[HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101952
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 17:55

Nee maar elke dag erheen stond mij al tegen. En dat had niets met het paard te maken, hij is super lief en echt geweldig maar alles eromheen was ook gewoon blegh.

Kimvicious
Berichten: 1464
Geregistreerd: 03-02-11
Woonplaats: Nijmegen

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 17:59

Bij een goede stal hoef je er ook echt niet iedere dag heen hoor. Toen ik nog op pension stallen stond zorgde ik wel dat de verzorging zo was dat als ik niet ging ze nog niks tekort kwamen.

xDenies

Berichten: 13500
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 18:00

Toen Baby vlakbij stond ging ik iedere dag, maar mijn gezondheid laat dat al jaren niet meer toe. Voor mijn ongeluk ging ik 4x in de week. 2x op een vrije dag en 2 keer uit mijn werk. Na mijn ongeluk is dat flink verandert en nu ben ik er gewoon 2x in de week in ieder geval, soms een extra dag. Ik hoef niet, alles wordt toch wel gedaan.

Ah! Maar ik ben ook maar 1,67 en Beeb is 1,49 ofzo. Maar het viel me op, het is wel een leuk plaatje zo!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101952
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 18:01

In principe zou ik ook niet hoeven elke dag maar we mesten met alle eigenaren van de paarden onze paddock uit en ik moet ook een stal mesten. Die moeten we zelf doen en ik ga niet elke keer iemand anders vragen om mijn stal te doen. Dat kan een keertje wel natuurlijk maar ik wil dat niet steeds vragen...

xDenies

Berichten: 13500
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 18:02

Bellatrix schreef:
In principe zou ik ook niet hoeven elke dag maar we mesten met alle eigenaren van de paarden onze paddock uit en ik moet ook een stal mesten. Die moeten we zelf doen en ik ga niet elke keer iemand anders vragen om mijn stal te doen. Dat kan een keertje wel natuurlijk maar ik wil dat niet steeds vragen...


Dat snap ik. De stal moet zich er ook wel voor lenen, maar dat is een keus die je maakt als je een eigen paard aanschaft en een plekje zoekt :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101952
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 18:02

Klopt, ik zou mijn paard daar ook niet stallen. :+
Maar het is nu weer helemaal goed. :)

Berdien

Berichten: 64538
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 19:08

Ik heb twee eigen paarden, en ik ben er ook echt niet elke dag hoor. Kan ook niet, zeker in de winter niet met een baan van 40+ uur. Ik heb twee hele lieve vriendinnetjes die mij helpen met beide merries, dat helpt een heel stuk. In de zomer is het makkelijker om ze meer te doen, maar nu in de winter heb ik ook twee paddockdiensten doordeweeks.

Zou ik elke dag heen moeten dan was ik er ook snel klaar mee denk ik :))

Symke
Berichten: 814
Geregistreerd: 31-12-15
Woonplaats: Friesland

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 19:14

Ik heb de paarden aan huis, heerlijk, maar ook zwaar. Ik zeg weleens mijn grootste hobby is mest scheppen want dat doe ik het meeste!
En alles moet elke dag weer, en dan kom ik lang niet altijd aan rijden toe.

Elk voordeel heb se nadeel was de uitspraak geloof ik :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101952
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 19:15

Ja, aan huis is ook niet altijd alles.

Ik blijf gewoon iets bijrijden, dat is voor mij het slimst/beste.

Nickolay

Berichten: 2055
Geregistreerd: 04-02-03
Woonplaats: Bredbyn, Zweden

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 19:23

Ik heb gelukkig een vriend die er net zoveel plezier in heeft als ik. We hebben ze aan huis staan. 24/7 buiten met loopstal. We werken ongeveer 2 a 3x per week met de paarden.
Mijn vriend mest de stal uit, samen doen we de paddock en hooi voeren en waterbak vullen doen we ook samen.

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 19:27

Wij hebben er twaalf aan huis en drie op training en soms, als het koud en nat is, heb er eens helemaal geen zin in.
Gelukkig heb ik veel hulp van mijn man en dochter.

Nickolay

Berichten: 2055
Geregistreerd: 04-02-03
Woonplaats: Bredbyn, Zweden

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 19:29

12 aan huis of maar 2 is ook wel een verschil. :o

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 19:34

Ik ga ook niet elke dag naar mijn paard. Ze komt elke dag buiten dus als ik geen zin heb ga ik ook niet. Ze is jong en moet niks. Dan longeer ik wel als ik een paar dagen niet geweest ben.

Soms denk ik wel dat een oudere tjoek wat makkelijker is wat dat betreft ipv een frips jong spring ding

Daihyo

Berichten: 88084
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 19:37

Ik heb er 2 in eigen beheer staan, met nog 4 pensionpaarden en ga 6 dagen. Als het droog weer is vind ik het heerlijk. Maar met regen vervloek ik het ook wel eens :+

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101952
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 19:39

Gaby, jij doe de paarden met je vriend, dat is al anders want je bent niet alleen.

En 12 paarden...pfff...moet er niet aan denken. _O-

Symke
Berichten: 814
Geregistreerd: 31-12-15
Woonplaats: Friesland

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 19:40

En het regent nog al eens hè daihyo.....
Als alles nat en vies is en laarzen en kruiwagen vast in blubber dan gaan er ook wel hele lelijke woorden door mijn hoofd :x

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101952
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 19:40

Die blubber vind ik het ergste. :\ Ze staan bij ons op een verhard stuk en goddank lopen ze bijna niet in de blubber dus daar ligt ook geen mest. :D

Nickolay

Berichten: 2055
Geregistreerd: 04-02-03
Woonplaats: Bredbyn, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 19:44

Ja het is zeker weten anders om het met zijn 2en te kunnen doen. Als ik alleen was geweest, dan was er ook geen paard gekomen. En zeker niet aan huis. Dat trek ik lichamelijk niet.
Zo met zijn 2en kunnen we het afwisselen en kan ik werken met beide wanneer ik een goede dag heb.

Ik kwam hier bijna een jaar geleden als bijrijder voor zijn paard en nu wonen we sinds 1 december officieel samen. Kan veel veranderen in een jaar. :o :D

Daihyo

Berichten: 88084
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 19:46

Symke schreef:
En het regent nog al eens hè daihyo.....
Als alles nat en vies is en laarzen en kruiwagen vast in blubber dan gaan er ook wel hele lelijke woorden door mijn hoofd :x

Ja echt he. Wij gaan 2x per dag mesten en voeren. We hebben de boel verdeeld. Ik 1 ochtend en 5 middagen en mijn stalgenoten de rest. Het is goed te doen hoor. Maar ik vervloek het op die regenachtige dagen met modder inderdaad ook wel :+

MissYvette4u

Berichten: 2985
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 20:09

Net terug van de Xmas Sale 8-) ik heb 'maar' 2 spijkerbroeken en 2 petjes gekocht. De deken bleef niet plakken :(
Het hoofstel hadden ze niet Denise ;( wel eentje met frontriem & sterren maar die wilde je niet he?

Longeren gaat hier meestal met snaffle & longeerhulp (zo'n touw over rug en tussen voorbenen door naar bit). Smoothie heeft de neiging zn rug heel snel hol te trekken. Hem aan halster longeren werkt averechts. En longeerhulp zit niet strak, net genoeg contact

MelissaV

Berichten: 3602
Geregistreerd: 31-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 20:11

Heeft er iemand bij de showblankets gekeken? Ligt er iets tussen of veel gekke kleurtjes?

Edit: oeps zie nu pas dat dit niet het xmas sale topic is :+ sorry dat ik zo kom binnenvallen :o

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 20:13

MelissaV schreef:
Heeft er iemand bij de showblankets gekeken? Ligt er iets tussen of veel gekke kleurtjes?

Edit: oeps zie nu pas dat dit niet het xmas sale topic is :+ sorry dat ik zo kom binnenvallen :o

Beetje een mix.


Ik kwam er straksjes achter dat ik totaal de verkeerde maat singel per ongelijk gepakt hebt. 32" ipv 26 oeps. Zaterdag toch maar even terug.

Kimvicious
Berichten: 1464
Geregistreerd: 03-02-11
Woonplaats: Nijmegen

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 20:19

Haha 32 kun je aan de knop vast maken speedfiets :P

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 20:27

Kimvicious schreef:
Haha 32 kun je aan de knop vast maken speedfiets :P

Bijna wel ja :')
Ga hem zo afgooien bij een bekende die een drum horse heeft. Denk dat die daar wel past.

Ik heb trouwens kerstfoto's van mijn heks!
Afbeelding

Afbeelding
Gewoon lekker kerstfout.

Van de week hebben mijn nichtjes de heks gelongeerd. Dan is ze ineens poepbraaf. De meiden krijgen binnenkort waarschijnlijk van mamma een pony dus wilde ze even oefenen. Bobbie was zo goed gemutst dat ze ook wel even een paar rondjes mochten vast houden. Helemaal blij en pony blij met de extra aandacht.

Zertab

Berichten: 12299
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 20:30

Herkenbaar Marlies. Ik heb ook geen zin om elke dag te gaan, ik ga 2-4 keer in de week naar mijn leaser. Meer hoeft echt niet, heb ook nog andere hobby's die tijd vragen :)