Waar western rijden in west-Brabant

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AshwindK
Berichten: 2
Geregistreerd: 07-09-20

Waar western rijden in west-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-20 14:41

Goede middag allemaal,

Ik zal mij eerst even kort voorstellen
Naam Ashwin
Sinds ik mij kan heugen wou ik al paardrijden maar mijn ouders hebben daar altijd een rem op gehad, ondanks dat ze zelf hebben gereden. Echter toen mij zusje mocht mocht ik uiteraard ook. En zo was het snel dat zus, vader en ik paard reden met uiteindelijk een eigen pony die voornamelijk door mijn zusje werd gereden want die wou wel wedstrijden gaan rijden. Ik zelf had deze ambitie niet. Ik genoot er van om samen met het paard te werken en te ontspannen. Ik zat in een groepsles die wel allemaal fanatiek aan dressuur deden dus de gangen en oefeningen deed ik allemaal lekker mee en had dit ook onder de knie maar uiteindelijk toch gestopt, andere sporten, vriendin en school.

Tot het in 2010 weer begon te kriebelen wat resulteerde dat ik in 2011 weer wat begon, sterker nog ik zou op een ranche gaan werken als "klusjesman" en daar mijn trainingen krijgen tot instructeur in het western gebeuren.

Helaas liep dit anders. Om elkaar wat beter te leren kennen gingen we met een deel van het team op "vakantie" door middel van een 4 daagse trektocht. Ik kreeg een 4 jarige ruin mee en een geweldige eerste dag op een bok na alles vlekkeloos verlopen tot hij kreupel liep. Hoe nu verder.

De stal waar we overnachtte had wel een paard wat ik mee kon nemen en ook onder western zadel kon rijden. De binnen bak ging uitsteken en in de buiten bak werd het een rodeo met bokken steigeren en alle vier de benen omhoog. Alles uit gezeten maar niet echt een lekker start en toch het zadel maar gewisseld voor een engels zadel. De dag ging goed tot de laatste km. Ze schoot er vandoor en ik kreeg der niet terug wat resulteerd dat ik eraf viel met als gevolg dat ik mijn benen niet meer kon bewegen. Gelukkig was het een verlaming door een zwelling en 12 uur laten kon ik weer lopen. Echter sinds dien nooit meer op een paard gezeten en vooral weg gestopt.

Echter de oudste dochter is er helemaal weg van en afgelopen vakantie heeft ze mogen kleuter hobbelen op de manege naast het park. En hier werd de waakvlam die altijd is blijven branden toch wel weer ontstoken echter zit ik zowel fysiek met een uitdaging als mentaal denk ik ook wel.

Fysiek ondanks dat ik alles weer kan heb ik een zenuwbeschadiging over gehouden in mijn rug wat reslteerd in uitstraling in mijn linker been. Motorrijden was hierdoor al niet mogelijk hopelijk dit weer wel.
Mentaal nouja de gevolgen zijn er nog steeds van de val dat zit er al 9 jaar in.

De vraag die ik dus voornamelijk heb is:

Is er in (west)- Brabant een stal/ manege waar het mogelijk is weer te lessen/ kijken wat mogelijk is of iemand die er heel erg in aangeraden word.

Hopelijk heeft iemand een suggestie ik hoor het graag.

Groeten Ashwin

cissy

Berichten: 19822
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Waar western rijden in west-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 09:08


AshwindK
Berichten: 2
Geregistreerd: 07-09-20

Re: Waar western rijden in west-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-20 20:39

Bedankt.

Bedankt voor je reactie

Natuurlijk is alles te doen alleen dat is al een rit van 5 kwartier als het verkeer mee zit. Als er niks hier in de omgeving is, Oudenbosch, ga ik natuurlijk verder kijken.

Ik ga 11 oktober in ieder geval al een dag grondwerk doen op de twolazyseven ranch in Belgie. Kijken of dit in te passen gaat zijn.

Alagone
Berichten: 83
Geregistreerd: 28-09-07
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 06:38

In Arendonk, net over de grens bij Reusel in Belgie, zit Wim Vervecken.
Je kunt daar lessen op paarden van hem.

wildwestwill

Berichten: 433
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: Rijen

Re: Waar western rijden in west-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 18:31

dacht in chaam ook iemand zit die les geeft

AnoukWelsh
Berichten: 370
Geregistreerd: 23-05-11
Woonplaats: Brabant

Re: Waar western rijden in west-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 18:41

Semper fi ranch in wouwse plantage? 2lazy7ranch?
The pine ranch

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 19:07

AnoukWelsh schreef:
The pine ranch


Wij hebben geen lespaarden of paarden waar op gereden kan worden door iemand anders dan de eigenaar. Op het moment ook geen trainer, maar dat zijn veelal ook geen paarden waar 'zomaar' op gereden mag worden.

Jennifuur

Berichten: 3162
Geregistreerd: 13-08-08

Re: Waar western rijden in west-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 19:13

Zeker naar Semper Fi Ranch in Wouwse Plantage gaan!

eponine
Berichten: 1598
Geregistreerd: 15-12-02
Woonplaats: Brabantse!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 19:02

Heeft semper fi ranch lespaarden?
En in Baarle Nassau zit renate spanjaard, volgens mij heeft zij nu ook lespaarden,.. in elk geval wel lease paarden. Ik zoek vanuit Etten-leur ook al een poosje een western les mogelijkheid..

Ceetje_bokt
Berichten: 5169
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Waar western rijden in west-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 19:06

SFR heeft geen lespaarden meer, maar je kan altijd even bellen natuurlijk.

Yinthee
Amadeus <3

Berichten: 4163
Geregistreerd: 16-05-08
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 00:35

Ook niet helemaal West Brabant, maar Moergestel zit Sann van Kempen (SK reining academy) nog.