:48

XDenies: lekker genoten op vakantie {:}
Lagonda: geniet ervan!
Zertab: heftig. Nu ja, als je met zoveel angst te paard zit is er ook niet veel aan, natuurlijk...
Daihyo: vreemd dat ze zo ril is bij huidaanrakingen. En ooit moet er eens een zadel op, natuurlijk.
@horsefield: er is niet echt een voorgeschreven afstand. Je gebruikt gewoon de ruimte die je ter beschikking hebt, en zet daar de kegels in volgens de verhoudingen in het pattern.
@pepressel: nee, hoor. een paard maakt het niet uit wat er op zijn rug ligt.

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 20:04

Gefeliciteerd Kim!

Vandaag weer een dagje stal. Was lekker vroeg op omdat mijn broertje weg ging om bij de band te staan met Koningsdag in Rotterdam. Dus we waren vroeg wakker, dan kan je maar beter gewoon ook je ding gaan doen. Dus lekker naar Beeb en het was goed weer dus hopatee het bos in. Héérlijk want het was ook nog rustig! (op die twee mensen met grote hond na die zich rot schrokken toen ik het bergje op gegaloppeerd kwam, tsja .. ruiterpad).

Ik zat nog wat foto's van 2020 en 2021 te bekijken. Beeb is in mei 2020 nog even kort op de wei geweest maar haar maatje kreeg een veulen en die wilde Beeb hebben, toen is ze bij een arabier de wei op gegooid en dat ging helemaal mis. Sindsdien is ze in de paddock terecht gekomen. En eigenlijk zie je in de loop van 2021 haar lijf invallen. Terwijl we toen eigenlijk weer het rijden zijn gaan oppakken. Best gek, maar ik vermoed dat weidegang ook een grote rol hier in heeft gespeeld en dus weer gaat spelen. Sinds vorige week zijn ze aan het opbouwen en ik merk gelukkig nog niets negatiefs.
Ze is overigens alles rondom weidegang getest (zoals insuline resistentie of gevoeligheid hoefbevangenheid) en ze wordt 4 dagen gewerkt. In 2019 kreeg ik mijn auto ongeluk en eind dat jaar is het helemaal mis gelopen met mij lichamelijk, dus zodoende er voor gekozen haar niet op de wei meer te zetten omdat ik bang was dat ze te dik kon worden. Interessant eigenlijk dat het zoveel impact zou kunnen hebben.


Afbeelding

Afbeelding

Horsefield
Berichten: 6
Geregistreerd: 27-02-23

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 12:57


Zertab

Berichten: 12230
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 13:08

Aan mij heb je niet veel, maar succes met zoeken! :)

germie

Berichten: 25955
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 08:57

Gisteren weer eens op buitenrit geweest. Man man, mijn merrie had het voorjaar in d'r bol. Ze was heerlijk pittig, zo mag ze van mij altijd wel zijn. Ik hoefde niet te drijven, hooguit alleen af en toe tegenhouden. Er was veel verkeer, dus fietsers, wandelaars, motoren, enz. We hebben een rondje gedaan die ik nog niet eerder gereden had, en daarbij moesten we door een tunnel onder een snelweg door. Daar ging de staart er op en snuiven, heerlijk gewoon.
Ze is niet gevaarlijk dan, maar wel heel alert.
Maar na 2.5 uur in een trailzadel voel ik ook daar een blikken kont hoor. :D

Kimvicious
Berichten: 1464
Geregistreerd: 03-02-11
Woonplaats: Nijmegen

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 18:24

Lekker Denise om nog rustig een ritje te kunnen maken als je weet dat het later op de dag drukte word haha.
Merk je juist dat ze slechter is op de wei?

Genieten Germie!

Hier ook lekker aan het genieten van het zalige weer! Chillen in de wei en Lilo komt dan iedere zoveel minuten even knuffelen en graast dan rustig verder haha.
Afbeelding
Afbeelding
Wel al vliegenkap op want het is echt niet te doen anders. Moet wel maatje groter :P ze heeft een heeeeeel klein hoofd dus ben blij te zien dat die wel groeit haha. Halster is nog steeds maat pony en dan absoluut niet op grootste gaatje.... :D

germie

Berichten: 25955
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 20:43

Was het zo warm dat je op het gras kon zitten? Of was dat nog in het weekend? Ik vond het in Groningen maar koud vandaag.

Paardje ziet er niet zo klein uit hoor. Lijkt zo best groot vanuit de hoek waarin je de foto genomen hebt.

SCC

Berichten: 893
Geregistreerd: 04-12-12
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 21:46

even een vraagje aan alle mensen hier, wat vinden jullie van deze singel lengte?
dit zadel + singel leen ik nu tot mijn eigen zadel er is. maar dan moet ik nog een singel kopen. Dus als deze goed is koop ik straks 1 in dezelfde lengte :)

Afbeelding

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 07:49

Nee hoor Kim! Ik had haar van de wei afgehaald omdat ik na mijn auto ongeluk bijna niets kon. En dat werd alleen maar erger. Ik kon haar natuurlijk niet te vet laten worden op de wei. Dus dat risico wilde ik niet lopen. Nu staat ze gewoon op de wei en zijn ze aan t opbouwen. Ondertussen van half 4 tot 18u :)

Volgens mij is die prima SCC.

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 09:46

SCC ik zou de singel een maatje groter nemen. Maar dat hangt ook af van zadel tot zadel. De rigging zit niet bij elk zadel op dezelfde plaats.

Kimvicious
Berichten: 1464
Geregistreerd: 03-02-11
Woonplaats: Nijmegen

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 09:59

Hier was het gister echt veel warmer dan voorspeld dus kon lekker in het gras zitten haha. Ze is in d'r lijf ook echt groot hoor alleen doet formaat van d'r hoofd er wat langer over :P

Lekker dat ze weer op de wei is nu dan Denise! Vaak zie je alle paarden dan echt opleven qua vorm, vacht en in 't koppie.

Lastig te zeggen zo SCC inderdaad met dit zadel zou ik singel maatje langer doen maar dat kan met een ander zadel weer heel anders zijn.

Zertab

Berichten: 12230
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 10:49

Mijn lease paardje staat ook weer op de wei. Stuk vrolijker is hij nu :D

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 13:17

Ik merk geen verschil qua vrolijkheid. Op veel stallen komen ze alleen in de wei maanden veel buiten. Dat is bij ons altijd :) Dat scheelt dus. Het gaat nu echt even om wat er in t gras zit en doet met t lijf en we zien wel of dat het laatste puzzelstukje is.