Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 19 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

In hand trail, hoe en wat?

 
Profiel   

Hoi bokkers!

Ik ben rustig aan het oriënteren op de western onderdelen (paardlief verhuist 1 mei naar een westernstal, dus ik wil mezelf vast iets informeren zodat ik geen complete leek ben :+ ).

Nu is mijn mini in de beleerfase van het mennen. We pakken het rustig op, ze is onlangs verhuist dus we zijn nog rustig aan het wennen voordat we weer echt aan de slag gaan.

Lang verhaal kort.
Ik zag de discipline in hand trail.
Ontzettend vet. Echt een droom om dat te doen met pony lief.

Nu mijn vragen, want daar heb ik er nogal wat van.

Mag een mini meedoen? Zie niets over stokmaat.
Zijn hier lessen voor? Moet nog informeren bij de westernstal van mijn paard, mogelijk zou ik met haar daar kunnen lessen als ze dit doen.
Komen deze wedstrijden vaak voor, of is het maar 1 keer in het jaar?
Is het slim om per bijvoorbeeld 1 mei een licentie aan te vragen als ik vast een wedstrijd wil meepakken om te oefenen, of vanaf 01-07-2021 zoals ze als optie hebben?

Hopelijk zijn hier bekenden van de discipline die mij willen helpen, bedankt alvast! :D

De pony waarop wordt gedoeld:
Lucky Tess

[ img ]

[ img ]

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-21 13:08 



 
Profiel   

Heb je al op de site van de WRAN gekeken? Ik denk dat je daar al heel veel antwoorden gaat vinden.
De meeste wedstrijden schrijven ook IHT onderdelen uit, dus wel meer per jaar. En bij de WRAN mag je met een mini meedoen volgens mij. Je zou naast IHT ook showmanship mee kunnen pakken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-21 18:10 



 
Profiel   

Daihyo schreef
Heb je al op de site van de WRAN gekeken? Ik denk dat je daar al heel veel antwoorden gaat vinden.
De meeste wedstrijden schrijven ook IHT onderdelen uit, dus wel meer per jaar. En bij de WRAN mag je met een mini meedoen volgens mij. Je zou naast IHT ook showmanship mee kunnen pakken.


Ik heb de hele site afgestruind, ook het reglementboek gelezen maar ik denk dat ik eroverheen heb gelezen.
Overigens kan ik de wedstrijden niet inzien omdat ik geen lid ben :) .

Ik zag het inderdaad dat is meer gefocust op de begeleider als ik het goed begreep?

Ik heb gebeld, en de westernstal geeft les in IHT.
Ik ga binnenkort een les nemen, ben benieuwd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-21 19:51 



 
Profiel   

Wat leuk! Ook met een mini kan dit heeeel prima hoor! En bij de WRAN zeer zeker welkom :j Wellicht dat je op officiële wedstrijden een klein beetje in de knoop komt met de afstanden, omdat dat standaard 'westernpaardenafstanden' zijn, maar dat mag de pret niet drukken!!

Wat leuk dat je ook les gaat krijgen! Mocht je nog een lesoptie zoeken: Alice Zijlstra zit vlakbij jou in de buurt en kan je hier ook prima mee helpen.

Heb je al materiaal om mee te oefenen? Balkjes, zeiltje, staanders om een hek mee te maken, of misschien wel een 'echte' brug...? Maar zelfs met 4 balkjes kun je al een hele hoop oefenen hoor: 4 achter elkaar in stap of draf, sidepass, L achteruit, en heel veel combi's van bovenstaande :D

De IHT gaat echt om punten, net als bij het springen zeg maar. Daar maakt jouw houding als begeleider minder uit, als je pony maar foutloos door het parcours komt. Bij de showmanship gaat het juist wél om jouw houding als leider. Dat is ook een tof onderdeel (vind ik zelf) maar is echt een kwestie van 'you either love it or hate it':')

Ook zijn er nog wel eens oefenparcourtjes. Als je even zoekt op wat westerngroepen op bijv facebook kom je ze wel tegen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-21 20:33 



 
Profiel   

Rije schreef
Wat leuk! Ook met een mini kan dit heeeel prima hoor! En bij de WRAN zeer zeker welkom :j Wellicht dat je op officiële wedstrijden een klein beetje in de knoop komt met de afstanden, omdat dat standaard 'westernpaardenafstanden' zijn, maar dat mag de pret niet drukken!!

Wat leuk dat je ook les gaat krijgen! Mocht je nog een lesoptie zoeken: Alice Zijlstra zit vlakbij jou in de buurt en kan je hier ook prima mee helpen.

Heb je al materiaal om mee te oefenen? Balkjes, zeiltje, staanders om een hek mee te maken, of misschien wel een 'echte' brug...? Maar zelfs met 4 balkjes kun je al een hele hoop oefenen hoor: 4 achter elkaar in stap of draf, sidepass, L achteruit, en heel veel combi's van bovenstaande :D

De IHT gaat echt om punten, net als bij het springen zeg maar. Daar maakt jouw houding als begeleider minder uit, als je pony maar foutloos door het parcours komt. Bij de showmanship gaat het juist wél om jouw houding als leider. Dat is ook een tof onderdeel (vind ik zelf) maar is echt een kwestie van 'you either love it or hate it':')

Ook zijn er nog wel eens oefenparcourtjes. Als je even zoekt op wat westerngroepen op bijv facebook kom je ze wel tegen.


Leuk om te horen!
Ik heb er ontzettend zin in. Ik ga nu een les volgen bij beau dandys, mocht het aanslaan en tessie vindt het leuk ga ik eens kijken of ik balken bij stal zou mogen opslaan :o .

Als dat het geval is ga ik zeker contact opnemen met Alice Zijlstra!

Ik ben benieuwd, geeft Alice ook les in showmanship?

Ik ga gelijk Facebook afspeuren :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-21 18:34 



 
Profiel   

fenijro_tani schreef
!

Ik ben benieuwd, geeft Alice ook les in showmanship?


Jazeker!! En ook in grondwerk en lange lijnen, dus dat zijn ook nog opties voor je mini. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-21 21:35 



 
Profiel   

Leuke pony. Van In hand onderdelen heb ik geen kaas gegeten. Maar men je ook wedstrijden met het diertje?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-21 12:01 



 
Profiel   

Ken je deze Facebook groep al?

https://www.facebook.com/thecowgirlsareawesome/

Daar kun je zonder startkaarten enzo online aan proefjes meedoen. Echt heel leuk en laagdrempelig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-21 12:04 



 
Profiel   

Ik heb nog geen reactie van Alice Zijlstra, maar we gaan 24 april onze eerste les volgen :D .

Rije schreef
fenijro_tani schreef
!

Ik ben benieuwd, geeft Alice ook les in showmanship?


Jazeker!! En ook in grondwerk en lange lijnen, dus dat zijn ook nog opties voor je mini. :j


Dat vindt mijn mini ook leuk :D .


germie schreef
Leuke pony. Van In hand onderdelen heb ik geen kaas gegeten. Maar men je ook wedstrijden met het diertje?


Bedankt! We zijn het van plan, sinds de verhuizing staan we op ongeveer 30 minuten rijden van een menvereniging, we zijn nu veel bezig met in de hand wandelen zodat we veilig daarheen kunnen rijden om te lessen!


Marie111 schreef
Ken je deze Facebook groep al?

https://www.facebook.com/thecowgirlsareawesome/

Daar kun je zonder startkaarten enzo online aan proefjes meedoen. Echt heel leuk en laagdrempelig.


Nee die kende ik nog niet, ik ga ze gelijk volgen. Bedankt! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-21 12:07 



 
Profiel   

Nou we hebben vandaag onze les gehad, en het was echt heel leuk!
Tessie vond het ontzettend leuk, en ik ook :D .
Ze was overal zo braaf in, we hebben nog wel een hoop vlakken waarop we kunnen oefenen, dus daar kunnen we mee aan de slag.

[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-21 20:54 



 
Profiel   

Leuk zeg! Fijn dat het bevalt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-21 07:18 



 
Profiel   

Vandaag hebben we, ondanks het slechte weer, onze tweede les gehad! Het is nog steeds ontzettend leuk, ook veel werk en nog veel verbeterpunten. We gaan rustig door en hebben voornamelijk ontzettend veel plezier samen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-21 20:45 



 
Profiel   

Goed zo! Da's het belangrijkste toch, lekker aan het werk zijn met je vriendje! :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-21 08:14 



 
Profiel   

Je kunt ook al de oefeningen heel leuk aan de lange lijnen doen ;) t is al een beetje een oude foto maar wij lessen ook al nu bijna 2j bij Alice. Mijn vriend zijn trekpaardje heeft stevige artrose en eigenlijk achter ook een been kreupel. Met Alice haar lessen blijft ze lekker soepel en ze loopt de laatste tijd zo ongelofelijk goed en ze is zo fanatiek dat ze ondertussen ook staplessen doen. Wel eerst altijd goed opwarmen aan de lange lijnen, maar daarna lekker onder de man. Ouwe dibbes van 19 loopt ondertussen als een kievit, niets meer kreupel aan te zien en gaat bokkend en galopperend het land door :')
[ img ]

Elke les is nog steeds dikke lol en vooruitgaan :) Boeit Alice echt geen hol met wat voor een paard(je) je bezig wilt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 08:09 



 
Profiel   

Rije schreef
Goed zo! Da's het belangrijkste toch, lekker aan het werk zijn met je vriendje! :j

Precies, we blijven het heel leuk vinden, het is ook een mooie afwisseling op het mennen en wandelen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 10:22 



 
Profiel   

Hoppit schreef
Je kunt ook al de oefeningen heel leuk aan de lange lijnen doen ;) t is al een beetje een oude foto maar wij lessen ook al nu bijna 2j bij Alice. Mijn vriend zijn trekpaardje heeft stevige artrose en eigenlijk achter ook een been kreupel. Met Alice haar lessen blijft ze lekker soepel en ze loopt de laatste tijd zo ongelofelijk goed en ze is zo fanatiek dat ze ondertussen ook staplessen doen. Wel eerst altijd goed opwarmen aan de lange lijnen, maar daarna lekker onder de man. Ouwe dibbes van 19 loopt ondertussen als een kievit, niets meer kreupel aan te zien en gaat bokkend en galopperend het land door :')
[ [url=m/idMuli.jpg]Afbeelding[/url] ]

Elke les is nog steeds dikke lol en vooruitgaan :) Boeit Alice echt geen hol met wat voor een paard(je) je bezig wilt.

Wat ziet dat er ontzettend leuk uit! Mijn kleine vindt lange lijnen ook leuk.
Ik heb Alice meerdere malen getracht te bellen om op locatie en thuis les af te wisselen, maar ik krijg haar niet te pakken en ze neemt geen contact op. Zou je mij toevallig een pb met haar nummer of mailadres kunnen toedoen, ik ben bang dat het nummer wat ik bezit foutief is :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 10:24 



 
Profiel   

Naast het lessen zijn we goed op dreef met bewegen, pony begint eindelijk mooi op gewicht en gespierd te worden!
vorig jaar deze tijd was ze echt tonnetje rond, wat verandering van stalling wel niet kan doen voor de gezondheid
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 10:26 



 
Profiel   

fenijro_tani schreef
Wat ziet dat er ontzettend leuk uit! Mijn kleine vindt lange lijnen ook leuk.
Ik heb Alice meerdere malen getracht te bellen om op locatie en thuis les af te wisselen, maar ik krijg haar niet te pakken en ze neemt geen contact op. Zou je mij toevallig een pb met haar nummer of mailadres kunnen toedoen, ik ben bang dat het nummer wat ik bezit foutief is :)


Ze is op dit moment wel ongelofelijk rete rete druk. Alle stallen waar ze door corona niet heen mocht zijn nu allemaal plots weer open.
Ik heb ook geen ander nummer dan wat er op haar website staat. Anders via app? Als ze staat les te geven neemt ze niet op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 11:46 



 
Profiel   

Topic is al een tijdje niet actief geweest. Tess en ik hebben nog meer gelest, ook veel plezier erin gevonden.
Zoveel dat wij aankomende zondag onze eerste wedstrijd hebben :)

Bedankt allemaal voor jullie hulp in dit topic, ik heb er veel van opgestoken!

We hebben al zin in de wedstrijd:

[ img ]

Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-21 22:25 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 19 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen