[HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101965
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 20:30

Lekkere aquatraining. :D

fenijro_tani

Berichten: 1820
Geregistreerd: 22-12-13
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 20:33

Dankjewel voor de uitnodiging Bellatrix :)
Ik heb hier heel lang geleden meegepraat maar toen bokt even uit het oog verloren.

Voor de mensen die mij (niet meer) kennen, ik ben Megan en ik doe western met mijn mini:
Afbeelding
Foto door Bellatrix ;)

Zitten jullie toevallig bij de WRAN? Vind de mail over de algemene ledenvergadering erg heftig klinken.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101965
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 20:35

Ik las het één en ander op FB ja. :\ Ze zoeken bestuursleden?
Wanneer ga je weer starten met je mini?

fenijro_tani

Berichten: 1820
Geregistreerd: 22-12-13
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 20:39

Bellatrix schreef:
Ik las het één en ander op FB ja. : Ze zoeken bestuursleden?
Wanneer ga je weer starten met je mini?

Ja klopt, ze hebben het over het mogelijk opheffen van de vereniging (kan je eventueel de mail sturen via pb)..
Ik ga 17 maart naar het Keelven voor een oefenshow, zou eerst dit weekend al starten in het keelven maar doordat we deze winter niet konden trainen wil ik niet zo mijn debuut maken in de L3, dus liever eerst even oefenen nu het weer licht is na werk.

Sta jij binnenkort nog ergens te fotograferen?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101965
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 21:06

Stuur de mail maar. :j

Start je 17 maart dan L3?

En ik ga als de accreditatie doorgaat naar De Dutch Masters in Den Bosch.

fenijro_tani

Berichten: 1820
Geregistreerd: 22-12-13
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 21:18

Bellatrix schreef:
Stuur de mail maar. :j

Start je 17 maart dan L3?

En ik ga als de accreditatie doorgaat naar De Dutch Masters in Den Bosch.


Je hebt hem!

Nee is een oefen show dus geen keuze voro L3 helaas, de inschrijving was ook heel gek. Je kon alleen in hand trail open kiezen, en showmanship beginner en amateur, maar ik weet niet zo goed meer welke ik heb gekozen voor de showmanship haha.

Wel heb ik l3 en l2 bij de virtual gestart, maar die ging niet super omdat we echt wel weer wat werk hebben haha.

Oh wat gaaf!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101965
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 21:25

Ja, ik heb Jumping Amsterdam dit jaar overgeslagen maar wil hier wel graag heen. Vind het altijd knap om de para ruiters te zien.

fenijro_tani

Berichten: 1820
Geregistreerd: 22-12-13
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 21:52

Bellatrix schreef:
Ja, ik heb Jumping Amsterdam dit jaar overgeslagen maar wil hier wel graag heen. Vind het altijd knap om de para ruiters te zien.

Snap ik, is wel echt een gaaf evenement.
Ja ik ook! Vind het zo knap wat ze doen.

miereneter

Berichten: 2580
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 22:03

fenijro_tani schreef:
Dankjewel voor de uitnodiging Bellatrix :)
Ik heb hier heel lang geleden meegepraat maar toen bokt even uit het oog verloren.

Voor de mensen die mij (niet meer) kennen, ik ben Megan en ik doe western met mijn mini:
[ [url=m/2Mc9Xt.jpg]Afbeelding[/url] ]
Foto door Bellatrix ;)

Zitten jullie toevallig bij de WRAN? Vind de mail over de algemene ledenvergadering erg heftig klinken.


Tess <3 . Mijn favoriete westernmini! (Ik ken jullie enkel van Bokt hoor, maar de foto's zijn altijd zo leuk!)

fenijro_tani

Berichten: 1820
Geregistreerd: 22-12-13
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 22:23

miereneter schreef:
fenijro_tani schreef:
Dankjewel voor de uitnodiging Bellatrix :)
Ik heb hier heel lang geleden meegepraat maar toen bokt even uit het oog verloren.

Voor de mensen die mij (niet meer) kennen, ik ben Megan en ik doe western met mijn mini:
[ [url=m/2Mc9Xt.jpg]Afbeelding[/url] ]
Foto door Bellatrix ;)

Zitten jullie toevallig bij de WRAN? Vind de mail over de algemene ledenvergadering erg heftig klinken.


Tess <3 . Mijn favoriete westernmini! (Ik ken jullie enkel van Bokt hoor, maar de foto's zijn altijd zo leuk!)


Wat lief! Ik vind je reacties altijd zo leuk :) je hebt ook echt een prachtige arabier!

Achterom
Berichten: 23054
Geregistreerd: 28-09-04

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 22:26

Ik herinner me jou ook nog wel, van Dam :j Hij deed me altijd denken aan mijn eigen Walter, vond het leuk om jullie te volgen.

De WRAN, tja, als ik mijn vriendin weleens hoor, is het een klein wonder dat die club het nog zo lang heeft uitgehouden. Giftige sfeer in het bestuur daar destijds.

fenijro_tani

Berichten: 1820
Geregistreerd: 22-12-13
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 22:32

Achterom schreef:
Ik herinner me jou ook nog wel, van Dam :j Hij deed me altijd denken aan mijn eigen Walter, vond het leuk om jullie te volgen.

De WRAN, tja, als ik mijn vriendin weleens hoor, is het een klein wonder dat die club het nog zo lang heeft uitgehouden. Giftige sfeer in het bestuur daar destijds.

Ahh leuk! Dammie is ondertussen in verband met gezondheidsredenen met pensioen, is nu heel gelukkig op een nieuwe stal :) .

Ja dat snap ik wel, heb ook weleens wat gehoord van de achter de schermen, lijkt me niet heel prettig.

Voor de wedstrijdrijders zonder westen ras is het wel echt heel jammer, er is nu nog weinig waar we kunnen starten als ze zouden stoppen.

Nog leuk contact gehad met een wran ruiter met quarters, die sprak heel goed over de nqha maar zie me daar toch niet tussen de all breed lopen :')

Daihyo

Berichten: 88084
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 23:09

Als ze stoppen hoop ik dat de rassenverenigingen weer all breed uitschrijven. Ik heb altijd met veel plezier bij de DAWRA gereden met mijn dikbil. Wel walk & jog, maar vond dat zo’n fijn instapniveau om ervaring op te doen.

Leuk je weer te zien met je mini <3
Wij zijn ook steeds meer met de mini aan het doen. Denk dat hij dit ook heel leuk zou vinden. Als hij leert zijn achterbenen op de grond te houden als we aan de hand draven :+

fenijro_tani

Berichten: 1820
Geregistreerd: 22-12-13
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 23:16

Daihyo schreef:
Als ze stoppen hoop ik dat de rassenverenigingen weer all breed uitschrijven. Ik heb altijd met veel plezier bij de DAWRA gereden met mijn dikbil. Wel walk & jog, maar vond dat zo’n fijn instapniveau om ervaring op te doen.

Leuk je weer te zien met je mini <3
Wij zijn ook steeds meer met de mini aan het doen. Denk dat hij dit ook heel leuk zou vinden. Als hij leert zijn achterbenen op de grond te houden als we aan de hand draven :+


Ik heb een keer een gecombineerde DAWRA WRAN show gedaan, echt stuk voor stuk geweldige mensen van de DAWRA, iedereen was zo lief en ze keken helemaal niet raar op van mijn pony. (Al sommige paarden wel, maar dat is bij de WRAN ook haha).
Waarschijnlijk is het helemaal niet zo maar ik zou zelf huiverig zijn om te starten bij de NQHA en DPHC, heb met een aantal hele lieve mensen op stal gestaan die dit startte, maar ook een aantal waar je toch niet welkom door voelt.

Super leuk! Als het goed is doen ze ook showmanship met de kleine pony's van het Keelven, het zijn echt wel slimme paarden en ik blijf het zelf een stuk fijner vinden met een kleine pony vergeleken met grotere (al was tess ook wel veel makkelijker dan de rest :') ).

Daihyo

Berichten: 88084
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 23:25

Ja hij super leergierig. Maar een beetje lomp en onbehouwen :+
Vandaag ging hij als handpony mee. Bijrijdster op Jim met de kleine ernaast en ik met Noura aan de hand. Erg gezellig. Hij trippelt er dan helemaal blij naast :D

fenijro_tani

Berichten: 1820
Geregistreerd: 22-12-13
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 23:31

Daihyo schreef:
Ja hij super leergierig. Maar een beetje lomp en onbehouwen :+
Vandaag ging hij als handpony mee. Bijrijdster op Jim met de kleine ernaast en ik met Noura aan de hand. Erg gezellig. Hij trippelt er dan helemaal blij naast :D

Ach wat leuk! Ik ken je paarden nog van toen ik actief mee kletste in het topic, vond ze toen ook al een geweldig stel.

Ik had een topic aangemaakt waar Marlies me weer hierheen verwees, daar hebben we het over een keer naar de Magnolia ranch gaan, lijkt iemand hier dat ook leuk?

Daihyo

Berichten: 88084
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 23:33

Ja heel erg leuk. Ik zou daar heel graag een keer heen willen. Is hier niet zover vandaan. Maar heb een praktisch probleem: 2-paards trailer en 3 pony’s :+
Dus moet even kijken wie ik dan mee kan nemen zonder dat de rest gaat flippen :+

fenijro_tani

Berichten: 1820
Geregistreerd: 22-12-13
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 23:36

Daihyo schreef:
Ja heel erg leuk. Ik zou daar heel graag een keer heen willen. Is hier niet zover vandaan. Maar heb een praktisch probleem: 2-paards trailer en 3 pony’s :+
Dus moet even kijken wie ik dan mee kan nemen zonder dat de rest gaat flippen :+

Oei dat is een lastige keuze ja, maar een oplossing, 3 keer gaan }> :Y)

Achterom
Berichten: 23054
Geregistreerd: 28-09-04

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 23:39

Hartstikke leuk, maar heb inmiddels alweer een tijdje les van Ed hier aan huis. Ook een vervoersprobleem (geen trailer) en een ouder paard dat ik niet alleen kan laten helaas.
Een tijdje geleden heb ik daar op zondag wel meegedaan met een clinic over lassowerpen, dat was echt briljant om te doen :j Op een paard van Ed, heel leuk dier, is inmiddels ook verkocht. Maar goed ook, ik was in staat om hem zelf te kopen (en dan had ik denk ik ruzie gehad thuis :')).

fenijro_tani

Berichten: 1820
Geregistreerd: 22-12-13
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 23:40

Achterom schreef:
Hartstikke leuk, maar heb inmiddels alweer een tijdje les van Ed hier aan huis. Ook een vervoersprobleem (geen trailer) en een ouder paard dat ik niet alleen kan laten helaas.
Een tijdje geleden heb ik daar op zondag wel meegedaan met een clinic over lassowerpen, dat was echt briljant om te doen :j Op een paard van Ed, heel leuk dier, is inmiddels ook verkocht. Maar goed ook, ik was in staat om hem zelf te kopen (en dan had ik denk ik ruzie gehad thuis :')).

Super leuk! Ik heb als het goed is binnenkort ook les van Ed thuis, hebben een groepje waarin we het gaan proberen te regelen.

Volgens mij heeft Ed hele leuke paarden?

juniper

Berichten: 1580
Geregistreerd: 09-03-05
Woonplaats: USA

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 00:16

Bij ons in de omgeving heerst een EHV uitbraak :(. We hadden voor april een oefenwedstrijd geplanned maar ik heb er een hard hoofd in. Er zijn al meerdere paarden overleden en ik wil geen risico lopen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101965
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 06:00

Ik heb ook al eens bij Ed gereden maar dat is al een paar jaar terug.

Hij heeft nu een binnenbak?

Hij zit voor mij eigenlijk te ver weg om regelmatig heen te gaan.

Loody
Berichten: 2622
Geregistreerd: 15-04-06
Woonplaats: @home

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 08:24

fenijro_tani schreef:
Dankjewel voor de uitnodiging Bellatrix :)
Ik heb hier heel lang geleden meegepraat maar toen bokt even uit het oog verloren.

Voor de mensen die mij (niet meer) kennen, ik ben Megan en ik doe western met mijn mini:
[ [url=m/2Mc9Xt.jpg]Afbeelding[/url] ]
Foto door Bellatrix ;)

Zitten jullie toevallig bij de WRAN? Vind de mail over de algemene ledenvergadering erg heftig klinken.


Ahh De knapste kleine pony <3

Wij zijn ook bij de ledenvergadering. Mail uiteraard ook gekregen. Het zou idd jammer zijn dat de Wran stopt. maar ik denk dat dat niet zo maar gebeurd. Een vereniging kan echt wel even door zonder voorzitter en kan niet eenzijdig besloten worden. Hoop dat er veel mensen naar de ledenvergadering gaan. Want als de Wran stopt met bestaan zou dit heel jammer zijn.

De cowgirls doen het leuk. Vond het vooral leuk dat het laagdrempelig (was) nu ze de regels hebben aangepast merk je dat er veel mensen zijn die daar nu niet meer gaan starten. Het was juist zo leuk dat mensen daar kennis konden maken met de westernsport en gewoon meemochten doen op een dressurzadel of bitloos. Daarnaast zijn daar wat mensen die het ook verpesten met opmerkingen die niet leuk zijn.

Ik zelf merk dat ik de wedstrijden niet meer zo belangrijk vind (doe nog wel mee) wat ik leuker vind is mensen enthousiast maken voor onze leuke sport en daar plezier in hebben :D

fenijro_tani

Berichten: 1820
Geregistreerd: 22-12-13
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 09:04

Loody schreef:
fenijro_tani schreef:
Dankjewel voor de uitnodiging Bellatrix :)
Ik heb hier heel lang geleden meegepraat maar toen bokt even uit het oog verloren.

Voor de mensen die mij (niet meer) kennen, ik ben Megan en ik doe western met mijn mini:
[ [url=m/2Mc9Xt.jpg]Afbeelding[/url] ]
Foto door Bellatrix ;)

Zitten jullie toevallig bij de WRAN? Vind de mail over de algemene ledenvergadering erg heftig klinken.


Ahh De knapste kleine pony <3

Wij zijn ook bij de ledenvergadering. Mail uiteraard ook gekregen. Het zou idd jammer zijn dat de Wran stopt. maar ik denk dat dat niet zo maar gebeurd. Een vereniging kan echt wel even door zonder voorzitter en kan niet eenzijdig besloten worden. Hoop dat er veel mensen naar de ledenvergadering gaan. Want als de Wran stopt met bestaan zou dit heel jammer zijn.

De cowgirls doen het leuk. Vond het vooral leuk dat het laagdrempelig (was) nu ze de regels hebben aangepast merk je dat er veel mensen zijn die daar nu niet meer gaan starten. Het was juist zo leuk dat mensen daar kennis konden maken met de westernsport en gewoon meemochten doen op een dressurzadel of bitloos. Daarnaast zijn daar wat mensen die het ook verpesten met opmerkingen die niet leuk zijn.

Ik zelf merk dat ik de wedstrijden niet meer zo belangrijk vind (doe nog wel mee) wat ik leuker vind is mensen enthousiast maken voor onze leuke sport en daar plezier in hebben :D


De leukste hond en paard combinatie <3 dio is wel groot geworden, weet nog dat je hem mee had als puppy, zo schattig!

Jammer om te horen, ik ken de cowgirls alleen van Facebook, mijn stadgenoot is nog een jong meisje maar die doet weleens virtuals van ze mee omdat ze geen lid wil worden van de wran ivm contributie, dus dan kan ze leuk oefenen en wat wedstrijden meedoen. Ben benieuwd hoe hun wijzigingen dit jaar gaan uitpakken, of ze nog andere groepen gaan aantrekken!

Ik denk ook niet dat de WRAN zomaar stopt, al zou ik niet weten wie uiteindelijk de voorzitters functie zou moeten overnemen. Heb wel vanuit een jurylid begrepen dat meer mensen hem hebben aangespoord het te worden, maar hij klonk niet heel happig volgens mij.

Ja je geeft echt leuke clinics! Het is dat ik geen hond of groot paard heb haha.

Ik heb een tijd geen wedstrijden gestart, had genoeg punten om over te gaan maar liet me in mijn hoofd praten dat l3 voor tess niet heel leuk zou zijn. Was die in hand trail pattern zo zat, dus heb uiteindelijk maar gevraagd of ik over mocht want we hebben genoeg punten daarvoor.

germie

Berichten: 26033
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 18:51

Loody schreef:
Wij zijn ook bij de ledenvergadering. Mail uiteraard ook gekregen. Het zou idd jammer zijn dat de Wran stopt. maar ik denk dat dat niet zo maar gebeurd. Een vereniging kan echt wel even door zonder voorzitter en kan niet eenzijdig besloten worden. Hoop dat er veel mensen naar de ledenvergadering gaan. Want als de Wran stopt met bestaan zou dit heel jammer zijn.

De cowgirls doen het leuk. Vond het vooral leuk dat het laagdrempelig (was) nu ze de regels hebben aangepast merk je dat er veel mensen zijn die daar nu niet meer gaan starten. Het was juist zo leuk dat mensen daar kennis konden maken met de westernsport en gewoon meemochten doen op een dressurzadel of bitloos. Daarnaast zijn daar wat mensen die het ook verpesten met opmerkingen die niet leuk zijn.

Dat vond ik ook leuk bij de cowgirls, iedereen kon het gewoon proberen en ook gewoon afmaken ook al ging het totaal niet. Nu lijkt het wel heel professioneel geworden. Je hebt gelukkig nu wel beginners met galop (ik wil geen proeven doen zonder galop, dan start ik wel een categorie hoger), maar het is nu beginners met galop, en dat is voor sommigen misschien weer een stapje te ver, hoewel het niet direct moeilijker is dan een B proef natuurlijk.
Ik vind het ook leuk bij de cowgirls dat je zo veel onderdelen hebt, je kunt gewoon van alles eens proberen.

Qua opmerkingen die het verpesten weet ik het niet. Maar dat heb je overal denk ik. Altijd zijn er mensen die hopen dat een ander onderaan eindigt.