Quarter

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Charly11
Berichten: 34
Geregistreerd: 15-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-19 12:46

Er zijn op de foto kissing spines opgedoken , ze lijkt er wel geen last van te hebben .
Iemand hier ervaring mee in de sport ?

SumSum
Berichten: 677
Geregistreerd: 15-05-07

Re: Quarter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 15:52

Wat vervelend. Ik heb een paard met kissing spines gehad (zo gekocht,wisten we niet),ik reed toen nog geen western.. Zij liep goed zolang ze maar voorwaarts, laag, rond en over de rug liep. Bij verzameling werd ze onregelmatig.. Toen ze later door de draden werd gejaagd en daardoor een peesblesure op liep, werd de kissing spines ondragelijk.. Goede training kan het paard goed houden.

quarterH

Berichten: 6716
Geregistreerd: 23-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 00:56

AstridJ schreef:
Toevallig ben ik net bezig met het bewerken van foto's voor een artikel over een hele succesvolle quarter. Daar zit een standfoto bij van de zijkant en dat paard is meer overbouwd dan die van jou. Ik mag de foto hier niet plaatsen ivm privacy maar het paard is in ieder geval nu boven de 10 jaar en loopt nog vol in de sport en heeft afgelopen jaar alles gewonnen in de Reining in binnen en buitenland. Dus ik zou me daar niet zo druk over maken ;)


Toevallig weet ik over welk paard je het hebt :D :D en ik had hier inderdaad ook al geschreven dat het zeker geen probleem HOEFT te zijn, gezien deze merrie als voorbeeld.

AstridJ

Berichten: 2217
Geregistreerd: 11-02-10
Woonplaats: Wintelre

Re: Quarter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 15:31

Oh wat stom van mij QuarterH, zie nu idd je reactie er tussen staan, had ik over het hoofd gezien. :D :o

Kissing spines én overbouwd zijn lijkt me wel een lastige combinatie voor de Reining sport...

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Quarter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 16:35

Mijn merrie van 26 heeft KS. Geen idee hoelang. We hebben haar vroeger gehad en ze heeft veulens gekregen. Nu weer 6 jaar bij ons, maar ze heeft er met gewoon lopen en rijden geen last van. Ze wordt natuurlijk niet meer voor de reining getraind, maar ze stopte altijd nog flink hard buiten.
Ik zou er niet voor kiezen, tenzij je echt weg bent van dit beestje, het verder klinisch goed beweegt en je je erbij neer kan leggen als iets niet kan.

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 00:19

Ik heb een merrie gehad die geen kissing spines had, maar een wervel met wat weinig ruimte. Moet er wel bij zeggen cutting gefokt en verreden, wat het trainen al lastiger maakte. Ik heb eerlijk nooit het idee gehad dat ze verzet toonde met rijden omwille van de rug. Ik heb dr zelfs een periode met een boomloos zadel gereden. Ze stopte en draaide als ze los liepen net als elk ander paard, maar ik zou zo een toch niet meer richting reining trainen. Stops en ook de spins vragen toch een hoop in de bolling van de rug. Met KS en die bolling en dan weer niet bolling geloof niet dat dat nou bevorderlijk is.