[HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zertab

Berichten: 12328
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 18:18

Dankjewel allemaal!

xDenies

Berichten: 13504
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 18:57

germie schreef:
Je mag mijn Cashel zitting wel eens proberen. Het werkte bij mij totaal niet met die Garland. Daar hielp gewoon een ander zadel kopen omdat de zit totaal niet bij mij paste. Ik overweeg die Cashel zitting te verkopen. Dus niet omdat het niets is, maar omdat het voor mijn issue geen oplossing was.


Wat is een Cashel zitting?

germie

Berichten: 26070
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 19:10

xDenies schreef:
germie schreef:
Je mag mijn Cashel zitting wel eens proberen. Het werkte bij mij totaal niet met die Garland. Daar hielp gewoon een ander zadel kopen omdat de zit totaal niet bij mij paste. Ik overweeg die Cashel zitting te verkopen. Dus niet omdat het niets is, maar omdat het voor mijn issue geen oplossing was.


Wat is een Cashel zitting?

https://www.euro-horse.nl/nl/long-weste ... shion.html

Deze.

Hoevenkop
Berichten: 144
Geregistreerd: 31-12-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 08:58

.
Laatst bijgewerkt door Hoevenkop op 20-03-23 07:17, in het totaal 1 keer bewerkt

xDenies

Berichten: 13504
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 09:39


germie

Berichten: 26070
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 09:59

xDenies schreef:
germie schreef:



Ah, die adviseerde Evelien ook .. maar ik vraag me af of het meer effect heeft dan wat ik nu heb.



Welkom RBR :) Wat leuk dat je na zo'n lange tijd hebt gekozen voor western!

Ik zal eerlijk zijn: die werd mij ook door Evelien geadviseerd en heeft voor mijn probleem echt 0,0 geholpen. Dus er is 1 persoon beter van geworden en dat was ik niet :+
Daarom mag je de mijne van mij best proberen.
Ik woon alleen wel in het noorden.

Daihyo

Berichten: 88097
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 11:57

Welkom Remco!

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 12:07

Zo'n schapenvel? Daar zit je echt geen 10cm hoger mee, maar zit wel lekker zacht. Zelf heb ik zo'n seatsaver van Noleaf, maar ik zie het niet meer terug op hun site, denk dat ze het niet meer maken.

beetje paintje spam. Mijn dochter is lekker met onze paint hengst aan de gang.

Onze knapzak <3
Afbeelding

Lekker over het veld rennen...
Afbeelding
Afbeelding
Het vertrouwen tussen Sophie en Paintje is groot. Sophie had les ondertussen, dit was een oefening die ze moest doen. Ze moet leren sturen zonder haar teugels te gebruiken, vandaar...

Daihyo

Berichten: 88097
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 12:21

Wat een leuk dier!
Staat deze ook ter dekking?

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 12:39

ja, sinds dit jaar! Enkel vers en gekoeld zaad. We hebben hem nog niet ingevroren. Alle testen zijn wel gedaan, en hij is op alles OK!
Laatst bijgewerkt door sevke op 16-02-22 12:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Daihyo

Berichten: 88097
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 12:40

Knap dier hoor! Is hij nu zwart of bruin?
En heb je wat meer info?

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 12:41

hij is bruin. ik stuur je een pb om het topic niet te vervuilen.:)

germie

Berichten: 26070
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 12:42

Ik zie een bruine op de foto. Wel donkerbruin.
Kan hij ook springen? ;)

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 13:01

springen? :o? Het is een painthorse, geen warmbloed. Dat hebben we nu echt nog nooit geprobeerd, maar ik denk eerlijk gezegd niet dat zijn talenten daar gaan liggen :')

Hij is liver chestnut tobiano trouwens.

germie

Berichten: 26070
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 13:20

sevke schreef:
springen? :o? Het is een painthorse, geen warmbloed. Dat hebben we nu echt nog nooit geprobeerd, maar ik denk eerlijk gezegd niet dat zijn talenten daar gaan liggen :')

Hij is liver chestnut tobiano trouwens.

Nee, maar sommigen proberen het wel met een quarter he. :P En er zijn zelfs hunter hack klasses. En aangezien je toch allround wilt kun je het misschien eens proberen, haha. Daarom dus mijn vraag.

xDenies

Berichten: 13504
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 14:20

Hunter is in Nederland niet zo populair. Recreatieve gekken zoals ik, die springen ja :Y)

Afbeelding



germie schreef:
Ik zal eerlijk zijn: die werd mij ook door Evelien geadviseerd en heeft voor mijn probleem echt 0,0 geholpen. Dus er is 1 persoon beter van geworden en dat was ik niet :+
Daarom mag je de mijne van mij best proberen.
Ik woon alleen wel in het noorden.


Ah ja. Ik vertrouw Evelien haar advies wel hoor, maar ik weet niet of het afdoende is. Ik heb én geen spek op m'n kont en zit dus op mijn zitbeenknobbels, én ik heb reuma waardoor alles sneller zeer doet. Dus dat zal ook wel meespelen.


sevke schreef:
Zo'n schapenvel? Daar zit je echt geen 10cm hoger mee, maar zit wel lekker zacht. Zelf heb ik zo'n seatsaver van Noleaf, maar ik zie het niet meer terug op hun site, denk dat ze het niet meer maken.


In het begin is dat wel een flink stuk dikker dan geen zitje. Zit zeker lekker zacht, maar dan wil ik wel een goede en niet van dat geel achtige waar je bijna 200 euro voor betaald :') Heb je e reen foto van?

germie

Berichten: 26070
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 15:26

Haha, ja, dat is springen, hoewel de sprong zelf niets voorstelt. Maar het paard denkt dat het hout bijt, haha.

Bij mij speelde de vorm van de zit een rol. En die verander je niet. Dus de druk bleef op de verkeerde plaats komen. Ik kon ook niet zeggen dat het zachter was. Maar ja, mijn Garland had al een zgn. gelseat en dan leg je daar weer een soort hard traagschuim op. Het is te proberen natuurlijk.

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 15:59

Springen is niet onze ambitie.
xDenies de Noleaf seatsaver is niet in wol. Het is een soort gewatteerd katoen. Ik heb nu direct geen foto waar het zichtbaar is, want op show doe ik het eraf. Zal eens een foto nemen ervan. Maar eigenlijk maakt het niet zoveel uit, want het staat niet meer op hun site en mijne is niet te koop.

xDenies

Berichten: 13504
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 16:40

germie schreef:
Haha, ja, dat is springen, hoewel de sprong zelf niets voorstelt. Maar het paard denkt dat het hout bijt, haha.

Bij mij speelde de vorm van de zit een rol. En die verander je niet. Dus de druk bleef op de verkeerde plaats komen. Ik kon ook niet zeggen dat het zachter was. Maar ja, mijn Garland had al een zgn. gelseat en dan leg je daar weer een soort hard traagschuim op. Het is te proberen natuurlijk.


Pony was erg fris van de WE clinic, dus nam de sprong erg enthousiast.
Het is inderdaad het proberen waard, zal er eens over nadenken!


sevke schreef:
Springen is niet onze ambitie.
xDenies de Noleaf seatsaver is niet in wol. Het is een soort gewatteerd katoen. Ik heb nu direct geen foto waar het zichtbaar is, want op show doe ik het eraf. Zal eens een foto nemen ervan. Maar eigenlijk maakt het niet zoveel uit, want het staat niet meer op hun site en mijne is niet te koop.


Ooh was ook niet als overkopen bedoelt hoor.

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 19:07

haha, nee, ik had het ook niet zo geinterpreteerd, maar het heeft niet veel zin als ik zeg hoe goed het wel is, als je het nergens meer kunt krijgen...

xDenies

Berichten: 13504
Geregistreerd: 29-01-08

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 19:10

Nee dat zou inderdaad zonde zijn, ik dacht wellicht zijn er nog meer verkooppunten.

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 19:17

Niet dat ik weet. De handschoenen kun je wel op veel plaatsen kopen, maar de seatsaver heb ik nooit nog ergens tegengekomen. En nu is hij van hun rechtstreekse site ook afgehaald.

Benfan

Berichten: 4008
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Emmen

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 22:12

Heel gaaf nieuws!

Sinds ik mijn pony heb, moest ze jaarlijks naar de osteo voor haar rug. Altijd wel iets. Ditnomdat ze veel spanning vast houd in haar lijf.

Vandaag dus weer. En wat denk je?! Geen klachten!!! Ik ben over op Western, en dus ook een westernzadel. En mevrouw heeft geen last!!! Nu ik echt niet meer luister naar het dressuur plaatje, maar echt alleen lang en laag rij, gaat het gewoon beter met haar! Zowel geestelijk als lichamelijk.

Hoevenkop
Berichten: 144
Geregistreerd: 31-12-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 04:59

.
Laatst bijgewerkt door Hoevenkop op 20-03-23 07:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Symke
Berichten: 825
Geregistreerd: 31-12-15
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 07:32

RBR schreef:
@xDenies @Daihyo: Dank jullie wel!

Even ventileren, hoor.

De problemen die ik in het dagelijks leven heb met schoenen kopen zetten zich onverminderd door in het shoppen voor paardrijlaarzen. Ik leef op grote voet; letterlijk bedoeld, want maat 47. Iets passends vinden is een crime!

Laatst leuke westernlaarzen gevonden op Agradi. Ik de reviews lezen: "let op, ze vallen groot, neem een maat kleiner dan wat je normaal draagt!" Grootste maat leverbaar: 47. Ik denk, mooi, neem ik die in mijn normale maat, zitten ze wat ruimer.

Ja, niet dus. Ik heb het echt geprobeerd, maar ik kreeg die onke poten van mij er echt niet in. Blijft steken op de wreef, lijkt wel. Ik heb het verder niet geforceerd want ik wilde niks beschadigen, het waren vrij dure laarzen en gelukkig kon ik ze terugsturen (heb inmiddels mijn geld weer terug) maar dan moeten ze natuurlijk wel heel blijven bij het passen, haha.

@Benfan: Wat fijn voor je pony en jou!


Nu had ik dat eerst ook bij.mijn ariat laarzen. Maar via marktplaats dus kon niet terug
Toen heb ik ze aangedaan met boterhamzakjes/ diepvries zakjes...... Dan glijdt beter
Inmiddels kan ik ze ook gewoon aan.
Maar ze zijn dus niet te klein maar bij nieuwe is die wreef erdoor vaak lastiger, hoor je meer.
Misschien je hier iets aan