[HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xDenies

Berichten: 13498
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 17:02

Bellatrix schreef:
Leuk! Wie komt de clinic geven?


Ene Pedro? :P


Heb je het (ook) tegen mij Daihyo? Ik was toen nog jong en onbezonnen, laat we het daar op houden. Ik woonde op die 'ranch' en als je daar het pad af liep kwam je gelijk in het bos, dus ideaal. Ik op Shiva en Beeb aan de hand mee, gelijk voor het eerst in m'n eentje. Ik kan niet zeggen dat de 1e rit zonder slag of stoot ging. Beeb vond de 'kont van Shiva' soms 'eng' en ging dan achteruit ipv vooruit en voor alle enge paaltjes ging ze ook in z'n achteruit. Maar goed, wie niet waagt die niet wint en we zijn zonder kleer scheuren door het bos geweest en weer thuis. En dat heb ik gewoon doorgezet.

Scheelde ook dat ik daar al héél veel aan de hand had gelopen met Baby en ook soms met Shiva erbij. Wat een leven had ik toen zeg :P Heerlijk.

Shiva was overigens op één hand te rijden en ik kon lezen en schrijven met die merrie, dus daar maakte ik me niet druk om. Het was het eigenwijze jaarlingertje :Y) Ook dat is goedgekomen!

Symke
Berichten: 807
Geregistreerd: 31-12-15
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 17:05

xDenies schreef:
Genieten hoor! Ik heb nog wat oude foto's, de rest staat op mijn harde schijf. Maar zo heb ik ook een poos gewandeld! Zelfs stukken gedraafd en gegaloppeerd, ook door het water. God wat was dat genieten.

[ [url=m/ddgx4y.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/NdqSZc.jpg]Afbeelding[/url] ]


Duimen jullie mee op een positief gesprek morgen op stal? Ik wil een trainer naar stal halen om het lessen weer op te pakken maar het is even afwachten of ik een ''akkoord'' krijg.

In januari hebben we trouwens een Working Equitation clinic, ben erg benieuwd :P


Waar is die clinic Denies?
Zie nu je bericht pas, telefoon is soms lastiger te zien
Wat een gave foto's, oh jij ging echt zo in galop???? Hoe heb je dat???
Echt zo gaaf
Ik stel me beetje voor zoals daihyo dat je zo jonge paard mee kan nemen en onbelast van alles leren

xDenies

Berichten: 13498
Geregistreerd: 29-01-08

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 17:08

De clinic is bij ons op stal in Bergen op Zoom maar zit al helemaal vol. Zelfs voor ons onderling zit het al te vol helaas.

Galop .. tsja .. gewoon gaan. Ze ging aan de hand ook makkelijk in galop als ik ging rennen dus ze ging met mijn andere merrie vlot mee. Ik zeg je eerlijk dat ik er toen niet zo bij heb stil gestaan .. gewoon gegaan :P

Zertab

Berichten: 12286
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 17:09

Ik ga voor je duimen Denies! :)

Hier geslaagd bij Arthur!
Afbeelding
Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101912
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 17:10

Toffe laarzen! :D

Daihyo

Berichten: 88074
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 17:22

Mooie laarzen!

Ja ik had het tegen jou Denies :D
Tof om zo te doen met je jonkie hoor. Maar wat jij zegt herken ik wel. Niet omdat Noura bang is, maar meer dat Jim zijn kop naar beneden trekt (grasss) en Noura dan doorloopt of gaat lopen klieren ofzo. Ik zie dat echt al voor me _O-

Symke
Berichten: 807
Geregistreerd: 31-12-15
Woonplaats: Friesland

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 17:57

Wat een mooie laarzen zertab!!

xDenies

Berichten: 13498
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 18:02

Daihyo schreef:
Mooie laarzen!

Ja ik had het tegen jou Denies :D
Tof om zo te doen met je jonkie hoor. Maar wat jij zegt herken ik wel. Niet omdat Noura bang is, maar meer dat Jim zijn kop naar beneden trekt (grasss) en Noura dan doorloopt of gaat lopen klieren ofzo. Ik zie dat echt al voor me _O-


Ja mijn andere merrie deed dat verder niet dus daar hoefde ik niet over na te denken haha. Volgens mij heb ik wel eens het touw om de knop gedaan, 'Gewoon mee lopen jij!', :') Tsja vast allemaal niet bokt-proof of heel verantwoord uiteindelijk want ik reed ook nog eens zonder cap, maar ach. We zijn allemaal jong geweest toch?


Ziet er goed uit Zertab!

Zertab

Berichten: 12286
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 18:18

Dankjewel! Ben er ook erg blij mee :D

Toch gaaf dat Noura zo meeloopt Daiyho!

Yinthee
Amadeus <3

Berichten: 4163
Geregistreerd: 16-05-08
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 19:29

Super fijn dat Noura het zo goed doet! Karaktertje, haha!

Wat leuk Denise dat dat zo goed ging (uiteindelijk haha)!

Symke ook met de shet samen, echt leuk!

Ik heb ook wel met meerdere paarden tegelijk gelopen, gereden, gefietst.. inderdaad iets met jong en onbezonnen, zou er nu wel iets langer over nadenken of het veilig en verantwoord is :P

Leuke laarzen Zertab!

Las nog iets over dekens.. EJ eigen merk ligt hier heel goed (wel beetje op het model letten), ook mijn vorige paard, brede haflinger van het ouderwetse type, paste deze als een van de weinige dekens, heb bijna alle merken wel geprobeerd.. Bo is juist wel minder breed dus heb nu ook een (stal)deken liggen die hem juist veel te wijd is...

Ik zou eigenlijk pas komend voorjaar 2 kittens nemen, maar toen kwam deze frummel op mijn pad <3 Vondelingetje... Ze (denk ik..) mag blijven <3
Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101912
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 19:30

Ah lief! <3
Heb je al een naam?

Symke
Berichten: 807
Geregistreerd: 31-12-15
Woonplaats: Friesland

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 19:35

Ah wat een lief koppie heeft die kat

NickolayJarig

Berichten: 2055
Geregistreerd: 04-02-03
Woonplaats: Bredbyn, Zweden

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 19:35

Ik zit met een big smile op de bank.
Vandaag voor het eerst samen met mijn vriend, allebei op ons eigen paard een paar rondjes kunnen stappen. Allebei de paarden zijn in revalidatie en die van hem was al sinds aug 2020 niet gereden. Afgelopen weken een paar keer even gestapt en vandaag iets langer.

En ik heb voor het eerst sinds een half jaar op Beau een paar rondjes gedraafd. Wat deed meneer het braaf. En op het filmpje ziet het er best ruim en voorwaarts uit, maar voor mij voelde het alsof de handrem er nog opstond. Ik zal even kijken of ik de video kan plaatsen.

Yinthee
Amadeus <3

Berichten: 4163
Geregistreerd: 16-05-08
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 19:39

Ja het is ook echt een schatje.. was echt doodsbang en super schuw, duidelijk geen mensen gewend, maar ze maakt enorme sprongen vooruit, echt boven verwachting!
Naam wordt nog aan gewerkt, haha!

Dat is genieten Nickolay!!

NickolayJarig

Berichten: 2055
Geregistreerd: 04-02-03
Woonplaats: Bredbyn, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 19:44

Afbeelding
Afbeelding

https://youtu.be/kIyNVzq_EUQ

Ja zo ontzettend genieten. Mijn gezondheid word ook steeds beter, dus hopelijk kan ik steeds iets langer rijden.
Maar hier al zo heel erg blij mee.

Ik weet dat de overgang naar stap niet goed gaat, maar dat komt doordat mijn energie op us en ik iets te lang door gegaan was met draven.
Laatst bijgewerkt door Nickolay op 15-12-21 19:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101912
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 19:45

Wat fijn Gaby!! :D

Daihyo

Berichten: 88074
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 20:16

Wat leuk Nickolay!

En wat een schatje dat katje <3

Symke
Berichten: 807
Geregistreerd: 31-12-15
Woonplaats: Friesland

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 20:33

Wat leuk samen rijden, en wat zit je heerlijk te genieten, prachtig!

Kimvicious
Berichten: 1464
Geregistreerd: 03-02-11
Woonplaats: Nijmegen

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 17:16

Dat is lekker samen Nickolay!

Wat leuke foto's van paardjes die samen naar buiten gaan en Arthur's aankopen! Genieten zeg!

Hier vandaag weer in 't zadel met ander uitzicht en lekker gelest. Koppie leeg en gaan! Wat een rijkdom al die leuke paarden in mijn omgeving <3 blijf er wel lekker in zo haha.

Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101912
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 17:24

Jeetje ik ben wel jaloers hoor! Je kan op allerlei soorten paarden rijden! Daar leer je ook nog eens wat van!

Ik heb wel een rondje bos gedaan vanmorgen met een stalgenootje. :D

Kimvicious
Berichten: 1464
Geregistreerd: 03-02-11
Woonplaats: Nijmegen

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 17:46

Hihi het is dat ik echt niet zonder eigen paard zou kunnen maar voor de kilometers paarden plezier hoef ik er straks geen te kopen :P

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101912
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 17:50

Grappig, ik zou juist absoluut geen eigen paard willen. Ik heb nu een maand of 3 mijn bijrijdpaard 5 tot 6 dagen in de week gedaan en het ging mij ontzettend tegen staan. :\ Elke dag er heen, vreselijk. Zeker toen het zoveel regende en de bak dus slecht was. Ik ben 2 weken niet opgestapt, had er gewoon echt geen zin in. We hebben er een bijrijder bij en nu pakken we allemaal 2 dagen. En die 2 dagen stap ik in principe ook op tenzij de bak echt prut is. De zin is weer terug. Paarden zijn mijn hobby en zo heb ik er wel meer en wil daar dus ook tijd voor maken. En een dagje helemaal niets is ook genieten.

xDenies

Berichten: 13498
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 17:51

Leuke foto's!

Beeb heeft vandaag voor het eerst gebokt aan de longe met pessoa, hilarisch vond ik het! 11 jaar en nog nooit gebokt (dat ik me kan heugen). Tsja, het mag moeilijk zijn en als merrie zijnde moet je dat toch op een manier uiten! _O-

Iemand nog tips en tricks voor met het longeren? Mijn kaptoom gaat retour. Heel mooi zacht leer maar hij is groter geworden, uitgerekt .. 3 keer gebruikt. Of longeren jullie gewoon met hoofdstel of dergelijke?

Tof Kimvicious! Maar is die pony nu zo groot of ben jij wat aan de kleinere kant? :P

xDenies

Berichten: 13498
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 17:52

Bellatrix schreef:
Grappig, ik zou juist absoluut geen eigen paard willen. Ik heb nu een maand of 3 mijn bijrijdpaard 5 tot 6 dagen in de week gedaan en het ging mij ontzettend tegen staan. : Elke dag er heen, vreselijk. Zeker toen het zoveel regende en de bak dus slecht was. Ik ben 2 weken niet opgestapt, had er gewoon echt geen zin in. We hebben er een bijrijder bij en nu pakken we allemaal 2 dagen. En die 2 dagen stap ik in principe ook op tenzij de bak echt prut is. De zin is weer terug. Paarden zijn mijn hobby en zo heb ik er wel meer en wil daar dus ook tijd voor maken. En een dagje helemaal niets is ook genieten.


Maar ik ga (en kan lichamelijk) ook niet iedere dag. Dat is ook tegenwoordig helemaal niet nodig als je op een goede stal staat. Iedere dag rijden/trainen is overigens ook niet nodig. :)

Kimvicious
Berichten: 1464
Geregistreerd: 03-02-11
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 17:55

xDenies schreef:
Maar ik ga (en kan lichamelijk) ook niet iedere dag. Dat is ook tegenwoordig helemaal niet nodig als je op een goede stal staat. Iedere dag rijden/trainen is overigens ook niet nodig. :)


Precies dit haha. Voor mij gaat er echt niets boven eigen paard. Echt kunnen werken aan de toekomst en helemaal met mijn wedstrijd wensen :P

Ik longeer eigenlijk altijd met halster of een snaffle hoofdstel zonder teugels.

De grootte is beetje van beide :D hij is rond de 1.50 denk ik en ik maar 1.65.