Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 11 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Voorbereiding zoektocht eigen paard (EINDELIJK!)

 
Profiel   

Hoi iedereen!

Ik ben een nieuw lid hier op Bokt.nl en heb eindelijk na jaren (sinds mijn 9de) gewoon paardrijden (zowel engels als western op maneges en stallen) besloten om een eigen paard volgend jaar te gaan zoeken.

Aangezien ik redelijk wat ervaringen heb met Quarters en Paints (en ik rij al jaren western), zou ik ook eentje voor mezelf willen. Nu ik ben nuchter genoeg om te weten dat dit ras de laatste jaren redelijk prijzig is geworden, daarmee dat mijn uiteindelijk paardenbudget (want ik ben nog aan het sparen tot en met volgend jaar) rond de 10.000 à 15.000 euro zal liggen.

Ik heb al een stal waar ik mijn paard zal kunnen stallen (binnenbak, buitenbak, weidegang, etc...) en ik heb ook al een potje voor dierenartskosten, een potje voor aankoopkeuringen en een potje voor de aanschaf van een zadel, hoofdstel en de bijkomende andere zaken.

Nu komt het dus, het zogenaamde "eisenlijstje".

Zoals ik al eerder zei, zal ik gaan zoeken tussen de Quarters en Paints (aangezien ik dit ras doodgraag zie en jaren lang bereden heb en western echt meer mijn ding is dan engels rijden)

Wat ik graag zou zien in mijn eigen paard :
- Koel in het hoofd (omdat ik VEEL buitenritten doe)
- verkeers- en trailermak
- Ruin (harde eis)
- Een knuffelbeest dat graag gepoetst en vertroeteld word.
- Betrouwbaar (dus een goed karakter)
- Kent basis: stap, draf, galop en stoppen op commando.
- 5 panel n/n (harde eis)
- Alle keuringen toegelaten

Leeftijd en kleur maakt voor mij geen zier uit, als het paard maar gezond is en door de aankoopkeuring komt (Ik ga klinisch en rontgonologisch zoiezo laten uitvoeren). Wedstrijd ervaring heeft voor mij GEEN ENKEL belang, wedstrijden interesseren mij echt niets meer. Ik rij de laatste jaren alleen nog maar recreatief en vertroetel de paarden waar ik op rij, omdat mij dat meer vreugde schenkt.

Denken jullie dat ik met het voorgesteld budget goed zit of zou ik nog een beetje extra moeten bijsparen? En waar raden jullie mij aan om zeker eens te gaan kijken wanneer ik volgend jaar mijn zoektocht begin? Ik woon in België maar vind het niet erg om naar Nederland of Duitsland te moeten om te bezichtigen. Hebben jullie ook tips voor waar ik het best ga kijken voor paardentransport (ik heb geen trailer, moet daarvoor nog een potje gaan aanleggen)?

Ik excuseer mij ook als dit topic niet in de juiste forum zit, het was nogal lastig om uit te maken waar ik dit precies moest posten.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-20 09:55 



 
Profiel   

Dat red je makkelijk! Ik gok dat 6/9k al genoeg is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-20 10:40 



 
Profiel   

troi schreef
Dat red je makkelijk! Ik gok dat 6/9k al genoeg is.


Dan ben ik blij! Nog eventjes doorsparen en dan ga ik zoeken! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-20 16:01 



 
Profiel   

Ik verplaats dit topic naar Western- Algemeen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-20 09:52 



 
Profiel   

Ik weet zeker dat je budget genoeg is.
Informeer eens bij cool running paints op texel. Heeft beide rassen staan. Geen idee of ze ook een beleerde ruin hebben op dit moment.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-20 10:18 



 
Profiel   

Wat leuk voor je! Ik denk ook dat je budget genoeg is. Daar ga je het wel mee redden. Ik zelf ben momenteel ook aan het sparen voor een paardje die ik western wil gaan berijden. Maar bij mij staat het Natural Horsemanship voorop. Ik heb ook geen wedstrijdambitie. Moet ik ook niet hebben want ik ben nog niet zo heel ervaren met de western discipline. Altijd dressuur gereden maar ben nu toe aan een uitdaging. Samen met mijn paard western leren. Leuk hoor! We zitten een beetje in hetzelfde schuitje. Alleen heb ik nog niet jouw budget. Deze heb ik ook niet nodig want ik ga voor een goedkoper ras. Ga je updates plaatsen in dit topic? Ben wel heel benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden. Succes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-20 22:33 



 
Profiel   

IndianVegas schreef
Ik weet zeker dat je budget genoeg is.
Informeer eens bij cool running paints op texel. Heeft beide rassen staan. Geen idee of ze ook een beleerde ruin hebben op dit moment.



Ik zal CRP eens zeker gaan bezoeken volgende jaar! Bedankt voor de tip!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-20 10:40 



 
Profiel   

Shiraie schreef
Wat leuk voor je! Ik denk ook dat je budget genoeg is. Daar ga je het wel mee redden. Ik zelf ben momenteel ook aan het sparen voor een paardje die ik western wil gaan berijden. Maar bij mij staat het Natural Horsemanship voorop. Ik heb ook geen wedstrijdambitie. Moet ik ook niet hebben want ik ben nog niet zo heel ervaren met de western discipline. Altijd dressuur gereden maar ben nu toe aan een uitdaging. Samen met mijn paard western leren. Leuk hoor! We zitten een beetje in hetzelfde schuitje. Alleen heb ik nog niet jouw budget. Deze heb ik ook niet nodig want ik ga voor een goedkoper ras. Ga je updates plaatsen in dit topic? Ben wel heel benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden. Succes!



Wat fijn dat je ook bent aan het sparen voor een paard om western mee te rijden! Ik ga updates plaatsen zodra ik aan mijn zoektocht ga beginnen. Maar dat is natuurlijk volgend jaar pas voor mij. Ik ga allesinds zeker laten weten hoe alles zal verlopen en natuurlijk ga ik ook delen wanneer ik eindelijk mijn paardje vind. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-20 10:43 



 
Profiel   

StephanieLi schreef
Shiraie schreef
Wat leuk voor je! Ik denk ook dat je budget genoeg is. Daar ga je het wel mee redden. Ik zelf ben momenteel ook aan het sparen voor een paardje die ik western wil gaan berijden. Maar bij mij staat het Natural Horsemanship voorop. Ik heb ook geen wedstrijdambitie. Moet ik ook niet hebben want ik ben nog niet zo heel ervaren met de western discipline. Altijd dressuur gereden maar ben nu toe aan een uitdaging. Samen met mijn paard western leren. Leuk hoor! We zitten een beetje in hetzelfde schuitje. Alleen heb ik nog niet jouw budget. Deze heb ik ook niet nodig want ik ga voor een goedkoper ras. Ga je updates plaatsen in dit topic? Ben wel heel benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden. Succes!



Wat fijn dat je ook bent aan het sparen voor een paard om western mee te rijden! Ik ga updates plaatsen zodra ik aan mijn zoektocht ga beginnen. Maar dat is natuurlijk volgend jaar pas voor mij. Ik ga allesinds zeker laten weten hoe alles zal verlopen en natuurlijk ga ik ook delen wanneer ik eindelijk mijn paardje vind. :D


+:)+ Voor mij is dit ook niet dit jaar hoor haha :') Eerst even doorsparen. Wellicht eind volgend jaar of anders 2022. Geduld is een schone zaak :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-20 22:48 



 
Profiel   

Met dat budget moet je wel kunnen scoren. Je zou eens kunnen informeren bij Gobert Reining Horses en Vervecken Reining Horses.
Beiden zijn gericht op reining(sport)paarden, maar soms is er eens een hele leuke tussen die het nét niet is voor de hogere sport, maar wel perfect kan geschikt zijn voor een recreatieve ruiter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-20 13:40 



 
Profiel   

Ik denk dat je budget heel rieel is. En daarvoor mag je wel iets meer vragen dan alleen 'stap draf galop stop'. Een paard dat goed getraint is en goed aan de hulpen (zijgangen, los bewegen van achterkant/midden/voorkant enz) is buiten uiteraard ook erg nuttig. Gewoon tzt even goed rondkijken in nederland en belgie.
Bij reiningcenter meertenhof hebben ze ook vaker paardjes van deze budgetten staan (alleen op moment niet)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-20 15:44 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 11 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen