[HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
miereneter

Berichten: 2536
Geregistreerd: 25-05-17

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 18:32

O, dat is inderdaad een ideale voorbereiding, Juniper.

Fijn SCC, dat het beter gaat en je gewoon op je paard kon gaan zitten.

Heerlijk, zo'n roze wolk, Andersom!

Noisy

Berichten: 5404
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 21:49

Dat is fijn Juniper en inderdaad, foto's graag :D

Hier is €200,- voor een paar goede laarzen geen heel gek geld maar wat Juniper al zegt voor Mexicaanse begrippen wel. Ik moet zeggen dat ik ook best wel een krent ben hoor. Het is me een beetje een sport om iets van goede kwaliteit voor weinig te vinden. Zo had ik gewoon stront mazzel met mijn Tin Haul boots via Vinted voor nog geen €200,-
Van de week ook weer een mooie deal gemaakt voor een showblanket die nog helemaal nieuw is en een gebruikte showblouse voor €60,-
Deze blanket
Afbeelding
Afbeelding
De blouse moet ik een beetje innemen want die is mij wat te wijd
Afbeelding

Vandaag even de side-pass over een balk geoefend. Ging best goed. De vorige keer vond Rudi het niks best moeilijk maar nu deed hij het gelijk goed. Paar keer gedaan en iedere keer goed dus baasje trots :D Sowieso erg lekker gereden vandaag, heerlijk <3
De 15e heb ik les van Canisia maar ik denk dat ik in de tussentijd nog even een keer naar Wendy ga

germie

Berichten: 25953
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 05:02

Precies, Mexicaanse prijzen. Wel goede kwaliteit zo te zien. Maar inderdaad, in de toeristenstraat in Tulum. Ze hebben er ook mooie hoeden, prijs geen idee.

juniper

Berichten: 1575
Geregistreerd: 09-03-05
Woonplaats: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 05:27

Haha, ik ook Noisy! Ik haat het om full price voor iets te betalen. Het wordt pas leuk als het item flink afgeprijsd of een goede deal is. BV jouw pad en blanket: zo'n pad alleen al kost vaak 2 a 3 keer zo veel als wat je voor de set betaald hebt!

Ons uitstapje naar de wedstrijdlocatie is goed gedaan! Het was vandaag niet zo druk, ik denk dat er ongeveer 10-15 andere combinaties waren. Nadat we ons hadden aangemeld konden we gelijk de bak in. Ondanks dat Tulip al een aantal keren op de trailer geweest is (naar de DA voor entingen) en makkelijk laadt, had ze nog nooit een binnenbak of vreemde paarden gezien. Het is maar goed dat oogballen vast zitten, anders waren ze uit haar hoofd gerold.

Nadat ze van de eerste schrik bekomen was hebben we de bak verkend en wat showmanship oefeningen gedaan (achteruit, opstellen). Na een tijdje werd ze wat pushy en verloor ze haar aandacht; thuis heeft ze daar ook wel een handje van maar nu kwam het wat meer naar voren. Mooi punt om thuis aan te gaan werken. Ook hebben we een paar voltes gedraafd (ik kei kapot want je rent met je laarzen door het mulle zand) en dat deed ze bijna zonder te mokken!

Al met al was ze heel braaf (op wat kleine schrikmomentjes en dat pushy gedoe na) en ik ben heel tevreden. Nu heb ik een idee wat ik kan verwachten op de wedstrijd en hoe ik haar beter voor kan bereiden op een goede ervaring.

Even opstellen, de foto vertekend een beetje want in het echt heeft ze een langer voorbeen.
Afbeelding

Samen met de andere jaarling die we mee hadden (haar bff).
Afbeelding

Hier waren we klaar en kwam er weer een ander paard binnen.
Afbeelding

En ze was er ook echt klaar mee.
Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101761
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 08:16

Ik vind haar zo mooi!! <3

Achterom
Berichten: 23033
Geregistreerd: 28-09-04

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 13:13

@juniper: knappe Tulip! Mooie manier om haar langzaam maar zeker bloot te stellen aan dit soort dingen, zeker met haar BFF erbij :D

@noisy: mooie pad, staat hem goed zeg!

Gisteren wat grondwerk gedaan en vanmorgen een wandelingetje. Dat vooral vanwege mijn oudste paard Walter, die is weer eens kreupel. Helaas is hij erg kwetsbaar aan het worden, is 3 weken geleden gestruikeld tijdens een buitenrit en hoppa.... vandaag de laatste metacam gehad en deze week maar eens kijken hoe het gaat. Hij heeft nog zo'n lol in het rijden, dus ik ga wel verder zoeken naar de oorzaak van de kreupelheden, stilzetten is eigenlijk nog geen optie.
En nog een lieve foto van James toen we in het zonnetje stonden te wachten voor de les :D

Afbeelding

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 18:44


juniper

Berichten: 1575
Geregistreerd: 09-03-05
Woonplaats: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 23:39

Bellatrix schreef:
Ik vind haar zo mooi!! <3


Achterom schreef:
Knappe Tulip! Mooie manier om haar langzaam maar zeker bloot te stellen aan dit soort dingen, zeker met haar BFF erbij :D


Bedankt voor de complimenten! Ik was al lang blij dat ze relatief braaf was. Dit weekend ga ik aan de slag met volgen, ipv voor mij uit proberen te drammen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101761
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 06:48

Ben benieuwd hoe ze er over een paar jaar uitziet, als volwassen merrie.

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 11:40

Daar ben ik ook benieuwd naar!

Noisy

Berichten: 5404
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 13:59

Altijd fijn om ergens op locatie te oefenen, dat worden ze altijd zoveel wijzer van, en wij ook :D

@Achterom, moeilijk is dat met die oudjes. Wanneer is het klaar want ze gaan nog zo graag mee. Bij de moeder van Rudi had ik geen opties meer, die moest gewoon met pensioen. Een rustig stapritje mocht nog maar rustig stappen komt niet in haar vocabulaire voor en dus was het per direct met pensioen. Heeft even een tijdje geduurd voordat ze dat ook geaccepteerd heeft maar nu is ze een gelukkige pensionado met veel haar :)) en slijt ze haar dagen lekker lui op de wei met haar shetlander vriendin. Haar grote vriendin is helaas vorig jaar overleden dus ze zijn nog maar met z'n tweetjes. Idealiter komt er weer een grote pony bij want we hebben anders echt teveel gras maar het valt niet mee om een pensionado erbij te vinden als stalgenoot. Dus als jullie toevallig iemand weten die een plekje zoekt voor hun oudje, stuur mij dan een pbtje.

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 15:07

pb gestuurd :)

Noisy

Berichten: 5404
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 15:44

Ok, ik moet iets duidelijker zijn. Ik wil geen eigenaar worden van nog een paard. Ik heb er 2 en dat is genoeg :o We zoeken iemand die een pensionplekje zoekt voor zijn of haar pensionado

juniper

Berichten: 1575
Geregistreerd: 09-03-05
Woonplaats: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 18:29

Bellatrix schreef:
Ben benieuwd hoe ze er over een paar jaar uitziet, als volwassen merrie.


sevke schreef:
Daar ben ik ook benieuwd naar!


Ik ook! Maar aan de andere kant is ze maar een keer jong :P Ik moet zeggen dat ik het hele jonge-paarden-gebeuren wel een beetje onderschat heb. Ik dacht dat ik het wel wist met mijn jaren lange ervaring met de Youtube filmpjes van Schiller, Tucker, en anderen. In het echt is het toch een stuk lastiger om het allemaal goed te doen.

Toen we op de wedstrijd locatie waren was ze natuurlijk een beetje gespannen en dat uitte zich in kijken, hinniken, en door mij heen / voor mij uit willen lopen. Kortom, ze was mentaal niet meer bij mij. Nou lijkt mij dit normaal gedrag voor een jaarling die nog niks gezien heeft. Maar wat kan ik er aan doen om haar meer 'bij mij' te houden? Mensen hier zeggen dat ik er een hengstenketting om moet hangen, maar op die manier bereik je mentaal toch niks? Ben ik te soft, moet ik consequenter zijn, of moet ik meer leren over hoe een paard denkt?

Ik vindt bijvoorbeeld dit filmpje interesant, maar de ervaring leert dat mijn eigen posgingen toch altijd minder (langdurig) effectief zijn dan die van de masters https://www.youtube.com/watch?v=NXAs1XUaAgk&t=352s. Tucker heeft veel materiaal over hoe je een paard meer bewust kan maken in het eigen lichaam en dat daar de 'sleutel' ligt, maar ik kan zijn techniek nooit zo goed nadoen.

Niekj_Jente
Berichten: 2433
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 16:46

Hallo!!

Ik lees al een tijdje mee en wil mij hier graag melden.

Ik rijd al sinds 1998 Engels en heb sinds 2007 eigen paarden gehad. Momenteel ben ik nog in het bezit van mijn nu 11 jarige draver die sinds 2015 van mij is.

Engels rijden is mij behoorlijk saai geworden en we gaan mijn paard als alles goed gaat ook omscholen naar western.

Komende woensdag heb ik mijn eerste westernles op een lespaard. Dit ga ik een aantal keer doen om te kijken of ik 100% achter mijn beslissing sta en mijn Engels spul ga verkopen.

Even een beeld van wie wij zijn:


Afbeelding

Afbeelding

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 16:48

Wat leuk! En welkom :)
Vergis je niet, western rijden kan ook gewoon met je huidige optoming ;) Natuurlijk is het plaatje dan niet volledig compleet maar om te zien of het voor jullie iets is, lijkt me dat voldoende :)

Sorry ik zit momenteel veel onder mijn meeleessteen en vergeet regelmatig te reageren. Sorry.

Daihyo

Berichten: 88048
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 16:52

Ik heb de 1e 6 lessen met mijn eigen paard ook gewoon met mijn engels spul gedaan voor ik het te koop heb gezet.

Hier ook onder de meeleessteen, weinig te melden. Jim ging even slecht, staat nu tijdelijk op pijnstilling en over 2 weken komt de osteo. Noura is 10 maart 3 geworden.
En verder doen we ons ding.
Nog wel wat leuke foto’s gemaakt laatst met mijn nieuwe camera. Heel blij mee.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101761
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 16:55

Welke camera heb je Amanda?
En wat balen van Jim. :\

Welkom nieuweling! Waar ga je lessen?

Ik heb zaterdag weer les.

Niekj_Jente
Berichten: 2433
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 16:57

xDenies schreef:
Wat leuk! En welkom :)
Vergis je niet, western rijden kan ook gewoon met je huidige optoming ;) Natuurlijk is het plaatje dan niet volledig compleet maar om te zien of het voor jullie iets is, lijkt me dat voldoende :)

Sorry ik zit momenteel veel onder mijn meeleessteen en vergeet regelmatig te reageren. Sorry.


Ja dat ben ik zeker met je eens.

Ik ben idd van plan eerst een te lessen op een lespaard om te kijken of dit echt bij ons alle 2 bij ons zal passen (dit zal ik echt wel even een tijd doen) en vanuit daar met mijn lesgeefster Rango omscholen. Maar ik zou wel echt uiteindijk het plaatje compleet willen hebben.

Daihyo

Berichten: 88048
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 16:57

Canon eos 5D mark III. Moet er nog wel aan wennen. Dat ding kan zoveel :=
Wel wat anders dan de 50D die ik eerst had.

Niekj_Jente
Berichten: 2433
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 16:59

Bellatrix schreef:
Welke camera heb je Amanda?
En wat balen van Jim. :

Welkom nieuweling! Waar ga je lessen?

Ik heb zaterdag weer les.


Ik heb woensdag les in Brunssum (Limburg) en wil ook in Weert gaan kijken om bij alle 2 een beeld te krijgen en waar ik het het beste gevoel bij heb daar zal ik de komende tijd gaan lessen.

Daihyo

Berichten: 88048
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 17:00

Leuk :j
Ik ben benieuwd wat je er van vindt.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101761
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 17:02

Mooie camera Amanda! Misschien leuk om nog een keer samen te gaan fotograferen? Ik heb wat nieuwe jurken waar ik graag foto's van wil. :D

Welke westernstallen zitten er in Brunssum en Weert?

Niekj_Jente
Berichten: 2433
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 17:13

Bellatrix schreef:
Mooie camera Amanda! Misschien leuk om nog een keer samen te gaan fotograferen? Ik heb wat nieuwe jurken waar ik graag foto's van wil. :D

Welke westernstallen zitten er in Brunssum en Weert?


Ik zie nu dat ik Weert zei maar ik bedoel Heibloem. Daar zit Will's Ranch en in Brunssum bij T&C Western Stables

Daihyo

Berichten: 88048
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 17:33

Bellatrix schreef:
Mooie camera Amanda! Misschien leuk om nog een keer samen te gaan fotograferen? Ik heb wat nieuwe jurken waar ik graag foto's van wil. :D

Welke westernstallen zitten er in Brunssum en Weert?

Oh leuk! Dan kan ik ook eens wat dingen proberen om de camera wat beter te leren kennen :j
Wel ff wachten op mooi weer :))