[HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zertab

Berichten: 12268
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 20:28

Bellatrix schreef:
Niet voor mij. _O-
Ik ken geen grote Amerikaanse reiningnamen.


Ik ook niet. Ken alleen Rieky Young en Wendy (geen idee hoe ze met haar achternaam heet haha)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101817
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 20:40

Wendy van Osch. :D

xDenies

Berichten: 13497
Geregistreerd: 29-01-08

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 20:57

Ja dat zijn de Nederlandse bekendere ruiters :P Maar toen ik nog op de ranch liep hoorde je die andere namen ook continu. Dat blijft dan wel hangen :')

Zertab

Berichten: 12268
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 22:30

Bellatrix schreef:
Wendy van Osch. :D


Ja dat is ze haha. Echt slecht dat ik dat niet meer wist. want ik had daar les :')

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101817
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 23:17

Ja, ik dacht al. :=

xDenies

Berichten: 13497
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 14:22

Nou even iets wat minder leuks .. Het ging zo goed met Baby. Omdat ik wilde stoppen met de lijnzaadolie ben ik gaan zoeken naar een alternatief en toen kwam ik uit bij vloeibare Magnesium chelaat(?) met hele goede recensies en een heel fijn contact. Hier ben ik sinds vorige week dinsdag mee begonnen en je raad het al .. sinds deze dinsdag merkte ik verschil bij Baby. Donderdag eigenlijk nog meer/erger, dus dosering verhoogd. Vandaag bij de verzorgster ook zelfde verhaal. Nu staat er nog tot en met maandag bakjes klaar met hogere dosering, dat wil ik toch even aankijken voor ik hals overkop van alles ga aanschaffen.

Al zegt mijn hoofd dat, maar mijn gevoel zegt; gelijk naar de EJ scheuren en hupatee. Maarja .. Wellicht verbeterd het toch nog met die vloeibare maar dan hogere dosering. Maar ik baal er zo van .. voel me zelfs schuldig dat ik iets anders heb geprobeerd ..

Edit: Ze is dus weer loom, suf. Nog niet zo extreem als het was, maar je merkt dat het begint op te komen.

Noisy

Berichten: 5404
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 21:33

Magnesium zorgt ervoor dat de scherpe kantjes eraf gaan, het hete zeg maar. Ik voerde dat Joan (de mama van Rudi) ook want dat was nogal eens een raket en daarmee ging het een heel stuk beter. Ik had de magnesium van Great Meadows. Dat lijkt me dan voor Baby niet heel handig want ze is al zo loom?
Ze krijgt nu InShape van Pavo? Dat is toch een voer om af te vallen? Volgens Pavo bevat het een heel laag energie gehalte. Dat lijkt me voor Baby haar energie dan ook niet erg constructief want dan moet je weer extra supplementen geven om haar energie level een beetje op te peppen.
Of denk ik nou heel verkeerd?

Ik had Joan altijd op de Nature's Best staan van Pavo en daar deed ze het altijd heel goed op. Mooi in conditie en niet té heet. Toen ik haar daarop zette kon ik ook de magnesium eraf doen.

Nog wat paarden-facts van Yellowstone :)
https://www.aqha.com/widget/-/10-horse- ... owstone--1

xDenies

Berichten: 13497
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 09:42

Ja, sorry, je denkt blijkbaar wel verkeerd. Magnesium was juist de laatste toevoeging in haar dieet waar ze zo van opknapte. Misschien toch nog even ons topic of het uitgebreidde advies/verandering lezen. We zijn niet voor niets op die combinatie gekomen :) Alles wat ze nu kreeg zorgde er juist voor dat ik weer de merrie terug kreeg die ik kende.

Maar dat een verandering tussen een poeder en vloeibaar iets zó'n verschil zou maken had ik echt niet verwacht.
Laatst bijgewerkt door xDenies op 07-01-23 09:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Zertab

Berichten: 12268
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 09:46

Niet zo aanvallend Denies.

xDenies

Berichten: 13497
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 09:48

Zertab schreef:
Niet zo aanvallend Denies.


Is maar net hoe je het wilt lezen. Het is voor mij ook niet leuk om te lezen dat er wordt gesuggereerd dat ik mijn merrie zelf suf voer :')
Het hele dieet is samen met Daihyo opgesteld dus er is echt geen natte vinger werk geweest.

Noisy

Berichten: 5404
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 11:09

Ik probeer alleen maar mee te denken Denies. Jammer dat je het gelijk negatief opvat. Nergens zeg ik dat jij je merrie suf voert of dat het natte vinger werk is. Ik heb wel degelijk je topic even in vogelvlucht doorgenomen voordat ik reageerde. Andere mensen hebben andere inzichten en die kunnen je misschien helpen dacht ik maar blijkbaar past dat niet in jouw straatje. Sorry dat ik probeerde te helpen, succes ermee +:)+

Zertab

Berichten: 12268
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 11:50

xDenies schreef:
Zertab schreef:
Niet zo aanvallend Denies.


Is maar net hoe je het wilt lezen. Het is voor mij ook niet leuk om te lezen dat er wordt gesuggereerd dat ik mijn merrie zelf suf voer :')
Het hele dieet is samen met Daihyo opgesteld dus er is echt geen natte vinger werk geweest.


Lees zelf je reactie maar eens terug.

BoktVerlaten
Berichten: 433
Geregistreerd: 29-10-21

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 12:15

Hi Denies, Merk, samenstelling of vorm (vloeibaar/poeder etc) kan inderdaad best schelen in werkzaamheid en opname. Dat heb ik ook al eens ervaren met aminozuren supplementen maar zelfs met oestress poeder of vloeibaar. Gewoon terug naar je oude merk, dan zal het wel weer snel beter gaan.

BoktVerlaten
Berichten: 433
Geregistreerd: 29-10-21

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 12:23

En nog iets over magnesium…. Magnesiumzorgt niet altijd voor een rustiger paard.
Een paard met een magnesium tekort kan onrustig zijn en kan rustiger worden door magnesium bij te voeren. Heeft een paard geen magnesiumtekort, zal het paard ook niet relaxter worden van magnesium.
Magnesium heeft wel een enorme impact op spieren etc. Voor paarden met spier problemen zoals verzuring, pssm etc kan het heel veel doen

xDenies

Berichten: 13497
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 14:03

Dankjewel Boktverlaten, zo is het mij inderdaad ook uitgelegd. Vandaag is er een pakket bezorgd op stal dus zodra ik er ben kunnen we terug naar wat goed werkte :)
Dont change a winning team zeggen ze toch?

Noisy

Berichten: 5404
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 10:04

Heeft er hier iemand weleens in Someren gereden, bij het Keelven?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101817
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 10:16

Ik ben er wel geweest om te fotograferen.

Wat dan?

Noisy

Berichten: 5404
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 13:18

Daar is komende februari Wran wedstrijd en ik twijfel of ik die zal starten. Het is ruim en uur rijden en nadeel is dat de onderdelen die ik rij over 2 dagen verdeeld zijn. Ik weet niet hoe de bodem is maar voor reining hoorde ik niet zo goed?
Dus zodoende mijn vraag of er hier iemand is die daar gereden heeft

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101817
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 13:34

De reiningbodem ligt buiten.
Ik heb idd gehoord dat hij niet ideaal is.

Kimvicious
Berichten: 1464
Geregistreerd: 03-02-11
Woonplaats: Nijmegen

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 15:00

Voor reining zou ik zelf niet naar keelven gaan. Allround is daar wel goed te starten. Verder wel hele mooie locatie!

Mega druk geweest dus alleen mee gelezen haha. Ga weer proberen actiever mee te reageren :P

MissYvette4u

Berichten: 2985
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 20:35

Wekelijkse les @ Keelven gehad, en diverse oefenwedstrijden daar gereden.

De reiningbodem ligt in de buitenbak. Heb er zelf nooit op gereden, heb me laten vertellen dat ie fijn is.

Ze zijn vaak in de weer met bodems (aanpassen voor bepaalde rubrieken) dus als ze een reiningrubriek uitschrijven durf ik bijna zeker te zeggen dat ze er alles aan doen om die rubriek verantwoord te kunnen laten rijden.
Bovendien is de eigenaresse & instructrice zelf reiningruiter.
Maar mocht je twijfelen, ga dan niet (alleen) voor de reining daar naar toe zoals Kimvicious zegt.

In de kleinere binnenbak heeft ook wel s een reiningbodem gelegen maar of die er nu ligt, denk t niet (ben al ff niet meer naar de les geweest).

SCC

Berichten: 895
Geregistreerd: 04-12-12
Woonplaats: thuis

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 22:29

@ Xdenies. hoe gaat het nu met baby? niks vervelender dan een ziek/niet fit paard.

@Noisy. Heb je niet toevallig iemand in de kennissenkring die daar in de buurt woont en de bak kent?
(of zo gek is om daar een kijkje te gaan nemen). Succes met een beslissing maken over wat je gaat doen!

@Kimvicious. Welkom terug! ik zat/zit zelf ook even onder een meelees-steen


Hoe hebben jullie het aangepakt qua paard beleren en een zadel zoeken/aanschaffen?
ik ben nu de mijne aan het trainen met zadeldak maken en het begin van hangen, maar heb zelf geen passend zadel. dus dan nu maar hangen op de blote paardenrug....
Ik kan van een kennis zijn zadel wel af en toe lenen, maar dat komt niet lekker uit met mijn werkdagen naast het feit dat ik liever niet zoiets duurs leen.

Ik wil hem zoals het nu staat rond mei weg brengen te beleren, maar ik heb dan straks een beleerd paard dat geen zadel heeft en hopelijk qua bespiering flink gaat groeien.....

BoktVerlaten
Berichten: 433
Geregistreerd: 29-10-21

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 23:52

@SCC ik weet niet hoe oud je paard is maar de mijne was 4,5 jr en daarvoor heb ik een zadel op maat laten maken met wat mogelijkheden om de boom nog iets aan te passen als hij nog groeit (iets met vernuftig schuim op de boom wat nog weggehaald kan worden)
Met 4,5 jaar durfde ik dat wel, met 3 jr zou ik wachten en een zadeltje lenen of desnoods boomloos of (engels) wintecje oid

SCC

Berichten: 895
Geregistreerd: 04-12-12
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 00:21

BoktVerlaten schreef:
@SCC ik weet niet hoe oud je paard is maar de mijne was 4,5 jr en daarvoor heb ik een zadel op maat laten maken met wat mogelijkheden om de boom nog iets aan te passen als hij nog groeit (iets met vernuftig schuim op de boom wat nog weggehaald kan worden)
Met 4,5 jaar durfde ik dat wel, met 3 jr zou ik wachten en een zadeltje lenen of desnoods boomloos of (engels) wintecje oid



Mijn Moon is nu bijna 3. en groeit nu wat spieren en begint op een goede manier dus breed te worden.
Dus een zadel op maat durf ik nu nog niet, denk dat hij nog teveel gaat veranderen als hij straks beleerd gaat zijn en kilometers mag gaan maken.
met 4,5 zou ik dat denk ik wel aandurven ja, dan is hij toch al weer wat ouder en wat vaster in bespiering.

Ik wil eigenlijk wel echt western qua zadel ipv een engels zadel. Boomloos is ook een goede optie.
Ik kan helaas niet lekker zitten in een engels zadel, en western wel.

BoktVerlaten
Berichten: 433
Geregistreerd: 29-10-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 00:35

Ik heb wel eens een wintec western zadeltje gebruikt bij zadelmak maken. Weegt weinig en zat goed genoeg. En toen we ver genoeg waren voor echte belasting (rijden) was ze oud genoeg voor een “echt” zadel.