[HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xDenies

Berichten: 13500
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 22:49

Natuurlijk voor een ieder de beste wensen en een heel mooi 2024 met veel paardengelukmomentjes!

SCC

Berichten: 896
Geregistreerd: 04-12-12
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 23:08

Bellatrix schreef:
Ik ben er zondag. Fotograferen.

Wat wil je weten?


Veel plezier met fotograferen! *-:) voor de hobby of als pro?

ik ben vooral benieuwd wat ik kan verwachten qua drukte (gewoon lopen of lopen over de koppen) en of het zo groot is dat het interessant is om 2 dagen te gaan. of dat het in 1 dag te bekijken is.....
aangezien ik letterlijk heel Nederland door moet en een slaapplek moet regelen ben ik nogal benieuwd :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101965
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 23:17

Waar ga je precies voor? Het is veel line dancen, zijn meerdere podia voor. Country bands die optreden. Veel kraampjes met cowboy en indianenspul. Line dance boots. Weinig tot geen paardenspullen. Wel beide dagen western onderdelen in de andere hal. Daar ben ik dus te vinden. Ik ga voor Bokt.

Ik vind 1 dag genoeg in principe.

SCC

Berichten: 896
Geregistreerd: 04-12-12
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 23:31

ik ga voor het kijken bij de paarden, wil zien hoe deze onderdelen gaan.
(ben een leek in de western onderdelen en rij zelf nu nog puur recreatief ivm inrijden jong paard)

ik hoopte bij de stands ook rijlaarzen of ander paard gerelateerd spul te vinden.
en een betje rondkijken bij linedance leek mij wel leuk want dat ken ik alleen van de slechte paardenfilms :o

na aanleiding van jouw bericht begin in te twijfelen om te zoeken naar western verkopende winkels in de buurt en daar heen te gaan voor spullen.......

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101965
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 23:49

Dat zou ik doen ja. Of ze moeten dit jaar meer kramen hebben voor paarden maar dat betwijfel ik.

Wat wil je kopen?

SCC

Berichten: 896
Geregistreerd: 04-12-12
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 00:25

Bellatrix schreef:
Dat zou ik doen ja. Of ze moeten dit jaar meer kramen hebben voor paarden maar dat betwijfel ik.

Wat wil je kopen?


ik zoek eigenlijk nog een 2e paar laarzen, en ik wil graag een extra westernpad.
voor luxe optie zoek ik nog een zadeldrager voor in de zadelkamer, een nette cap en een singelbontje (of bont singel)

ik heb nu namelijk maar 1 paar laarzen en 1 pad. met dit natte weer heb ik alles in het hok rond de radiator en hoop dat het droog genoeg is voor de volgende keer rijden. zadel ligt nu gewoon op zo'n bouwschaag is functioneel, maar heb het liever op zo'n zadelstang. dus dit is eigenlijk wel een beetje prio in mijn idee

Loody
Berichten: 2622
Geregistreerd: 15-04-06
Woonplaats: @home

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 22:55

SCC schreef:
de beste wensen voor iedereen!



iIemand trouwens ervaring met de western experience in de brabanthallen?
ben van plan beide dagen te gaan, en daar in de buurt een b&b te boeken...


Ik ben er. Wij doen mee aan de westernonderdelen en geven zaterdag en zondag een demo horse and dog trail.

Eurohorse is aanwezig.. verder zijn er heel veel laarzen ( voornamelijk voor line dancen)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101965
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 23:13

Oh, Eurohorse is er dus. :D Dat wist ik ook niet.

SCC

Berichten: 896
Geregistreerd: 04-12-12
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 00:17

Loody schreef:
SCC schreef:
de beste wensen voor iedereen!



iIemand trouwens ervaring met de western experience in de brabanthallen?
ben van plan beide dagen te gaan, en daar in de buurt een b&b te boeken...


Ik ben er. Wij doen mee aan de westernonderdelen en geven zaterdag en zondag een demo horse and dog trail.

Eurohorse is aanwezig.. verder zijn er heel veel laarzen ( voornamelijk voor line dancen)


veel succes en plezier voor beide dagen!
ik denk niet dat ik je herken, maar was zeker van plan bij de horse and dog demo te gaan kijken :)

Zertab

Berichten: 12304
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 20:22

Over een weekje samen met een vriendin weer naar Wendy! *\o/* heel fijn om dan 1 uur les te hebben met twee. Kan ik ook zelf een beetje rijden.

xDenies

Berichten: 13500
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 17:52

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ons eerste buitenritje van 2024 hebben wij even onvergetelijk gemaakt :)

Zertab

Berichten: 12304
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 18:27

Leuke sneeuw foto's! :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101965
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 18:28

Vind Beeb de sneeuw leuk? :D

xDenies

Berichten: 13500
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 19:09

Bellatrix schreef:
Vind Beeb de sneeuw leuk? :D


Beeb is helemaal in dr nopjes in de sneeuw. Heerlijk lekker gedraafd en gegallopeerd in t bos. Ze had er zin in!

Zertab

Berichten: 12304
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 19:22

Hier druk bezig met jonkie beleren (dressuur) en mijn rij skills bijhouden bij Wendy. Laatst samen met een vriendin les en had ik Spark. En in februari heb ik drie lessen gepland, twee samen met diezelfde vriendin en een met mijn nicht die weer het rijden na 20 jaar wil oppakken! *\o/*
Ik heb het natuurlijk eerst aan Wendy gevraagd en zij gaf aan dat ze "herintreders" wel doet maar geen mensen die nog nooit paard hebben gereden.


Op Spark :D
Afbeelding

Daihyo

Berichten: 88084
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 21:16

Heerlijk Denise! Alles nog steeds goed met Beeb?

xDenies

Berichten: 13500
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 21:36

Zertab schreef:
Hier druk bezig met jonkie beleren (dressuur) en mijn rij skills bijhouden bij Wendy. Laatst samen met een vriendin les en had ik Spark. En in februari heb ik drie lessen gepland, twee samen met diezelfde vriendin en een met mijn nicht die weer het rijden na 20 jaar wil oppakken! *\o/*
Ik heb het natuurlijk eerst aan Wendy gevraagd en zij gaf aan dat ze "herintreders" wel doet maar geen mensen die nog nooit paard hebben gereden.


Op Spark :D
[ [url=m/HwllkO.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat fijn dat je weer lekker aan de gang bent! Zitten je teugels nou in een knoop of hoe zit dat?


Daihyo schreef:
Heerlijk Denise! Alles nog steeds goed met Beeb?


Ja! Mag absoluut niet klagen, zeker nu met dit weer lijkt ze zelfs alleen maar beter te zijn haha. Denk dat we moeten verhuizen naar een oud land. Haar halfbroer woont in Zweden, misschien een idee? :P
Maar nee alles gaat goed. Bakjes krijgt ze ook, vorige week zondag les gehad en we zijn zó lekker aan de gang <3

Zertab

Berichten: 12304
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 21:41

Ja zitten in een knoop. Heb nog nooit met losse teugels gereden. Laatst wel weer voor het eerst met een hand.

Daihyo

Berichten: 88084
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 21:50

Fijn Denise!

En leuk Zertab! Ook gezellig om samen te gaan :j

Zertab

Berichten: 12304
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 21:59

Ja en ook lekker een uurtje les en dus zelf ook wat kunnen rijden. Wendy zei dat Spark wat lui is, dus heb ik hem zelf vanaf het begin doorgereden en ook tempo wisselingen laten maken, toen Wendy eerst met mijn vriendin aan de gang ging. En dat hielp heel goed! :)
Maar Cowboy zit fijner haha, die zit echt als een huis. Daar zou ik nog wel graag een keer op willen rijden. Of een wat sneller paard nu ik meer vertrouwen krijg :o

xDenies

Berichten: 13500
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 22:00

Zertab schreef:
Ja zitten in een knoop. Heb nog nooit met losse teugels gereden. Laatst wel weer voor het eerst met een hand.


Huh, maar huh? Ik snap het even niet.
En waarom leren ze je dan niet eerst om met de teugels om te gaan alvorens ze je op één hand laten rijden? Apart.
Maargoed. Ach. Belangrijkste is dat je er van geniet :)


Daihyo schreef:
Fijn Denise!


Jaa, heeeeel blij mee!!

Zertab

Berichten: 12304
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 22:05

Altijd dat commentaar...

Omdat ik zelf kan beslissen of ik met een hand rijd of niet. Daar zegt Wendy niets over.

xDenies

Berichten: 13500
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 22:16

Zertab schreef:
Altijd dat commentaar...

Omdat ik zelf kan beslissen of ik met een hand rijd of niet. Daar zegt Wendy niets over.


Nee, jij vindt alles maar commentaar. Dat is iets anders. Hebben we t al vaker over gehad.

Bedankt voor je uitleg. Ik zal niet meer op je reageren. |o
Mijn hemel zeg, ik vraag gewoon iets. Kan toch niet ruiken hoe die lessen gaan.

xDenies

Berichten: 13500
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 17:05

Na afgelopen dinsdag van de sneeuw te hebben genoten smaakte dat natuurlijk naar meer! En meer kregen we. Vrijdag was ineens alles weer wit. Dus beetje duimen en hopen dat we zondag met fotograaf naar stal konden.

Helaas. Dat ging niet door :') Teveel sneeuw al weg. En die wind vandaag was ook niet te harde.

Blij met onze luxe binnenbak en heerlijk samen gereden. Wat doet ze t toch goed!
Afbeelding

Hoe is t bij jullie? :D

Achterom
Berichten: 23053
Geregistreerd: 28-09-04

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 18:27

Rustig, al maanden niet meer gereden vanwege buitenbak troubles vanwege het weer enzo. Dus het is een beetje beperkt tot de dagelijkse verzorging en een wandeling met beide paarden op zondag. Anders zou ik wel met James naar buiten gaan, maar dan gaat Walter rennen en dat is weer niet goed voor zijn blessure. Als ik van de week de kans krijg maar weer eens lekker grondwerken met James, als de bak weer dooi is :D
Maar die foto's van de ritjes in de sneeuw zijn leuk, fijn dat Beeb zo goed gaat nu :j

Heel eerlijk: teugelvoering is toch wel basis-basis zeg maar? Ik heb dat ook nog nooit gezien eigenlijk, de teugels in een knoop zitten. Natuurlijk is het net spaghetti in het begin, maar je leert het in mijn ogen het snelst als je meteen voor het blok gezet wordt. Kwestie van doen.