[HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Achterom
Berichten: 23060
Geregistreerd: 28-09-04

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 18:38

Kijk, dat zijn de geruststellende berichten :j

Leo

Berichten: 50199
Geregistreerd: 06-12-02

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 18:39

Hier ook een pony die écht niet zielig is met graasmasker. Overgewicht is erger, net als (vanuit hem gezien) een hele dag apart van zijn kudde moeten staan als zij op de wei zijn.
Hij komt zijn graasmasker altijd blij ophalen en hij kan er alles mee. Ook kroelen enz.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102080
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 18:44

Heeft Rock een masker op ja? Hoe gaat het eigenlijk met hem? :D

Achterom
Berichten: 23060
Geregistreerd: 28-09-04

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 18:55

Mooi, het graasmasker is besteld. Ben benieuwd :j

Leo

Berichten: 50199
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 19:12

Rock draagt nu een jaar of.. 4? ieder weideseizoen een masker. Gaat top! Nu staat hij nog niet op de wei, ik rek het dit jaar tot zo ongeveer juni.

Rock gaat goed! Ik lees hier nog trouw mee maar reageer niet zo veel omdat ik niet regelmatig rijd (m.n. grondwerk). Ik probeer het momenteel weer wat meer op te pakken. Hij staat heerlijk 24/7 in de kudde op een groot Paddock Paradise aan huis en is zijn lieve, kalme en grappige zelf. :) We mogen niet klagen!

juniper

Berichten: 1582
Geregistreerd: 09-03-05
Woonplaats: USA

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 05:16

De dierenmishandeling is hier begonnen, Tulip heeft haar 24/7 vliegenmasker op gekregen :P Die houdt ze om tot september ofzo, om haar ogen tegen de zon te beschermen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102080
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 05:28

Hopelijk houdt ze hem op. :D

germie

Berichten: 26070
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 07:28

Bij mijn paard kun je de ribben iets zien en dat had ze normaal nooit in mei (hooguit einde van de winter). Dus mijn paard mag vol op de wei. Dat is ze ook haar hele leven al gewend, in de zomer gewoon op de wei.
Vliegenmaskers werkt bij mijn paard niet zo goed, die weet ze af te krijgen, maar zo'n vliegenfrontriem met touwtjes werkt perfect. Die heeft ze al weer een tijdje om. Zit je ook niet met afdoen bij regen (dat schijn je beter wel te kunnen doen met die vliegenmaskers).

JJ4

Berichten: 645
Geregistreerd: 14-02-18
Woonplaats: Op de grens van Drenthe met Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 08:17

Het blijft toch een lastig ding, alle paarden de weide op. Ik heb er 3 met allemaal aanleg voor dikke bipsen (paint, PRE en shet). Onze shet (die we sinds vorig jaar hebben) werd vlak voor dat hij bij ons kwam wonen, hoefbevangen.
We hebben wel de nodige maatregelen genomen, zo hebben we fructaanarm gras ingezaaid en ik bouw zo zorgvuldig mogelijk op, maar ik blijf het lastig vinden. Wanneer doe je het goed…
Als ik ze zo met hun drietjes zie staan wordt ik er wel heel gelukkig van en tot nu toe nog zonder problemen. Ze zijn ook zo blij als ze hun dagelijkse uurtje tot anderhalf uur de wei op mogen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

juniper

Berichten: 1582
Geregistreerd: 09-03-05
Woonplaats: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 14:21

Bellatrix schreef:
Hopelijk houdt ze hem op. :D


Pff ja inderdaad...vorig jaar had ze aan het einde van de zomer de klitteband gesloopt (hoewel ik eigenlijk vermoed dat de stalhouder dat gedaan had), maar dat viel opzich nog wel te maken.

@JJ4, beter te voorzichtig dan te veel gras! Zeker als het zo vol is.

Benfan

Berichten: 4008
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Emmen

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 16:53

Afbeelding
Heerlijk op pad geweest! We hebben best wat wolven in de buurt, zelfs sporen gevonden. Maar gelukkig niks gezien. Mensen in de buurt, waar we mee spraken hebben ze letterlijk in de achtertuin zien lopen. Is het bij jullie ook?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102080
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 17:40

Toffe foto! :))

Paint_Lover

Berichten: 3699
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Daar waar de zon altijd schijnt ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 20:39

Ik weet dat ik een tijdje MIA geweest ben maar met alle zorgen om Frosty (en het paard van mijn beste vriendin) had ik gewoonweg geen puf om bokt bij te houden.

Afgelopen maandag is de da weer geweest om opnieuw bloed te komen prikken om haar lever & spierwaarde te checken (die 3 weken daarvoor ook gecheckt waren en waarbij de spierwaardes alweer normaal waren en de lever zo ver gezakt was dat ik enkel nog een extra kuurtje moest geven) en dan moesten we ook meteen de ziekte van lyme opnieuw testen aangezien die 3 weken geleden in het grijze gebied terug kwam (<8 is negatief, >13 positief en die van haar was toen 8,9), net telefoontje gekregen met de uitslag van de lyme test en helaas is die gestegen naar 10,5 dus gaan we haar met een ab kuur behandelen voor de ziekte van lyme.

Alle symptomen die ze dus vertoonde horen bij de ziekte van lyme ;(

Plan van aanpak is beginnen met 2 weken ab, volgende week vrijdag weer contact met de da om te overleggen hoe het gaat (of ik veranderingen zie), gaat het goed dan verlengen we de ab kuur naar 3 a 4 weken, bij geen veranderingen gaan we wat anders proberen en als ze diarree krijgt moet ik sowieso stoppen met de kuur en moeten we meteen op zoek naar een andere oplossing.

Ondertussen heb ik ook een andere stal gevonden dus Frosty en ik gaan as zondag verhuizen naar een kleinschalerige stalling met maar 24 paarden waar ze van 8u/8.30u tot 16u/16.30u lekker buiten komt te staan op een redelijk kale wei (moet want ik moet opletten dat ze niet bevangen gaat worden en ze staat nu dus op een vette wei.

Al met al ben ik blij dat we eindelijk weten waar alle vage klachten vandaan komen en hoop ik dat ze snel weer helemaal opgeknapt is.

Ik kruip weer onder mn meeleessteen want merk dat dit alles me toch wel even wat rauw op mn dak gevallen is |(

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102080
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:02

Het zit jou en je paarden ook niet mee. :(:)
De behandeling voor Lyme is dus AB? Of iig als eerste...maar als dat niet werkt wat kunnen ze dan nog doen?

Fijn dat je een andere stal heb gevonden waar ze beter staat. Kan je nu eigenlijk rijden of niet? Mag dat met Lyme? Ik heb er geen verstand van hoor...

Paint_Lover

Berichten: 3699
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Daar waar de zon altijd schijnt ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:47

Nope maar that's the story of my life lijkt t wel....

Behandeling is idd AB kuur (doxycycline) voor nu eerst 2 weken en als die goed aanslaat gaan we naar minimaal 4 weken dus.

Verder kan je er vrij weinig aan doen, sommige paarden behandel je en die zijn er vanaf en andere reageren niet of niet genoeg op de behandeling met ab en dan kan je enkel nog voer management aanpassen (maar dat is dus al zo bij mij) en zorgen dat ze voldoende vrij kunnen bewegen (en dat gaat ze op onze nieuwe stal dus ook meer kunnen). Frosty kampt nu met een lichte onregelmatigheid in haar gangenwerk die (we dus nu weten) dus door lyme komt. Eigenlijk alle symptomen die ze gehad heeft zijn te herleiden op ziekte van Lyme.

Rijden... dat hoop ik snel weer te kunnen maar ik stap niet op een paard die onregelmatig is en soms haar balans kwijt lijkt te zijn (merken we met grondwerk/longeren).

Eerst verhuizen, dan laten wennen, dan rustigaan oppakken en daarna hoop ik toch echt wel weer te kunnen gaan genieten en rijden.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102080
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:51

Nee, natuurlijk ga je er niet op als ze onregelmatig loopt. Is ze makkelijke te laden? En is het ver van waar je nu staat?

Paint_Lover

Berichten: 3699
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Daar waar de zon altijd schijnt ;)

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:02

Laden doet ze wel redelijk goed, ze vind de trailer zelf wel wat spannend maar is een ritje van 25min dus moet wel te doen zijn. Vind het wel een beetje spannend om weer te verhuizen maar goed rr zit niets anders op voor ons

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102080
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:07

25 min is idd niet zo lang. Komt ze daar in een groep?

Paint_Lover

Berichten: 3699
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Daar waar de zon altijd schijnt ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:05

Nope want dat mag ze niet vanwege die botsplinter in haar been.

Ze komt voorlopig nog apart te staan maar hoop tzt er een maatje bij te kunnen zetten.

Achterom
Berichten: 23060
Geregistreerd: 28-09-04

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:04

Wat een gedoe zo met Frosty, maar ik kan me voorstellen dat het wel prettig is dat er nu in ieder geval een diagnose is...
Je bent wel een lief baasje, Frosty treft het met je!

Hier gaat het eigenlijk heel aardig, James' bootcamp gaat goed, hij vindt het eigenlijk wel leuk al die werkjes :D Hij houdt het alleen nog niet zo lang vol, maar ik heb het gevoel dat dat ook door zijn gewicht komt. Wordt vast beter! Daarom meteen maar een les gepland voor vrijdag, kan Ed mooi even meekijken.
Heb wel het idee dat James minder scheef aan het worden is, galop gaat nu beide kanten op goed!
Alleen wel een beetje ruzie gemaakt, James wilde van de week even laten weten dat hij het graasmasker erg stom vindt :j