[HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hoevenkop
Berichten: 144
Geregistreerd: 31-12-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 07:43

.
Laatst bijgewerkt door Hoevenkop op 20-03-23 07:28, in het totaal 1 keer bewerkt

corine1981

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 10:04

RBR schreef:
Oh, dat is een goede tip, dat ga ik volgende keer proberen. +:)+

Ik heb sowieso een wat hoge wreef die het instappen in laarzen wat lastig maakt. Voor mijn werk draag ik ook laarzen, ik heb de bootstrap echt wel nodig om ze aan te krijgen maar die zijn wel wat flexibeler dan de rijlaarzen die ik tot dusver geprobeerd heb.


Mijn man heeft ook een hoge wreef, die kan met moeite zijn nieuwe Ariats aan krijgen, maar uiteindelijk lopen ze altijd wel wat uit.
Ze een keer nat aantrekken schijnt ook te helpen.

Hoevenkop
Berichten: 144
Geregistreerd: 31-12-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 16:52

.
Laatst bijgewerkt door Hoevenkop op 20-03-23 07:29, in het totaal 1 keer bewerkt

germie

Berichten: 26070
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 16:53

Ik kom ook lang niet in alle laarzen. Dus herken het probleem ook. In Amerika was een winkel waar ze dat soort dingen ter plekke oplosten, dan gingen ze de boek met een speciaal ding oprekken waar je bij was en dan kon je ze wel aantrekken. Hier heb ik dat nog nooit gezien.

Hoevenkop
Berichten: 144
Geregistreerd: 31-12-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 10:01

.
Laatst bijgewerkt door Hoevenkop op 20-03-23 07:29, in het totaal 1 keer bewerkt

germie

Berichten: 26070
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 10:03

RBR schreef:
Dat wordt dan sparen voor een reisje naar Amerika voor mij, ben ik bang. :P

Lekker shoppen bij de Boot Barn!

Haha ja.

Het ergste is dat ik er in 2017 was, flink wat laarzen gepast heb en uiteindelijk niets gekocht heb. Want ik reed geen western. Maar vond het geweldig om rond te lopen.
Ik heb wel een westernhoofdstel meegenomen, een mooi showhoofdstel. Daar heb ik zelfs nog een neusriem bij laten maken zodat 'ie knhs approved is. :P

Ik moet bij mijn ene paar boots nog een extra zool er onder laten zetten. Die hebben een leren zool en ik wist dat al bij aanschaf hoor. Maar ik vind dat veel te glad. De boots vond ik gaaf, dus toch meegenomen. Nog niet op gelopen, dat is eigenlijk zonde, haha.

Daihyo

Berichten: 88097
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 11:24


Zertab

Berichten: 12328
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 14:50

Knappe Jim :D

Hier gaat het wel. Nu onder behandeling bij de orthopeed, die heeft een brace voorgeschreven. Maar die doet vrij weinig, dus waarschijnlijk ga ik het gips in... :/ Vermoeden is iets aan mijn enkelbanden en een zware kneuzing. Dus ik mag ook nog de MRI in, wel pas eind maart :')

xDenies

Berichten: 13504
Geregistreerd: 29-01-08

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 21:05

En dat allemaal van een val, jeetje. Wellicht dat die 1e val ook al iets 'mis' heeft gedaan en dat het zo dubbelop was? Maar die enkelbanden ook van de val? Of heb ik ergens iets gemist?

Leuke foto Daihyo!

Ik heb een goede tip gehad voor een seatsaver dus die heb ik nu besteld, hoop hem voor dinsdag binnen te hebben. En dan nog een mooi schapenvachtje bestellen om het af te maken. Hoop heel erg dat het iets voor m'n pijnlijke zit doet!
Vandaag meest vage sollicitatie gesprek gehad, maar oké :') Wist niet dat ze tegenwoordig op sterrenbeeld selecteerden.

Hoe is Eunice bij jullie? Ik vond het hier op zich wel meevallen maar ben niet met de piek buiten geweest. Net de honden uitgelaten. Alles is vooralsnog heel.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102115
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 21:29

Harde wind. Kapotte schutting. :+

Zertab

Berichten: 12328
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 21:31

@Denies: dat allemaal van de tweede val. Eerste val heb ik echt niets aan over gehouden, op spierbeen in mijn benen na. Anders had ik niet een dag later weer te paard gezeten...

Hier waait het flink. In ons weiland ligt ook iets van een schutting van de buren.

Daihyo

Berichten: 88097
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 21:32

Harde wind. Tuinstel ging de tuin door. Maar nog geen schade. Op stal lijkt het ook okee. De paarden staan in ieder geval gewoon te eten :Y)
Afbeelding
Afbeelding

xDenies

Berichten: 13504
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 21:35

Zertab schreef:
@Denies: dat allemaal van de tweede val. Eerste val heb ik echt niets aan over gehouden, op spierbeen in mijn benen na. Anders had ik niet een dag later weer te paard gezeten...

Hier waait het flink. In ons weiland ligt ook iets van een schutting van de buren.


Ach ook na de eerste val had er al iets verschoven kunnen zijn wat je niet direct voelde. Zo bedoelde ik het meer, sorry. Ik dacht dat je op je rug/stuitje terecht was gekomen, maar ik onthoud ook wel eens iets verkeerd. Maar al met al hoop ik dat je snel hersteld!



Fijn dat het ook nog meevalt! Dat de wind hard waait is niets over gelogen :P Maandag schijnt er nog een storm te komen ...

Zertab

Berichten: 12328
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 21:40

Ik ben op mijn rug gevallen, of ja, voornamelijk op mijn linkerzijde. Dus daar heb/had ik spierscheuren zitten in heup/bekken regio. Maar ik ben denk ik met mijn rechterenkel in de beugel blijven steken of achter het zadel ofzo.

xDenies

Berichten: 13504
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 21:42

Zertab schreef:
Ik ben op mijn rug gevallen, of ja, voornamelijk op mijn linkerzijde. Dus daar heb/had ik spierscheuren zitten in heup/bekken regio. Maar ik ben denk ik met mijn rechterenkel in de beugel blijven steken of achter het zadel ofzo.


Ochja dat kan natuurlijk ook nog. Bizar hoor! Nogmaals veel beterschap! Mochten ze niets meer weten zou je ook eens bij een goede osteopaat te raden gaan. Wordt vaak niet aan gedacht in de reguliere zorg maar kunnen zoveel. Maar dat zal nog een paar stappen te vroeg zijn.

Daihyo

Berichten: 88097
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 10:45

Heftig hoor Zertab :(:)

Ze hebben hier nog wel een beetje de storm in hun bol :):)

Zertab

Berichten: 12328
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 10:53

En ook echt aan de binnenkant van mijn enkel :') dat komt bijna niet voor.

Hoevenkop
Berichten: 144
Geregistreerd: 31-12-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 12:23

.
Laatst bijgewerkt door Hoevenkop op 20-03-23 07:29, in het totaal 1 keer bewerkt

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 13:20

Afbeelding
Afbeelding

|(

Gelukkig is dit onze zomerweide en staan er nu geen paarden op. Maar k*t is het wel ;(

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102115
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 14:28

Crisis. :\ Dat is balen zeg...

Ik heb net les gehad. Eigenaresse zou eerst gaan maar had migraine. Dus ik heb hem eerst losgegooid zodat hij wat kon rennen en bokken. De helft van de roundpen was weer eng dus hij rende maar door de helft. :roll:

Er stond nog best een stevige wind dus ik was wel wat bang om erop te stappen. Toch maar gedaan en ben gewoon op de volte bij de deur gebleven. :') Linksom in stap was hij wat stijf en rechts om makkelijker. In draf weer andersom. :+ Linker galop ging weer fijn en rechtsom zat voor geen meter. :')
Hij heeft de laatste dagen niet zo heel veel gedaan dus hij is wat stijver dan normaal. Maar ben toch weer een beetje trots op mezelf. :)

Hoevenkop
Berichten: 144
Geregistreerd: 31-12-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 15:23

.
Laatst bijgewerkt door Hoevenkop op 20-03-23 07:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Zertab

Berichten: 12328
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 20:54

Wat goed Marlies! :)

jumpyhorse

Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 23:22

<3

Afbeelding

Afbeelding

En de hete bok mag natuurlijk ook niet ontbreken. DRAAIEN moon, GEEN rollbacksprong van 3/4 kwartslag :')

Afbeelding

Afbeelding
Wedstrijd ging weer goed, Joey gaat echt met sprongen vooruit en dat zie je. Moon daarentegen… hoe ouder hoe gekker, hij begint het grappig te vinden om nog net niet door de chronometer te springen voor ik kan groeten _O-

Hoevenkop
Berichten: 144
Geregistreerd: 31-12-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 06:42

.
Laatst bijgewerkt door Hoevenkop op 20-03-23 07:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Daihyo

Berichten: 88097
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 08:32

Leuke foto’s!

En goed gedaan Marlies!

Klote sevke. Wel weer te repareren of moeten jullie iets nieuw bouwen?

Wij hebben de paarden gisteren moeten evacueren. Kan wel janken.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En we zijn er nog niet. Het water is wel aan het zakken, maar vanmiddag gaat het weer regenen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zonsopkomst aan zee :\ :+
Afbeelding