[HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101943
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 09:51

Jeetje Lonneke, wat heftig. Wist niet dat Frosty ook al zover onder het zadel was. Hopelijk is met haar alles oké.

Jij zit onder de blauwe plekken? Beterschap! :(:)

Denise, mooi om te zien zo alle foto's bij elkaar!

germie

Berichten: 26018
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 10:07

Ben ook ooit in een landing waarbij het paard struikelde na een sprong over de kop gevlogen. Paard is toen wel geheel over mij heen gekomen. Ik had een geheel blauwe binnenkant van m'n been, de slijmbeurs is beschadigd, bij koud weer is de binnenkant van m'n knie altijd nog blauw. Ik ben toen weer opgestapt, heb weer gesprongen (ja, je moet wel anders word je bang), en kon na afstappen 3 weken niet rijden (wel duiken, waterdruk gaf een ontspannend gevoel op dat been).

Hier had de jonge ruin vorige week met de wind en regen een actie: hij gaf mij terwijl ik in het zadel zat een kopstoot. We hadden beiden niets, maar de buitenschil van mijn cap heeft een scheur in de klep. Dat moet ik nog even repareren met tape, dan zie je er niets meer van. De cap heeft zelf geen dreun gehad, want de buitenschil lag los om de klep zeg maar, dus dan even er een tik tegen en een scheur is logisch. Is zo'n simpele cap, geen dure, ik gebruik de cap alleen als ik de andere 'in de was' heb (oftewel thuis gereinigd heb van binnen en deze nog moet drogen).
Ooit bij een ander paard en een kopstoot terwijl ik er op zat een blauw oog en bloedneus gehad. Ook toen niet gevallen.

Het is dus een gevaarlijke sport he, dat stomme paardrijden. En dan zijn we allemaal dol op die grote dieren. :D

Paint_Lover

Berichten: 3699
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Daar waar de zon altijd schijnt ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 10:36

Soms zou je haast willen stoppen en het lijkt wel dat hoe ouder je word hoe minder zin in gekke fratsen je hebt.... Al die toch wel lelijke vallen worden steeds minder tof

@Marlies: jups, sinds eind Oktober ben ik haar zelf (met hulp van mn grondwerk/klassieke dressuur/ex reining instructrice) aan het inrijden.

Ik had eigenlijk iemand om dat voor mij te doen maar die bleef maar uitvluchten zoeken (nee nee, dr oren staan me niet goed enz.) terwijl Frosty gewoon zoiets had van: jeetje mens, stop nou eens met dat gespring en stap gewoon op.... daardoor werd ze ongeduldig en begon met schrapen & wegdraaien omdat ze geen duidelijkheid kreeg.

Dus ben naar mn grondwerk instructrice gelopen en heb gevraagd of zij samen met mij met Frosty aan de slag wilde gaan.... Die was meteen rete enthousiast dus zo gezegd, zo gedaan.

We werken nog wel aan de lijn omdat Frosty soms nog n ankerpunt op de grond nodig heeft maar swa, al moeten we dat nog n tijdje doen dan is dat zo.

Ze word bitloos gereden en kent alle manoeuvres al (stop/spin/rollback etc maar ook travers enz), staat sinds dik 2 weken op een slidingplate omdat ze een mega stopper is en ik geen zin in blessures of een paard wat schrik/angst krijgt voor het stoppen
omdat ze stropt.

We blijven lekker spelenderwijs werken. Zit er 3x per week ongeveer 20min op en dat is voldoende...

We kunnen makkelijk los rondrijden hoor en doen dat ook wel maar ik heb liever dat ze nu nog even steun kan zoeken als ze dat nodig heeft dan dat ik heel stoer alles alleen & los op probeer te lossen ;)

Zelfs met de kou was ze uberbraaf :)

Hoop ergens aankomende zomer weer eens een keer lesje te gaan nemen bij Wendy... maar dat bekijk ik nog even, Frosty moet er wel klaar voor zijn ;)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101943
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 10:41

Zo te horen ben je goed bezig. :j
Je wil dus ook weer de reiningkant op met haar?

Daihyo

Berichten: 88084
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 10:49

Jeetje, kleine meisjes worden groot :D
Leuk dat ze het zo fijn oppakt zeg!

En inderdaad, dat ouder worden en fratsen vermijden ken ik wel. Ik twijfel ook wel eens of het wel zo verstandig was een veulen te kopen. Zeker als ik dan al die bokkesprongen zie. :=

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101943
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 10:49

Jonge dieren zijn ook niets voor mij. Zeker niet met mijn lijf. :=
Ik vind het ook wel spannend om op een vreemd paard te stappen maar ik wil wel weer rijden.

Daihyo

Berichten: 88084
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 10:55

Ja dat vind ik ook spannend. Dat heb je als je 15 jaar vastgeroest zit op dezelfde :+
Jim is gisteren trouwens 18 geworden *\o/*
Ik heb inwendig wel een feestje gevierd. Een jaar geleden durfde ik niet te zeggen dat hij nog 18 zou worden. Nu hoop ik nog op 10 jaar erbij. Blij op de wei :D

Paint_Lover

Berichten: 3699
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Daar waar de zon altijd schijnt ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 16:13

Bellatrix schreef:
Zo te horen ben je goed bezig. :j
Je wil dus ook weer de reiningkant op met haar?


Jups, sowieso geen koeienwerk met mijn slechte lijf ;)


Daihyo schreef:
Jeetje, kleine meisjes worden groot :D
Leuk dat ze het zo fijn oppakt zeg!

En inderdaad, dat ouder worden en fratsen vermijden ken ik wel. Ik twijfel ook wel eens of het wel zo verstandig was een veulen te kopen. Zeker als ik dan al die bokkesprongen zie. :=


Voor je het weet zijn ze bijna volwassen te noemen joh :Y)

Frosty maakt op de wei ooit ook van die sprongen waarbij ik achter mn oren krab en toch.... dat doet ze dan totaal niet als je met haar bezig bent of erop zit dus kan alle kanten op.


Bellatrix schreef:
Jonge dieren zijn ook niets voor mij. Zeker niet met mijn lijf. :=
Ik vind het ook wel spannend om op een vreemd paard te stappen maar ik wil wel weer rijden.


Dat had ik dus ook en toch heel blij om nu te kunnen zeggen dat ik t toch maar weer mooi gedaan heb ;)

Ik ga as vrijdag met een eigenaresse van 1 van onze pups lessen bij Wendy, beide op n lespaard en dat vind ik dan dus wel n beetje spannend...


Daihyo schreef:
Ja dat vind ik ook spannend. Dat heb je als je 15 jaar vastgeroest zit op dezelfde :+
Jim is gisteren trouwens 18 geworden *\o/*
Ik heb inwendig wel een feestje gevierd. Een jaar geleden durfde ik niet te zeggen dat hij nog 18 zou worden. Nu hoop ik nog op 10 jaar erbij. Blij op de wei :D


Yeah! Jim moet gewoon nog n hele tijd blij op de wei blijven!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101943
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 16:36

Wendy heeft leuke lespaarden hoor, weet niet of ze Be Aech nog heeft maar die kan alles, heel fijn dier.

Daihyo

Berichten: 88084
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 17:21

Ja of die arabier waar ik toen op heb gereden. Ben de naam kwijt. Geen idee of ze die nog heeft, maar was ook een heel fijn dier :j
Ik hoef vandaag een keer niet naar stal. Het is gewoon raar. Dat is voor het eerst sinds maanden.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101943
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 17:25

Waarom hoef je niet? Verzorger gaat?

Daihyo

Berichten: 88084
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 17:35

Ja, zij is vandaag geweest. Heeft meteen gevoerd. Dus kan ik een keertje overslaan :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101943
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 17:39

Dat is wel lekker dan. :D

Benfan

Berichten: 4008
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Emmen

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 18:59

Heftig die val zeg! zo zie je maar dat een ongeluk in een klein hoekje zit. Zelf een keer voorover gevallen, en een paard over mij heen gehad. Sindsdien heb ik af en aan nekklachten door een wiphlash. Gebruik nu altijd een cap, daarvoor was ik te stoer en te goed! (lees 16) om er een op te moeten. Wel blij dat de caps van tegenwoordig een stuk beter zitten, en mooier zijn.

Heb een goeie voornemen dit jaar! heb de afgelopen jaren steeds minder gedaan.. in... wel.. alles. Dus ook de paarden. Heb helaas naast een chronische depressie, ook chronische vermoeidheid.. .en daarbij medicatie die mij weer suf maken... kom dan maar eens in de benen.

Wil dit jaar meer gaan doen. Dus, maartje weer voor de kar! en ergens dit jaar een dagrit maken met de kar, vriend, verzorger.. en een picknick mandje.

En meer gaan doen met Chanel, nog niet zo snel wat kunnen bedenken om naar toe te werken. Kijken of ik weer contact kan krijgen met Barry (lesgever) maar die is ERG lastig te bereiken.. weten jullie nog iemand in de buurt van Emmen die makkelijker te bereiken is, en ook westernlessen geeft?

Loody
Berichten: 2622
Geregistreerd: 15-04-06
Woonplaats: @home

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 11:55

Benfan schreef:
Heftig die val zeg! zo zie je maar dat een ongeluk in een klein hoekje zit. Zelf een keer voorover gevallen, en een paard over mij heen gehad. Sindsdien heb ik af en aan nekklachten door een wiphlash. Gebruik nu altijd een cap, daarvoor was ik te stoer en te goed! (lees 16) om er een op te moeten. Wel blij dat de caps van tegenwoordig een stuk beter zitten, en mooier zijn.

Heb een goeie voornemen dit jaar! heb de afgelopen jaren steeds minder gedaan.. in... wel.. alles. Dus ook de paarden. Heb helaas naast een chronische depressie, ook chronische vermoeidheid.. .en daarbij medicatie die mij weer suf maken... kom dan maar eens in de benen.

Wil dit jaar meer gaan doen. Dus, maartje weer voor de kar! en ergens dit jaar een dagrit maken met de kar, vriend, verzorger.. en een picknick mandje.

En meer gaan doen met Chanel, nog niet zo snel wat kunnen bedenken om naar toe te werken. Kijken of ik weer contact kan krijgen met Barry (lesgever) maar die is ERG lastig te bereiken.. weten jullie nog iemand in de buurt van Emmen die makkelijker te bereiken is, en ook westernlessen geeft?


Even onder mijn leessteen vandaan :o

Jamie Verkerk geeft les op lokatie (geeft erg fijn les) maar Natasja Holtdrop geeft ook lessen in die omgeving. (weet niet hoe haar lessen zijn)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101943
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 12:37

Ik hoop een keer een ranchles van Jamie te kunnen volgen maar de eerst volgende les zit helaas vol en sta ik op de reservelijst.

Loody
Berichten: 2622
Geregistreerd: 15-04-06
Woonplaats: @home

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 12:57

Bellatrix schreef:
Ik hoop een keer een ranchles van Jamie te kunnen volgen maar de eerst volgende les zit helaas vol en sta ik op de reservelijst.


Leuk, ik heb ook les van haar met Smiley en bevalt prima *D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101943
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 13:00

Ik heb haar alleen zien rijden, nooit zien lesgeven maar ze lijkt mij erg fijn.

Noisy

Berichten: 5411
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 13:08

Ai ai PL, dat is schrikken :oo Gelukkig hebben jullie er allebei niks aan over gehouden.

Dat is inderdaad fijn én raar Daihyo, dat heb ik ook nog weleens. Dan heeft Rudi een rustdag en kom ik alleen om de stal te doen normaal gesproken, maar dan krijg ik een appje dat een stalgenoot zijn stal al heeft gedaan en ik dus niet meer hoef te gaan. Dan zit ik altijd met zo'n onbestendig gevoel op de bank.

Noisy

Berichten: 5411
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 19:08

Kijken jullie ook de serie Yellowstone? Is met Kevin Costner. Daar kwam de familie McCutcheon in voorbij en Andrea Fappani. Die kwamen een paar hengsten voorrijden.
Best wel toffe serie, enige jammer is dat er weer standaard gehinnik onder wordt gemonteerd :roll:

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101943
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 19:10

Heb er van gehoord, nog niet gekeken. En ik ken die familie en Andrea ook niet. :=

Ik zit in seizoen 12 van Heartland en daar hoor ik ook vaak hetzelfde hinnikje.

xDenies

Berichten: 13500
Geregistreerd: 29-01-08

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 19:19

Dat zijn hele bekende reiningruiters haha :P

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101943
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 19:33

Niet voor mij. _O-
Ik ken geen grote Amerikaanse reiningnamen.

blackstar

Berichten: 3192
Geregistreerd: 03-10-04

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 19:46

Ik kijk die serie ook.
Maar de namen ken ik niet.

xDenies

Berichten: 13500
Geregistreerd: 29-01-08

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 19:50

Hoeft ook niet hoor, maar ze rollen nogal vaak over de tafel als je een beetje in dat wereldje zit of hebt gezeten :)